🦋 🍃
🍃
سلام #امام_زمان
سلام ما به مهدی و به قلب آسمانیاش
سلام ما به پاکی و به لطف و مهربانیاش
سلام ما به لحظهای که میرسد ظهور او
سلام ما به لحظهای که میرسد عبور او
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
💡 لزوم دعا برای رفع گرفتاریهای مؤمنین
☑️ آیت الله بهجت (ره):
⚠️ اگر بی تفاوت باشیم و برای رفع گرفتاریها و بلاهایی که اهل ایمان بدان مبتلا هستند دعا نکنیم، آن بلاها به ما هم نزدیک خواهد بود، چنان که الآن بر سَرِ ما آمده است.
نظیر ریختن مواد شیمیایی و بمباران شهرها (در جنگ عراق علیه ایران).
در مقابل خطرهای دینی چه باید کرد، آیا نباید فکری و چاره ای بکنیم، یا بگذاریم هر چه شد، شد! و هر چه بر سر زنان و مردان و پیر و جوان ما آمد، آمد؟!
⬅ در محضر بهجت، جلد ۱، نکته ۱۳۹
🏷 #دعا #آیت_الله_بهجت_ره #طوفان_الاقصی
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
"از امالی شیخ طوسی از حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) درباره آیه شریفه: ﴿فاولئک یبدل الله سیئاتهم حسنات وکان الله غفورا رحیما﴾ (سوره فرقان: ۷۰)؛ آن هایند که خداوند زشتی های آنان را به زیبایی بدل کند، وخداوند بسیار آمرزنده مهربان است. فرمود: مؤمن گنهکار را روز قیامت می آورند تا در جایگاه حساب نگاه می دارند. پس خداوند متعال خود متصدی حساب او می شود واحدی از مردم را از گناهانش مطلع نمی سازد، وگناهانش را به او توجه می دهد تا این که گناهانش را اقرار می کند. آنگاه خداوند (عزّ وجلّ) به نویسندگان می فرماید: آن ها را به حسنه تبدیل کنید وبرای مردم آشکار سازید که مردم می گویند: این بنده یک گناه هم نداشته، پس خداوند امر می کند او را به بهشت ببرند. این است تأویل آیه، وآن برای خصوص گناهکاران از شیعیان ما است."
"در همان کتاب از عیون اخبار الرضا (علیه السلام) به سند خود از ابراهیم بن عباس صولی روایت است که گفت: روزی در خدمت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) بودیم، فرمود: در دنیا نعمت حقیقی نیست. یکی از فقها که حاضر بود گفت: خداوند (عزّ وجلّ) می فرماید: ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم. مگر نه این نعیم در دنیا هست که آب خنک باشد؟ حضرت رضا (علیه السلام) در حالی که صدای خود را بلند کرده بود فرمود: شما چنین تفسیر کرده اید، وبه اقسام مختلف نعیم را معنی می نمایید. عده ای گفته اند: آب سرد است. دیگران گفته اند: غذای خوب است، برخی دیگر گفته اند: خواب خوش است وبه درستی که پدرم از پدرش ابو عبد الله (علیه السلام) برایم نقل کرد که این اقوال شما درباره این آیه: ﴿ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم﴾ (سوره تکاثر: ۷)، نزد او ذکر شد، خشمگین گشت وفرمود: خداوند (عزّ وجلّ) از آنچه بر بندگانش تفضل وعنایت فرموده سؤال نمی کند ومنت نمی گذارد، منت گذاری از خلایق قبیح است چگونه به خلق چیزی نسبت داده شود که برای بندگانش نمی پذیرد؟ ولی نعیم محبت وولایت ما اهل البیت می باشد، خداوند بعد از توحید ونبوت از آن می پرسد، زیرا که اگر بنده، حق آن را درست ادا کند او را به نعیم بهشت که همیشگی است می رساند. وبه تحقیق که پدرم از پدرش از محمد بن علی از پدرش علی بن الحسین از پدرش حسین بن علی از پدرش علی (علیه السلام) برایم حدیث کرد که گفت: رسول خدا (صلّی الله علیه وآله وسلّم) فرمود: "
"یاعلی! اولین چیزی که هر بنده پس از مرگش از آن سؤال می شود شهادت به لا اله الا الله ومحمد رسول الله است واین که تو ولی مؤمنین هستی، بدین جهت که خداوند آن ولایت را برای تو قرار داده ومن آن را برای تو قرار دادم، پس هر بنده ای که به آن اقرار کند ومعتقد به آن باشد، به آن نعیمی که همیشگی است خواهد رسید(۶۳۳).
و در تفسیر البرهان از امام صادق (علیه السلام) است که فرمود: خداوند تبارک وتعالی هرگاه بخواهد مؤمن را محاسبه نماید پرونده اش را به دست راستش می دهد وبین خودش واو محاسبه اش می نماید ومی گوید: بنده من! تو چنین وچنان کردی واین طور وآن طور عمل نمودی؟ عرضه می دارد: آری، پروردگارا این کارها را کرده ام، پس خداوند می فرماید: تو را آمرزیدم وآن گناهان را به حسنات عوض کردم...(۶۳۴)."
"دسته سوم آن هایی هستند که از امام، آنچه بر آن ها نعمت داده شده - بزرگ یا کوچک - حتی رطب وآب سرد وامثال این ها از ایشان سؤال می شود، چنان که از امیر المؤمنین (علیه السلام) در روایتی آمده که: مورد آمرزش وگذشت قرار نمی گیرند، این ها کسانی هستند که در ادای شکر آن نعمت عظیم که ولایت امام ووجود او است خداوند متعال را اجابت نکرده اند، خداوند (عزّ وجلّ) در سوره رعد می فرماید: ﴿للذین استجابوا لربهم الحسنی والذین لم یستجیبوا له لو ان لهم ما فی الارض جمیعا ومثله معه لافتدوا به اولئک لهم سوء الحساب وماویهم جهنم وبئس المهاد﴾ (سوره رعد: ۱۸)؛ برای آنان که دعوت پروردگارشان را اجابت کردند بهترین پاداش است، وآنان که اجابت نکنند اگر مالک همه زمین ویک برابر آن باشند، وبخواهند فدیه دهند تا از گرفتاری حساب در امان بمانند (فایده ندارد) آنان را حسابرسی سخت است وجایگاهشان جهنم که بد جایگاهی است.
و در بحار از عیاشی به سند خود از امام صادق (علیه السلام) درباره: ﴿ویخافون سوء الحساب﴾ (سوره رعد: ۲۱). فرمود: یعنی دقت وفراگیری که گناهان را علیه آنان حساب کنند ولی حسنات را برای آنان به شمار نیاورند(۶۳۵)."
"می گویم: این به خاطر کفر آن ها به نعمت عظیم الهی است، نعمتی که سبب قبولی حسنات است.
۴ - دسته چهارم: آن هایی هستند که حضرت سید الساحدین (علیه السلام) در خطبه روز جمعه درباره آن ها چنین فرمود: وبدانید که اهل شرک برایشان ترازوها نصب نمی گردد، وپرونده ها برایشان گشوده نمی شود بلکه دسته جمعی به سوی جهنم محشور می گردند...(۶۳۶).
و هرکس در اخبار، درست تتبع وتحقیق کند، این بررسی را خواهد پذیرفت.
ما در این جا مطلب را - با این که از بحث ما بیرون بود - به تفصیل آوردیم، باشد که شکرانه بعضی نعمت های آن حضرت را بجای آورده باشیم. البته نعمت های آن حضرت - صلی الله علیه - در زمان ظهورش ویژگی خاصی دارد، چنان که اخباری در این باره وارد شده است، از جمله در بحار از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) منقول است که فرمود: امت من در زمان مهی به نعمتی متنعم خواهند شد که هیچ گاه به مثل آن متنعم نگشته اند، آسمان باران رحمتش را بر آن ها می بارد وزمین هیچ گیاهی را رها نمی کند مگر این که آن را بر آورد(۶۳۷)."
"در آن کتاب ضمن حدیث مفضل بن عمر از امام صادق (علیه السلام) آمده که فرمود:...مهدی به کوفه باز خواهد گشت، آسمان در آن جا ملخ های زرین خواهد بارید - چنان که خداوند در بنی اسرائیل بر ایوب بارید - وبر اصحابش گنجینه های زمین را از طلا وجواهرات و...تقسیم خواهد کرد(۶۳۸).
۴ - نصرت اسلام ونهی از منکر وامر به معروف آن حضرت (علیه السلام)
هر کدام از این امور به حکم عقل وشرع موجب دعا کردن برای انجام دهنده آن ها می باشد، چون آمران به معروف وناهیان از منکر پاسداران دین ودژهای مسلمین هستند، وآیات وروایات در انگیزش به امر به معروف ونهی از منکر راه انبیا وروش صلحا است، فریضه مهمی است که به وسیله آن فرائض برپا، وگرایش ها ایمن وکسب ها حلال می شود، ومظالم دفع می گردد، وزمین آباد، واز دشمنان - به طریق انصاف - انتقام گرفته می شود، وامر دین استقامت می یابد، پس با دل هایتان انکار کنید وبه زبان آورید وبه روی اهل گناه بزنید ودر راه خدا از ملامت وسرزنش کسی نترسید(۶۳۹)."
"در لئالی الاخبار از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) آمده که فرمود: مادامی که مردم امر به معروف ونهی از منکر نمایند وبر کار نیک معاونت کنند پیوسته در خوشی وخیر باشند، پس اگر این کار را نکنند برکت ها از آنان سلب می شود وبر یکدیگر مسلط گردند ونه در زمین یاوری بار آن ها باقی می ماند، نه در آسمان(۶۴۰).
و از آن حضرت مروی است که فرمود: اگر مردم به معروف امر نکنند واز منکر نهی ننمایند واز اخبار اهل بیت من پیروی نداشته باشند، خداوند بدها وشرارشان را بر آن ها مسلط گرداند، آن گاه خوب ها دعا کنند دعایشان مستجاب نشود(۶۴۱)."
اخبار در این باره جداً زیاد است ودر بحث شباهت مولی حضرت حجت (علیه السلام) به جدش حضرت سید الشهداء (علیه السلام) دانستی که سعی وکوشش آن جناب در امر به معروف ونهی از منکر آن چنان است که هیچ کس مانندش نیست، زیرا که امام عصر (علیه السلام) از جانب خداوند متعال مأمور است که تمام منکرات را از همه جای دنیا بردارد، به طوری که دیگر احدی باقی نماند که برای فعل منکر خود پناهی داشته باشد.
و در کتاب المحجه در تفسیر آیه شریفه: ﴿الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاه وآتوا الزکاه وامروا بالمعروف ونهوا عن المنکر ولله عاقبه الامور﴾ (سوره حج: ۴۱)؛ کسانی که هرگاه در زمین، آنان را توانایی دهیم، نماز را بپادارند، وزکات (به مستحق) برسانند، وامر به معروف ونهی از منکر نمایند، وعاقبت کارها به دست خدا است. از امام باقر (علیه السلام) نقل کرده که فرمود: این برای آل محمد است، مهدی واصحاب او، خداوند متعال مشارق ومغارب زمین را به تصرف آن ها در آورد، ودین را آشکار سازد وخداوند متعال به وسیله او ویارانش بدعت ها وباطل را از بین می برد، همچنان که سفیهان حق را میرانده باشند، تا جایی که اثری از ظلم دیده نشود وامر به معروف ونهی از منکر خواهند نمود، وآخر کارها به دست خدا است.
حال که این مطلب را دانستی می گویم: می توان رجحان بلکه لزوم دعا کردن برای امر به معروف وناهی از منکر را بر هر مسلمان به دو وجه بیان نمود:
"اول: این که عقل وشرع بر حسن دعا وکمک کردن به آمر به معروف وناهی از منکر حکم می کنند، زیرا که یاران دین خدا وحافظان حدود او هستند، وچون خود امر به معروف ونهی از منکر احسان به مسلمین ورعایت دین است، واین معنی کاملا واضح است.
دوم: این که نخستین درجات نهی از منکر، انکار قلبی است، واین امر هر چند که مخفی وباطنی است، ولی آثار بسیار مهم وارزنده ای دارد که از اعضا وجوارح آشکار می گردد، دلیل بر آن روایتی است که در کافی به سند موثقی مثل صحیح از حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) آمده که فرمود: امیر المؤمنین (علیه السلام) فرمود: پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) ما را امر کرد با صورت های متغیر وبر آشفته با گناهکاران برخورد نماییم(۶۴۲).🔆🍃🔆🍃🔆🍃🔆🍃🔆
🔰🌹🔰قسمت 7⃣7⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
ما بچههای مادر پهلو شکستهایم.
شکر در سختی ها 04.mp3
4.72M
#شکر_در_سختی_ها 4
آرامش در لحظه های سخت
👈یه دستگیره میخواد!
دنبال دستگیره اش توی زمین وآسمون نگرد؛
❌همه چیز از درونِ خودت آغازمیشه!
باید باور کنی؛
مال خدایی هستی که ولت نمیکنه
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅وقتی اعمالمان را به امام زمان ارواحنا فداه هدیه میدهیم چه اتفاقی میافتد؟❣️
🌺بسیار زیبا و شنیدنی🌿
🎙 آیتالله ناصری(ره)
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری | #استاد_شجاعی
√ وقتی دم از اهل بیت علیهمالسلام میزنیم و نمیدونیم داریم خودمون رو مسخره میکنیم.
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c