ای آینه ی جمال داور، زینب
وی کوثر کوثر پیمبر، زینب
با تیغ زبان خود نمودی اعجاز
ای وارث ذوالفقار حیدر، زینب
🌸؛🌸؛🌸
وی آینه ی عصمتِ زهرا زینب
در صبر و وفا بدون همتا زینب
تو محرم رازهای مولا بودی
چون فاطمه ای ام ابیها زینب
🌸؛🌸؛🌸
خورشید نجابت و ادب یا زینب
با فضل و وقار، منتجب یا زینب
در اوج شکوه مثل کوهی بانو
هستی تو عقیلة العرب! یا زینب
🌸؛🌸؛🌸
بر آل عبا تو نور عینی زینب
تو پشت و پناه عالمینی زینب
در فضل و شرافتت همین بس باشد
اینکه تو شریکة الحسینی زینب
🎊 میلاد با سعادت اسوه صبر و حیا، حضرت زینب سلام الله علیها را به محضر حضرت صاحب الزمان(عج) و تمامی شیعیان تبریک و تهنیت عرض می کنیم.
1_3163729512.mp3
3.94M
مطمئنم که بعد از شنیدن این صوت از امروز به بعد یه جور دیگه و با یه شوق دیگه #صلوات میفرستید...
لطفا با دقت بشنوید...
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی از آثار و برکات ذکر شریف #صلوات...
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
« بزرگ بانوی آل حیدر... »
• بامدّاحی: #حاج_مهدی_رسولی
انتشار بهمناسب ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها
"لوازم نفی عصمت امام
میدانیم که اهلبیت(علیهمالسلام) از خود خداوند هم حدیث قدسی دریافت میکنند. آیا در این قسم از عصمت هم با پیامبر مشترک نیستند؟
آنچه بعد از پیامبر قطع میشود همان وی رسالی و خطابات «انت رسول» و «انت نبی» است و نه ارتباطات دیگری مثل الهام که در حیطه وضع شریعت و وحی و رسالت نیست. بحثی که باید بیان کرد این است که اگر بنا به قول دکتر سروش، عصمت امیرالمومنین با خاتمیّت منافات دارد آیا قبل از سروش خود خدا و پیامبرش باید بدان عالم باشند یا نه؟ بلکه آقای سروش آن را کشف کرد؟! باید خود پیامبر عظیمالشأن این منافات را ذکر میکرد یا نه؟
اما در قرآن مشاهده می کنیم که خدا دقیقا بر عکس سحن سروش، بر عصمت اهل بیت تاکید داشته است« إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً»،(احزاب: ۳۳)
"آقای سروش! آیا شما به منافات خاتمیّت و عصمت اهلبیت، متفطّن شدید! ولی -العیاذبالله- خداوند این تفطّن را نداشته که آیه تطهیر را نازل کرده؟ یا پیامبر (ص) بدان تفطن نداشته که در روایات متعدد امیرالمومنین و اولاد او را معصوم خطاب کرده است؟ جالب اینجاست که بعضی از اهل سنّت هم به عصمت ائمه ما قائل هستند؛ از جمله ابنابیالحدید که در جلد ششم شرح نهجالبلاغه صفحه۲۷۶ به عصمت امام علی(علیهالسلام) تاکید دارد.
"از لوازم نفی عصمت امام
یکی از ثمرات عصمت، واجبالاطاعه بودن اهلبیت است؛ یعنی با توجه به قول آقای سروش، اهلبیت خطا میکنند و اطاعتشان واجب نیست؟
بله؛ آقای سروش دو مبنای کلیدی را انکار کرده است؛ یکی اصل نصب است که کلیدیترین مولفه امامت است و علاوه بر آن عصمت و به تبع آن علم غیبی و لدنّی امام را هم رد کرده است؛ وقتی چنین شد، دیگر نمیتواند قول و امر ائمه را حجت بداند. در حالیکه ما معتقدیم امامان شیعه، عصمت و علم لدنّی دارند و آنگاه که این دو در شخصی جمع شود حدیث و سیره او به طور خودکار عین حق و حجّت میگردد که به تبع آن، اطاعتشان واجب خواهد بود؛ اما آقای سروش این دو ویژگی را درباره معصومین(علیهمالسلام) نمیپذیرد و لذا قائل به واجبالاطاعه بودن ایشان نیست. این را هم اضافه کنم که جناب سروش واجب الاطاعه بودن را متعارض با خاتمیّت میبیند. حال آنکه ما اطاعت ائمه را در طول اطاعت نبی مکرم و ادامه او میدانیم نه در عرض ایشان. نکته دیگر این که جاعل این حجیّت و مفترض الاطاعه بودن امامان، خود پیامبر اسلام است.
سروش و انکار ولایت امام
جناب استاد! آقای سروش، ولایت تکوینی و تشریعی امام را چگونه میدانند؟
چون امامان ما به مقامات ملکوتی و قدسی متصل اند و با ملائکه الله و ذات الهی مواجه میشوند، روح آنها در دو مقام قوت میگیرد؛ یکی علم است که علم لدنّی شامل تکوینیات و تشریعیات است که از خدا و پیامبر و با اتصال به مقام نوری پیامبر در عالم انوار همه را دریافت میکنند. هم چنین در اثر تهذیب نفس و تجرد روحشان میتوانند در تکوینیات هم دخل و تصرف کنند. آنچنان که پیامبران با قدرت روحی خود معجزاتی را ارائه میدادند. در ائمه معصومین هم همین نیروی الهی بلکه فراتر وجود دارد؛ چون در روایات داریم که «بنا نزل المَطَر» با ما باران نازل میشود، مبنای این مسئله در فلسفه اسلامی به قوس نزول مشهور است. در واقع انوار اهلبیت ما با حقیقت نور محمدی یکی بوده و مخلوقات اعم از عقول و ملائکه و… بعد از آنها صادر و خلق شدهاند؛ لذا ائمه عصمت و طهارت، واسطه فیض هستند و مقام شامخی دارند. ولایت تشریعی اهلبیت هم در طول ولایت پیامبر است.
آیا سروش به این مسائل معتقد نیست؟
نخیر؛ وقتی عصمت و علم امام را منکر شد نوبت به مسائل دیگر نمیرسد. به نظر من آقای سروش، شیعه است؛ اما از نوع خیلی مقصّره، که در نازلترین مرتبه شیعه مقصّره قرار دارد.