eitaa logo
گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
93 دنبال‌کننده
485 عکس
295 ویدیو
12 فایل
گروه فوق الذکربامجوز از سوی دفتر تبلیعات حوزه علمیه توسط تعدادی از طلاب بومی شهرستان کوهدشت تاسیس شده وماهیت کاملا فرهنگی تبلیغی داردومحتوای ان توسط اعضای گروه بارگذاری میشود آدرس ما در تلگرام monadianehag98@
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 عظمت شب قدر 🔹 در شب قدر گذشته از نزول ‌قرآن چه حادثه‌ ای رخ می‌ دهد؟ نزول ‌قرآن كه یك امری بود گذشت، اما در هر سال هست، هر سال ماه مبارك رمضانی دارد و در هر ماه مبارك رمضان لیله قدر هست، آیا این فضیلت وصف گذشته است كه چون یك بار در آن ‌قرآن نازل شده است برای همیشه لیله قدر پربركت شد یا نه لیله قدر در هر سال است؟ 🔹 فرمود نه شب قدر در هر سال خبر جدیدی است! در هر شب قدری از شب های ماه مبارك رمضان سال ها كه هر سال ماه مبارك رمضانی دارد و در هر ماه مبارك رمضان شب قدری است ﴿تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ﴾، فرشتگان در صحبت روح كه اعظم الملائکه است به دستور و اذن خدا با همه اموری كه در _بشر در بشر نقش دارد ﴿أَسْبَغَ عَلَیكُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَةً وَ بَاطِنَةً﴾ در شب قدر نازل می ‌شوند. انسان از هر راه بخواهد به مقصد برسد فرشتگان راه را آن شب می ‌آورند و نشان می ‌دهند. 🔹 است، مگر اینكه انسان عمداً خود را به آفت بزند، وگرنه تمام درهای غضب بسته است، مگر اینكه انسان عمداً در غضب را باز كند و تمام درهای رحمت باز است مگر اینكه انسان عمداً در رحمت را به چهره ‌اش ببندد. ‌قرآن منتهی الیه سیرش «فی لیله القدر» و قلب مبارك حضرت است، ﴿تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ﴾ هم این‌چنین است، فرشتگان همه امور را می ‌آورند و به كه ولی خداست و هست تقدیم می ‌كنند ﴿سَلامٌ هِی حَتّی مَطْلَعِ الْفَجْرِ﴾ این شب تا طلوع فجر است، است. 🔹 اگر خدای سبحان اعلان سلامت داد فرمود این لیله، است كسی از درون یا از بیرون كاری به شما ندارد مگر اینكه خود علیه خود قیام كنید. است شبی است كه انسان می‌تواند را تأمین كند و بگوید ﴿السَّلامُ عَلَی یوْمَ وُلِدْتُ وَ یوْمَ أَمُوتُ وَ یوْمَ أُبْعَثُ حَیاً﴾. 📚 سخنرانی در ماه مبارک رمضان تاریخ: سال 1378 @monadianehag98
💠 فریدِ اصحاب ▪️ پیرامون حضرت امیر (سلام الله علیه) هر اندازه انسان بحث بكند است و این فكر اصلاً درست نیست كه ما را كجا و نیل به مقام آنها كجا، مگر ما درباره آنها موظفیم به كُنه آنها راه پیدا كنیم؟! این را كه كسی از ما نخواست ولی آن مقداری كه مقدور ماست عبادت است و وظیفه ماست. حضرت امیر یك بیان نورانی در یكی از خطبه ‌های نهج البلاغه دارد كه درباره معرفت خدا هم این چنین است؛ راه یابی به كُنه خدا نه مقدور كسی است نه مورد تكلیف اما آن اندازه كه ذات اقدس الهی مقدور است، بحثش و فحصش واجب است. فرمود: «لَمْ یطْلِعِ الْعُقُولَ عَلَی تَحْدِیدِ صِفَتِهِ وَ لَمْ یحْجُبْهَا عَنْ وَاجِبِ مَعْرِفَتِهِ»؛ فرمود ذات اقدس الهی هیچ عقلی را به كُنه معرفت ذات اقدس الهی مطلع نکرده است اما مقدار واجب را هم محجوب نكرد، پس اكتناه نه مقدور است نه واجب نه مورد تكلیف اما غیر اكتناه هم مقدور است هم واجب؛ این درباره ذات اقدس الهی. خلفای الهی هم این‌‌چنین ‌اند؛ نه راه یابی به كُنه اینها مقدور است نه تحصیلش واجب. وجود مبارك حضرت امیر را بهترین كسی كه معرفی می ‌كند خود اوست و پیغمبر و ائمه (علیهم السلام)؛ آن مقامی كه برای خود حضرت است را باید جستجو كرد وگرنه آنچه نزد ما دشوار است آن را نباید نزد حضرت امیر به حساب آورد! ▪️ ابن ابی الحدید در وصف حضرت امیر در جلد دوم شرح نهج البلاغه مطلبی دارد كه عملش برای خیلی از ما دشوار است اما ابن ابی الحدید این را به عنوان فضل ممتاز حضرت به حساب نمی ‌آورد، فضل علوی را در جلد ششم بازگو می ‌كند. در جلد دوم شرح نهج ‌البلاغه می‌گوید حضرت امیر (س لام الله علیه) «یكنِسُ بَیتَ المالِ كُلَّ جُمُعَةٍ و یصَلّی فیهِ رَكعتَینِ و یقولُ لِیشهَدَ لی یومَ القِیامَةِ»؛ هر هفته هر چه در بیت المال بود توزیع می ‌كرد، آن مکان را جارو می ‌كرد، دو ركعت نماز می‌خواند بعد می‌گفت تا در قیامت برای من شهادت بدهند. به جلد ششم كه می‌رسد می‌ گوید: «واعلم انّ التوحید و العدل و المباحث الشریفة الالهیة»، اینها است و غیر از علی احدی این حرف ها را نزد _ البته وجود مبارك رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) كه معلم كل است مستثنی است او خارج از بحث است فوق بحث است _ می ‌گوید مباحث در اسلام به بركت این مرد الهی شناخته شده و از هیچ یك از صحابه پیامبر این حرف ها نرسیده «و لا کانوا یتصورونه و لو تصوروه لذكروه»؛ ابن ابی الحدید می ‌گوید سایرین اصلاً اینها را درك نمی ‌كردند، خب اگر درك می ‌كردند می ‌گفتند؛ احدی از صحابه این حرف ها را ندارد! 📚 سخنرانی در کنگره امام علی علیه السلام تاریخ: 1376/08/22 @monadianehag98
💠 ضیافت الهی 21 ▪️ مودّت نسبت به اهل بیت(علیهم السلام)، دوستی پایدار، مستمر، مستقر و منحصر است. ▪️ بر همه ما لازم است در همه ایام سال محبت خود را به اهل بیت (علیهم السلام) ابراز کنیم اما علاقمندی ما به این حضرات گاهی در حد است در حالی که باید به مرتبه بالاتر از محبت یعنی برسیم. ▪️ آنچه است و از ما خواسته شده مودت است. این مودت باعث می شود به ولایت این حضرات معتقد شویم، سپس احکام و حکم اینها را یاد بگیریم، سپس به آنها عمل کنیم و در مرحله بعد آنها را تبلیغ و ترویج نماییم. ▪️ دوستی اهل بیت (علیهم السلام) یک امر عادی است چرا که ممکن نیست کسی اهل بیت را بشناسد و به ایشان علاقمند نشود! این سطح از علاقمندی نیست، بلکه مراد از «فی القربی» در آیه، دوستی پایدار، مستمر، مستقر و منحصر، نسبت به این حضرات است. آنگاه جا برای دوستی غیر اهل بیت (علیهم السلام) نمی ماند؛ چراکه در یک دل جای دو محبوب نیست! 📚 درس اخلاق تاریخ: 1398/05/24 @monadianehag98
10.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرو ای گدای مسکین تو در سرای مولا که علی همیشه میزد در خانه گدا را @monadianehag98
💠 صعود طیب ▫️ انزال قرآن به صورت است نه به صورت تجافی، یعنی آن طوری كه خداوند باران را نازل كرد یا تگرگ و برف را نازل می ‌كند، قرآن را به آن صورت نازل نكرد كه به صورت انداختن و القا باشد بلكه قرآن را آویخت نه انداخت؛ لذا بشر اگر عنایت بیشتری كند می‌تواند این حبل را بگیرد نجات پیدا كند (اولاً) و تدبّر كند و بالا برود (ثانیاً). ▫️ در مقابل انزال قرآن, صعود كلمات طیبه است. اگر بعضی از مشایخ سیدناالاستاد امام (رضوان الله علیهم اجمعین) فرمودند دعا, است این تا حدودی برگرفته از آیه ده سوره مباركه «فاطر» است، در آنجا فرمود: ﴿إِلَیهِ یصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّیبُ﴾؛ عقاید طیب، براهین طیب, افكار طیب، مطالب علمی طیب، اخلاق طیب و اعمال طیب به طرف خدا صاعد است. صعود ، مطالب علمی طیب و گفتار و نوشتار طیب به طرف خدا نظیر صعود دود و بخار و دخان نیست؛ همان طوری كه نزول قرآن شبیه نزول باران و تگرگ نیست، صعود عقاید و مطالب علمی طیب به طرف خدا هم شبیه صعود بخار و دخان نیست كه تجافی باشد. بخار یا دخان وقتی در كف زمین است صاعد نیست و وقتی به فضا رفت دیگر در كف زمین نیست، رفتنِ آن هم به نحو تجافی است نه به نحو تجلّی. اگر كسی صاحب عقیدهٴ طیب شد فكر طیب شد خُلق طیب شد عمل طیب شد، این از زمین تا بالا نظیر نردبان, صاعد است؛ همان طوری كه قرآن نظیر حبلِ متین آویخته است نه انداخته, عقاید علمی هم كه بالا می‌رود نظیر نردبانِ بالا رفته است نه نظیر دود و دخانِ بالا رفته؛ هم ﴿إِلَیهِ یصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّیبُ﴾ به نحو تجلّی است هم ﴿أَنزَلْنَاهَا وَفَرَضْنَاهَا وَأَنزَلْنَا فِیهَا آیاتٍ بَینَاتٍ﴾ به نحو تجلّی است، پس راه, دو طرفه باز است. ▫️ قرآن از مقام آمده نازل شده, شده عربی مبین كه در آغاز سوره مباركه «زخرف» فرمود: ﴿إِنَّا جَعَلْنَاهُ قُرْآناً عَرَبِیاً لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ ٭ وَإِنَّهُ فِی أُمِّ الْكِتَابِ لَدَینَا لَعَلِی حَكِیمٌ﴾ یعنی این قرآن یك طرفش علی حكیم است یك طرفش عربی مبین. شما كه با عربی مبین كار دارید اگر دارای علمِ طیب و اخلاق و عمل صالحِ طیب بودید، به آن علی حكیم می‌رسید چون شما دارید بالا می‌روید؛ اگر كلمهٴ طیب بالا می‌رود و بالا رفتنش به نحو تجلّی است نه به نحو تجافی و كلمهٴ طیب وصف است، پس خود انسان بالا می ‌رود زیرا وصف كه بدون موصوف بالا نمی ‌رود. این طور نیست كه بالا رفتنش نظیر دود باشد (یك) این طور نیست كه این را از مغز و قلب و هویت انسان بِكَنند و بالا ببرند (دو) پس خود انسان بالا می ‌رود؛ این انسانی كه می‌ گوید: ﴿إِنَّا لِلّهِ وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ﴾ خودش دارد بالا می‌ رود، این می‌ شود . 📚 سوره مبارکه نور جلسه 3 @monadianehag98
💠 لطف خفی 🔹 این مسئله كه امام (رضوان الله تعالی علیه) به آن اشاره كردند همین بود؛ با یك مُشت شن, مشكل طبس حل شد یعنی آمریكا زمین ‌شناسی كرده زمان ‌شناسی كرده دریاشناسی كرده هواشناسی كرده همه شناسایی ‌ها را كرده بعد آن نیروی نظامی را فرستاده طبس، این‌طور نیست كه وقتی می‌ خواهد نیرو در طبس پیاده كند هواشناسی نكند ولی از شن طبس باخبر نبود، با یك مشت شن مسئله حل شد! الآن هم همان است؛ این خدا همان خداست این دین همان دین است این بادها همان بادها هستند این ﴿فَأَرْسَلْنَا عَلَیهِمْ رِیحاً﴾ همان است. این را در جریان حمله نظامی همه ما دیدیم؛ مسئول درجه اول مملكت كه امام (رضوان الله علیه) بود بی‌ خبر بود مسئولین رده دوم بی‌ خبر بودند مسئولین رده سوم بی ‌خبر بودند مردم هم بی ‌اطلاع! 🔹 پنجاه تا شصت‌تا پرچم اگر در این شب‌های حمله بود همه ‌اش یا عباس, یا زهرا, یا حسین, یا علی بود؛ ما اگر بخواهیم كشور را به دست صاحب اصلی ‌اش بدهیم با یا زهرا, یا زهرا می ‌شود؛ اگر این كشور به لطف الهی بخواهد بماند، تنها راهش است. 📚 سوره مبارکه احزاب جلسه 6 @monadianehag98