نقد الگوی پیشرفت- بخش مبانی.mp3
25.76M
#صوت_متفرقه_1
#نقد_مبانی_الگوی_پیشرفت
✔گفتگویی با یکی از دوستان عزیز صورت گرفته بود، پیرامون «نقد بخش مبانی سند الگوی پیشرفت». از آنجا که این گفتگو اساساً ماهیتی فلسفی دارد و نقادی حقیر هم از موضع فلسفی است، به نظرم آمد که این فایل صوتی در اختیار عزیزان قرار بگیرد؛
🔺هم به جهت اینکه، این گفتگو به نوعی تطبیق مباحث فلسفی «فلسفه چگونگی اسلامی» بر یک موضوع اجتماعی مهم مانند سند الگوی پیشرفت است.
🔺 هم به جهت اینکه، اگر عزیزان نکات و انتقاداتی داشته باشند، می توانند با تمرکز بر بخش مبانی سند الگوی پیشرفت ارائه فرمایند.
https://eitaa.com/monir_ol_din/641
سند الگوی پیشرفت.docx
28.7K
🔶 عمده نقدهایی که به نظر بنده بر بخش مبانی سند الگوی پیشرفت وارد است، به این صورت است؛
1- عدم ارتباط منطقی میان بخش مبانی و سایر بخش های سند.
2- فقدان روش شناسی علمی واحد و روشن در تدوین بخش مبانی.
3- عدم ارتباط منطقی میان مبانی خداشناختی با سایر مبانی علی الخصوص بخش ارزش شناسی. و همچنین عدم ارتباط منطقی میان هر کدام از مبانی با همدیگر.
4- فقدان «فلسفه چگونگی اسلامی» برای ترسیم اجزاء بخش مبانی.
🔸به همراه تعدادی نقدهای جزئی در بحث از هرکدام از مبانی.
@monir_ol_din
اندیشه انقلاب اسلامی
🔶 عمده نقدهایی که به نظر بنده بر بخش مبانی سند الگوی پیشرفت وارد است، به این صورت است؛ 1- عدم ارتباط
در حاشیه #نقد_مبانی_سند_الگوی_پیشرفت
☑ متن سند الگوی پیشرفت گواهی بسیار مهمی است بر اینکه، ما نیازمند به #فلسفه_چگونگی_اسلامی هستیم. توضیح اینکه؛
1⃣ یکی از اصول بنیادین این فلسفه، اصل «ربط» است. اصل ربط بدان معناست که، میان «وحدت و کثرت» در هر متعینی یک «وحدت ترکیبی واقعی» وجود دارد.
2⃣ وحدت ترکیبی، یعنی اجزاء و ابعاد پیکره یک پدیده، منفصل و مجزای از همدیگر نیستند، و نیز وحدت و یکپارچگی آنها هم به حدی نیست که، همه اجزاء تبدیل به یک جزء شوند. فلذا وحدت ترکیبی، به معنای ملاحظه وحدت در حاق کثرت و کثرت در حاق وحدت است. (توضیح بیشتر این نظریه در دروس فلسفه چگونگی اسلامی)
3⃣ نظریه وحدت ترکیبی غیر از نظریه «وحدت تشکیکی صدرایی» است، و اساساً این نظریه با درنظر گرفتن نقاط قوت نظریه تشکیک در مقام رفع خلأهای آن برآمده است. در مقاله ای که به نقد تشکیک پرداخته ام و در همایش #علوم_انسانی_شیراز ارائه شد، آن خلأها را یادآوری کرده ام.
🔚 خلاصه آنکه، آنچه که در این سند و اسناد مشابه آن مانند #سند_بنیادین_تحول_آموزش_پرورش یافت نمی شود، ملاحظه منطقی روابط میان بخشها و اجزای سند است. چنین سندنگاریهایی یادآور (روز وحدت حوزه و دانشگاه) است که با کنارهم قرار دادن دو صندلی در یک همایش برای روحانی و دانشگاهی، تلقی وحدت دارند. بخش مبانی این سند را حوزویان نگاشته اند و بخش های دیگر را دانشگاهیان و آنچه در این میان موج میزند، #انفصال_حوزه_دانشگاه است نه #وحدت_حوزه_دانشگاه.
#ضرورت_فلسفه_چگونگی_اسلامی
@monir_ol_din
13980218_0342474.jpg
383.3K
✔ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) در دیدار ۱۸ اردیبهشت با طلاب حوزه های علمیه فرمودند:
🔸حوزه علمیه؛ مسئولیتی سنگین تر از گذشته دارد.🔸
@monir_ol_din
13980218_0542474.jpg
2.72M
✔ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) در دیدار ۱۸ اردیبهشت با طلاب حوزه های علمیه فرمودند:
🔸حوزه علمیه؛ مرکز آموزش و تحقق عملی معارف اسلامی.🔸
@monir_ol_din
#الاعتذار 🙏🙏
با پوزش فراوان، با توجه به پیگیری برخی از دوستان، امروز فهرست مطالب کانال را بازتکرار میکنیم.
از عزیزان همراه بابت تکرار پوزش میطلبم.
🙏🙏
🔸🔸🔸
🔊 فهرست #جلسات_تدریس دوره "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی"
🔽🔽🔽
✅ جلسه اول " کلیات فلسفه چگونگی اسلامی"
موضوع: ضرورت، موضوع، هدف
https://eitaa.com/monir_ol_din/6
✅ جلسه دوم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی"
موضوع: تحلیل هدف فلسفه چگونگی اسلامی
https://eitaa.com/monir_ol_din/23
✅ جلسه سوم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی"
موضوع: تحلیل سوال محوری فلسفه چگونگی اسلامی - ضرورت معیار صحت
https://eitaa.com/monir_ol_din/33
✅ جلسه چهارم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی"
موضوع: ادامه بحث "ویژگیهای معیار صحت"
https://eitaa.com/monir_ol_din/41
✅جلسه پنجم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی"
موضوع: توضیح اصول غیرقابل انکار- ۱
اصل "تغایر فی الجمله"
https://eitaa.com/monir_ol_din/53
✅ جلسه ششم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی"
موضوع: توضیح اصول غیرقابل انکار-۲
اصل "تغییر فی الجمله"
اصل "هماهنگی فی الجمله"
https://eitaa.com/monir_ol_din/64
✅جلسه هفتم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی"
موضوع: نگاهی دوباره به "اصول کلی تعین" یا "معیار صحت فلسفه تعین"
https://eitaa.com/monir_ol_din/74
✅ جلسه هشتم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی"
موضوع: بررسی پاسخهای متعدد به سوال از "علت تعین"
اولین پاسخ؛ اصالت شیء
https://eitaa.com/monir_ol_din/80
✅ جلسه نهم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی"
موضوع: بررسی پاسخهای متعدد به سوال از "علت تعین"
دومین پاسخ؛ اصالت شرایط
https://eitaa.com/monir_ol_din/126
✅ جلسه دهم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی"
موضوع: بررسی پاسخهای متعدد به سوال از علت تعین
سومین پاسخ؛ هم اصالت شی هم اصالت شرایط
https://eitaa.com/monir_ol_din/156
✅جلسه یازدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی»
موضوع: عبور از پاسخهای غلط و آغاز مراحل ایجابی فلسفه چگونگی اسلامی
اولین مرحله ایجابی: اصالت ربط
https://eitaa.com/monir_ol_din/170
✅جلسه دوازدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی»
موضوع: تبیین مسئله «نسبت بین وحدت و کثرت» مبتنی بر اصالت ربط
https://eitaa.com/monir_ol_din/185
✅جلسه سیزدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی»
موضوع: بررسی تطبیقی اصالت ربط با نظریه سیستم ها.
https://eitaa.com/monir_ol_din/201
✅جلسه چهاردم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی»
موضوع: تصویرهای مبتنی بر اصالت ربط
https://eitaa.com/monir_ol_din/235
✅جلسه پانزدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی»
موضوع: نقد «اصالت ربط» و ورود به «مرحله تعلق»
https://eitaa.com/monir_ol_din/281
✅جلسه شانزدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی»
موضوع: تبیین مرحله «اصالت تعلق»
https://eitaa.com/monir_ol_din/314
✅جلسه هفدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی»
موضوع: مرحله اصالت تعلق۲ "تقوم زمان و مکان"
https://eitaa.com/monir_ol_din/378
✅ جلسه هجدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی»
موضوع: مرحله اصالت تعلق۳- «بحث از طرف تعلق»
https://eitaa.com/monir_ol_din/439
✅ جلسه نوزدهم «کلیات فلسفه چگونگی اسلامی»
موضوع: نقد "اصالت تعلق" و ورود به «مرحله فاعلیت»
https://eitaa.com/monir_ol_din/460
✅ جلسه بیستم "کلیات فلسفه چگونگی اسلامی"
موضوع: تبیین مرحله "نظام فاعلیت"
https://eitaa.com/monir_ol_din/501
✅جلسه بیست و یکم«کلیات فلسفه چگونگی اسلامی»
موضوع: تبیین نظام فاعلیت
https://eitaa.com/monir_ol_din/535
هدایت شده از اندیشه انقلاب اسلامی
📖فهرست #متون_فلسفی که در کانال #دروس_فلسفه_چگونگی_اسلامی نشر داده شده است.
📖 متون مذکور از بیانات استاد سیدمنیرالدین حسینی (ره) و برخی شاگردان ایشان استفاده شده است.
🔸🔸🔸
#متن_فلسفی_۱
📖موضوع کار فرهنگستان چیست؟
https://eitaa.com/monir_ol_din/9
#متن_فلسفی_۲
📖 به فلسفه چگونگی نیاز داریم.
https://eitaa.com/monir_ol_din/14
#متن_فلسفی_۳
📖به روش چگونگی نیاز داریم.
https://eitaa.com/monir_ol_din/29
#متن_فلسفی_۴
📖تبیین انکارناپذیری از کتاب "اصالت ربط
https://eitaa.com/monir_ol_din/37
#متن_فلسفی_۵
📖تبیین "اصول انکارناپذیر"
https://eitaa.com/monir_ol_din/70
#متن_فلسفی_۶
📖توضیح مبنای "اصالت شیء" و نقد آن
https://eitaa.com/monir_ol_din/87
#متن_فلسفی_۷
📖توضیح مبنای "اصالت شرایط" و نقد آن
https://eitaa.com/monir_ol_din/139
#متن_فلسفی_۸
📖تبیین حقیقت "اصالت ربط"
https://eitaa.com/monir_ol_din/196
#متن_فلسفی_۹
📖تبیین حقیقت "اصالت تعلق"
https://eitaa.com/monir_ol_din/290
#متن_فلسفی_10
📖مبانی فلسفی «نظام ولایت»
https://eitaa.com/monir_ol_din/491
🔸🔸🔸
فهرست👌 #گزین_گویه_فلسفی که در کانال بارگذاری شده است.
🔽🔽🔽
#گزین_گویه_فلسفی_1
👌 به #فلسفه_چگونگی_اسلامی نیاز داریم.
https://eitaa.com/monir_ol_din/320
#گزین_گویه_فلسفی_2
👌 ترابط #وحی_عقل_تجربه
https://eitaa.com/monir_ol_din/334
#گزین_گویه_فلسفی_3
👌 چرا فرهنگستان تشکیل شد؟
https://eitaa.com/monir_ol_din/385
#گزین_گویه_فلسفی_4
👌#شبهات_عینی
https://eitaa.com/monir_ol_din/449
#گزین_گویه_فلسفی_۵
👌موانع #امتداد_عملی_فلسفه_اسلامی-۱
https://eitaa.com/monir_ol_din/613
#گزین_گویه_فلسفی_۶
👌موانع #امتداد_عملی_فلسفه_اسلامی-۲
https://eitaa.com/monir_ol_din/618
#اطلاعیه
✔️ بعد از اتمام دومین دوره کلیات #فلسفه_چگونگی_اسلامی دو موضوع از مطالب کانال کنار گذاشته میشود؛
#صوت دروس #فلسفه_چگونگی_اسلامی
و
#متون_فلسفی مرتبط.
✔️ و در مسیر پیش روی سه دسته مطالب مد نظر حقیر است که به داوری شما عزیزان بگذارم؛
#مقالات_علمی
#گزیده_کلمات_استاد
#گزین_گویه_فلسفی
#پرونده_علمی
✔️ مجدانه منتظر نقادی های شما عزیزان فرهیخته هستم.🙏🙏
@monir_ol_din