16.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ امیر علیحیدر امیری، کارشناس مسائل سیاسی و بینالملل
👈 در تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب:
🎥 ایران قرارگاه محور مقاومت و کشورهای مسلمان است
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
#حدیث_روز
💠 *«بزرگداشت عطار نیشابوری»*
🟩 *فریدالدین عطار، فرید اهل ادب است و زمزمهگری سترگ و کمبدیل در بیان حقایق عرفان و در توصیف حلاوت عشق؛ به لسان طیور و منطق طیر.*
🍃 عطار جانهاست، که به عطر روحبخش عشق، جان مشتاقان را تا ملکوت پرواز میدهد و «هفت شهر عشق» را با بال «خلوص» تا شهر «فنا» میپیماید.
🍃 اگر چه «مصیبتنامه»اش اندوه جهان است، باران خیر و رحمت بر کویر سوختۀ دل نیز هست؛ که عطش روح را به اسرار عیان الهی فرو مینشاند و دل را صحیفهای الهی، و «الهینامه»ای پیراسته از هر آلایش خاکی میکند.
🍃 عطار؛ در صحرای طلب، «هدهدِ» گویای اسرار است و در وادی حیرت، جرعهنوش دریای معرفت.
🍃 *هفت وادی سلوک* را به عشق وصل حضرت «سیمرغ»، چنان میپیماید که گَردِ راهی بر دامن «استغنا»یش نمینشیند.
🍃 عطر جانپرور آثارش در دل مشتاقان چنان پیچیده است، که جان عاشقان را به نسیم عشق، روح و حیاتی دیگر بخشیده و کامشان را حلاوتی دیگر. که شیرینی آثارش، روح را همچون آثار بیبدیل «مولانا جلال الدین محمد بلخی» به حیرت و مستی میکشاند و در عالم بالا به پرواز در میآورد و از ملک تا ملکوت، به سیر و سفر فرا میخواند.
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ نقل خاطره باحال و شنیدنی از یک شهروند میبدی در باره روزهداری و روزهخواری... در برنامه سیدخندان...
😂😂😭😭😍😱
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
12.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بعد از #ماه_رمضان چه کنیم؟
چطور حس و حال ماه رمضان در ما ادامه داشته باشد؟
سخنرانی بسیار شنیدنی
🎙استاد علیرضا پناهیان 🌸
#منتظران_ظهور
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
"از تمامی آنچه یاد آوردیم وغیر این ها، یقین حاصل می شود که بیعت بدان صورت که میان پیغمبر واصحابش واقع شد یعنی دست به دست رسول خدا دادن، از ویژگی های پیغمبر وامام معصوم است، وبرای هیچ کس جایز نیست متصدی آن شود، مگر کسی که پیغمبر یا امام او را در این کار نایب خود قرار داده باشند، که در این امر وکیل شود مانند وکالت در سایر امور.
اگر بگویید: بنابر قول به این که ولایت عامه برای فقیه ثابت است می توان گفت فقها، جانشینان ونایبان امام (علیه السلام) هستند، پس جایز است از مردم بیعت بگیرند به عنوان نیابت از امام (علیه السلام)، وجایز است مردم با آنان بیعت نمایند ودست به دست آنها بفشارند.
می گویم: اولاً: ولایت عامه برای فقیه ثابت نیست،(۴۳۳)
ثانیاً: بر فرض که ولایت عامه برای فقیه ثابت باشد در اموری که اختصاص به پیغمبر وامام نداشته باشد، در صورتی که از دلایل وشواهدی که از روایات ظاهر است -چنان که یاد کردیم- بیعت با آن شکل وطرز خاص، به پیغمبر وامام اختصاص دارد، ونایب عام را نشاید که در این امر از ایشان نیابت کند، واین نظیر جهاد است که جز در زمان حضور امام (علیه السلام) وبه اجازه او جایز نیست، ونظیر برپاکردن نماز عید فطر وقربان است که بر امام واجب است، ونظیر این که روش امامان (علیهم السلام) در غذا خوردن ومعاشرت ولباس، هنگام تسلط یابند وحکومت بدستشان رسد، همان روش امیر المؤمنین (علیه السلام) خواهد بود -چنانکه در چندین روایت آمده که آوردن آنها مایه طولانی شدن مطلب است- ونظیر جایز بودن ایثار در حالی که زن وفرزند در حال احتیاج واضطرار باشند، ومانند مکروه نبودن غذا خوردن با دست چپ ومانند اینها که به پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) وامام (علیه السلام) اختصاص دارد.
ثالثاً: بر فرض که اختصاص داشتن بیعت به پیغمبر وامام ثابت نباشد، در صورتی جایز است فقیه متصدی کاری گردد که مشروع بودن آن ثابت شود ومشروع بودن بیعت با غیر معصوم یا نایب خاص او که مأمور است برای معصوم از مردم بیعت بگیرد، ثابت نیست.
"اگر بگویید: مشروع بودن آن را با آیاتی که بر رجحان پیروی کردن وتأسی جستن به پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) دلالت دارند، می توان اثبات کرد، مانند فرموده خدای تعالی، قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی(۴۳۴)؛ بگو (ای پیامبر!): اگر خداوند را دوست می دارید پس از من پیروی کنید. وفرموده است: لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة لمن کان یرجو الله والیوم الآخر(۴۳۵)؛ به درستی که شما را در پیروی از رسول خدا الگوی خوبی هست برای کسی که به خداوند وروز بازپسین امیدوار باشد. ومانند این آیات...
وجه استدلال این که: آیات دلالت دارند بر خوبی وپسندیده بودن پیروی از افعال وکارهای پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) واز جمله کارهای آن حضرت که به شهادت آیات وروایات از او صادر گشته: بیعت گرفتن از مؤمنین ومؤمنات می باشد، پس برای آنان مستحب است که در بیعت ودست دادن به آن حضرت (علیه السلام) تأسی جویند واقتدا نمایند.
می گویم: نخست: دلالت داشتن آیات یاد شده بر وجوب یا استحباب تأسی وپیروی در تمام افعالی که از آن جناب صادر شده معلوم نیست، چنانکه در جای خود تحقیق کرده ایم، بلکه ظهور دارند در وجوب ایمان به آن حضرت وبه کار بستن امر ونهی آن بزرگوار. واگر تفصیل مطلب را در اینجا بازگو کنیم از مقصود ومنظور اصلی خود دور می افتیم."