فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی پلیس نژادپرست آمریکا، سراغ آدم اشتباهی برای گیر دادن میره.
هی میگه بگید جرمم چیه و چرا دستگیر میکنید؟ که خب دلیلی ندارن.
آخر سر میگه کارت شناساییم رو چک کنید. معلوم میشه مامور FBI رو گرفتند احمق ها
@Habiliyan
جان کندن مظلومانه جورج نشان میدهد التماس به ظالم باعث رهایی از ظلم نمیشود. رفتار آن مامور سنگدل نمونهای از ظلم سردمداران فاسد آمریکا بر ملتهای مظلوم جهان است. مظلومان آمریکا باید برای رهایی خود و سایر ملتهای مظلوم قیام کنند. التماس، ظالم را گستاختر میکند، باید ایستاد وتسلیم نشود
« علیرضا پناهیان »
@Habiliyan
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️لازم نیست حتما مسلمان و ایرانی باشی تا از حاج قاسم دفاع کنی!
میتونی آمریکایی باشی اما آزاده و اینطور میان جمعیت از حاج قاسم دفاع کنی و به دولتمردان آمریکا انتقاد!
@Habiliyan
15.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عجیبترین قوانین تاریخ آمریکا علیه سیاهپوستان
@Habiliyan
🔴 هدف آموزش و پرورش؛ بووووق ....
همیشه بین متفکرین و فیلسوفان تعلیم و تربیت این سوال مطرح بوده که شما وقتی یک متعلّم یا مترّبی (همون دانشآموز و دانشجوی خودمون 😉) رو تحویل میگیرید، دوازده یا بیست سال بعد؛ قراره چه چیزی تحویل بدید؟ یعنی شما قراره چی رو دقیقاً به شاگرد منتقل کنید؟
پاسخ به این سوال در حیطه اهداف و رسالتهای تعلیم و تربیت هست که عموم متفکرین سه مورد رو برشمردن. یعنی یا یکی از این سه تا، یا دو تا از سه تا یا هر سه رو گفتن! اما به صورت کلی روی این سه تا اتفاق نظر هست. حالا اینا چیان؟!
1️⃣ انتقال میراث فرهنگی
مطابق با این دیدگاه هدف تعلیم و تربیت، انتقال میراث فرهنگیای هست که هر یک از ما همراه خودمون داریم و باید اون رو به نسلهای بعدی منتقل کنیم. این میراث فرهنگی هم خیلی ساحتهای گوناگونی داره. مثلا یکیش اینکه باید ارزشها رو به نسل بعدی منتقل کنیم. یعنی ساده شدهاش اینه که مدرسه و دانشگاه باید بتونه ارزشهای مورد نظر ما رو به بچههامون منتقل کنه. حالا ارزشهامون چی هست و نقش خانواده این وسط چیه، محل بحثم نیست. بعداً صحبت میکنیم ...
2⃣ ساختن شاگرد برای یک زندگی خوب، خوش و ارزشمند
هر کدوم از اینا کلی صحبت داره که الآن و اینجا جاش نیست! اما چیزی که محوریت داره زندگی کردن هست البته از نوع خوب، خوش و ارزشمندش.
3⃣ کشف استعدادهای بالقوه و شکوفا کردن اونها
در این دیدگاه هر انسانی یک معدن هست که معلم یا مربی، نقش کانیشناس رو در اون بازی میکنه و محتویات این معدن رو کشف، استخراج و البته فرآوری میکنه.
طبیعتاً هر قدر افراد؛ رشدِ بیشتر و متعادلتری کرده باشن، استعدادهای بیشتری بروز و ظهور دارم و زمینه برای بالفعل کردن اونها مساعدتر هست.
👈 حالا فکر میکنید در آموزش و پرورش ایران کدوم یکی از سه مورد دغدغه هست یا هدف نظام تعلیم و تربیت کشورمون؟!
ظاهراً و باطناً هیچ کدام!! 😞😞
در ایران تنها هدف اینه که هر کدوم از شاگردان متخصص یک شغل یا حرفه خاصی بشن. البته بماند که به دلایل متعدد در همین هدف هم موفق عمل نکردیم و نمیکنیم!
در ایران وقتی کسی مثلاً در سی و چند سالگی دکتری میگیره تازه متوجه میشه که زندگی کردن بلد نیست! یعنی این فرد اگه مکانیک خونده در حالت آرمانی در کارگاه ساخت بسیار موفق هست اما خارج از اون ...
حالا والدینی که خودشون تحت تربیت چنین سیستمی بزرگ شدن معمولا نمیپذیرن که بچههاشون بخوان متفاوت از سیستم فکر یا عمل کنن!
مثلا یکی از چالشهای بزرگ من با اکثر والدین اینه که شادی رو از بچههاشون میگیرن به قیمت این که بچه باید درسش رو بخونه! و البته بچه هم درسش رو نمیخونه 😜 (اینکه شادی چیه هم بمونه طلبتون)
حالا چند تا سوال که باید بهش فکر کنید؛
برای شما قابل پذیرش هست که فرزند شما شب امتحانش رمان بخونه؟
میتونید بپذیرید که فرزند شما بگه من نمیخوام بیشتر از دیپلم بخونم و میخوام یه استارتاپ راه بندازم؟
براتون قابل قبول هست که بچه شما چون توی ورزش یا هنر موفق هست بخواد دیگه بیشتر از سوم دبیرستان نخونه؟!
(نمیخوام بگم چی درسته و چی غلط، فقط دارم طرح سوال میکنم)
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🔴 با اتوبوس تا مدرسه؛ یادش به خیر ...
من یکی از بهترین خاطرات دوران مدرسه رفتنم مال راهنمایی هست. خونه ما سمت پیروزی و منطقه ۱۴ بود اما مدرسهام سمت بهارستان و منطقه ۱۲ ...
هر روز تقریباً ساعت شش و ربع از خونه میزدم بیرون و حدود ده تا پانزده دقیقه تا ایستگاه اتوبوس پیاده میرفتم. بعد اتوبوس خط سیزده آبان - بهارستان رو سوار میشدم و میرفتم مدرسه. (یادش به خیر؛ یه بسته بلیط کاغذی میخریدیم، ده تاییش صد تومن بود. چه بازار سیاهی داشت تقلبیاش 😬)
زنگ مدرسه ساعت ۷.۳۰ میخورد اما من طوری راه میافتادم که قبل ۷.۰۰ مدرسه باشم. چرا؟! چون زودتر برسم مدرسه و هر روز تا قبل از صبحگاه تو حیاط فوتبال بازی کنم. البته چند تا دیوانه دیگه هم شبیه خودم بودن! 😜
یعنی تا حدود ۷.۲۵ که ناظم یا مدیر میرسیدن مدرسه بازی میکردیم و بعدش بساط جمع میشد تا فردا. نمیدونمم مشکلشون با بازی کردن ما چی بود که اگه سر میرسیدن و حواسمون نبود، توپ رو پاره میکردن و یکیمون رو میبردن دفتر 😬 هر روزم تو صبحگاه میگفتند هر کی صبحها فوتبال بازی کنه چنان و چنان! ولی ما فرداش ...
ما سوای اینکه هر روز توی مدرسه باید با این چالش جدی مواجه میشدیم و براش تدبیر میکردیم - که البته فقط همین یه چالش نبود 😊 - توی راه هم هر روز تجربیات جدیدی داشتیم. چه توی رفت و چه توی برگشت. تقریباً هیچ خاطره تلخی از اون دوران ندارم و واقعاً الآن فکر میکنم که رفت و آمد بین مردم خیلی چیزا یاد من داد که شاید خیلی بچهها ازش محروم بودند. (البته این موضوع پیشنیازهایی داره که توی این پست جاش نیست، لذا همینجوری توصیه نمیشه که شمام بدون ملاحظه برای بچههاتون تجربهاش کنید)
اما دوره دبستان تا جایی که میشد مدرسه به ما نزدیک بود. یعنی سعی شده بود بهترین مدرسهی نزدیک انتخاب بشه. یعنی سر کوچهمون مدزسه بود اما اونجا نمیرفتم و یه خیابون بالاتر میرفتم. یه کورس تاکسی بود. صبحها با خواهرم تاکسی سوار میشدیم و میرفتیم. اون راهنمایی بود و من دبستان. تاکسی رو اون انتخاب میکرد و سوار میشدیم، نفری ۲۵ تومن! برگشتنه هم معتمدترین فردی که میشناختیم یعنی سرایدار مدرسه من رو با موتورش میرسوند خونه. یه یاماها داشت، یادش به خیر ...
چی میخوام بگم؟ مادرم هیچ وقت به من نگفت جامعه ناامنه، اما نکات ایمنی رو خیلی ساده و بدون اینکه من رو بترسونه بهم گفت. شاید چندین بارم بدون اینکه بفهمم باهام تست و تمرین کرد تا بفهمه درست یاد گرفتم یا نه. ورود من به اجتماع رو هم ریزه ریزه و در یک بازهی ۵ ساله زیادتر کرد. یعنی من بزرگتر میشدم و مادر که میدید تواناییم بیشتر شده، دایره رو برام بزرگتر میکرد. این یه مورد ...
مورد دیگه اینکه فاصله خونه تا مدرسه هم باید به صورت تقریبی این سیر رو طی کنه. یعنی در دوره دبستان ترجیح بر نزدیک بودنه. یعنی مسیر رفت و آمد خودش موضوعیت داره که کوتاه باشه و البته این فقط یه فاکتوره
(برای نتیجهگیری توی انتخاب مدرسه چندین فاکتور مهمه که دارم کمکم میگم و یه فاکتور هم فاصله تا خونه هست. شما برای تصمیمگیری باید جمیع موارد رو در نظر بگیرید. یعنی در شرایط یکسان بین دو مدرسه اولویت با اونی هست که نزدیکتره)
حالا شاید بگید گفتن این نکته که اینقدر آسمون ریسمون بافتن نداشت! منم میگم که اولاً کلی نکته تو دل این دو، سه تا خاطره گفتم که بعداً باهاشون کار داریم، ثانیاً برای این بود که خودتونم به اون دوره فکر کنید و نکات مثبت و منفیش رو ببینید، چون بعضیامون برای بچههامون فقط به توی گلخونه بودن راضی میشیم.
شمام به خاطرات دوران تحصیلتون فکر کنید ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
🔴 بچهها ۶ سالگی برن مدرسه یا ۷ سالگی؟!
همه جا و همه کس یه حرف رو میزنن!
مامانبزرگ، خاله، عمو، دایی، دوستان، آموزش و پرورش، جامعه و حتی بقال سر کوچه هم همین رو میگه! چی میگه؟!
بچه رو زودتر بفرست مدرسه که عقب نیفته! چرا میخوای یه سال دیرتر بفرستی؟ چرا بچه رو عقب میاندازی؟ و ...
اما شخصاً هنوز نفهمیدم بچه از چی قراره عقب بیفته! 🤔🤔
اگر شما با بچهها کار کرده باشید خصوصاً در مقطع پیشدبستانی و سالهای اولیه دبستان، کاملاً تفاوت بین بچههایی که زیاد بازی کردن و بچههایی که کمتر بازی کردن رو مشاهده میکنید. در واقع ورود به دبستان حجم زیادی از قوانین رو با خودش میاره و این موضوع نیازمند اینه که بچه بازیدونِش 😬 پُرِ پُر باشه. یعنی تا اون سن حسابی آزادانه بازی کرده باشه (آزادانه ولی در چارچوب که محل بحث نیست و قبلا در موردش نوشتم)
اما اینکه مدام میگیم بچه عقب میافته. دقیقاً از چی؟! از اینکه یه سال دیرتر بره راهنمایی، یه سال دیرتر دیپلم بگیره، یه سال دیرتر همسر اختیار کنه 😬 یا ...! ببینید این مثل اینه که شما فرضاً دوره ابتدایی رو طی نکنید و یک دفعه بخواید وارد راهنمایی بشید، حالا شما جلوتر هستید یا بقیه اونهایی که این دوره رو گذروندن؟! هم به لحاظ عقلی، هم جسمی و هم روانی بچههای دیگه پذیرش بیشتری برای ورود به راهنمایی دارن تا شمایی که ابتدایی رو نگذروندی ....
حالا با آموزش و پرورش چی کار کنیم؟!!!
من حرفی ندارم، چون ممکنه فردا بیان منو ببرن و باید برام کمپوت بیارید 😁 اما خیالتون راحت اگه فرزندتون یه سال دیرتر بره مدرسه کسی نمیاد یقه شما یا بچه رو بگیره! یعنی ممکنه برای ثبتنام قدری اذیت کنن 😕 اما قانوناً نمیتونن فرزند شما رو ثبتنام نکنن
ما تو دوران آموزشیِ خدمت سربازی یه قاعده داشتیم. هر کار میخواستیم میکردیم و آخرش میگفتیم توجیه نبودیم 😂😂 و چون توجیه نبودیم کسی باهامون کاری نداشت ...
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
4_5863836205468091632.mp3
1.54M
چیکار کنم راحت بشم؟
🔻راه حلی برای برطرف شدن اذیت اطرافیان
🌺 @IslamLifeStyles
Al-Naas -01 ss.mp3
8.25M
عجب عصر خاصی شد امروز
خدا توفیق داد و این صوت به دستم رسید👆
این آخرین صوت جلسه تفسیر قرآن توسط استاد محترم حضرت آیت الله جوادی آملی است. که بالاخره پس از ۴۰ سال تفسیر قرآن را تمام کردند.
مدتی که در قم بودم، تقریبا اغلب جلسات تفسیر و اخلاق این استاد گرامی را شرکت میکردم. شنیدم که یک روز، یکی از طلبه ها از استاد پرسید: آیا با سرعت کندی که داریم، بنظرتون یک دور تفسیر قرآن را تمام میکنیم؟
استاد فرمود: از خدا خواسته ام که تا تمام نشده، از این دنیا نروم.
خدا این استاد فرزانه و همه اساتید قرآن و تفسیر را حفظ کند.
گوش بدید
خیلی جذابه
کسی که چهل سال، تفسیر گفت و الان جلسه آخرش هست و کلیه ثوابش را تقدیم انبیا و اولیا کرد.
خوشا به سعادتشون
ان شاءالله خدا عاقبتشون بخیر کنه و مورد شفاعت قرآن در دنیا و آخرت باشند🌷🌷
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
اگر آدم با زن و بچه اش بداخلاق باشد فشار قبر دارد،هر چند که شهید باشد.
گاهی بعضی افراد هستند که هیچ مدافعی جز خدا ندارند ، ظلم کردن به این ها خیلی سزای سختی دارد.
گاهی فرد مظلوم همسر ماست و او حتی مادری ندارد که بتواند شکایت مارا پیش او بکند
آیت الله جاودان
« حسین یکتا »
@Habiliyan
آدم گاهی اوقات کلاه گشاد روزگار سرش می رود که دارد چه میشود و چه باید کرد! اما این روزگار گاهی اپقات چنان بازی در میآورد که باز هم در کارش متحیر میمانیم که عاقبت چه خواهد شد... این عکس حرفهایی برای گفتن دارد که شاید آنهایی که در روزگار گذشته بوده و آینده را از همان دوران شروع کردند، معنایش را میفهمند.
چه کسی فکر میکرد این پاسدار ساده و جوانی که دارد پشت خاکریز کتانیاش میپوشد، روزی فرمانده نظامی آسیای غربی باشد و دوستدارانش در چهار گوشه ایران بزرگ برای دیدنش صف بکشند و در نبودش اشک بریزند... داستان عزت و ذلت دست خداست، اینجا معنی پیدا میکند، چه کسی فکر میکرد «پاسدار قاسم سلیمانی» روزی «حاج قاسم سلیمانی» شود که حضورش لرزه بر اندام دشمنان این خاک انداخت و قدرت ایران ما را در چهار گوشه مرزها عاشقانه میکوبید...
این است یک ایرانی که اینگونه ققنوسوار از خاک برمیخیزد، اوج میگیرد، به جهان فخر می فروشد و عاقبت آنجا که باید دوباره به خاک باز میگردد... ققنوسها بسیارند و دوباره از خاک ما خواهند رویید و باز برای ایران ما عزت خواهند آفرید...
@syriankhabar
@Habiliyan
🔴«آیکیو» ایرانیها از ۱۰۴ به ۶۸ کاهش یافته / دلیلش این است که تحصیلکردگان یا ازدواج نمیکنند یا دیر ازدواج میکنند؛ وقتی هم ازدواج میکنند، یک یا دو فرزند بیشتر ندارند
👤فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین
🔹 در سال ۱۳۶۵ این برنامهریزی شد که در دهه ۱۳۹۰ نرخ باروری ایران از ۶ فرزند به حدود ۴ فرزند برسد؛ به طرز عجیبی ما در سال ۱۳۷۲ به این نرخ دست پیدا کردیم به عبارت دیگر ما مسیر ۳ یا ۴ دههای را در عرض ۷ سال طی کردیم!
🔹ادامه این روند تا سال ۱۳۹۰ نرخ باروری را به ۲ فرزند کاهش داد و در حال حاضر این نرخ به حدود ۱.۶ فرزند کاهش یافته است!
🔸طبق تحقیقات، در حال حاضر میانگین ضریب هوشی یا "IQ" ایرانیها ۶۸ است در حالی که در سالهای اول انقلاب ضریب هوشی ایرانیان ۱۰۴ بود! و ایران جزو ۴ کشور برجسته ضریب هوشی در جهان قرار داشت؛
🔹دلیل آن این است که نخبگان و تحصیلکردگان ما عمدتاً ازدواج نکردهاند یا دیر ازدواج کردند یا نهایتاً تک فرزند و دو فرزندی هستند لذا ذخیره ژنتیکی ایرانیها در حال کاهش است.
🔹حتی در چین و هند با جمعیتی میلیاردی و با وجود آسیبهای جمعیتی، سیاستهای جمعیتی از حالت تکفرزندی خارج شدند!
🔹اگر مشاهده میکنیم که در دهه ۷۰ و ۸۰ رشد تکنولوژی خوبی در سطح جهان داشتیم، علت آن بالا بودن جمعیت متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ است؛ ما در دهه ۹۰ با کاهش المپیادیها مواجه شدیم در حالی که در دهههای قبل در المپیادهای فیزیک و شیمی مقامآور بودیم!
🔹در کل جهان متوسط ۳ تا ۵ فرزند به عنوان یک هدف جمعیتی عنوان شده و هیچگاه نرخ زیر ۳ فرزند مورد اشاره قرار نگرفته است
🔹ما در حال حاضر در پنجره و فرصت جمعیتی قرار داریم و این یعنی جمعیت ۱۵ تا ۴۵ سال که در سن باروری هستند در صورت تأهل به صورت بالقوه قابلیت فرزندآوری دارند./تسنیم
✍️بیداری ملت
@bidariymelat