eitaa logo
ایمان اکبرآبادی | منادی زمان
20.2هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
4.8هزار ویدیو
7 فایل
تنها کانال رسمی مرتبط با #ایمان_اکبرآبادی مدرس، پژوهشگر و تحلیلگر
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 برخی ویژگی‌های ظاهری قمر بنی هاشم از زبان عالم اهل سنت 🔻 ابی الفرج اصفهانی چنین می‌نویسد: وكَانَ العَبَّاسُ رَجُلًا وَسِيمًا جَمِيلًا، يَرْكَبُ الفَرَسَ المُطَهَّمَ وَرِجْلَاهُ تَخُطَّانِ فِي الأَرْضِ، وَكَانَ يُقَالُ لَهُ: قَمَرُ بَنِي هَاشِمٍ ▫️حضرت عباس مردی نيک صورت و زيبا بود. هنگامى كه سوار اسب بسيار عالى و تنومدی می‌شد، پاهاى مباركش به زمين كشيده می‌شد و به او قمر بنى هاشم گفته می‌شد. 📚 مقاتل الطالبیین، ص ۹۰ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🔰 حضرت عباس در کلام امام سجاد علیه السلام 🔻 امام سجاد علیه السلام در مورد حضرت عباس علیه السلام فرموده‌اند: خدا عمويم عباس را رحمت كند كه جانبازى كرد و خود را فداى برادر كرد تا آن که دو دستش قطع شد، و خدا در عوض به او دو بال داد كه بدان‌ها با فرشتگان در بهشت پرواز می‌کند چنانچه به جعفر بن ابى طالب عطا كرد و براى عباس نزد خداى تبارک و تعالى مقامى است كه در قيامت همه شهداء و اوّلين و آخرين بدان غبطه می‌خورند. 📚الامالی، شیخ صدوق ص۳۳۴، ح۱۰ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🔰 مقامات زیارت عاشورا ▪️در قرائت زیارت عاشورا دعاهایی را مطرح می‌کنیم و مقاماتی را از خداوند منان طلب می‌کنیم. درخواست‌های انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است. ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، مقاماتی را از خدا درخواست می‌کنیم که بعضی از آن‌ها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آن‌ها را از خدا داشته باشد. این‌ها خیلی خواسته‌های بزرگی هست و انسان از آن‌ها درجات سلوک را یاد می‌گیرد، چون از پایین شروع می‌شود و به بالا می‌رسد. 🔸و امّا مهم‌ترین آن مقام‌ها: ۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام ⬅️ ان یرزقنی طلب ثارک اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است. ۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا) ⬅️ اللهم اجعلنی عندک وجیها ۳- مقام معِیَّت(همراهی) با معصوم ⬅️ ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة ⬅️ مع امام منصور (این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند). ۴- مقامی که درخواست می‌کنیم تمام مراحل زندگی ما، درهم‌تنیده با معصوم باشد. ⬅️ اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد... ۵- مقام شهادت ⬅️ و مماتی ممات محمد و آل محمد چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده. ۶- رسیدن به مقام محمود ⬅️ ان یُبِلِّغنی المقام المحمود در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد). حالا یک مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. ۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم ⬅️ لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا ⬅️ و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم... (یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم) ⬅️ الحمد لله علی عظیم رزِیّتی (دقیقا در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند) این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد. داستان زیارت عاشورا، داستانِ یکی‌شدن با اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم. ۸- مقام برائت (برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها) ⬅️ و بالبرائة من اعدائکم ۹- مقام لعن این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اوّل صدتا لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. (جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب) ⬅️ اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، چون ما مردم اصلاً تا قبل از ظهور نمی‌فهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند. ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. یعنی وقتی ظهور انجام می‌شود و می‌فهمیم چه چیزی را از ما گرفته‌اند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد. ۱۰- مقام سِلم ⬅️ انی سلم لمن سالمکم ⬅️ و ولیّ لمن والاکم این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان. ۱۱- مقام حَرب ⬅️ حرب لمن حاربکم این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر. آیا شما فکر می‌کنید هر کسی می‌تواند به مقام مجاهدت برسد؟ ۱۲- مقام ایثار ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم. ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم. ⬅️ بابی انت و امی ۱۳- مقام قربة الی الله باید گفت: مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود. ⬅️ انی اتقرب الی الله... ⬅️ اللهم انی اتقرب الیک... ۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت ⬅️ انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ... این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است. ۱۵_مقام معرفت اهل‌بیت (چرا که در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة) ⬅️ اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم... ۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن ⬅️ ان یثبّت لی عندکم قدم صدق ⬅️ ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین... ۱۷- مقام رجعت، که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد و شخص باید خیلی کارها در این راه انجام دهد. ⬅️ و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🔰🏴امام رضا علیه السلام: مَنْ كَانَ يَوْمُ عَاشُورَاءَ يَوْمَ مُصِيبَتِهِ وَ حُزْنِهِ وَ بُكَائِهِ جَعَلَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ يَوْمَ فَرَحِهِ وَ سُرُورِهِ ▪️هر کس که عاشورا، روز مصیبت و اندوه و گریه‌‏اش باشد، خداوند روز قیامت را براى او روز شادى و سرور قرار مى‌‏دهد. 🏴 📚بحارالانوار جلد ۴۴ صفحه ۲۸۴ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️رهبر انقلاب: امام حسین علیه‌السلام حرکت کرد تا وظیفه‌اش را انجام بدهد. 🎞رهبر انقلاب: بعضی می‌گویند امام حسین -علیه ‌السّلام- حرکت کرد که قدرت را بگیرد -از مردمان مؤمن هم این حرف را می‌زنند- اشتباه می‌کنند؛ بعضی [هم] می‌گویند حرکت کرد تا شهید بشود | 🔸من می‌گویم حرکت کرد تا وظیفه‌ را انجام بدهد؛ منتها در راه انجام وظیفه، یک احتمال این است که آدم به قدرت برسد، چه عیب دارد؟ یک احتمال این است که انسان شهید بشود، چه عیب دارد؟ مقصود این است که ما بتوانیم این عمل را انجام بدهیم، این وظیفه را انجام بدهیم؛ مسئله این است. 🏴 ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰🎥| سخنان اندیشمند مسیحی -کریس هیور- در مورد امام حسین علیه ‌السلام "امام حسین الگوئی کامل برای تمام انسانیت و نمونه بارز تسلیم در برابر خداوند است؛ ما باید با یادآوری آنچه در "کربلا" گذشته است، کراماتِ اخلاقی حسین را در وجود خودمان بروز دهیم ." 🏴 ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
سعی‌ام این است ببینم بدنت را، امّا چه کنم! شمر نشسته جلوی خواهر تو علی اکبر لطیفیان ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
♦️ دلیل دست رد امام حسین علیه السلام به سینه اجنه در ماجرای عاشورا گروه‏‌هایى از جن كه مسلمان بودند به حضور امام حسين مشرف شدند و گفتند: اى سيد ما! ما شيعه و انصار تو هستيم. هر امرى كه دارى و هر چه كه می‌خواهى به ما بفرما! اگر تو ما را به قتل كليه دشمنانت مأمور فرمایى و در همين مكان باشى ما براى تو كافى خواهيم بود. 🔸 امام حسين (ع) برای آنان جزای خیر طلب کرد و فرمود: آيا قرآنى را كه خدا بر جدم نازل كرده قرائت نكرده‏‌ايد كه می‌فرمايد: «قُلْ لَوْ كُنْتُمْ فِي بُيُوتِكُمْ لَبَرَزَ اَلَّذِينَ كُتِبَ عَلَيْهِمُ اَلْقَتْلُ إِلىٰ مَضٰاجِعِهِمْ» در هر جا كه باشيد مرگ شما را می‌ربايد ولو اينكه در برج و باروهاى مرتفع و محكم باشيد. 🔸 امام حسین (ع): حتماً آن افرادى كه قتل براى آنان نوشته شده به سوى محل شهادت خود خواهند رفت‏، اگر من در مكان خود بمانم پس اين مردم چگونه آزمايش خواهند شد و چه كسى در بقعه من كه در كربلاء است ساكن خواهد شد؟ در صورتى كه خدا در موقع گسترش زمين آن بقعه را براى من انتخاب نموده و آن را پناگاهى براى شيعيان ما قرار داده و در دنيا و آخرت براى ايشان محل امن و امان خواهد بود. شما در روز شنبه كه روز عاشورا است و من در آخر آن روز شهيد خواهم شد نزد من بيایید. در آن روز احدى از مردان اهل بيت و برادران من باقى نخواهد ماند. آن روز سر من براى يزيد فرستاده خواهد شد. 🔸 جنیان: اى حبيب خدا و پسر حبيب خدا اگر اطاعت امر تو واجب نبود و جايز بود كه ما با دستور تو مخالفت كنيم به خدا قسم كليه دشمنان تو را قبل اينكه به تو برسند نابود می‌كرديم. 🔸 امام حسين (ع): به خدا قسم كه ما از شما بر ايشان مسلط‌تر می‌باشيم؛ ولى بايد هر كس هلاک و كافر می‌شود با دليل و بينه هلاک شود و هر كسى كه زنده و مؤمن می‌گردد به وسيله دليل و بينه باشد. 🏴 📚منبع: اللهوف، سید بن طاووس ص۶۱ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
◾️ حضرت زینب علیهم السلام و واقعه عاشورا از دیدگاه اندیشمندان جهان 👤بنت الشاطی: ▪️زینب، خواهر حسین بن علی (علیهم السلام) لذّت پیروزی را در کام ابن زیاد و بنی امیه خراب کرد و در جام پیروزی آنان قطرات زهر ریخت، در همه حوادث سیاسی پس از عاشورا، هم، چون قیام مختار و عبدالله بن زبیر و سقوط دولت امویان و برپایی حکومت عباسیان و ریشه دواندن مذهب تشیع، زینب قهرمان کربلا نقش برانگیزنده داشت. ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
♦️ قاتلین سید الشهداء علیه السلام چه اعتقاداتی داشتند؟! 🔸شیعیان ابوسفیان ✍🏻 «خوارزمی» از زبان علیه‌السلام می‌نویسد که فرمود: «وَيْلَكُمْ يَا شِيعَةَ آلِ أَبِي سُفْيَانَ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دِينٌ وَ كُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَكُونُوا أَحْرَاراً فِي‏ دُنْيَاكُم» واى بر شما اى پيروان آل ابو سفيان، اگر شما دين نداريد و از حساب روز قيامت نمی‌ترسيد، پس دست كم در دنياى خود آزادمرد باشيد. 📚بحارالانوار،ج ۴۵، ص ۵۱ 🔸 دشمنان امیرالمؤمنین علیه السلام ✍🏻 «قندوزی حنفی» نقل می‌کند که در کربلا، برخی از قاتلین امام حسین علیه‌السلام به حضرت گفتند که: «إنّا نَقتُلُكَ بُغضَاً لِأبيك» ما به خاطر بغضی که از پدرت در دل داریم، با تو می‌جنگیم. 📚 ینابیع الموده، ج۳، ص ۸۰ ✍🏻 «ابن اثیر» نقل می‌کند که یکی از افرادی که در سپاه «عمر سعد» بود، خطاب به امام حسین علیه‌السلام فریاد زد: «فَنَادَى: يَا حُسَيْنُ يَا كَذَّابُ ابْنَ الْكَذَّابِ!» صدا زد ای حسین! ای دروغگو فرزند دروغگو! 📚 الکامل فی التاریخ، ج۴، ص ۶۷ 🔸 منکرین اهل بیت علیهم السلام ✍🏻 «ابن کثیر دمشقی سلفی» نقل می‌کند: «وَ دَخَلَ عَلَيْهِمْ وَقْتُ الظُّهْرِ فَقَالَ الْحُسَيْنُ: مُرُوهُمْ فَلْيَكُفُّوا عَنِ الْقِتَالِ حَتَّى نُصَلِّيَ، فَقَالَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ: إِنَّهَا لَا تُقْبَلُ مِنْكُمْ، فَقَالَ لَهُ حبيب بن مطهر: ويحك!! أتقبل منكم وَ لَا تُقْبَلُ مِنْ آلِ رَسُولِ اللَّهِ؟» در روز عاشورا، وقت نماز ظهر فرا رسید. حسین علیه‌السلام به اصحابش گفت: بروید به دشمن بگوئید که دست از جنگ برداید، تا نماز بخوانیم. در این هنگام، مردی که از اهالی کوفه بود، گفت: نماز شما قبول نمی‌شود! حبیب بن مظاهر بلافاصله جواب داد: وای بر تو! آیا نماز شما قبول می‌شود، ولی نماز اهل بیت پیغمبر خدا قبول نمی‌شود!؟ 📚 البدایه و النهایه، ج ۸، ص ۱۹۸ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🔴 تُربت مبارک اصل قتلگاه آقا سیدالشهداء علیه‌السلام به رنگ سُرخ درامد ▫️همه ساله در روز عاشورا تربت نزدیک به قبر سید الشهداء ( ع ) که در موزه آستان مقدس حسینی نگهداری میشود به رنگ خون تبدیل میشود‌، این تربت پس از عاشورا رفته رفته به حالت عادی در می‌اید ▫️این موضوع بارها در رسانه های داخلی کشور عراق در مطبوعات و اخبار روزانه به تصویر کشیده شده. 🥀 السلام علیک یا مظلوم ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🔰 نمی‌توان بدون گریه کردن زیارت عاشورا را خواند. 👤فریا استارک؛ زن اسلام‌شناس و شرق‌شناس انگلیسی درمورد واقعه عاشورا می‌نویسد: 📝 هنوز جزییات آن واقعه در اذهان مردم به صورت روشن و واضح وجود دارد، همان گونه که ۱۲۵۷ سال قبل وجود داشت. ممکن نیست کسی این شهر‌های مقدّس را زیارت کند و از زیارتش سود زیادی ببرد مگر اینکه این واقعه را یاد کند چرا که مصیبت‌های (امام) حسین (علیه السلام) در همه جا و تا جوهر انسان نفوذ کرده و از واقعه‌ها و نوشته‌های اندکی است که نمی‌توانم بدون اشک ریختن آن را بخوانم. ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🏴 خیز و ای خفته به صحرا بنگر محفل زینب به اسیری به ره شام و غمند حاصل زینب ▫️اثر استاد حسن روح‌الامین ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
⬛️ برخی اتفاقات تکان دهنده در عالم بعد از شهادت امام حسین علیه السلام/عبارات فراوان از افراد مختلف در مکان‌های مختلف و تنها بر اساس منابع مخالفین شیعه (۱) ◼️برخورد ستارگان آسمان با يكديگر 🔹 ونظرنا إلي الكواكب يضرب بعضها بعضا 🔸 عيسی بن حارث کندی می‌گويد: هنگامی حسين بن علی عليه السلام را شهيد كردند، تا هفت روز، هر گاه كه نماز عصر را می‌خوانديم می‌ديديم آفتابی كه بر ديوارهای خانه‌ها می‌تابيد به قدری قرمز بود كه گويا چادرهای سرخ است كه بر آن كشيده‌اند، و می‌ديديم كه برخی از ستارگان همديگر را می‌زدند (با يكديگر برخورد می‌كردند). 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۲ - ۴۳۳ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ‌۳، ص ‌۳۱۲ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۷ ◼️ گریه خونین آسمان (باران خون) 🔹 لَمَّا أَنْ قُتِلَ الْحُسَيْنُ بن علي (عليهما السلام) مَطَرَتِ السَّمَاءُ دَماً فَأَصْبَحْتُ وَ كُلُّ شَيْ ءٍ لَنَا مَلْآنُ دَما 🔸 نضره ازديه گويد: هنگامی كه حسين بن علی (عليهما السّلام) شهيد شدند، آسمان خون باريد و ما همچنان می‌ديديم كه تمام اشياء و اسباب ما مملو از خون است. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۳ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۲ ، ۳۱۳ و الثقات، ابن حبان، ج ۵، ص ۴۸۷ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۷ - ۲۲۸ 🔹 لما قتل الحسين بن علي مطرنا مطرا كالدم علي البيوت والجدر قال وبلغني أنه كان بخراسان والشام والكوفة 🔸 جعفر بن سليمان، روايت كرده كه خاله‌ام ، ام سالم، گفت: هنگامی كه امام حسين عليه السلام به شهادت رسيد، بارانی همانند خون بر ديوارها و خانه‌ها می‌باريد. و گفت: به من خبر داند كه همين باران خون، در خراسان، شام و كوفه نيز باريده است. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص۴۳۳ - ۴۳۴ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳ ، ص ۳۱۲ - ۳۱۳ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵ ، ص ۱۶ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴ ، ص ۲۲۸ - ۲۲۹ ◼️ گریه آسمان 🔹 عن ابن سيرين قال لم تبك السماء علي أحد بعد يحيي بن زكريا إلا علي الحسين بن علي 🔸 ابن سيرين گفت: آسمان برای هيچ كسی جز يحيی بن زكريا و حسين بن علی عليهم السلام گريه نكرده است. 📚 سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۲ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۵ - ۲۲۶ ◼️ تاریک شدن دنیا 🔹 لما قتل الحسين اسودت السماء، وظهرت الكواكب نهارا حتي رأيت الجوزاء عند العصر وسقط التراب الأحمر 🔸 خلف بن خليفه از پدرش نقل می‌كند كه گفت: زمانی كه امام حسين عليه السلام به شهادت رسيد، آن قدر آسمان تاريک شد كه هنگام ظهر ستاره‌های آسمان ظاهر شدند؛ تا جایی كه ستاره جوزا در عصر ديده شده و خاک سرخ از آسمان فرو ريخت. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۲ - ۴۳۲ و تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴ ، ص ۲۲۶ 🔹 لما قتل الحسين كنت جارية شابة، فمكثت السماء بضعة أيام بلياليهن كأنها علقة 🔸 علی بن مسهر از جده‌اش نقل می‌كند كه می‌گفت: هنگامی كه امام حسين به شهادت رسيد من دختری نوجوان بودم، آسمان چند شبانه روز درنگ نمود كه گويا لخته خون بود. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۲ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۶ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
⬛️ برخی اتفاقات تکان دهنده در عالم بعد از شهادت امام حسین علیه السلام/عبارات فراوان از افراد مختلف در مکان‌های مختلف و تنها بر اساس منابع مخالفین شیعه (۲) ◼️ سرخ شدن آسمان 🔹 احمرت آفاق السماء بعد قتل الحسين بستة أشهر، نري ذلك في آفاق السماء كأنها الدم. قال: فحدثت بذلك شريكا، فقال لي: ما أنت من الأسود؟ قلت: هو جدي أبو أمي قال: أم والله إن كان لصدوق الحديث، عظيم الأمانة، مكرما للضيف 🔸 علی بن مدرک از پدربزرگش اسود بن قيس نقل می‌كند كه گفت: پهنه آسمان پس از شهادت امام حسين به مدت شش ماه سرخ‌رنگ شده بود كه ما آن را شبيه خون در آسمان مشاهده می‌كرديم، علی بن محمد مدائنی از وی سؤال كرد: چه نسبتي با اسود داری؟ گفت: او جد مادری من است گفت: به خدا سوگند كه او راستگو وامانتداری بزرگ و مهمان‌نواز بود. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص۴۳۲ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۲ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۷ 🔹 قتل الحسين ولي أربع عشرة سنة، وصار الورس الذي كان في عسكرهم رمادا واحمرت آفاق السماء ونحروا ناقة في عسكرهم فكانوا يرون في لحمها النيران 🔸 يزيد بن ابی زياد می‌گويد: من چهارده ساله بودم كه حسين بن علی به شهادت رسيد گياه ورس در بين لشكر به خاكستر تبديل شد و پهنه آسمان قرمز رنگ شد شتری را لشكريان ذبح كردند آتش از گوشتش زبانه می‌كشيد. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۴ - ۴۳۵ و تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۵ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۳ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۰ 🔹 تعلم هذه الحمرة في الأفق مم هو فقال من يوم قتل الحسين بن علي 🔸 هشام از محمد نقل می‌كند كه گفت: می‌دانی سرخی افق از چه زمانی بوده؟ از روزی كه حسين بن علی به شهادت رسيد اين سرخی در افق ديده شد. 📚 سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۲ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۸ ◼️ خون گریه کردن ديوار دار الإماره 🔹 لما جئ برأس الحسين فوضع بين يديه، رأيت حيطان دار الامارة تسايل دما. 🔸 هنگامي كه سر مبارک امام حسين عليه السلام را در برابر ابن زياد نهادند، ديدم كه از ديوارهای دارالاماره خون جاری می‌گشت. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۳ - ۴۳۴ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۹ ◼️ گرفتن خورشید 🔹 لَمَّا قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ كُسِفَتِ الشَّمْسُ كَسْفَةً بَدَتِ الْكَوَاكِبُ نِصْفَ النَّهَارِ حَتَّي ظَنَنَّا أَنَّهَا هِي 🔸 هنگامی كه امام حسين عليه السلام به شهادت رسيد، خورشيد گرفت و آن قدر تاريک شد كه هنگام ظهر ستاره‌های آسمان ظاهر گرديدند. از اين اتفاق چنين پنداشتم كه قيامت برپا شده است! 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۳ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۸ و تلخيص الحبير، ابن حجر، ج ۵، ص ۸۴ و السنن الكبري، البيهقي، ج ۳، ص ۳۳۷ ◼️ جاری شدن خون تازه از زیر سنگ‌ها 🔹 أَوَّلُ مَا عُرِفَ الزُّهْرِيُّ تَكَلَّمَ فِي مَجْلِسِ الْوَلِيدِ بْنِ عَبْدِ الْمَلِكِ فَقَالَ الْوَلِيدُ أَيُّكُمْ يَعْلَمُ مَا فَعَلَتْ أَحْجَارُ بَيْتِ الْمَقْدِسِ يَوْمَ قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ فَقَالَ الزُّهْرِيُّ بَلَغَنِي أَنَّهُ لَمْ يُقْلَبْ حجرا إِلَّا وَ تَحْتَهُ دَمٌ عَبِيط 🔸 زهری گفت: به من خبر دادند كه در روز شهادت حسين بن علی هر سنگی را كه از زمين بر می‌داشتند در زير او خون تازه می‌ديدند. 📚 تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۵ و تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۴ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۴ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۶ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۹ 🔹 يَوْمَ قُتِلَ الْحُسَيْنُ أَظْلَمَتْ عَلَيْنَا ثَلَاثاً وَ لَمْ يَمَسَّ أَحَدٌ مِنْ زَعْفَرَانِهِمْ شَيْئاً فَجَعَلَهُ عَلَي وَجْهِهِ إِلَّا احْتَرَقَ وَ لَمْ يُقَلَّبْ حَجَرٌ بِبَيْتِ الْمَقْدِسِ إِلَّا أَصْيب تَحْتَهُ دَماً عَبِيطا 🔸 از ام حيان نقل است كه گفت: روز شهادت حسين آسمان سه شبانه روز تاريک شد و هر كس دست به زعفران می‌زد دستش می‌سوخت و زير هر سنگی در بيت المقدس خون ديده می‌شد. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۴ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۹ 🔹 ما كشف يومئذ حجر إلا وجد تحته دم عبيط 🔸 عبد الملک شخصی را نزد پسر راس الجالوت فرستاد تا از وی بپرسد كه آيا نشانه‌ای از كشته شدن حسين در عالم ديده شده است يا نه، او در پاسخ گفت: هيچ سنگی از زمين بر داشته نشد مگر اينكه خون تازه ديده می‌شد. 📚 تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۶ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۲۹ - ۲۳۰ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
⬛️ برخی اتفاقات تکان دهنده در عالم بعد از شهادت امام حسین علیه السلام/عبارات فراوان از افراد مختلف در مکان‌های مختلف و تنها بر اساس منابع مخالفین شیعه (۳) ◼️ خاكستر شدن برخی گیاهان 🔹 قتل الحسين ولي أربع عشرة سنة وصار الورس الذي في عسكرهم رمادا 🔸 يزيد بن ابی زياد می‌گويد: من چهارده ساله بودم كه حسين بن علی به شهادت رسيد گياه ورس در بين لشكر به خاكستر تبديل شد. 📚 تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۵ و تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۴ - ۴۳۵ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۳ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۰ 🔹 لقد رأيت الورس عاد رمادا ولقد رأيت اللحم كأن فيه النار حين قتل الحسين 🔸 ابن عيينه از مادربزرگ پدری‌اش نقل می‌كند كه گفت: هنگام شهادت حسين گياه ورس را ديدم كه تبديل به خاكستر شد و در گوشت‌ها آتش می‌ديدم. 📚 تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۵ و تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۵ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۳ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۶ 🔹 أن حمالا كان يحمل ورسا فهوي قتل الحسين، فصار ورسه رمادا 🔸 ام عيينه می‌گويد: شخصی در حال حمل گياه ورس بود به ذهنش افتاد كه برای جنگ با حسين او هم شركت كند كه ناگهان گياه تبديل به خاكستر شد. 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۱ 🔹 إن كان الورس من ورس الحسين يقال به هكذا فيصير رمادا 📚 تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۰ - ۲۳۱ توضیح: ورس همان اسپرک است كه گياهی است شبيه به كنجد با برگ های سبز رنگ كه از رنگ آن برای رنگ كردن لباس‌ها استفاده می‌شود و در يمن زياد می‌رويد و لباس ورسی، لباس سرخ رنگ را گويند. ◼️ تلخ شدن گوشت شتر غنیمت گرفته شده از امام 🔹 أَصَابُوا إِبِلًا فِي عَسْكَرِ الْحُسَيْنِ (عليه السلام) يَوْمَ قُتِلَ فَنَحَرُوهَا وَ طَبَخُوهَا قَالَ فَصَارَتْ مِثْلَ الْعَلْقَمِ فَمَا اسْتَطَاعُوا أَنْ يُسِيغُوا مِنْهَا شَيْئا 🔸 جميل بن مره گويد: شتری از لشكرگاه حسين بن علی را در روز شهادت او غارت گرفتند، و سپس او را نحر كرده و طبخ نمودند، راوی گويد: گوشت او آن چنان تلخ شد كه آنان نتوانستند از آن گوشت استفاده كنند. 📚 تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۶ و تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۵ - ۴۳۶ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۶ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۱ ◼️ دیده شدن آتش هنگام نحر شتر غنیمت گرفته شده 🔹 كنت في خزاعة فجاؤوا بشئ من تركة الحسين فقيل لهم: ننحر أو نبيع فنقسم؟ قالوا: انحروا، قال: فجعل علي جفنة فلما وضعت فارت نارا 🔸 از حميد طحان روايت شده است كه در قبيله خزاعه بودم، از جمله چيزهایی كه از امام حسين عليه السلام چپاول شده بود و به آن قبيله آورده بودند، يک شتر بود. مردم آن قبيله گفتند: اين شتر را نحر كنيم و يا معامله نماییم؟ كسي كه شتر را آورده بود گفت: می‌خواهم آن را نحر كنيد. حميد گفت: سپر را برای نحر كردن آن حيوان آماده ساختم، همين كه شتر را خوابانيده و سپر را به زمين گذاشتم و آماده كشتن آن بوديم، ناگهان آتشی از آن سپر مانند آب فوران كرد 📚 تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۱ 🔹 قُتِلَ الْحُسَيْنُ وَ لِي أَرْبَعَ عَشْرَةَ سَنَةً وَ صَارَ الْوَرْسُ رَمَاداً الَّذِي كَانَ فِي عَسْكَرِهِمْ وَ احْمَرَّتْ آفَاقُ السَّمَاءِ وَ نَحَرُوا نَاقَةً فِي عَسْكَرِهِمْ فَكَانُوا يَرَوْنَ فِي لَحْمِهَا النِّيرَان. 🔸 ابن معين از جرير از يزيد بن زياد روايت مي كند كه او گفت: سالی كه امام حسين عليه السلام به شهادت نائل آمد، من چهارده سال داشتم ( و همان روزها شنيدم كه آثاری در پی شهادت آن حضرت در لشكر مخالفان ظاهر گرديده، از جمله آن كه) گياهان ورس در لشكرگاه آن‌ها خاكستر شد و آسمان سرخ گون گرديد و در لشكرگاه شتری را نحر كردند ولی مثل اين بود كه آتش در آن نهاده بودند. 📚 تهذيب التهذيب، ابن حجر، ج ۲، ص ۳۰۵ و تهذيب الكمال، المزي، ج ۶، ص ۴۳۴ - ۴۳۵ و سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج ۳، ص ۳۱۳ و تاريخ الإسلام، الذهبي، ج ۵، ص ۱۵ و تاريخ مدينة دمشق، ابن عساكر، ج ۱۴، ص ۲۳۰. ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🔰 به حسین اقتدا کردند 🏴چقدر کربلا که پشت سر، چقدر کربلا که پیش روست.. 📅 ۱۸مرداد سالروز شهادت محسن حججی ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
♦️ اجتماع میلیونی امّت حزب الله در جنوب بیروت همزمان با سخنرانی سید مقاومت ◾️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🔴 می‌گویند مردم از دین زده شده اند.. این تصویرِ تنها یکی از هیئات های تهران است.. ( امام زاده علی اکبر _ چیذر ) ▫️ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🚨 از همین می‌ترسند ▪️ جوان‌های ما خیال نکنند که مسئله، مسئله «ملّتِ گریه» است! این را دیگران القا کردند به شماها که بگویید «ملّت گریه»! آن‌ها از همین گریه‌ها می‌ترسند، برای اینکه گریه‌ای است که بر مظلوم است؛ فریاد مقابل ظالم است. این‌ها شعائر مذهبی ماست که باید حفظ بشود. این‌ها یک شعائر سیاسی است که باید حفظ بشود. 📅 امام خمینی(ره) |۳۰ مهر ۱۳۵۸ ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman
🔻 قاچاق زنان و کودکان اوکراینی به امارات ▫️قاچاق زنان و کودکان اوکراینی: کارشناسان دفاعی هشدار داده‌اند که زنان و کودکان اوکراینی به عنوان برده جنسی به امارات متحده عربی قاچاق می‌شوند. ▪️این کارشناسان با بیان این که از زمان تجاوز نظامی روسیه به اوکراین میلیون‌ها شهروند این کشور آوره شده‌اند می‌گویند زنان و کودکان آسیب‌پذیر اوکراینی احتمالاً در امارات متحده عربی به بردگی جنسی و بردگی خانگی قاچاق می‌شوند. ▫️برخی گزارش‌ها حاکیست تعداد زنان و کودکانی که به امارات قاچاق شده‌اند در کمپ‌های لهستانی بیشتر بوده امّا شواهد نشان می‌دهد افرادی که به روسیه منتقل شده بودند بیشتر در معرض قاچاق به امارات بوده‌اند. 📂منبع: نشریه مطالعات اروپا ◼️ منادی زمان ⬛️ @Monadizaman