eitaa logo
منتخب کانالهای مذهبی
304 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
4.9هزار ویدیو
118 فایل
منتخبی از مطالب شاخص کانالهای مذهبی مختلف که شما را از مراجعه به کانالهای مذهبی متعدد بی نیاز میکند.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رادار انقلاب
💢 فهم نادرست و سوء استفاده برخی از دراویش از یک حدیث 🔸معنی حدیث‏ «حبّ علی بن ابی طالب حسنة لا تضرّ معها سیئة» این است که محبت علی(ع) حسنه‌ای است که مانع ضرر زدن گناه می‌شود، یعنی مانع راه یافتن گناه می‌شود؛ معنایش آن نیست که جاهلان پنداشته‌اند و آن اینکه محبت علی(ع) چیزی است که هر گناهی که مرتکب شوی بلا اثر است. 🔹برخی از دراویش از طرفی دعوی دوستی خدا دارند و از طرف دیگر از هر گناهکاری گناهکارترند، اینان نیز مدّعیان دروغگو هستند. امام صادق(ع) می‌فرماید: «تعصی الاله و انت تظهر حبّه‏ هذا لعمری فی الفعال بدیع‏ لو کان حبّک صادقا لاطعته‏ انّ المحبّ لمن یحبّ مطیع‏؛ خدا را معصیت می‌کنی در حالی که مدّعی محبت او هستی! به جانم قسم که این کار، در میان کارها، شگفت‌آور است. اگر محبت تو راستین می‌بود او را اطاعت می‌کردی، زیرا طبیعی است که هر دوستی مطیع دوست خویشتن است». 🔸دوستان واقعی امیرالمؤمنین(ع) همواره از گناهان دوری می‌گزیده‌اند؛ ولایت آن حضرت نگاه‌دارنده از گناه بوده است نه تشویق کننده به آن. امام باقر(ع) می‌فرماید: «ما تنال ولا یتنا الّا بالعمل و الورع؛ به ولایت ما نتوان رسید جز با عمل نیک و پرهیزکاری و دوری از گناه». 📚 عدل الهی، ص۳۰۸ @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢یاعلی گفتن است؟! می گویند کمک خواستن از غیر شرک است پاسخهای متعددی به این مساله داده ایم، اما امروز، سندی از خلیفه دوم این سوال را ایجاد کرد که آیا او هم بود؟ ✅ پسر عضلات پایش منقبض شده بود و نمی‌توانست حرکت کند. به او گفتند محبوب‌ترین انسان‌ها کن، سپس گفت: « یا محمد فبسطها» گفت: یا محمد و عضلاتش باز شد. 📚الطبقات الکبری،ج 4، ص 154، باب و من بنی عدی بن کعب ابن تیمیه معروف (وهابیت)درباره این می‌گوید: گویا این شخص را در زنجیر بسته بودند و همین که «یا محمد» گفت، باز شد. 📚الکلم الطیب، ج 1، ص 173، ح 236 @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢با تمامِ وجود #گنـــاه کردیم نه نعمت هایش را از مـــا گرفت و نه گناهانمان را #فاش کرد... اگـــر #بندگی اش را کنیم، چه میکند؟ #آیت_الله_بهجت @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢هر حلال است؟ یک آقایی میخواست از زنش جدا شود، وقتی پرسیدم چرا؟ میگفت اشتباه کردم زن گرفتم ، سخت است اداره کنم ... گفتم همین؟ گفت: به هر حال درست است که طلاق مکروه است اما حلال است! گفتم: هر طلاقی حلال است؟ کی چنین دینی به تو یاد داده؟ ظلم به یک حیوان کوچک حرام باشد، ، ضربه زدن به زندگی و احساسات یک فرد بدون هیچ علتی حلال است؟ لرزاندن عرش خدا (طلاق) بی هیچ دلیلی حلال است؟ ✅ وقتی پیامبر خدا شنید که یکی از اصحاب - یعنی ابو ایوب انصاری - می خواهد همسر خود را طلاق دهد، فرمود: طلاق ام ایوب، گناه است. 📚وسائل الشعیه ج16 ص227 ✅ پیامبر خدا به مردی گذشت و از او پرسید: زنت را چه کردی گفت: طلاقش دادم. پرسید: بدون هیچ عیبی گفت: بدون هیچ عیبی! پس از مدتی آن مرد، با زن دیگری ازدواج کرد. روزی پیامبر خدا بر او گذشت و به او گفت: چه کردی گفت: ازدواج کردم، چندی بعد، پیامبر خدا به او برخورد و پرسید: زنت را چه کردی گفت: طلاقش دادم! پرسید: بدون هیچ عیبی! پاسخ داد بدون هیچ عیبی! فرمود:. إنَّ اللّهَ یُبْغِضُ أوْ یَلْعَنُ کُلَّ ذَوّاقٍ مِنَ الرِجالِ وَکُلَّ ذوّاقةٍ مِنَ النِساءِ؛ خداوند مبغوض میدارد و لعن میکند زنانی که مرد میچشند و مردانی که زن میچشند! (تنوع طلبی که منجر به پاشیدن خانواده میشود) ✅ و روایت دیگری هست که هر زنی که بدون دلیلِ معقول خواهان طلاق از همسرش باشد، بوی بهشت بر او حرام می گردد. اینها را که گفتم منصرف شد! الآن هم خوب است زندگیشان! ✅برای تنوع طلبی و چشیدن، در محیط کار شبکه های اجتماعی و ... سرک میکشند و بعد که کار به جاهای باریک میرسد ، طلاق میدهند و میگویند حلال است... ✔️ برگرد به زندگیت ، این راه نه شرعیست ، نه عقلانی! @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
#لایک_مجازی 💢امام جواد(ع): آن که گناهی را #تحسین و تایید کند، در آن گناه #شریک است. 📚کشف الغمه ج ۷ ص ۳۴۹ @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢آیا امکان دارد کسی از خود تمجید و تجلیل کند؟ پس چرا علی(ع) در خطبه ۲۲۸ از عُمر ستایش کرده است؟ با این حال او را زهرا(س) میدانید؟ 📚حضرت علي حضرت عمر رضي الله عنهما را به بهترين وجه ممكن ستوده است، حضرت علي رضي الله عنه در مدح عمر بن الخطاب و بنا به قولي، ابوبكر فرموده است:«لله بلاء فلان... » در روايتي آمده: «لله بلاد فلان». 🔵ابتدا اصل خطبه 228نهج البلاغه را مطالعه بفرمایید: ✅خدا شهرهاي فلان را بركت دهد و نگاه دارد كه (خدا او را در آنچه آزمايش كرد پاداش خير دهد كه) كجي ها را راست، و بيماري ها را درمان، و سنّت پيامبر صلّي اللّه عليه و آله را به پاداشت، و فتنه ها را پشت سر گذاشت. ✅با دامن پاك، و عيبي اندك، درگذشت، به نيكي هاي دنيا رسيده و از بدي هاي آن رهايي يافت، وظائف خود نسبت به پروردگارش را انجام داد، و چنانكه بايد از كيفر الهي مي ترسيد. خود رفت و مردم را پراكنده بر جاي گذاشت، كه نه گمراه، راه خويش شناخت، و نه هدايت شده به يقين رسيد. ✅همان طور كه ملاحظه مي شود، آن چه در نهج البلاغه آمده كلمه «فلان» است؛ اما اين كه مقصود از اين «فلان» چه كسي است، از خود نهج البلاغه استفاده نمي شود. ✅اين ديدگاه كه مقصود از «فلان» خليفه دوم باشد، هرگز نمي توان آن را پذيرفت؛ زيرا اولاً: هيچ دليلي براي آن وجود ندارد و سخن ابن أبي الحديد و محمد عبده براي شيعيان اعتبار ندارد؛ ثانياً: با واقعيت هاي تاريخي و ديگر سخنان قطعي امير مؤمنان عليه السلام كه در كتاب هاي شيعه و سني وارد شده، در تضاد است. ✅تنها نظري كه مي تواند مورد تأييد شيعه قرار گيرد، نظر مرحوم قطب راوندي است؛ زيرا كلام يك شيعه است و در كتاب خود ايشان نيز موجود است - يعني مانند نظر اول نيست كه منسوب به شيعه باشد؛ و فردي سني آن را نقل كرده باشد. ✅و همانطور كه گفته شد، وي با نظرهاي سيد رضي بيش از ديگران آشنايي داشته است؛ به ويژه كه برخي عالمان اهل سنت نيز اين نظر را پذيرفته اند. به این کانال بیایید، باهم کنیم http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از رادار انقلاب
💢استدلال علامه امینی در مورد امیر المومنین(ع) در حضور علمای اهل سنت و سوالی که ماند زمانی علمای اهل تسنن مرحوم علامه امینی (صاحب کتاب الغدیر) را برای صرف شام دعوت می کنند. اما علامه امینی امتناع می ورزد و قبول نمی کند . آنها اصرار می کنند که علامه امینی را به مجلس خود ببرند. به علت اصرار زیاد علامه امینی دعوت را می پذیرد و شرط می گذارد که فقط صرف شام باشد وهیچ گونه بحثی صورت نگیرد آنها نیز می پذیرند. پس از صرف شام یکی از علمای اهل سنت که در آن جمع زیادی از علما نشسته بود (حدود 70 الی 80 نفر) می خواست بحث را شروع کند که علامه امینی گفت : قرار ما این بود که بحثی صورت نگیرد اما باز آنها گفتند : پس برای متبرک شدن جلسه از همین جا هر نفر یک نقل کند تا مجلس گردد. ضمناً تمام حضار درجلسه بودند و حافظ حدیث به کسی گفته می شود که صد هزار حدیث حفظ باشد. آنان شروع کردند یکی یکی حدیث نقل کردند تا اینکه نوبت به رسید . علامه به آنها گفت شرطم بر گفتن حدیث این است که ابتدا همگی بر بودن یا نبودن سند حدیث کنید . همه قبول کردند . سپس علامه امینی فرمود : 👇👇👇 قال رسول الله (صلوات الله علیه ) : من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است . سپس از تک تک حضار در جلسه در رابطه با معتبر بودن حدیث اقرار گرفت و تایید_کردند . سپس گفت حال که همه حدیث را تایید کردید یک از شما دارم ، بعد از کل جمع پرسید : 👇👇 آیا فاطمه الزهرا ( سلام الله علیها ) امام زمان خود را می شناخت یا نمی شناخت ... ؟ اگر می شناخت ، امام زمان فاطمه ( سلام الله علیها ) چه کسی بود ؟ تمام حضار مجلس به مدت ربع ساعت ، بیست دقیقه و سرشان را به زیر انداختند و چون جوابی برای گفتن نداشتند یکی یکی جلسه را ترک کردند و با خود می گفتند 🔹اگر بگوییم نمیشناخت ، پس باید بگوییم که فاطمه ( سلام الله علیها ) کافر از دنیا رفته است و حاشا که سیده نساء العالمین کافر از دنیا رفته باشد 🔹اگر بگوییم می شناخت چگونه بگوییم امام زمانش ابوبکر بوده ؟ در حالی که بخاری ( از سرشناس ترین علمای اهل سنت ) گفته : ماتت و هی ساخطه علیهما - فاطمه ( سلام الله علیها ) در حالی از دنیا رفت که به سختی از ابوبکر غضبناک بود و چون مجبور می شدند بر و علی بن ابیطالب (علیه السلام ) اقرار بورزند کرده و جلسه را با ترک کردند. @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢زود مردم را نکنید عده ای در کار و جذب مردم به زود ناامید شده و دست از کار میکشند. گمان میکنند زمانه تغییر کرده و مردم دیگر پذیرای دین نیستند. با این بهانه ها تلاش را میکنند. ✅ اما به پیامبر(ص) نگاه کنید پیامبر برای هدایت و نجات مردم از عذاب الهی آنقدر میخورد که در چند نوبت صریح نازل شد ✅ جان دادن پیامبر برای هدایت مردم  «لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلاَّ یَکُونُوا مُؤْمِنین»؛شاید می‌خواهى خود را  از شدّت اندوه از دست دهى، به خاطر این‌که آنها ایمان نمی‌آورند. 📚سوره مبارکه شعراء آیه ۳ ✅اگر و عشق به هدایت مردم نسبت به دین باشد، با دیدن ظواهر احساس شکست بوجود نخواهد آمد @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢آیا حدیثى موجود است که بگوید اگر زنى بزند و مرد بوى او را استشمام کند، براى آن زن در حکم است؟ ✅روایاتی در نکوهش عطر زدن زن در برابر مرد نامحرم وجود دارد که در این زمینه می‌توانید به «وسائل الشیعة»، ج 20، ص 160 مراجعه کنید. ✅اما مبنی بر این‌که چنین عطر زدنی در حکم زنا است در منابع معتبر روایی شیعی وجود ندارد، اما در برخی کتب و برخی منابع ثانویه شیعی به نقل از آنها روایت ناظر به موضوع پرسش را می‌توان یافت. در این منظور از عمل جنسی نیست بلکه در روایات برای هر عضو، زِنایی را در نظر گرفته است و به عنوان نمونه، چشم را نگاه حرام می‌داند. این روایت نیز ناظر به ارتکاب این نوع گناه می‌باشد، نه آن‌که عطر زدن، گناهی معادل با زنا و معروفی داشته باشد که انجام دهنده آن، مستحق حد شرعی است. @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
#زندگی_مجازی 💢 امام علی(ع): از بین برددن #فرصت، موجب #غصه است. 📚غرر الحکم ۱۰۸۳ @mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
💢بعد از حضرت (ع) و قبل از حضرت (ص) چه کسی بر روی زمین حجت بود؟ : ✅حضرت علی (ع) می فرمایند: «اللَّهُمَّ بَلَى لَا یَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ قَائِمٍ لِلَّهِ بِحُجَّةٍ إِمَّا ظَاهِراً مَشْهُوراً أَوْ خَائِفاً مَغْمُوراً؛[۱] زمین هیچ گاه از حجتهاى خدا خالى نمى ‏ماند، خواه آشكار و مشهور باشد یا بیمناك و مستور.» همچنین حضرت در توصیف زمان بعثت رسول اکرم (ص) می فرمایند: خدا پیامبر اسلام را هنگامى مبعوث فرمود كه از زمان بعثت پیامبران پیشین مدّت‏ها گذشته، و ملّت‏ها در خواب عمیقى فرو خفته بودند. از کنار هم گذاشتن این دو کلام می توانیم نتیجه بگیریم که در زمانی که بین عروج حضرت عیسی (ع)، تا زمان بعثت رسول اکرم بوده ، دوره هایی وجود داشته که یا رسولی در آن نبوده و حجت الهی غیر رسول بوده (مثل اوصیای پیامبران) یا اینکه حجت الهی، فرد مشهور و آشکاری نبوده است. اما شناخت بعضی از حجت های الهی در این دوره ممکن است. مثلا طبق نظر بعضی از مفسران، یاران حضرت عیسی (ع) بعد از عروج ایشان صاحب ماموریت هایی شده اند و حجت الهی بوده اند: «إِذْ أَرْسَلْنا إِلَیْهِمُ اثْنَیْنِ فَكَذَّبُوهُما فَعَزَّزْنا بِثالِثٍ فَقالُوا إِنَّا إِلَیْكُمْ مُرْسَلُونَ[یس/۱۴] هنگامى كه دو نفر از رسولان را بسوى آنها فرستادیم، امّا آنان رسولان (ما) را تكذیب كردند پس براى تقویت آن دو، شخص سوّمى فرستادیم، آنها همگى گفتند: «ما فرستادگان (خدا) به سوى شما هستیم!» در تفسیر نمونه، ج‏۱۸، ص: ۳۴۱ آمده « در اینكه این رسولان چه كسانى بودند در میان مفسران گفتگو است، جمعى گفته‏ اند: نام آن دو نفر" شمعون" و" یوحنا" بود و نام سومین" بولس" و بعضى نامهاى دیگرى براى آنها ذكر كرده‏ اند. و نیز در اینكه آنها پیامبران و رسولان خداوند بودند و یا فرستادگان حضرت مسیح ع (و اگر خداوند مى‏ فرماید ما آنها را فرستادیم به خاطر آنست كه رسولان مسیح هم رسولان او هستند) باز در میان مفسران گفتگو است، هر چند ظاهر آیات فوق موافق تفسیر اول است.» در بیان جزئی تر دو دوره متفاوت، حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده است که: مردم بعد از عیسى (ع) ۲۵۰ سال بدون امام ظاهرى گذراندند ... میان عیسى و محمد (ص) پانصد سال فاصله بود كه در ۲۵۰ سالش پیغمبر و عالمى در میان مردم ظاهر و با نفوذ نبود یعقوب ابن شعیب راوى حدیث گوید عرض كردم مردم در دین دارى خود چه میكردند فرمود به دین عیسى (ع) عمل میكردند عرض كردم چه حالى داشتند فرمود مؤمن بودند سپس فرمود زمین همیشه داراى یك عالم و رهبر دینى است كه اهل ایمان مى توانند از او استفاده كنند. از دیگر حجت هایی که برای این دوره نام برده شده، می توان به اسامی زیر اشاره کرد (شمعون)، (ملیخا)، (انشوا)، (دسیخا)، (نسطورس)، (مرعیدا) و (بحیراى راهب) 📚تحف العقول ص ۱۷۱. 📚خطبه ۸۹ نهج البلاغه. 📚كمال الدین و تمام النعمة، ج‏۱، ص: ۱۶۱. http://eitaa.com/joinchat/2732982272C3beaf37c59
هدایت شده از رادار انقلاب
💢مگه آشغال ریختن کف خیابونا فقط کار ایرانیا و محرم و اربعین نبود!؟ اینا که با فرهنگ و متمدن بودن! چرا جشن سال نو شون اینجوری شد پس!؟ ✅ تنها یاد گرفته ایم در فضای مجازی خودمان را #تحقیر کنیم. @mobahelegharn_21