eitaa logo
🌹 منتظران ظهور🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
15.3هزار عکس
8.9هزار ویدیو
295 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی وَ یُحیِ الاَرض مِن بَعدِ مَوتِها مدیر: @Montazer_zohorr تا امر فرج شود میسّر بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات🌱🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط موفق 15.mp3
10.38M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷   ㅤ ۱۵ ❌هر کدام از مشغله‌ها، علائق، روابط، رفاقت‌ها و ... اگر ؛ شما را چنان به خود مشغول کنند، که مراقبت و پرورش تان از یادتان برود؛ قطعاً سببِ اصلیِ شکست شما در همان ارتباط خواهند بود. 💥 کسی که، در میان مشغله‌ها خودش را فراموش می‌کند؛ براحتی دیگران را نیز فدا خواهد کرد. 🎤 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط موفق 16.mp3
12.14M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷   ㅤ ۱۶ شما و کسی که با او در ارتباطید؛ هرگز باهم تنها نخواهید بود، مگر آنکه ؛ 🔥 هم همراه شما و هم همراه او، یک "شیطان" وجود دارد، که می‌تواند بر شما یا او مسلط شده، و رابطه‌ی شما را تخریب کند. 💥 تنها کسانی می‌توانند رابطه‌ی خود را از چنگ شیطانِ خود و طرف مقابل حفظ کنند که....؟؟ 🎤 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖 🎥 🔅ذکر ویژه و مهم برای عبور از پل صراط 🔰 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اَلٰا بِـذِڪْرِٱݪلّٰـهِ تَـطْـمَـئِـنُّ ٱلْـقُـلُـوبُ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شکر در سختی ها 28.mp3
7.1M
28 💢نوع نگاهِ تو به دنیا تعیین کننده ی نحوه واکنش تو رو در برابر مشکلاته! اگه نمیتونی؛ خودتو در هجوم مشکلات کنترل کنی؛ ✅اول باید پایه های نگاهت رو درست بچینی https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🔴 سيمای زندگی در آخــــــــرالزمان ------------------------- 🔹۱- دیــــن در آخـــــــرالزمان : عوامل فراوانی روزبه‏ روز حقيقت تابناک دين را در هاله ‏ای از ابهام فرو می ‏برند. از اين رو همواره دين رو به کم‏رنگ شدن در جوامع می ‏رود و خرافات و انحرافات فراوانی گريبان‏گير آن می ‏شود؛ به صورتی که وقتی حضرت مهدی ‏(علیه السلام) قيام نمود، غبار از چهره دين بر می ‏گيرد. همگی گمان می کنند اين دين جديدی است که آن حضرت ارائه می ‏فرمايد. ☀️اميرمؤمنان علی(علیه السلام) اين حقيقت را اين‏گونه بيان فرموده است : «ای مردم! به زودی زمانی بر شما خواهد رسيد که اسلام چونان ظرف واژگون شده، آنچه در آن است ريخته می شود».[1] ☀️رسول گرامی اسلام‏(صلی الله علیه و آله) نيز می ‏فرمايد : «بر امت من زمانی پيش می ‏آيد که از قرآن جز نقش آن و از اسلام جز نام ‏آن باقی نماند [به ظاهر] مسلمان ناميده می‏ شوند؛ در حالی که بيش از همه مردمان از آن دورند! مساجدشان آباد است، ولی از هدايت خالی است» [2] 🔸۲- مردان آخـــــــرالزمان : اگر چه امتحانات خداوند برای زن و مرد يکسان است؛ ولی پاره ‏ای از روايات درباره مردان نقل شده است؛ ☀️چنان که امام صادق‏ (علیه السلام) فرمود : «مردی را می ‏بينی هنگامی که يک روز بر او گذشته و گناه بزرگی انجام نداده است؛ از قبيل فحشا، کم فروشی، کلاهبرداری و يا شرب خمر، بسيار غمگين و اندوهگين می ‏شود.»[3] 🔸۳- زنان آخــــــــرالزمان : ☀️رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در وصف برخی از زنان آخِرُالزّمان چنين می‌فرماید : «چگونه می ‏شود حال شما هنگامی که زنان شما فاسد شوند و جوانان‏تان فاسق و شما نه امر به معروف می ‏کنيد و نه نهی از منکر!» به پيامبر اکرم‏ (صلی الله علیه وآله) گفته شد : آيا اين چنين خواهد شد؟! آن حضرت فرمود : «بله و بدتر از آن [نيز خواهد شد]».[4] ☀️امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) : «در آخِرُالزّمان و نزديک شدن قيامت، که بدترين زمان‏ ها است، زنانی ظاهر می شوند که برهنه و لخت هستند! زينت‏ های خود را آشکار می سازند، به فتنه ‏ها داخل می شوند و به سوی شهوت‏ ها می‏ گرايند! به سوی لذت‏ ها می‏ شتابند، حرام‏ های الهی را حلال می شمارند و در جهنم جاودانه خواهند بود».[5] 🔸۴- نجات يافتگان آخــــــــرالزمان : ☀️امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) درباره نجات يافتگان اين دوران می‏فرمايد : «و آن زمانی است که از فتنه‏ ها نجات نمی ‏يابد؛ مگر مؤمنانی که بی‏ نام و نشانند. اگر در حضور باشند، شناخته نشوند و اگر غايب گردند، کسی سراغ آنان را نمی ‏گيرد. آنها برای سيرکنندگان در شب ظلمانی جامعه‏ ها، چراغ‏ های هدايت و نشانه‏ های روشن‏ اند. نه مفسده جو هستند و نه فتنه‏ انگيز. نه در پی اشاعه فحشايند و نه مردمی سفيه و لغو گو. اينانند که خداوند درهای رحمتش را به سوی شان باز مي‏کند و سختی ‏ها و مشکلات را از آنان برطرف می ‏سازد».[6] ☀️از امام محمد باقر(علیه السلام) در باره سیرهٔ حکومتی حضرت مهدی سؤال شد، حضرت فرمود : «آنچه از آثار بدعت و گمراهى قبل از وى بوده است منهدم مى‌کند، چنان‏كه پيامبر اساس جاهليت را منهدم كرد. آن‏گاه از نو اسلام را مى‌سازد.» [7] ------------------------- 🖊منابع : 📗[1]- نهج ‏البلاغه؛ خطبه 103 📗[2]- شيخ صدوق؛ ثواب الاعمال، ص 253 📗[3]- الکافی؛ ج 8، ص 40 📗[4]- تحف العقول؛ ص 49 📗[5]- من لايحضره‏ا لفقيه؛ ج3، ص 390 📗[6]- نهج‏ البلاغه؛ خطبه 103 📗[7]- الغیبه نعمانی ؛ صفحه 231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پـــــروردگـــارا ؛ حوادث یمن را متصل به ظهور امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) قرار بده الـــهـــی آمــیــن ------------------------- اللﮩـم عجـل لولیـڪ الفـرجــــ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت سوم از فصل دوم مجموعه ماجرای تحول «خانم مائده کیانفر» از شهر تهران ※ دختری که بیماری سخت او تمام زندگی اش را دگرگون کرده و به شکل شگفت انگیزی شفا می یابد. ※ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر، ساعت ۲۱ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ الدُّنْيَا خُلِقَتْ لِغَيْرِهَا، وَ لَمْ تُخْلَقْ لِنَفْسِهَا 🔅 دنیا برای رسیدن به آخرت آفریده شده نه برای رسیدن به خود. 📚 نهج البلاغه، حکمت ۴۶٣ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"از ابو بصیر ومحمد بن مسلم آورده که حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) فرمود: با مردم از آنچه می شناسند گفتگو کنید، واز آنچه ناآشنایند درگذرید، وما وخودتان را به زحمت میندازید، به درستی که امر ما صعب مستصعب است که تحمل نمی کند آن را مگر فرشته مقرب یا پیغمبر مرسل ویا بنده مؤمنی که خداوند قلبش را برای ایمان آزموده باشد.  و به سند خود از سدیر صیرفی آورده که گفت: در پیشگاه حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) شرفیاب بودم ومسائلی که اصحاب ما داده بودند بر آن جناب عرضه می کردم. ناگهان سوالی به دلم افتاد، عرض کردم: فدایت شوم! مسأله ای دارم که همین حالا به قلبم خطور کرد. فرمود: مگر در بین آن مسائل نیست؟ عرض کردم: خیر. فرمود: چیست؟ گفتم: فرموده امیر مؤمنان (علیه السلام): همانا امر ما صعب مستصعب است، آن را نمی شناسد مگر فرشته مقرب یا پیغمبر مرسل یا بنده مؤمنی که خداوند دلش را برای ایمان آزموده باشد. امام صادق (علیه السلام) فرمود: آری، فرشتگان مقرب وغیر مقرب دارند، ودر پیغمبران نیز مرسل وغیر مرسل هست، ومؤمنین آزموده وغیر آزموده دارند، وبه راستی که این امر شما بر فرشتگان عرضه شد، پس جز مقربین به آن اقرار نکردند، وبر پیغمبران عرضه شد وجز مرسلین به آن اقرار ننمودند، وبر مؤمنین عرضه شد وجز آزمودگان آن را اقرار نداشتند(۹۶۶).
"و از ابو بصیر آورده که گفت: حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) فرمود: امر ما صعب مستصعب است که متحمل آن نشود مگر کسی که خداوند ایمان را در دلش نوشته باشد(۹۶۷).  و نیز در همان کتاب به سند خود از امیر مؤمنان (علیه السلام) آورده که فرمود: امر ما اهل البیت صعب مستصعب است، آن را نشناسد وبه آن اقرار نکند جز فرشته مقرب با پیغمبر مرسل یا مؤمن نجیبی که خداوند دلش را برای ایمان آزموده باشد(۹۶۸).  و نیز به سند خود از زیاد بن سوقه آورده که گفت: نزد محمد بن عمرو بن الحسن بودیم، واز مصایب خاندان پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) سخن گفتیم، پس او گریه کرد تا این که از محاسنش از اشک چشمش تر شد، سپس گفت: همانا امر آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) بزرگ ونقابدار است ونمی توان آن را بازگو کرد، وچون قائم ما بپاخیزد آن را به زبان آورد وقرآن او را تصدیق خواهد کرد(۹۶۹).  می گویم: ظاهرا امر در این احادیث وامثال این ها مرادف با شأن است، پس مقصود دشواری شؤونی است که خداوند متعال برای آنان قرار داده وبه ایشان مخصوص گردانیده، چه از امور دنیوی باشد یا اخروی یا معجزات شگفت انگیز ویا دلایل آشکار یا علوم کامله یا مواهب شامله یا اسرار غریب یا ویژگی های عجیب، یا حقوق مالی یا صفات حالی و...که جز خدا ویا کسی که خداوند به او تعلیم کرده باشد - یعنی رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) وائمه معصومین (علیه السلام) - کسی نمی تواند آن ها را بشمارد، وبرای این معنی شواهد متعددی در اخبار هست که بر پژوهنده مخفی نیست."
"فایده سوم: در بیان معنی صعب ومستعب وسایر الفاظی که در آن روایات هست. صعب نقیض ذلول است، ذلول آن است که برای همه رام می باشد، بر خلاف صعب.  در مجمع البحرین گفته: صعب نقیض ذلول است. گویند: صعب الشیء - بضم العین - صعوبا: دشوار وبا مشقت شد(۹۷۰).  مؤید این معنی در بخش چهارم کتاب در شباهت مولی صاحب الزمان (علیه السلام) به ذوالقرنین گذشت، ومراد در این جا مقامی است که برای غیر آن ها رام نمی باشد، واحدی از خلایق نمی تواند به آن دست یابد وشؤونی را که خداوند تعالی به ایشان اختصاص داده درک نماید، به طوری که دست هیچ یک از فرشتگان مقرب وپیغمبران مرسل نیز به آن نرسد.  و دلیل وشاهد بر این، روایتی است که در بصائر الدرجات از مفضل آورده که گفت: حضرت ابو جعفر صادق (علیه السلام) فرمود: همانا حدیث ما صعب مستصعب، ذکوان واجرد است - آن را متحمل نشود فرشته مقرب ونه پیغمبر مرسل ونه بنده ای که خداوند دلش را برای ایمان آزموده باشد. اما صعب: آن است که هنوز سوار نشده، واما مستعصب: آن است که وقتی دیده شود از آن فرار کنند(۹۷۱).  ان شاء الله تمام این حدیث را با بیانی معنی آن وجمع بین آن وبین اخبار سابق در یکی از فواید آینده خواهیم آورد."
"شاهد بر این که مراد از صعب: مقامی است که خداوند به آنان اختصاص داده، در تفسیر امام حسن عسکری (علیه السلام) درباره فرموده خدای تعالی: ﴿ولا تقربا هذه الشجره﴾ (سوره بقره: ۳۵)؛ (خطاب به آدم وحوا) وبه این درخت نزدیک نشوید، آمده: درخت علم محمد وآل محمد (علیه السلام) که خدای (عزّ وجلّ) تنها به ایشان اختصاص داده از میان سایر خلقش، پس خدای تعالی فرمود: ولا تقربا هذه الشجره، شجره علم که مخصوص محمد وآل او است به امر الهی کسی غیر از آن ها از آن تناول نمی نماید.  و از آن بود که پیغمبر وعلی وفاطمه وحسن وحسین (علیه السلام) بعد از اطعام به مسکین ویتیم واسیر تناول فرمودند تا این که گرسنگی وتشنگی وخستگی پس از آن ندیدند، وآن درختی است که از سایر درخت های بهشتی امتیاز دارد، از جهت این که: سایر درخت های بهشتی هر کدام نوعی میوه وخوردنی داشتند، ولی این درخت وجنس آن گندم وانگور وانجیر وعناب وسایر انواع میوه ها وخوردنی ها را داشت. لذا کسانی که وصف آن درخت را حکایت کرده اند اختلاف دارند، بعضی گفته اند: عناب بوده است. خدایا تعالی فرمود: ولا تقربا هذه الشجره به این درخت نزدیک نشوید که بخواهید درجه وفضل محمد را دریابید، که خداوند تعالی این درجه را به ایشان اختصاص داده، واین درختی است که هرکس به اذن خدای (عزّ وجلّ) از آن تناول کند، علم اولین وآخرین را بدون تعلم الهام می گردد، وهرکس بدون اجازه خداوند از آن تناول نماید به مقصد نرسیده وپروردگارش را عصیان می نماید...(۹۷۲)."
"نیز شاهد بر این معنی در تفسیر البرهان از ابن بابویه (رحمة الله) به سند خود از امام صادق (علیه السلام) در حدیثی طولانی آورده که فرمود: پس هنگامی که خداوند (عزّ وجلّ) آدم وهمسرش را در بهشت اسکان داد به آن دو فرمود: ﴿کلا منها رغد حیث شئتما ولا تقربا هذه الشجره﴾ (سوره بقره: ۳۵)؛ بخورید از غذاهای بهشت هرچه می خواهید وبه این درخت - یعنی: درخت گندم - نزدیک نشوید، که از ظالمان خواهید شد.  به منزلت محمد وعلی وفاطمه وحسن وحسین وامامان - صلوات الله علیهم - بعد از این ها نگاه کردند، دیدند برترین منازل بهشت است، گفتند: پروردگارا! این منازل برای کیست؟ خدای - جل جلاله - فرمود: سرهایتان را بلند کنید به ساق عرش بنگرید، پس سرها بلند کردند، نام های محمد وعلی وفاطمه وحسن وحسین وامامان - صلوات الله علیهم - را دیدند که به نوری از نور پروردگار جبار جل جلاله بر ساق عرش نوشته شده. پس گفتند: پروردگارا، چقدر اهل این منزلت نزد تو گرامی هستند وچقدر نزد تو محبوب هستند وچقدر نزد تو شرافت مندند؟! خدای - جل جلاله - فرمود: اگر این ها نبودند شما را نمی آفریدم، اینان گنجینه داران علم من، وامنای سر من می باشند، مبادا که به دیده حسد به ایشان نگاه کنید ومنزلت ایشان را نزد من آرزو نمایید ومحل والای اینان را تمنا کنید. تا این که امام صادق (علیه السلام) فرمود:...پس هنگامی که خدای (عزّ وجلّ) خواست بر آن ها توبه کند، جبرئیل نزد ایشان آمد وگفت: شما بر خودتان ستم کرده اید به جهت تمنی منزلت کسانی که بر شما برتری یافته اند، پس جزای شما همین بود که از جوار خداوند (عزّ وجلّ) به زمین او فرستاده شدید...(۹۷۳).🍃🌴🍃🌴🍃🌴🍃🌴🌷🌷 🔰قسمت 2⃣2⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا