ارتباط موفق 28.mp3
11.4M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ
ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷ ㅤ
#ارتباط_موفق ۲۸
❥ روح رِفق و مدارا ؛ مهمترین روحیه برای تداوم یک ارتباط است!
کسانی که قدرت سازش، مدارا و پذیرش دیگران با ضعفها و عیوبشان را ندارند؛
💥 در میانهی راه، حتماً عزیزان و مرتبطانِ خود را از دست میدهند!
#استاد_شجاعی 🎤
#دکتر_رفیعی
❄https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
شکر در سختی ها 34.mp3
7.04M
#شکر_در_سختی_ها 34
جـ🍀ـوانی؛
پُر سرعت ترین دوران، برای رسیدن به کمالِ انسانی ست !
✔️زیـرا؛
آسون تر میشه،از خُلق های بَد، رها شد!
نذار جوانیت، به خواب بگذره؛
این بزرگترین مصیبته
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
انسان شناسی ۱۸۸.mp3
11.55M
#انسان_شناسی ۱۸۸
#استاد_شجاعی
#استاد_میرباقری
#استاد_عالی
➖ قضا و قدر یعنی چه؟
اگر قضا و قدر تعیین کنندهی سرنوشت انسان است، پس جایگاه اختیار انسان چه میشود؟
➖ چگونه میتوان خود را در معرض جذب بهترین قضا و قدرها قرار داد؟
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🔴 ویژگیهای منتظران در بیان امام کاظم علیه السلام
🔹 امام کاظم علیه السلام فرمودند :
🌕 إِنِّي لَأَقُولُ لَكَ قَوْلًا قَدْ كَانَتْ آبَائِي ع تَقُولُهُ لَوْ كَانَ فِيكُمْ عِدَّةُ أَهْلِ بَدْرٍ لَقَامَ قَائِمُنَا . ... قَدْ شَمَّرُوا فَاحْتَذَوْا بِحَذْوِنَا وَ عَمِلُوا بِأَمْرِنَا-... يُصْبِحُونَ فِي غَيْرِ مَا النَّاسُ فِيهِ وَ يُمْسُونَ فِي غَيْرِ مَا النَّاسُ فِيهِ يَجْأَرُونَ إِلَى اللَّهِ فِي إِصْلَاحِ الْأُمَّةِ بِنَا ...
🔵 من چيزى به تو مى گويم كه پدرانم آن را مى گفتند، اگر در بين شما به تعداد افراد جنگ بدر (۳۱۳ یار واقعی) وجود داشت قائم ما قيام می کرد... (منتظران واقعی) دامن همّت بالا زده و پا در جاى پاى ما مى گذارند و به فرمان ما عمل مى كنند...شب را بر خلاف معمول مردم به صبح مى رسانند، و همچنین روز را به خلاف معمول مردم به شب مى رسانند، و مدام با راز و نياز از خداوند می خواهند امّت به دست ما اصلاح شود.
📚 مشکات الانوار ص ۶۴
#امام_زمان
#شهادت_امام_کاظم
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
۷۴- دعای فرشتگان در حق او:
و دلیل بر این معنی روایاتی است، از جمله:
در اصول کافی به سند خود از حضرت ابی جعفر باقر (علیه السلام) آورده که فرمود: نزدیک ترین دعایی که زود به اجابت برسد دعای برادر دینی برای برادر خویش در غیاب او است، این که با دعا برای برادرش آغاز کند، پس فرشته ای که موکل بر او است بگوید: آمین وبرای تو دو چندان آن باشد(۱۰۲۶).
و در همان کتاب از علی بن ابراهیم از پدرش آورده که گفت: عبد الله بن جندب را در موقف عرفات دیدم، پس وقوفی بهتر از آن وقوف ندیده ام، پیوسته دست هایش را به سوی آسمان بلند کرده، واشک هایش بر گونه هایش روان بود، تا به زمین می رسید، پس از آن که مردم (از عرفات) بازگشتند، به او گفتم: ای ابو محمد! وقوفی بهتر از وقوف تو ندیدم؟ گفت: به خدا سوگند! جز برای برادرانم دعا نکردم، بدین جهت که حضرت ابوالحسن موسی بن جعفر (علیه السلام) خبرم داد که هرکس برای برادر (دینی)اش در غیاب او دعا کند از سوی عرش ندا می شود که: وبرای تو صد هزار برابر آن باشد، پس من خوش نداشتم که صد هزار دعای مستجاب را برای یک دعایی که ندانم مستجاب می شود یا نه رها سازم(۱۰۲۷).
"و نیز از حضرت سید الساجدین (علیه السلام) به سند صحیحی آورده که فرمود: همانا فرشتگان اگر بشنوند که مؤمن برای برادر مؤمنش در غیاب او دعا می کند یا به خوبی یادش می نماید، گویند: خوب برادری هستی برای برادرت، برایش به نیکی دعا می کنی در حالی که از تو غایب است، واز او به خوبی یاد می آوری، خدای (عزّ وجلّ) دو برابر آنچه برایش خواستی به تو عنایت فرماید، ودو چندان که او را به نیکی یاد کردی بر تو ثنا گوید...(۱۰۲۸).
و در وسائل از محمد بن الحسن طوسی رحمة الله آورده که در امالی به سند خود از حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) روایت کرده که فرمود: چهار طایفه اند که دعایی از آنان رد نمی شود: امام عادل درباره رعیتش وبرادر دینی برای برادر خود در غیاب وی، خداوند فرشته ای را موکل گرداند که به او بگوید: وبرای تو است مثل آنچه برای برادرت دعا کردی، ودعای پدر برای فرزندش، ودعای مظلوم. خداوند (عزّ وجلّ) می فرماید: به عزت وجلالم قسم حتماً برای تو انتقام می گیرم هر چند که پس از مدتی باشد(۱۰۲۹).
می گویم: این اثر دعا در غیاب برادر ایمانی است. پس اثر دعا در غیاب مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) که معرفتش از ارکان ایمان است، چگونه می باشد؟ از خداوند توفیق انجام آن را در هر آن خواهانیم.
۷۵- دعای حضرت سجاد (علیه السلام) برای دعاکنندگان:
این دعا بر فواید متعدد وآثار چندی مشتمل است:
اول: دعا وطلب صلوات بر آنان از سوی خدای (عزّ وجلّ) در هر صبح وشام.
دوم: سلام بر آنان از سوی خدای تعالی.
سوم: جمع شدن امر آنان بر تقوی.
چهارم: اصلاح وسامان دادن به امور وشؤون آنان.
پنجم: پذیرفتن توبه آنان وآمرزش گناهان ایشان.
ششم: اسکان دادن آنان در بهشت، در مجاورت امامان بر حق (علیه السلام).
"دلیل بر این امور گفتار امام سجاد (علیه السلام) در دعای روز عرفه است که پس از دعا کردن درباره مولایمان صاحب الزمان(عجّل الله فرجه) چنین دعا کرده است:
اللهم وصل علی اولیائهم، المعترفین بمقامهم، المتبعین منهجهم، المقنفین آثار هم، المستمسکین بعروتهم، امتمسکین بولایتهم، الموتمین بامامتهم، المسلمین لامرهم، المجتهدین فی طاعتهم، المنتظرین ایامهم، المادین الیهم اعینهم، الصلوات المبارکات الزکیات النامیات الغادیات الرایحات، وسلم علیهم وعلی الرواحهم واجمع علی التقوی امرهم، واصلح لهم شانهم وتب علیهم اغنیک انت التواب الرحیم. وخیز الغافرین، واجعلنا معهم فی دارالسلام، برحمتک یا ارحم الراحمین. ؛ بارالها! درود وصلوات فرست بر دوستان آنان که مقامشان را اعتراف دارند، واز روش ایشان تبعیت نمایند، واز آثارشان پیروی کنند، وبه آنان دست یازند، وبه ولایتشان تمسک جویند، وبه امامتشان اقتدا کنند، وتسلیم امرشان باشند، ودر اطاعتشان کوشش نمایند، ومنتظر روزگار حکومتشان باشند، ودیده ها به سوی ایشان بدوزند، صلوات های مبارک پاکیزه نمو کننده در هر صبح وشام، بر آنان وارواح ایشان سلام فرست، وامرشان را بر تقوی جمع گردان، ووضعشان را به سامان برسان، وتوبه ایشان را بپذیر ومهربان، وبهترین آمرزندگان، وما را در دارالسلام (سرای سلامت بهشت) با آنان قرار ده، به رحمت خودت ای مهربان ترین مهربانان."
"می گویم: وجه دلالت این دعا بر مقصود ما این که: بدون شبهه دعای آن حضرت (علیه السلام) مستجاب است، وبه شش دعا که به آن ها اشاره کردیم، برای مؤمنانی که ده صفت داشته باشند دعا کرده است وهرگاه مؤمن با شرایطی که در آخر این بخش خواهد آمد، برای تعجیل فرج مولایش دعا کند از مصادیق یاد شدگان در این دعا می شود، واین دعا درباره اش به اجابت می رسد.
در این جا لازم است برای توضیح مقصود، سه مطلب بیان شود:
اول: شرح دعاهای یاد شده، که می گویم: شاید منظور از صلوات، رحمت باشد، چنان که یکی از تفسیرهای روایت شده در این کلمه است.
و ممکن است که مراد ثناگویی خداوند بر بنده در ملأ اعلی باشد، چنان که در مورد کسانی مباهات کردن خداوند به فرشتگان رسیده است. ومنظور از صلوات های مبارک، بسیاری منافع وآثار دنیوی، وپاکیزه: خالی بودن از شائبه خشم وعقوبت الهی. ونمو کننده: افزون شدن وچند برابر گشتن آثار ونتایج اخروی آن ها است. ومنظور از جمع شدن امر آنان بر تقوی، این است که: تمام کارهایشان موافق با تقوی وخالی از آمیختگی با هوی وهوس باشد، که عملی برخلاف دستورات خداوند تعالی از آنان سرنزند. واحتمال می رود که منظور هماهنگی آنان وجمع شدنشان بر کلمه تقوی باشد، ولی احتمال اول اظهر است. وسامان دادن وضع آنان: یعنی اصلاح امور دنیوی ایشان."
"دوم: شرح صفات ده گانه یاد شده، به طوری که از کلمات عترت پاک پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) استفاده می شود، پس می گویم:
صفت اول: اعتقاد به شؤونی است که خداوند آنها را به امامان معصوم (علیه السلام) اختصاص داده است. این اعتقاد به طور اجمال باشد یا تفصیل، وبه این صفت اشاره فرمود با عبارت: المعترفین بمقامهم که مقامشان را اعتراف دارند.
صفت دوم: پیروی کردن از آنان در مقابلشان ودینداری نمودن به آنچه ایشان دینداری کرده اند، وهمین است مراد از: المتبعین منهجهم؛ از روش ایشان تبعیت نمایند.
صفت سوم: اقتدا کردن به آنان در آداب وافعالی که از ایشان صادر شده، در هر جنبه از جوانب زندگی که امام (علیه السلام) به همین اشاره فرموده: المقتقین آثارهم؛ از آثارشان پیروی کنند.
صفت چهارم: این که دست آویز خود را همان چیزی قرار دهند که آنان برای او پسندیده اند، واین امر با عمل کردن مطابق امر ونهیی که از آنان (علیه السلام) رسیده حاصل می گردد، واز همین معنی است که تعبیر آمد: المستمسکین بعروتهم؛ وبه آنان دست یازند.
صفت پنجم: در مهمات ورویدادها توسل وتمسک به ریسمان ولایت ایشان. وامام سجاد (علیه السلام) به آن چنین اشاره کرده: المتمسکین بولایتهم؛ وبه ولایتشان تمسک جویند.
صفت ششم: این که فقط آنان (علیه السلام) را امام بداند، ومانند زیدیه وپیروانشان دیگری را امام نداند."
"صفت هفتم: تسلیم بودن نسبت به امر ایشان. در اصول کافی به سند صحیحی از عبد الله کاهلی آمده که گفت: حضرت ابو عبد الله صادق (علیه السلام) فرمود: اگر مردمی خدای یکتای بی شریک را عبادت کرده، ونماز را بپای داشته وزکات را عطا کرده وحج خانه خدا را بجای آورده، وماه رمضان را روزه گرفته باشند، سپس به کاری که خداوند یا رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) انجام داده اند بگویند: چرا برخلاف این نکرد؟ یا این را در دل احساس کنند، به همین امر مشرک باشند، سپس این آیه را تلاوت کرد: ﴿فَلا وَرَبِّكَ لا یؤْمِنُونَ حَتَّی یحَكِّمُوكَ فِیما شَجَرَ بَینَهُمْ ثُمَّ لا یجِدُوا فِی أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَیتَ وَیسَلِّمُوا تَسْلِیماً﴾ (سوره نساء: ۶۵)؛ پس نه، به پروردگارت سوگند! ایمان نیاورند تا این که تو را در اختلافاتی که بین آنان پیش آید حاکم سازند، سپس در دلهای خویش از آنچه حکم فرموده ای چیزی از ناراحتی اندیشه نباشد وبه طور کامل تسلیم شوند. سپس حضرت صادق (علیه السلام) فرمود: بر شما باد به تسلیم(۱۰۳۰)🌷🌴🌷🌴🌷🌴🌷
📚🖋قسمت 9⃣2⃣1⃣
⭕️بدون شرح ...
🔹شبکه اسرائیل فارسی: رای ندید
🔹شبکهصهیونیستیاینترنشنال:رای ندید
🔸شبکه بهایی منو تو: رای ندید
🔹شبکه رادیو فردای آمریکا: رای ندید
🔸شبکه سازمان مجاهدین: رای ندید
🔸شبکه سلطنت طلب خارج نشین: رای ندید
🔹شبکه تروریستی کوموله: رای ندید
🔹شبکه وهابی جدایی طلبان بلوچ: رای ندید
🔹شبکه جدایی طلب پان ترک: رای ندید
🔹شبکه پان کرد ها : رای ندید
🔹شبکه نفاق بی بی سی: رای ندید
🔹شبکه ووآ فارسی: رای ندید
👈 شهید همت: هر وقت در مناطق جنگی راه را گم کردید، به آتش دشمن نگاه کنید که کجا را می کوبد؛ همانجا جبهه ی خودیست!
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
خانواده آسمانی 27.mp3
11M
#خانواده_آسمانی ۲۷
#استاد_شجاعی 🎤
#استاد_الهی_قمشهای
♥️ تمام هستی بر پایه " عشق " بنا نها شده است.
و انسان برای اینکه بتواند با جهان و تمام عوامل آن، در صلح و آرامش باشد
نیاز به عشق ورزی (دوست داشتن و دوست داشته شدن)، دارد. ✓
← اما این عشق ورزی قوانینی دارد که اگر رعایت نشود، تمام هستی برعلیه انسان خواهند شد!
#مهارت_های_معنوی
#من_و_خدا
#عشق_حقیقی
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
امام زمان 009.mp3
2.19M
❣️کاش تو ؛
همه آرزوی دلم بودی...
آنوقت...
از دغدغه های کوچک دنیا...
خالی می شدم...
💓و پر می شدم از تو...
از خود خود تو....
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌹 منتظران ظهور 🌹
#رمان ازسیمخاردارنفستعبورکن #قسمت_47 سکوت طولانی بینمان آزار دهنده شده بود. سعیده نگاه از روبرو
#رمان
ازسیمخاردارنفستعبورکن
#قسمت_48
به خانه که رسیدم، پشت در، یادداشت مادر را دیدم.
نوشته بود با اسرا به خرید رفته اند.
حال دلم خوب نبودچهره ی غمگین آرش ازجلو ی چشم هایم کنارنمی رفت. بعد از عوض کردن لباسهایم وضو گرفتم و دو رکعت نماز خواندم، کمی بهتر شدم. نزدیک اذان مغرب بود.
نشستم قرآن خواندم تا بالاخره اذان گفتند ومن برای خداقامت بستم.
یک حس عذاب وجدان باتمام وجود به من می گفت کارامروزم درست نبود.
تسبیحم را برداشتم و دوباره ذکر استغفرالله را شروع کردم.
هنوز مانده بود تا یک دور تسبیح تمام شودکه اشک از چشمهایم سرازیر شد.سر به سجده گذاشتم.
از سکوت خانه استفاده کردم و زجه زدم و از خدا خواستم که کمکم کند و صبرم را بیشتر کند.
آرامش گرفته بودم.
بلند شدم سجادهام را جمع کردم و تصمیم گرفتم یک شام خوشمزه برای مادر واسرا درست کنم. و فردارا هم روزه بگیرم. بایددلم را رام می کردم، مثل یک اسب وحشی شده بودآرامشش رافقط درکنارآرش می دانست. بایدبادلم حرف بزنم، اول با مهربانی بایدبتوانم قانعش کنم. اگرنشدباشلاق، مثل همان مهترهای خشن که اسبهای وحشی را رام می کردند.
در حال پخت و پز بودم که صدای پیام گوشیام امد. آقای معصومی بود خواهش کرده بود، برای خرید لباس ریحانه فردا همراهش بروم.
نوشتم:
– باید از مامانم بپرسم.
آقای معصومی:
–باعث زحمته، اگر زحمت بکشید خوشحال میشیم. ریحانه هم دلش براتون تنگ شده.
با خواندن متنش لبخند بر لبم امد.
یاد ریحانه و شیرین کاری هایش وادارم کرد بنویسم:
–دل منم تنگ ریحانس. چشم، من تا آخر شب بهتون خبر میدم. خودم اسم ریحانه را ازعمد نوشتم. گرچه دلم برای بابای ریحانه هم تنگ شده بود. برای مهربانی های پدرانه اش.
انگار از این پیام ها انرژی گرفته بودم.
در یخچال را باز کردم. هر چه صیفی جات در یخچال داشتیم را شستم و خرد کردم و توی پیاز داغ ریختم و تفت دادم. بعد رب آلو را با آب مخلوط کردم و روی موادریختم و دم گذاشتم.
سر سفره مادر واسرا با آب و تاب می خوردند و تعریف می کردند. مادر گفت:
– هم خوشمزس هم غذای سالمیه.
سعی کردم غذایم را کامل بخورم، تا فردا ضعف نکنم.
مادر لقمه اش را قورت داد و گفت:
– راحیل جان فردا بعد از دانشگاهت، جایی قرار بزاریم، که با هم بریم خرید، اگه چیزی لازم داری بخریم.
ــ ممنون مامان جان، من همه چی دارم.
اگه اجازه بدید، فردا با آقای معصومی بریم واسه ریحانه خرید کنیم. انگار واسه عیدش می خواد لباس بگیره.
مادر سکوتی کرد و گفت:
–چرا با خواهرش نمیره؟
شانه ایی بالا انداختم وگفتم:
– احتمالا اونم درگیر کارهای شب عید و این چیزاس دیگه، شوهرشم بعد ازظهر ها خونست، یادتونه که، یه کم با، بابای ریحانه شکر آب هستند.
اسرا چهره ایی در هم کشیدو گفت:
– کی این زن می گیره هممون راحت شیم.آبجی مگه مرخصت نکرد. دیگه چرا کارهاش رو باید انجام بدی.
ــ آخه این که کاری نیست. خودمم دوست دارم ریحانه رو ببینم. دلم براش تنگ شده.
مادر برای این که بحث کش پیدا نکند گفت:
–باشه برو، ولی لطفا اگه ازت خواست بعدش برید رستوران قبول نکن، زود بیا خونه.
لبخندی زدم و گفتم:
–چشم.
بعد از خوردن غذا، فوری سفره راجمع و جور کردم و ظرف ها را شستم و آشپز خانه را مرتب کردم.
چون می دانستم خرید رفتن آن هم با اسرا چقدرمادر راخسته کرده. اسرا واقعا مشکل پسند بود.
گوشیام را برداشتم تا به بابای ریحانه پیام بدهم. دیدم خودش پیام داده:
–مامنتظریما...
جواب دادم:
– ببخشید دیر شد، من فردا ان شاالله میام.
فوری جوابش امد که نوشته بود:
– پس ما میایم دنبالتون دانشگاه.
–میام ایستگاه مترو، شماهم بیایید اونجا باهم بریم.
خواستم گوشیام را ببندم که پیامی از آرش آمد. بادیدن اسمش ضربان قلبم بالارفت. فوری پیامش را باز کردم.
نوشته بود:
«تقصیر فاصله نیست.هیچ پروازی، مرا به تو نمیرساند.
وقتی که تو، در کار گمکردن خود باشی.»
بغض گلویم را گرفت، کاملا معلوم بود دلخوراست.
حال خودم از او بدتر بود، دلم می خواست جوابش را بدهم، یا حرفی بزنم که هم خودم آرام شوم هم او.
ولی می دانستم این پیام ها آخرش دلتنگی بیشتر و دلخوری بیشترخواهدشد، و حتی وابسته شدن به پیام دادن. طوری که مدام گوشی به دست بی قرار پیام دادنش شوم. اگرواقعا علاقه ایی هست پس این جواب ندادن به پیامش یعنی نشان دادن علاقهام، یعنی به نفع او کار کردن، هر چند که باعث دلخوریاش شوم.
برای کنترل ذهنم گوشی را کنار گذاشتم و جزوه ها و کتاب هایم را آوردم تا بتوانم ذهنم را درگیر کنم.
کاش ذهن هم مثل تلویزیون یک کنترل داشت و هر وقت خودم دلم می خواست شبکه اش را عوض می کردم، یااصلا روی بعضی شبکه ها تنظیم نمی کردم.
🍁بهقلملیلافتحی پور🍁
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c