لْعَنْ اَوَّلَ ظالِم ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَآخِرَ تابِع لَهُ عَلى ذلِکَ، اَللّـهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ، وَشایَعَتْ وَبایَعَتْ وَتابَعَتْ عَلى قَتْلِهِ، اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً *
آنگاه صد مرتبه مى گویى: اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ *
سپس مى گویى: اَللّـهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِم بِاللَّعْنِ مِنّى، وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَالرّابِعَ، اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً، وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللهِ بْنَ زِیاد وَابْنَ مَرْجانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْد وَشِمْراً، وَآلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیاد وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ *
آنگاه به سجده مى روى و مى گویى: اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَالشّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ، اَلْحَمْدُ للهِِ عَلى عَظیمِ رَزِیَّتى،اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ، وَثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْق عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ، اَلَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ».
🏴🏴🏴🏴🏴🏴
▪️#تفسیر_و_شرح_زیارت_عاشورا
🎙حجت الاسلام والمسلمین #راجی
# در ادامه...
#محرم_۱۴۰۰
▪️
▫️▪️
▪️▫️▪️⬇️⬇️⬇️
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏝از ثارالله تا بقيةالله 🏝
🎥 استاد مسعودعالی
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
┄┅═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧═┅┄
🌸حدیث منتخب روز🌸
🌹 امام كاظم (علیه السلام) :
☘ همانا مُهر قبول اعمال شما، برآوردن نيازهاي برادرانتان و نيكي كردن به آنان در حد توانتان است و الا (اگر چنين نکنيد)، هيچ عملي از شما پذيرفته نمي شود
📗 بحار الانوار ، ج 75ص 379
🌷🍃🌷🍃🌷
*بسمه تعالی*
*خیرین بزرگوار لطفا صدقات، خیرات و کمک های خداپسندانه خودتان را به شماره کارتِ خیریه واریز بفرمائید تا ان شاءالله گره ای از کار گرفتاران باز شود*
*اجرتان با مولای مهربان حضرت مهدی(عج)*
*شماره کارت خیریه مجموعه درانتظار گل نرگس سلام الله علیها*
6037997474678860
🏴🏴🏴🏴
✨﷽✨
*✅اهمیت رفتن سر قبر اموات!*
✍بهترین زمان زیارت اموات عصر پنجشنبه است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله ) فرموده است، شاید بهتر از آن صبح جمعه بین الطلوعین باشد. از امام صادق (علیه السلام) سؤال شد که: اگر شخص سر قبر کسی برود، آیا او به درد آن شخص میخورد؟ امام فرمود : بله. این مثل هدیه ای است که به زندهها میدهید و او را کاملاً خوشحال میکنید.
یکی از نزدیکان رجبعلی خیاط میگفت: ما با ایشان به قبرستان ابنبابویه رفته بودیم و قبر مادر من هم آنجا دفن بود. من سر قبر مادرم نرفتم. سر چند تا قبر فاتحه خواندیم. وقتی میخواستیم از قبرستان بیرون بیاییم، ایشان گفتند که مادر شما اینجا دفن است؟ گفتم: بله. گفت: مادر شما در عالم برزخ داشت از شما گله میکرد. برگشتیم و سر قبر مادرم رفتیم. اگر کار خیری که میکنیم، به تعدادی از اموات هدیه کنیم آیا از ثواب آن کم میشود؟وخیر.اگر شما یک صلوات به کل اموات مؤمنین و مؤمنات هدیه کنید به خاطر کار ارزشمندی که شما کردید و همه را در نظر گرفتید و بخل نورزیدید، خدا ثوابش را به همه میدهد و از هیچ کس هم ثوابی کم نمیشود.
🌹 پیامبر فرمود :
وقتی انسان آیت الکرسی را بخواند و ثوابش را برای همهی اهل قبور مومنین و مؤمنات بفرستد خدا ثواب را به هر کدام از اموات میدهد.
https://chat.whatsapp.com/LCmUHx8vsu0Ic0mULzog5i
🍂🥀 *السلام علیک یا ولی الله* 🥀🍂
🌴 *شرح نامه ۵۵ نهجالبلاغه (شرح آیت الله مکارم شیرازی)* 🌴
🔰 *دنیا دیار آزمایش نه دیار ماندن*🔰
✉️ نامه امام *(عليه السلام* ) به معاويه است.
📝 *نامه در یک نگاه* :
هدف اصلى این نامه تبادل اسراى کوفه و شام بوده است و مطالبى که در آن آمده براى این بوده که معاویه بر سر عقل آید و از کیفرهاى الهى بترسد و این پیشنهاد را عملى سازد.
🔵🟡لذا امام( *علیه السلام* ) در بخش اوّل این نامه به جایگاه انسان در نظام خلقت اشاره کرده و مى فرماید:
✳ *«ما براى دنیا آفریده نشدیم، بلکه این دنیا جایگاه امتحان همه ماست; باید به هوش باشیم».* ✳
🔷️🔶️در بخش دیگرى از این نامه به نسبت ناروایى که معاویه در مسأله قتل عثمان به امام مى داد اشاره شده و آن را نشانه دنیا طلبى معاویه و شکست در آزمون الهى مى داند.
🟢امام *(علیه السلام* ) در بخش سوم پس از سفارش به تقواى الهى و خوددارى از اطاعت شیطان به معاویه هشدار مى دهد که از کیفر الهى بترسد.🔻
🔸️🔹️در بخش چهارم که مرحوم سیّد رضى آن را نیاورده است اشاره به مبادله اسراى کوفه و شام فرموده است.🔹️🔸️
✅ *فراموش مکن براى چه به دنيا آمده اى* :
امام( *عليه السلام* ) در قسمت اوّل اين نامه به هدف آفرينش دنيا و آفرينش انسان ها در آن اشاره مى کند.
⚜⚜ دنيا هدف نهايى نيست، بلکه مقدمه اى براى آمادگى جهت سراى ديگر است، بنابراين به دنيا به عنوان وسيله بايد نگريست نه هدف و مقصد نهايى و به يقين اين تفاوت نگرش در تمام اعمال انسان تأثير مى گذارد.⚜⚜
🟢🟢جمله « *لِيَعْلَمَ أَيُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً* » بر گرفته از آيه 7 سوره کهف است:
🌼 *« ما آنچه را روى زمين است زينت آن قرار داديم تا آنها را بيازماييم که کدام يک داراى بهترين عمل هستند»;*
↩️ (البته قريب به همين معنا در آيه 7 سوره هود و آيه 2 سوره ملک آمده است).🟢🟢
◽▪️ناگفته پيداست که آزمايش هاى الهى براى کشف مجهولى نيست،
↩️ زيرا همه چيز مربوط به حال و گذشته و آينده و ظاهر و باطن اشيا و اشخاص در برابر علم بى پايان پروردگار آشکار است،
◽▪️بلکه منظور ظاهر شدن باطن افراد و انجام اعمالى است که معيار ثواب و عقاب است و به تعبير ديگر صفات درونى، پيش از ظهور و بروز در عمل نمى تواند معيار ثواب و عقاب باشد;
🔷️🔶️📜 *آن گاه در ادامه اين نامه..*
امام *(عليه السلام* ) :
❇🔻 دنیا دانشگاهى است که در آن درس مى آموزيم و تجارت خانه اى است که در آن براى سراى ديگر تجارت مى کنيم.
✳🔺️ميدان تمرينى است که در آن خود را براى مسابقه در ميدان محشر آماده مى سازيم، پلى است که بايد از آن عبور کنيم و آنجا را براى اقامتگاه خود انتخاب نکنيم.
✳🔻بسيارى از افراد، اين حقيقت را در سخن مى گويند; اما عملاً چنان رفتار مى کنند که گويى جز اين دنيا چيزى در کار نيست.
⬅️ *ادامه
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c