السلام علیک یا اباصالح المهدی عج
((آری خداوندا، زمین هیچ گاه از حجت الهی که برای خدا با برهان روشن قیام کند، خالی نیست، یا آشکار و شناخته شده است، یا بیمناک و پنهان، تا حجت خدا باطل نشود و نشانه هایش از میان نروند،))
📚#نهج_البلاغه حکمت۱۴۷
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🆔@nahjolbalagheiha
📌 دریچهٔ ظهور
🔰 در نگاهی کلی به مباحثی که از ابتدا مطرح شده، میتوانیم بگوییم تا اینجا مباحثی را پیرامون ضرورت وجود ولی فقیه، میزان اختیارات، بررسی برخی شبهات و هچنین ویژگیهای نظام ولایت فقیه را مطرح کردیم.
🔅 نکتهای که لازم است در اینجا به آن بپردازیم، این است که اگر نگاهی به اهداف تشکیل حکومتهای مختلف در جهان داشته باشیم، و ببینیم آیا به دنبال برپایی حکومت الله در جهان بودهاند و یا اهداف شخصی دیگری را مدنظر داشتند، میتوان گفت، تقریبا تمامی حکومتها یا از ابتدا هدفی الهی نداشتند و یا اگر هم در شعار اینگونه هدفشان را مطرح کردند ولی در عمل به دنبال اهداف دیگری رفتند. ما هم این مسئله را تایید میکنیم که هرگونه حکومتی که بر پایهٔ مبانی الهی بنا نشده باشد قطعاً مردود خواهد بود. به عبارتی خداوند با فرصت دادن به انسانها، بر تمامی بشر اتمام حجت کرده و این موضوع را ثابت کرده که خود بشر به تنهایی و بدون توجه به خداوند قطعاً نمیتواند به سعادت ابدی برسد.
🔹 باید دانست، نظام ولایت فقیه که به دنبال استقرار توحید و قوانین الهی بر روی زمین است، نه تنها در مسیر مخالف حکومت امام زمان نبوده، بلکه به عنوان حرکتی در جهت آماده سازی زمینههای ظهور حضرت حجت برای برپایی حکومت جهانی به حساب آمده و میشود نظام ولایت فقیه را به دریچه ای رو به ظهور تشبیه کنیم.
#مهدویت_و_ولایت_فقیه ۳۹
✅ واحد مهدویت مصاف (مهدیاران)
http://eitaa.com/joinchat/2885222402Ce75349b11c
غروب جمعه رسیده است و باز تنهایی
غروب ِ این همه غربت، چرا نمیآیی؟
زمین به دور سرم چرخ میزند پس کی
تمام میشود این روزهای یلدایی؟
کجاست جاذبهات آفتاب من؟ خسته است
شهاب کوچکت از این مدار پیمایی
کبوترانه دلم را کجا روانه کنم؟
کجاست گنبد آن چشمهای مینایی؟
تمام هفته دلم را به جمعه خوش کردم
غروب جمعه رسیده است و باز تنهایی
اطلاع رسانی
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب)
📖 منشور حکومت علوی
(شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای
📚 انتشارات انقلاب اسلامی
2⃣2⃣ (قسمت بیست و دوم) پیش بینی آیندهٔ جامعهٔ اسلامی (خطبه ۱۴۷)
💠 ۴. رونق داشتن قرآن با تفسیر دنیاطلبانه
🔻وَ لَا أَنْفَقَ مِنْهُ إِذَا حُرِّفَ عَنْ مَوَاضِعِهِ ؛
اگر قرآن را از آنچه بر آن نازل شده است ، عوض کردند ، تغییر دادند ، بر طبق میلها و خواهشها و خواسته ها و هوسها درآوردند ، دلهای مردم را با قرآن به دست آوردند ، همه را خوشحال کردند به وسیلهٔ قرآن ، همه را راضی کردند به وسیلهٔ قرآن ، هر قداره بندی هم خوشحال بود که اهل قرآن است ، هر فاسق جاهل نادانی هم خوشوقت بود که مستوجب شفاعت قرآن است ، وقتی قرآن را این جوری بیان کردند ، این از همهٔ متاعها در اجتماع رایج تر خواهد بود ؛ عیناً همان وضعی که در طول تاریخ دیده اید و دیده ایم ، خوانده اید و خوانده ایم .
🔻مثلاً خطيب سلیمان بن عبدالملک می رفت بالای منبر و درباره ی قرآن ، دربارهٔ دین ، دربارهٔ توحید ، دربارهٔ نبوّت ، آنچه می خواست می گفت ؛ هر چه دلش می خواست. آن چنان می گفت که از مجموع این حرفها هيكل جناب سلیمان بن عبدالملک در می آمد ؛ هر چه می گفت ، جوری می گفت که چهرهٔ سلیمان بن عبدالملک مثلاً منوّر و موجه و پسندیده بشود ؛ این جوری بیان می کرد . در همان زمان امام سجاد ( صلوات الله علیه ) هم قرآن می خواند ، اما این قرآن را چند نفر می شنیدند ؟ یک وقتی حدیثش را خواندم ؛ بر طبق یک حدیث سه نفر ، بر طبق یک حدیث پنج نفر ، بر طبق یک حدیث هفت نفر ؛ می گوییم اواسط دورانشان بود ، شدند هفتاد نفر ؛ نه ، اصلاً شدند هفتصد یا هفت هزار نفر . در عالم پنج میلیونی اسلام ، هفت هزار نفر قرآن واقعی را می شنیدند ، اما میلیون ها انسان، قرآن بدلی را . نه اینکه الفاظش عوض شده ؛ نه ، الفاظ یکی بود [ اما ] معنا دو جور بود. الفاظ و آیات اختلافی پیدا نکرده بود ؛ بیانها ، تفسیرها ، توجیه ها ، مسأله هایی که از قرآن درمی آمد ، دو جور بود .
🔹متاع قرآن صحیح ، متاع بی رونقی بود اما متاع قرآن باطل ، متاع رایج و پر رونقی بود .
↩️ ادامه دارد...