eitaa logo
اطلاع رسانی
56 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
92 فایل
ادمین: @ainabaghiyatallah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 امروز ششم جمادی الاول، سالروز شهادت جعفر طیار است که از سوی پیامبر اکرم ( ص)، ابوالمساکین لقب گرفته بود. جعفر بن ابیطالب، سرپرست مسلمانانی بود که در زمان آزار مشرکین، به حبشه مهاجرت کردند. 🔹 در روایات آمده زمانی‌که جعفر بن ابیطالب در روز فتح خیبر، از «حبشه» به «مدینه» آمد، رسول خدا(ص) به استقبال او رفت و پیشانى او را بوسید آن‌گاه رو به مردم کرد و فرمود: «نمی‌دانم به کدام یک از این‌دو خوشحالی کنم، به فتح خیبر یا به برگشتن پسر عمویم جعفر؟» سپس این نماز را به او آموختند و فرمودند: «اگر توانستى این نماز را هر روز، و اگر نتوانستى هر هفته، و اگر نتوانستى هر ماه، و اگر نتوانستى هر سال، و اگر نتوانستى در عمر خود یک بار این نماز را بخوان. اگر این نماز را خواندى، خداوند گناهان بزرگ و کوچک، قدیم و جدید و گناه عمدى و اشتباهى تو را مى‌بخشد». 🔻 نماز جعفر طیار دارای چهار رکعت است که به صورت دو نماز مستقل دو رکعتی خوانده می‌شود و بهترین وقت خواندن آن ظهر روز جمعه است، اما می‌توان در هر روز و هر ساعتی آن را خواند. نحوه خواندن نماز جعفر طیار به این شرح است: ▫️ چهار رکعت نماز – دو تا دو رکعتی - خوانده شود که در رکعت اول، بعد از تکبیرة الاحرام، سوره حمد و سپس سوره «زلزال» خوانده شود و بعد پانزده مرتبه گفته شود: «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ» ▫️ سپس به رکوع رفته ده بار همین ذکر، تکرار گردد و سر از رکوع بر داشته ده بار این ذکر را بگوید، آنگاه به سجده رفته ده بار آن ذکر را تکرار نموده، سپس سر از سجده بر داشته در حال نشسته ده بار آن ذکر گفته شود، دوباره به سجده رفته ده بار آن ذکر را تکرار کند و سر از سجده بر دارد در حالت نشسته ده بار دیگر آن ذکر را گفته سپس بلند ‌شده و رکعت دوم را شروع کرده و در آن حمد و سپس سوره «عادیات» را خوانده، و قبل از رکوع پانزده مرتبه همان ذکر را تکرار کرده، آنگاه قنوت گفته بعد به رکوع رفته ده بار آن ذکر را گفته سپس سر از رکوع بر داشته ده بار ذکر را بگوید. ▫️ آنگاه به سجده رفته همانند رکعت اول در دو سجده و پس از سر برداشتن از هر سجده ذکر را ده بار گفته پس از آن تشهد خوانده و نماز را سلام داده و بعد دو رکعت دیگر را با تکبیرة الاحرام آغاز نموده که در رکعت اول – از دو رکعت دوم - بعد از حمد، سوره «نصر» و در رکعت دوم – از دو رکعت دوم – بعد از حمد، سوره «توحید» خوانده شود و مانند دو رکعت اول ذکرها را بعد از اتمام سوره قبل از رکوع و هنگام رکوع بعد از رکوع، در حال سجده، بعد از هر سجده به همان ترتیب و تعداد بگوید و نماز را با تشهد و سلام به اتمام ‌رساند. همچنین می توان در هر چهار رکعت بعد از حمد، سوره توحید را خواند. ➡️ @samtekhoda3
⭕️⭕️⭕️ رحیم پور ازغدی: دختر و پسر‌های مذهبی در فضای مجازی «دختربازی اسلامی» راه انداخته اند؛ در بین الحرمین قرار می گذارند/ دختر عکس خود را با چادر، اما نزدیک و شفاف می‌گذارد، پسر هم زیرش می‌نویسد: «ما رایت الا جمیلا»؛ یک عبارت عربی می‌گوید که اسلامی شود 🔵http://t.me/joinchat/A5CuQzwF6oERtKKiZMzFyw
هدایت شده از به‌سمت آرامش 🌱✨
📚 👈علت فقر 💠 شخصی بهه حضور *امیرالمؤمنین * رسید و از تنگی معیشت خود شکایت کرد امام فرمود: فقر و تنگدستی تو شاید به این سبب است که با قلم گره دار می نویسی عرضه داشت: خیر یا امیرالمؤمنین حضرت فرمود: شاید با شانه شکسته موی خویش را می آرایی. گفت: نه. فرمود: شاید از کسی که عمرش از تو بیشتر است جلوتر می روی (رعایت ادب بزرگ تر نمی کنی و جلوتر از آنها راه میروی). | گفت: نه. حضرت فرمود: شاید بعد از طلوع فجر می خوابی گفت: نه، فرمود: شاید که در مورد پدر و مادر خود از دعای خیر دریغ می ورزی. عرضه داشت: آری یا امیرالمؤمنین! پس آنگاه امام دستور فرمود که برای رفع بلای تنگدستی، پدر و مادر خود را از دعا فراموش نکند و فرمود: از رسول اکرم صلی الله شنیدم که فرمود: ترک دعای خیر برای پدر و مادر روزی آدمی را می برد و او را به تنگدستی مبتلا می سازد. @Dastanhaykotah
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 🔸شهيد بهشتي: ✅در زندگی دنبال کسانی حرکت کنید که هر چه به جنبه های خصوصی تر زندگی ایشان نزدیک شوید تجلی ایمان را بیشتر می بینید. ــــــــ‌عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ‌ــــــــ @oshaghezeynabi
⚠️ مهتابی قبل از اینکه بسوزد چند بار چشمک می زند حواسمان باشـد❗️ بعضی چشمک های دنیا نورِ ایمانمان را می سوزاند...😔 @Nazdike_khodaa
‌☀️ امام کاظم (علیه السلام) : 🌷 ما مِن أحَدٍ دَهِمَهُ أمرٌ یغُمُّهُ أو کرِبَتهُ کربَةٌ فَرَفَعَ رَأسَهُ إلَی السَّماءِ ثُمَّ قالَ ثَلاثَ مَرَّاتٍ بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحیمِ إلا فَرَّجَ اللهُ کربَتَهُ وَ أذهَبَ غَمَّهُ إن‌شاءَاللهُ تَعالَی 🍁 هر کس گرفتار چیزی است که غمگینش می‌سازد یا ناخوشایندی که ناراحتش می‌کند، اگر سر به آسمان بلند کند و سه بار بگوید، بی‌تردید خداوند گره از کارش خواهد گشود و غمش را برطرف خواهد کرد. 📚 مکارم‌الأخلاق، ص 346 --------------------------- @resane_ahkam
🔸 حضرت آیت الله (ره): 🌸هرجا گرفتاری و بلایی بر سر ما آمد، بدانیم جلوتر از آن ، زمینه گره و گرفتاری و ابتلا را خود فراهم کرده ایم؛ یا با ترک واجب، و یا با ارتکاب کار حرام، و یا ترک مستحب خیلی شدید و موکد، و یا با انجام شبهات. 📚در محضر بهجت،ج1،ص359 --------------------------- @resane_ahkam
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آيا جن ها هم در بهشت هستند؟ ✍️پاسخ: ✅جواب سوال شما مثبت است يعني از ايات قرآن کريم استفاده مي شود که جن ها هم مانند انسان محشور شده وبعد از حسابرسي بر اساس اعمال خود وارد بهشت يا جهنم خواهند شد چرا که انها هم داراي تکليف بوده وبراي عبادت خلق شده اند همانطور که فلسفه خلقت انسان نيز عبادت خداوند است. وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ (ذاريات/56)،جن وانسان را نيافريدم مگر براي اينکه مرا پرستش کنند.وحکمت الهي ايجاب مي کند ثواب اين عبادتها را بدهد وسزاي ان در صورت قبولي بهشت است. حشرجن ها وَ يَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَميعاً يا مَعْشَرَالْجِنِّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُمْ مِنَ الْإِنْسِ وَ قالَ أَوْلِياؤُهُمْ مِنَ الْإِنْسِرَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنا بِبَعْضٍ وَ بَلَغْنا أَجَلَنَا الَّذي أَجَّلْتَ لَناقالَ النَّارُ مَثْواكُمْ خالِدينَ فيها إِلاَّ ما شاءَ اللَّهُ إِنَّ رَبَّكَ حَكيمٌعَليمٌ (انعام/128) و [ياد كن] روزى را كه همه آنان را گردمىآورد [و مىفرمايد:] «اى گروه جنيان، از آدميان [پيروان] فراوان يافتيد.» و هواخواهانآنها از [نوع] انسان مىگويند: «پروردگارا، برخى از ما از برخى ديگر بهره بردارى كرد،و به پايانى كه براى ما معين كردى رسيديم.» [خدا] مىفرمايد: «جايگاه شما آتش است؛در آن ماندگار خواهيد بود، مگر آنچه را خدا بخواهد [كه خود تخفيف دهد]؛ آرى، پروردگارتو حكيم داناست.» اين آيه اشاره دارد که بعضي انسانها در سايه پيروي از جن ها وارد جهنم مي شوند واول آيه اشاره دارد که جن ها در قيامت محشور خواهند شد تا جوابگوي اعمال خود باشند. اعتقاد ات مشترک آيه ديگري اشاره دارد که انسانها همراه با عده اي از جن ها وارد جهنم خواهند شد. قالَ ادْخُلُوا في أُمَمٍ قَدْ خَلَتْمِنْ قَبْلِكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ فِي النَّارِ كُلَّما دَخَلَتْ أُمَّةٌلَعَنَتْ أُخْتَها حَتَّى إِذَا ادَّارَكُوا فيها جَميعاً قالَتْ أُخْراهُمْ لِأُولاهُمْرَبَّنا هؤُلاءِ أَضَلُّونا فَآتِهِمْ عَذاباً ضِعْفاً مِنَ النَّارِ قالَ لِكُلٍّضِعْفٌ وَ لكِنْ لا تَعْلَمُونَ (اعراف/38)مىفرمايد: «در ميان امّتهايى از جنّ و انس، كه پيشاز شما بودهاند، داخل آتش شويد.» هر بار كه امّتى [در آتش] درآيد، همكيشان خود رالعنت كند، تا وقتى كه همگى در آن به هم پيوندند؛ [آنگاه] پيروانشان درباره پيشوايانشانمىگويند: «پروردگارا، اينان ما را گمراه كردند، پس دو برابر عذاب آتش به آنان بده.»[خدا] مىفرمايد: «براى هر كدام [عذاب] دو چندان است ولى شما نمىدانيد.» از اين آيه استفاده م شود که در ميان جنيان همان اعتقاداتي که بين انسانها است مي باشد چرا که عدا اي از اين دو طيف به خاطر اعتقادات فاسد وارد جهنم مي شوند. ونکته ديگري که استفاده مي شود تاثيري است که اين دو طرف بر هم ديگر دارند. صفات وخصوصيات اهل جهنم: ودر آيه ديگري خداوند علت جهنمي شدن برخي از انسانها وجنيان را بيان مي کند واز آن آيه استفاده مي شود جن ها هم داراي عقل وشعور هستند وبه علت عدم استفاده از اين نعمتهاي الهي در راه بندگي خداوند اهل جهنم مي شوند. وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثيراًمِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌلا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْهُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ (179)و در حقيقت، بسيارى از جنّيان و آدميان را براى دوزخآفريدهايم. [چرا كه] دلهايى دارند كه با آن [حقايق را] دريافت نمىكنند، و چشمانىدارند كه با آنها نمىبينند، و گوشهايى دارند كه با آنها نمىشنوند. آنان همانند چهارپايانبلكه گمراهترند. [آرى،] آنها همان غافلماندگانند. با توجه به مجموع اين آيات چند نکته را بيان مي کنم : 1-جنيان داراي تکليف بوده وودر مقابل اعمال خود مسئوليت دارند 2-آنان در قيامت محشور خواهند شد وبر اساس اعمال خود اهل بهشت ويا جهنم خواهند شد. 3- انسانها مي توانند با جنيان ارتباط داشته باشند وپيروي برخي از انسانها از آنها موجب جهنمي شدن آنها مي شود. 🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @pasokhgoo1 👈
🔹آیت‌الله حائری شیرازی (رضوان‌الله تعالی علیه)🔹 🔸 دروغ‌گو پروری🔸 اگر روش معلم این باشد که دانش‌آموز باید از او حساب ببرد، شاگرد به ‌دروغ گفتن تشویق می‌شود و برای توجیه کاری که نکرده است [تکلیف انجام نداده]، دروغ می‌گوید؛ مثلاً دانش‌آموزی شب خوابیده یا به میهمانی رفته و تکلیفش را انجام نداده است، اگر راست بگوید معلم این را به‌حساب پررویی او می‌گذارد؛ ولی اگر به‌دروغ بگوید دیشب سرم درد می‌کرد، او را شاگردی می‌شناسد که از معلمش حساب برده است! وقتی این‌طور می‌شود و معنی حساب بردن این باشد، کار دگرگون می‌شود. چون وقتی راست بگوید، چوب می‌خورد و حرف بد می‌شنود؛ ولی وقتی دروغ بگوید، معاف می‌شود و شخصیت او در امان می‌ماند! این در رابطه پدر و مادری هم صادق است که فرزند را به دلیل راست‌گویی، عقوبت می‌کنند. ازاینجا، فرزند یا شاگرد، بین دروغ و در امان ماندن از عقوبت، رابطه می‌بیند و دروغ را به‌عنوان سپر بلای شخصیت خود، قبول می‌کند! @haerishirazi
#بترسیم_از_گناهانی_که_در #اجتماع_انجام_میدهیم❗️ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: گناهان شخصی که در خلوت انجام می‌گیرد و ربطی به امور اجتماعی ندارد، استحقاق جهنم را دارد، مگر اینکه بعد از آن توبه‌ای مناسب حال، انجام گیرد. [حال آن‌که] عواقب گناهان اجتماعی که موجب تغییرات در جامعه و اختلال نظام و انحلال آن، و یا تحریم حلال و ترک واجب و یا مصادرۀ اموال، هتک حرمت و قتل نفوس زکیه و ریختن خون مسلمانان و حکم به ناحق و... می‌شود، چگونه خواهد بود؟ 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٨٩ 👈 کمی تا بهجت🌷 @behjat135