چه کسانی از حذف تنوع مدارس دولتی سود میبرند؟
وضعیت آموزش و پرورش ما چه در بخش دولتی چه در مجموع دولتی و غیردولتی طبقاتی است، وضع موجود نامطلوب است و احتیاج به تغییر دارد
نخبه علمی و فرهنگی و سیاسی باید به جای گلخانه در محیط عادی و بین دانش آموزان دیگر رشد کند که هم رشدش واقعی باشد و به قول معروف خودش خودش را بالا بکشد، هم باعث رشد نسبی بقیه شود و وضعیت فعلی آموزش ما اینگونه نیست
مجلس مصوبه ای را گذرانده که همه مدارس دولتی خاص نظیر سمپاد و شاهد و نمونه دولتی و نمونه مردمی و... حذف شوند، استدلالهایی مثل عدالت آموزشی و نخبه پروری در محیط واقعی و تقویت مدارس دولتی و.... در تایید این ماجرا گفته شده است
معنای این طرح، حذف بیست و چهار نوع مدرسه دولتی است که برای شرایط و افراد خاص ایجاد شده بود
پرداخت بیشتر دولت، امکانات بیشتر برای دانش آموزانی که استعدادهای بیشتر یا شرایط خاص داشتند و آموزشهای موجود مدارس دولتی پاسخگوی نیازهای آنها نبود
بخش از این مدارس البته از اهداف اولیه شان فاصله گرفتند و مثلا مدارس نمونه دولتی بیشتر از مستصعفین بخشی از طبقه متوسط را پوشش دادند و حتما احتیاج به اصلاح و بهینه سازی دارند
حذف بیست و چهار نوع مدرسه به این معناست که یا باید این افراد راهی مدرسه دولتی شوند یا اگر تمول دارند راهی مدرسه غیرانتفاعی
دولت از بار هزینه کرد بیشتر رها میشود بدون آنکه اصلاحی در سیستم اموزش و پرورش شده باشد
بعضی استعدادها که تنها راه شان مدارس خاص بوده مثل عشایریها و شبانه روزیها به کلی امکان آموزش را از دست میدهند
بعضی هم که در حد غیردولتی تمول نداشته اند و در جاهایی مثل نمونه مردمی و استعداد درخشان و... بودند به دولتی میروند بدون آنکه کیفیت دولتی بالا رفته باشد و امکان بیشتری که برای پرورش استعداد داشتند از دست میدهند
آنهایی هم که تمول داشتند راهی غیرانتفاعی میشوند و بازار آنها سکه میشود
یعنی دولت کاری برای اصلاح سیستم ناکارآمد آموزش و پرورش نمیکند و بار هزینه آموزش شرایط خاصها و استعدادها را بدون تغییری از روی دوش خود برمیدارد و فاصله فقیر و غنی بیشتر میشود و در نهایت سود برندگان اصلی پولدارهایی هستند که میتوانند برای بچه هایشان هزینه کنند یا مدرسه غیرانتفاعی دارند
اصلاح واقعی باید از بالا بردن کیفیت مدارس دولتی و ایجاد امکان نخبه پروری در آن و محدود کردن پولم حوری و مدارس غیر دولتی شروع شود، تا فاصله فقیر و غنی کم شود
در لایه بعد به اصلاح مدارس خاص برسد
آن موقع بخشی از مدارس خاص مثل عشایری و بعصی شبانه روزیها باید بمانند و بعضیها مثل نمونه دولتی بهینه شوند و به هدف اصلی یعنی ایجاد فرصت برای مستصعفین برسند و استعدادهای درخشان در میان دانش آموزان عادی برسند و بعضی از این مدارس خاص کاملا تعطیل شوند
اصلاحی اصل است که مستصعف را رشد دهد و او را به طبقه متوسط برساند و مرفه را به طبقه متوسط نزدیک کند نه اصلاحی که متوسط را به فقیر و غنی تقسیم کند و به نام عدالت آموزشی و نخبه پروری در میان دانش آموزان عادی، به کام سرمایه داران صاحب مدارس غیردولتی و پولدارهایی باشد که فرزندانشان را میتوانند به مدارس غیرانتفاعی بفرستند
«محمدصادق شهبازی»
اسماعیل حاجیپور ،رئیس شورای شهر رشت:
شهردار رشت منزلی با رهن ۹۵۰ میلیون تومان (از منابع شهرداری رشت) برای خانواده خود اجاره کرده است
در جریان حمله ارتش آمریکا به عراق، هزاران زن و کودک زیر بمبارانهای سنگین قتل عام شدند اما رسانه های غربی روی پیکر چند مرغ دریایی زوم کردند که بدلیل نشت نفت در خلیج فارس جان داده بودند
میلیونها انسان غربی از ته دل برای لک لکها گریه کردند اما کسی از جنایات آمریکا علیه کودکان عراقی سئوالی نکرد!
هالووین
آنچه عوام از مراسم هالووین درک میکنند این است که هر سال در ۳۱ اکتبر خود را به شکل جادوگران و یا شکلهای ترسناک درآورند و از این چهرههای وحشتناک احساس جشن کنند
اما واقعیت این است که این مراسم همان مراسم جادوگران دین طبیعت پرستی یا Wicca، متعلق به ۱۳۰۰ سال پیش انگلیس است که از قدیم نامش Samhain بود که بصورت SOW-EEN تلفظ میشود
این مراسم چنین بود که جادوگران در آن شب مرد بردهای را قربانی میکردند و نعش او را به طرف یک ده میکشاندند
اگر اهل ده یک دختر برای قربانی به آنها میدادند، کدویی در آنجا میگذاشتند که در آن صورتی نقش شده بود و شمعی با چربی انسان در آن قرار داشت تا ارواح خبیثه را دور کند
اگر قربانی نمیدادند، خون برده را بصورت یک ستاره ۶ ضلع بر دیوارهای ده نقش میکردند تا در آن شب یک نفر در آن ده بمیرد
به این کار trick or treat میگفتند
جادوگرها دختر اهدایی را بعد از تجاوز، میکشتند و روی آتش بزرگی، در جایی مثل Stonehenge، میسوزاندند
🍦
وضعیت صنعت ایران در دوره پهلوی در مقایسه با دیگر کشورهای جهان
سهم صنعت در تولید ناخالص ملی 18 درصد بود و به مراتب از سهم خدمات (35درصد) و نفت (35 درصد) در 1356-1357ش کمتر می شد و دیگر اینکه صادرات صنعتی غیرنفتی تنها 2 تا 3 درصد همه صادرات ایران در سال 1354 ش تشکیل می داد که در مقایسه با کشورهایی مثل هندوستان (بیش از 50 درصد)، سنگاپور (60 درصد) و مکزیک (33درصد) بسیار ناچیز می نمود
«تاریخ تحولات اجتماعی ایران
جان فوران استاد دانشگاه کالیفرنیای امریکا»
جوانی که دیشب روی استیج میدان نور در طرابلس، با اشعاری هتاکانه، به سیدحسن نصرالله فحاشی کرده و امروز توسط سازمان اطلاعات ارتش لبنان بازداشت شده بود، به درخواست شخص ایشان آزاد شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک پلیس اسرائیلی، كودك فلسطینی را در تظاهرات خفه كرد و كشت