eitaa logo
🌹 منتظران ظهور 🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
9.5هزار ویدیو
299 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی وَ یُحیِ الاَرض مِن بَعدِ مَوتِها مدیر: @Montazer_zohorr @Namira_114 تا امر فرج شود میسّر بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات🙏🌱
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱🎙📽 -کوتاه- 📜موضوع: صله رحم به معنای بخور بخور نیست! ✅حکایت جالب امام صادق (ع) و میسر در مورد صله ارحام! 🍉 🎚📻 سخنران:حجة الاسلام محمد رضا https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدایا! ما رو بابت کارایی که تو اولویت نبود ولی ما وقت درست و حسابی براشون گذاشتیم ببخش... ♥️ https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰پیامبررحمت(صلی الله علیه و آله): ❄️زمستان بهارمومن است،ازشب های طولانی اش برای شب زنده داری،و از روزهای کوتاهش برای روزه داری بهره می گیرد. 📚وسائل الشیعه،ج۷،ص۳۰۲ https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃منتظر نباش که عطسه بزنی بعد «الحمدلله» بگویی... منتظر نباش که عصبانی شوی بعد «لا اله الّا الله» بگویی... 🍃منتظر نباش تا چیز تعجب آوری ببینی... بعد «سبحان الله» بگویی... 🍃منتظر نباش تا به تو ظلم کنند. بعد «حسبی الله و نعم الوکیل» بگویی... در ناراحتی ، خوشی ، مظلومیت در اوقات فراغت و مشغولیت ، خدا را ذکر کن. در هر حالتی و در هر مکانی خدا را ذکر کن.. منتظران ظهور https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"و در فضیلت دوستی کردن، احادیث متعددی آمده که آوردن آنها موجب طولانی شدن سخن است. از جمله آثار آن چنان که در این حدیث ذکر شده، دوری شیطان از انسان می باشد واین از بهترین عنایات الهی است. اکنون که این مقدمه را دانستی باید گفت: منظور از حب فی الله (دوستی کردن در راه خدا) به قرینه اول حدیث که فرمود: اگر آن را انجام دهید - که ظهور در افعال بدنی انسان دارد - همان تحابب، یعنی اظهار محبت به وسیله افعال بدنی نسبت به بزرگان وبرادران دینی است. بدون تردید عظیم ترین اهل ایمان یعنی مولای ما حضرت صاحب الزمان (عجّل الله فرجه) از تمام افراد انسان به اظهار محبت شایسته تر است، وثمره دوستی کردن به آن حضرت - که دوری شیطان است - با دعا برای تعجیل فرج آن جناب زودتر از دوستی کردن به دیگران حاصل می شود. وهمچنین دوستی کردن با کارهای دیگر غیر از دعا همین ویژگی را دارد، ونیز دوستی کردن نسبت به پیغمبر وخاندان گرامی آن حضرت - علیهم الصلوة والسلام - ومؤمنین به درجات مختلف آثار ارزنده ای به بار می آورد."
"دوم: دلیل نقل: در امالی شیخ صدوق از امام صادق (علیه السلام) از پدرانش از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) آمده که به اصحاب خود فرمود: آیا خبر دهم شما را به چیزی که اگر آن را انجام دهید شیطان از شما دور می شود، (همچون) دوری مشرق از مغرب؟ گفتند: آری. فرمود: روزه، رویش را سیاه می کند وصدقه کمرش را می شکند، ودوستی کردن در راه خدا، وهمکاری در کار نیک دنباله اش را قطع می نماید، واستغفار رگ حیاتش را می برد وهر چیزی زکاتی دارد، وزکات بدن ها هم روزه است(۷۲۹). می گویم: وجه دلالت این حدیث شریف، بر این معنی متوقف بر بیان مقدمه ای است که: محبت دارای درجات ومراتبی است وهر مرتبه آن اثر وفایده خاصی دارد، نخستین درجه محبت، محبت قلبی است که به فارسی به دوست داشتن از آن تعبیر می کنند. ایمان، بر این مرتبه از محبت متوقف است وبرای رستگاری به رحمت پروردگار ودخول به بهشت این درجه لازم است. پس اگر بنده ای نتواند محبت ودوستی را که نسبت به خدا واولیای او دارد آشکار نماید، همین مقدار کافی است به نص قرآن که می گوید: ﴿الا من أکره وقلبه مطمئن بالایمان﴾ (سوره نحل: ۱۰۶)؛ مگر کسی که تحت فشار واقع شود، در حالی که دلش به ایمان محکم باشد. وآثار مختلفی از این مرتبه بر می آید که افراد مرتبه دوم می باشند. مرتبه دوم به فارسی، دوستی کردن وبه عربی تحابب ومواده نام دارد، وگاهی به آن (حب فی الله) گفته می شود."
"مختلف آثار ارزنده ای به بار می آورد. ۷ - نجات از فتنه های آخر الزمان وایمنی از دام های شیطان: دلیل بر این معنی - اضافه بر آنچه خواهد آمد که این دعا مایه کمال ایمان است، وآنچه گذشته که سبب دوری شیطان می باشد - روایتی است که رئیس المحدثین شیخ صدوق در کتاب کمال الدین از علی بن عبد الله وراق آورده که سعد بن عبد الله از احمد بن اسحاق بن سعد اشعری نقل کرد که گفت: بر حضرت ابومحمد حسین بن علی امام عسکری (علیه السلام) وارد شدم، می خواستم از جانشین بعد از وفات آن حضرت سؤال کنم، آن جناب خود آغاز سخن کرد وفرمود: ای احمد بن اسحاق خداوند تبارک وتعالی هنگامی که آدم (علیه السلام) را آفرید، زمین را از حجت الهی خالی نگذاشته وتا قیام قیامت هم آن را خالی نخواهد گذاشت، به سبب او خداوند بلا را از اهل زمین برطرف می کند وبه او باران می بارد وبه او برکت های زمین را بیرون می آورد."
"حق ششم: این گونه اگر خدمتگزاری داشتی وبرادرت نداشت، واجب است خادمت را بفرستی که لباس هایش را بشویید، وغذا برایش فراهم سازد، وجایش را آماده سازد. حق هفتم: این که سوگندش را باور کنی، ودعوتش را اجابت نمایی، ودر بیماری اش به عیادتش روی، ودر تشییع جنازه اش حاضر شوی، واگر بدانی که حاجتی دارد به انجام آن مبادرت ورزی ونگذاری ناچار شود که از تو درخواست کند، بلکه پیش از آن که به تو اظهار نماید به انجامش سرعت کنی. اگر این کارها را انجام دهی ولایتت به ولایت او، ونیز ولای او به ولایت تو متصل گردیده است(۷۳۴). می گویم: ظاهرا منظور از واجب در این حدیث معنای لغوی آن است که شامل واجب ومستحب شرعی - هر دو - می شود شاهد بر این معنی چند روایت است که آوردن آن ها مایه طولانی شدن مطلب است. علامه مجلسی رحمة الله در بحار فرموده است: ممکن است کلمه وجوب را اعم از معنی اصطلاحی شرعی ومستحب مؤکد دانست، چون گمان نمی کنم که احدی (از علما) بیشتر این امور را واجب دانسته باشد، اضافه بر این که بسیار دشوار هم هست(۷۳۵). و در مرآة العقول گفته است: ظاهرا این حقوق نسبت به مؤمنین کامل است یا برادری که در راه خدا با او قرار برادری گذاشته، وگرنه رعایت تمام این امور نسبت به همه شیعه بسیار مشکل بلکه ممتنع است. مگر این که گفته شود: مقید به توانایی یا آسان بودن انجام آن ها است به طوری که صدمه ای به حالش نرساند."
"احمد بن اسحاق می گوید: عرض کردم: ای فرزند پیغمبر! پس امام وخلیفه بعد از تو کیست؟ به سرعت برخاست وبه اندرون خانه رفت، سپس بیرون آمد در حالی که کودکی که صورتش مانند ماه شب چهارده می درخشید وسه ساله بود بر شانه داشت، فرمود: ای احمد بن اسحاق! اگر نزد خداوند (عزّ وجلّ) وحجت های او گرامی نبودی این فرزندم را به تو نشان نمی دادم، این همنام وهم کنیه رسول خدا (صلی الله علیه وآله) است که زمین را پر از قسط وعدل نماید چنان که از ستم وظلم پر شده باشد. ای احمد بن اسحاق! او در این امت بسان خضر وبسان ذوالقرنین است، به خدا قسم غایب می شود غایب شدنی که در آن زمان از هلاکت نجات نمی یابد مگر کسی که خداوند (عزّ وجلّ) او را بر اعتقاد وامامتش ثابت بدارد ودر دعا کردن برای تعجیل فرجش توفیق دهد. تمام این حدیث در بحث غیبت آن حضرت در حرف غ گذشت. ۸ - ادا کردن بعضی از حقوق آن حضرت (علیه السلام): سخن در این زمینه در چند قسمت بیان می شود: اول: به حکم عقل ادای حقوق کسانی که حق برگردن انسان دارند از مهم ترین امور است واین واضح است. دم: به حکم شرع نیز ادای حقوق از مهم ترین امور می باشد، چند روایت بر این معنی دلالت دارد، از جمله:"
"و روایتی است که ثقة الاسلام کلینی از معلی بن خنیس از حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) آورده که گفت: به آن حضرت عرض کردم: حق مسلمان بر مسلمان چیست؟ فرمود: هفت حق واجب دارد هیچ کدام غیر واجب نیست. اگر از این حقوق چیزی را ضایع کند از ولایت وطاعت خداوند خارج شده است، وخدای را در او قسمتی نخواهد بود. گوید: عرض کردم: فدایت شوم! این حقوق چیست؟ فرمود: ای معلی! من به تو مهربان هستم، می ترسم آن ها را تضییع نموده ورعایت نکنی، وبدانی وعمل ننمایی. عرض کردم: لا قوة الا بالله! به خواست وقوه الهی عمل خواهم کرد. فرمود: آسان ترین حق آن است آنچه برای خودت دوست می داری برای برادرت دوست بداری وآنچه برای خودت بد می دانی برای او هم نپسندی. حق دوم: این که از خشمگین ساختن او اجتناب ورزی وموجبات خرسندی اش را فراهم آوری وامرش را اطاعت نمایی. حق سوم: این که او را با جان ومال وزبان ودست وپایت کمک نمایی. حق چهارم: این که چشم او وراهنما وآینه او باشی. حق پنجم: این که سیر نشوی در حالی که او گرسنه بماند وسیراب نگردی در حالی که او تشنه باشد ونپوشی در حالی که او برهنه ونپوشیده باشد."
"ثقله الاسلام کلینی رحمة الله در اصول کافی به سند صحیحی از حضرت ابی عبد الله جعفر بن محمد صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: خداوند به چیزی بهتر از ادای حق مؤمن عبادت نشده است(۷۳۰). و در بحار از امیر المؤمنین (علیه السلام) روایت شده که فرمود: ادای حقوق برادران دینی بهترین اعمال متقین است. سوم: این که آن حضرت حقوق بسیار بزرگی بر عهده ما دارد که در بخش سوم کتاب قسمت اندکی از آن ها گذشت. در این جا سخن را به درازا نمی کشیم چون شمارش حقوق آن بزرگوار از ما بر نمی آید، خدا می داند که حقوق آن حضرت چقدر است. دلیل بر این، روایتی است در بحار از امام جعفر صادق (علیه السلام) که فرمود: هیچ کس نمی تواند خداوند را توصیف کند وبه کنه قدرت وعظمتش پی ببرد وهمین طور که کسی نمی تواند به کنه ووصف خداوند برسد ونهایت قدرت وعظمتش را درک کند، هم چنان احدی نمی تواند به وصف رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) وفضیلت ما دست یابد. کسی نمی تواند دریابد که خداوند چه به ما داده وچه حقوقی از ما را واجب کرده، وهمان گونه که هیچ کس نمی تواند فضیلت ما وآنچه خداوند از حقوق ما واجب نموده را دریابد، همچنین کسی نمی تواند حق مؤمن را توصیف کند وآن را انجام دهد...(۷۳۱)."
حال که این مطلب را دانستی، می گویم: بدون تردید این حقوق برای مولای ما حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) بر تمام اهل ایمان ثابت است. به هر تقدیر این حقوق برای امام (علیه السلام) مسلم می باشد، زیرا که ایمان اما از هر مسلمانی کامل تر است، ودعای در حق او اطاعت امر وکمک کردن او به زبان است، چنان که توضیح خواهیم داد. ۹- تعظیم خدا ودین خدا ورسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم):