*جهت عضویت در*
*گروها* 👇
📲.منتظران ظهور
درواتساپ
https://chat.whatsapp.com/EiUZxUywFDv0vEBuX4UT0N
*کانال منتظران ظهور پیام رسان ایتا*
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
امام زمان 015.mp3
5.28M
❣️وقتی قلب کسی،
فاجعه نبودن امام زمان،رو فهمید؛
تصمیم میگیره،
يه قدمی برای بدست آوردنش،برداره.
🔻راستی
برای بدست آوردنش،چکار ميشه کرد؟
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️#بسیار_مهم
‼️«چرا میگوییم اینبار فرق میکند!؟»
جواب سوال با استاد رائفی پور
‼️چندسال پیش رو سالهای بسیار مهم و تعیین کننده برای سرنوشت یک قرن بعدی کشور است.
‼️امروز باید مجلسی سرکار بیاید که پیگیر مسائل کلان کشور باشد
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
👆یکی می گفت :با دیدن این عکس مطمئن شدم که باید انتخابات رای بدم
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
"سر دیگری نیز برای تأکید دعا کردن در آن حال برای آن حضرت (عجل الله فرجه الشریف) به خاطر می رسد، این که در روایات متعددی آمده که: هر مؤمنی را پس از هر نماز واجب دعای مستجاب شده ای است.
این روایات در کتاب وسائل الشیعه وکتب دیگری آمده است، پس شایسته است مؤمن کامل که مولایش را از جان وفرزندانش عزیزتر می داند آن دعای مستجاب را درباره او قرار دهد، وآن حضرت را بر خود مقدم دارد.
۲- بعد از نماز ظهر
از اوقاتی که دعا برای تعجیل فرج مولایمان صاحب الزمان (عجل الله فرجه الشریف) تأکید بیشتری دارد بعد از نماز ظهر است: دلیل وشاهد بر این معنی روایتی است که در بحار ومستدرک وجمال الصالحین از امام صادق (علیه السلام) آمده: هر کس بعد از نماز صبح وظهر بگوید: اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم نمی میرد تا این که قائم (علیه السلام) را دیدار کند.(۲۳) این حدیث در بخش سابق نیز گذشت."
"و نیز بر این معنی دلالت دارد آنچه در بخش صلاة بحار به نقل از فلاح السائل سید اجل علی بن طاووس (قدس سره) آمده، سید فرمود: از مهمات در تعقیب نماز ظهر اقتدا کردن به امام صادق (علیه السلام) است در دعا برای حضرت مهدی (علیه السلام) که رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) در روایات صحیح مژده به آمدنش داده واین که در آخرالزمان ظهور خواهد کرد. چنان که ابو محمد هارون الدنبلی، از ابو علی محمد بن الحسن بن محمد بن جمهور قمی، از پدرش محمد بن جمهور، از احمد بن الحسین سکری، از عباد بن محمد مداینی روایت کرده که گفت: بر حضرت ابو عبد الله امام صادق (علیه السلام) در مدینه وارد شدم، هنگامی که از نماز واجب ظهر فراغت یافت در حالی که دست هایش را به سمت آسمان بلند کرده بود می گفت"
"أی سامع کل صوت، أی جامع کل فوت، أی باری کل نفس بعد الموت، أی باعث، أی وارث، أی سید السادات، أی اله الالهه، أی جبار الجبابرة، أی مالک (ملک) الدنیا والاخرة، أی رب الارباب، أی ملک الموت، أی بطاش، أی ذا البطش الشدید، أی فعالاً لما یرید، أی محصی عدد الانفاس ونقل الاقدام، أی من السر عنده علانیة، أی مبدی، أی معید! اسألک بحقک علی خیرتک من خلقک، وبحقهم الذی أوجبت لهم علی نفسک أن تصلی علی محمد واهل بیته وأن تمن علی الساعة بفکاک رقبتی من النار وأنجز لولیک وابن نبیک الداعی الیک بابنک وأمینک فی خلقک وعینک فی عبادک وحجتک علی خلقک علیه صلواتک وبرکاتک وعده، اللهم ایّده بنصرک وانصر عبدک وقو اصحابه وصبرهم وافتح لهم من لدنک سلطاناً نصیراً وعجل فرجه وأمکنه من اعدائک واعداء رسولک یا ارحم الراحمین(۲۴)؛ ای شنونده هر صدا! ای جمع کننده هر از دست رفته! ای برآورنده هر جنبنده پس از مرگ! ای برانگیزنده! ای وارث! ای آقای آقایان! ای خدای خداوندگاران! ای درهم شکننده جباران! ای مالک (پادشاه) دنیا وآخرت! ای پروردگار پروردگاران! ای پادشاه پادشاهان! ای سخت کوبنده! ای به شدت مؤاخذه کننده! ای آن که هر چه بخواهند انجام دهد! ای شمارنده نفس های خلق وگام زدن ها! ای کسی که سر نزد او آشکار است! ای پدید آورنده موجودات! ای بازگرداننده آن ها! از تو می خواهم که بر محمد وخاندانش درود فرستی وهمین حالا بر من منت نهی وگردنم از آتش رها گردد، ووعده ولی خود وفرزند پیامبرت دعوت کننده به سویت وبه اجازه ات، وامین تو در خلایق وچشم تو در بندگانت وحجت تو بر خلقت که درود وبرکاتت بر او باد، وعده ای را که به او داده ای وفا کن، بار الها! به نصرتت تأییدش کن، وبنده ات را یاری فرما ویارانش را نیرو بخش وشکیبایشان گردان وبرای آنان از جانب خود حجتی قرار ده که همیشه یارشان باشد وفرجش را تعجیل کند، وبر دشمنانت ودشمنان پیامبرت توانایی بخش، ای بخشنده ترین بخشندگان!
راوی گفت: فدایت شوم! آیا چنین نیست که برای خودت دعا کردی؟ فرمود: برای نور آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) وسابق ایشان وانتقام گیرنده از دشمنانشان به امر خداوند، دعا کردم. عرضه داشتم: خداوند مرا فدایت سازد، هنگام خروجش کی خواهد بود؟ فرمود: هرگاه کسی که خلق وامر به دست اوست (خدا) بخواهد.
"پس آیا نشانه ای پیش از آن هست؟ فرمود: آری، نشانه های متعددی دارد. گفتم: مانند چه؟ فرمود: بیرون شدن پرچمی از مشرق وپرچمی از مغرب وفتنه ای که اهل زوراء(۲۵) را فرا می گیرد، وخروج مردی از فرزندان عمویم زید در یمن، وغارت شدن پرده کعبه. وخداوند آنچه بخواهد انجام می دهد.
علامه مجلسی در بحار گفته(۲۶)، ودر مصباح شیخ طوسی وبلد الامین وجنة الامان والاختیار آمده: از اموری که به تعقیب نماز ظهر اختصاص دارد: یا سامع کل صوت... تا آخر دعا می باشد، ودر همه این منابع بجای (أی) (یا) آمده است.
می گویم: هر چند که سند حدیث به حسب اصطلاح ضعیف است ولی به مقتضای قاعده تسامح (آسان گرفتن در دلایل اعمال مستحبی) که در اصول فقه به اثبات رسیده، انجام آن به جا است، به همین جهت است که مشایخ علمای ما - که نامشان برده شد- بر آن اعتماد کرده اند. به هر حال از این حدیث ودعای یاد شده چند مطلب استفاده می شود:
اول:استحباب دعا درباره حضرت حجت (علیه السلام) ودرخواست تعجیل فرج آن حضرت بعد از نماز ظهر."
"دوم:مستحب بودن بلند کردن دستها هنگام دعا کردن برای آن حضرت (علیه السلام).
سوم:استحباب شفاعت خواستن از امامان (علیهم السلام) ودرخواست خود را با سوگند دادن به حق ایشان پیش از دعا وتقاضای حاجت.
چهارم: استحباب مقدم داشتن حمد وثنای الهی پیش از عرض حاجت.
پنجم: استحباب مقدم داشتن درود وصلوات بر محمد وآل او (علیهم السلام) پیش از طلب حاجت.
ششم: پاک کردن دل از گناهان به وسیله استغفار ومانند آن، تا از لوث آلودگی ها پاکیزه شود وآماده اجابت گردد، که درخواست مغفرت وآزادی از آتش بر این امر دلالت دارد. واما امامان (علیهم السلام) در مواردی درخواست مغفرت می کرده اند با این که -به دلایل عقلی ونقلی وبه اجماع- معصوم بودنشان ثابت است. وجوهی در توجیه آن بیان کرده اند که این جا مجال ذکر آن ها نیست.
هفتم: این که منظور از ولی -هرگاه که به طور مطلق یاد شود- در سخنان ودعاهای امامان (علیهم السلام) وجود مقدس مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) است، ودر بخش پنجم نیز دلالت بر این معنی گذشت.
هشتم: استحباب دعا کردن درباره اصحاب ویاران آن حضرت (علیه السلام).
نهم: این که امام (علیه السلام) شاهد وناظر کارها وافعال بندگان است، وهمیشه آن ها را مشاهده می کند، دلیل بر این معنی جمله: وعینک فی عبادک می باشد، "
"دهم: این که از جمله القاب مولایمان حضرت حجت (علیه السلام): نور آل محمد (علیهم السلام) می باشد، در روایات نیز شواهدی بر این امر هست که محقق نوری برخی از آنها را در کتاب النجم الثاقب(۲۷) خود آورده است.
یازدهم: این که امام عصر(عجل الله فرجه الشریف) پس از امیر المؤمنین وامام حسن وامام حسین، از همه امامان (صلوات الله علیهم اجمعین) افضل است، بعضی از روایات نیز این مطلب را تأیید می کند.
دوازدهم: این که خداوند متعال زمان آن حضرت را تأخیر انداخته واو را برای انتقام گرفتن از دشمنان خود ودشمنان پیغمبرش ذخیره نموده، وروایات در این باره در حد تواتر است.
سیزدهم: این که زمان ظهور آن جناب از امور مخفی است که مصلحت الهی مقتضی پنهان بودن آن است، روایات در این مورد نیز به تواتر رسیده است.
چهاردهم: نشانه های یاد شده در این حدیث از علائم حتمیه نیست، زیرا که امام صادق (علیه السلام) در آخر سخن خود فرموده اند: وخدا آنچه بخواهد انجام می دهد.
🔆🤲🔆۳- بعد از نماز عصر🌷🔆🌷🔆🌷🌷🔆🌷🔆
💐قسمت 3⃣
📗📒📔جلد2⃣
✨ بشارت پنجم: بشارت استاد شیخ عبد القائم شوشتری (روایت دیگری از ماجرا که شامل جزئیات دیگری از آن هم میشود.)
(مبشرات بزرگان در مورد نزدیکی ظهور)
❇️ ظهور نزديك است،حتى نزديكتر از آنچه در ذهن شماست! ... در مورد سید خراسانی من هم همان گمان را دارم
✳️ در پست مرتبط قبلی، بشارت مربوط به استاد شیخ عبد القائم شوشتری را آوردیم، در اینجا، روایت دیگری از همان ماجرا را میآوریم که برخی جزئیات دیگر هم در این روایت بیان شده:
✅ حجة الاسلام و المسلمين حاج شيخ عبد القائم شوشترى دام ظله العالى مىفرمودند:
🕋 در آخرين سفرى كه به خانۀ خدا مشرّف شدم. ( سال ۱۳۸۳ هجری شمسی) يك شب كه در مسجد الحرام نشسته بودم و نظارهگر خانۀ خدا بودم شخصى آمد و در كنار من نشست.
بعد از سلام و عليك متوجه شدم انسان فوق العادهاى است و آثار بزرگى و جلال در چهرۀ او نمايان بود. (استاد شوشتری، ناقل این قضیه خود اهل سیر و سلوک میباشند)
با خود گفتم شايد حضرت مهدى عليه السّلام باشند و لذا تصميم گرفتم چند سؤال از ايشان بپرسم تا حقيقت برايم مشخص شود.
از ايشان پرسيدم:
🔹 آيا در زمان غيبت مىتوان خدمت حضرت مهدى عليه السّلام رسيد؟
▫️ ايشان جواب دادند:
🔸 بله مىتوان رسيد! اما اكثر آنهايى كه ادعا مىكنند خدمت حضرت مهدى عليه السّلام رسيدهاند، در حقيقت خدمت يكى از ابدال يا اوتاد (یاران خاص حضرت مهدی (عج) در زمان غیبت که از طرف ایشان مامور به انجام اموری میشوند) رسيدهاند و چون كشف و كراماتى از آنها ديدهاند، گمان كردهاند به خدمت حضرت عليه السّلام رسيدهاند و الان يكى از آن افراد در مسجد الحرام مىباشد.
و البته عده كمى هم مىتوانند خدمت خود حضرت مهدى عليه السّلام مشرّف شوند.
▫️ از جواب زيباى ايشان خوشحال شدم و سؤال دوم را پرسيدم:
🔹 آيا بشارتى در خصوص نزديك شدن امر فرج وجود دارد؟
▫️ ايشان جواب دادند:
🔸 آرى ظهور نزديك است، حتى نزديكتر از آنچه در ذهن شماست.
(قبلا در ذهن من بود شايد حدود ۳۰ سال ديگر - از سال ۱۳۸۳ شمسی - ظهور حضرت محقق شود.)
🖊 (طبق توضیحات پست قبلی در ذهن استاد شیخ عبد القائم شوشتری این بوده که ظهور در سال ۲۰۳۳ میلادی اتفاق می افتد که این شخص بزرگوار فرموده اند، ظهور حتی از این تاریخ هم نزدیکتر است)
▫️ سؤال سوم را پرسيدم:
🔹 آيا سيد خراسانى كه در روايات به آن اشاره شده، همين آيت اللّه خامنهاى است كه در ايران است؟
▫️ ايشان جواب دادند:
🔸 من هم همين گمان را دارم!
▫️ با جواب سوم يقين كردم كه ايشان حضرت مهدى عليه السّلام نيست، چرا كه جواب امام عليه السّلام قاطع و يقينى است نه حدس و گمان.
💡 اما بعد از خداحافظى متوجه شدم كه ايشان از «رجال المهدى عليه السّلام» بودهاند چرا كه خود ايشان در جواب سؤال اول گفته بودند:
🔸 «الان يكى از آنها در مسجد الحرام است.»
◽️ و منظور ايشان خودش بوده و من متوجه نشده بودم.
⬅️ کتاب امام حاضر مدیر ناظر، صفحه ۸۱
🏷 #امام_زمان (عج)
#بشارتهای_ظهور #ظهور
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شهید خادم صادق و یک توصیه إلهی بشنویم!
#عند_ربهم_یرزقون
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c