11.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فردا آخرین فرصت
🔵 حدیثی از رسول خدا نقل شده است که ایشان فرموده اند: اگر کسی میخواهد که خداوند مهربان از او خشنود و راضی باشد و از خشم و غضب الهی دور باشد و درهای جهنم به روی او بسته شود یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد.
#ماه_رجب
#اعمال_منتظران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 إنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریبا...
🎙 آیتالله سید مهدی میرباقری
#ظهور
#امام_زمان
✍میرزا اسماعیل دولابی :
وقتی مادر از روی محبت لباس کثیف بچه را بیرون آوردہ و او را بهحمام می برد و می شوید بچه گریه میکند. خدا هم وقتی با ابتلائات می خواهد بندهاش را پاک کند ، چون جاهل است گریه و ناله میکند.
.
🔴 عجایب دنیای ظهــــــــــور...
اوج رفاقت و یکرنگی در عصر ظهور...
در آن روز که این زمین به زمین دیگر و آسمانها (به آسمانهاى دیگرى) مبدّل مىشود... (ابراهیم/ ۴۸)
🌕 آقا امام باقر علیهالسلام فرمودند:
«حَتَّى إِذْ قَامَ الْقَائِمُ جَاءَتِ الْمُزَامَلَةُ وَ يَأْتِي الرَّجُلُ إِلَى كِيسِ أَخِيهِ فَيَأْخُذُ حَاجَتَهُ لَا يَمْنَعُهُ.»
«هنگامی که قائم عجلالله فرجه، قیام کند رفاقت و برادری خالصانه (در میان مردم) رایج میگردد؛ آنچنان که اگر مردی دست در جیب برادرش برد، و به اندازه نیازش بردارد، (برادرش خوشحال شده و) او را منع نمیکند.»
📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۳۷۲
📗إثبات الهداة، ج ۳، ص ۵۵۷
✍یکی از مهمترین شاخصههای اجتماعی، صداقت و رفاقت است. در دوران ظهور شاهد اوج رفاقت و یک رنگی کامل خواهیم بود
🔴 داستانهای علما: کرامتی از میرزای بزرگ شیرازی
نقل می کنند:
سه مرد از زوار فقیر سامراء نزد مرحوم میرزای شیرازی(حاج میرزا محمد حسن معروف به میرزای بزرگ) آمدند و کمک مالی طلب کردند.
میزرا به اولی بیست قران داد و به دومی پنج قران و به سومی هیچ نداد.
سه نفر فقیر ابراز نارضایتی کردند و گفتند: شما مساوات و عدالت را رعایت نکردید .
میرزا فرمود: تساوی کاملاً رعایت شده بر رسوائی خودتان اصرار نکنید اما آنها راضی نشدند و پافشاری کردند.
میرزا دستور داد آن سه نفر را باز جوئی کردند معلوم شد که نفر اول( که باو بیست قران دادند) در کیسه اش پنج قران داشته، و نفر دوم(که باو پنج قران داده شده بود) بیست قران در کیسه اش داشته،و نفر سوم که(چیزی دریافت نکرده بود) بیست و پنج قران در کیسه داشته است.
از اینجا معلوم شد که منظور از تساوی میان آنها چه بوده است. (فقهای نامدار شیعه، عقیقی بخشایشی،ص160)
منبع: مردان علم در میدان عمل، سید نعمت الله حسینی، دفتر انتشارات اسلامی(وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)، جلد 1.