eitaa logo
🏴 منتظران ظهور 🏴
2.8هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
9.3هزار ویدیو
296 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی وَ یُحیِ الاَرض مِن بَعدِ مَوتِها مدیر: @Montazer_zohorr تا امر فرج شود میسّر بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات🌱🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
روی موج صداقت 04.mp3
9.41M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ㅤㅤ ◁ ㅤ❚❚ㅤ▷   ㅤ ۴ الّذینَ یؤمنونَ بالله و رسولهِ، ثمّ لَم یرتابوا.... اونایی راست میگن؛ که به رفاقت شون با خدا شک نمی کنن! یادت نره؛ روی موجِ صداقت، تنها موجیــه که خدا، پایِ کارِت میمونه! https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سی وپنجم: صله آن حضرت (علیه السلام) به وسیله مال به این که مؤمن بخشی از دارایی خود را برای امام زمانش -سلام الله علیه- هدیه کند، وهر سال به این عمل مداومت نماید، ودر این عمل شریف، غنی وفقیر وحقیر وشریف ومرد وزن یکسانند، الا این که ثروتمند به مقدار توانایی اش تکلیف دارد، وفقیر به مقدار استطاعت خود مکلف می گردد خدای (عزَّ وجلَّ) فرموده: لا یکلف الله نفساً الا وسعها(۴۴۲)؛ خداوند هیچ کس را جز به مقدار توانش تکلیف نمی کند. واو -تعالی شأنه- فرموده: لا یکلف الله نفساً الا ما آتیها(۴۴۳)؛ خداوند هیچ کس را جز به آنچه توانایی داده تکلیف نمی کند. ودر روایات مقدار معینی برای مصرف مال در آن جهت شریف بیان نگردیده، چون ظاهراً این عمل از مستحبات مؤکده ای است که در سخنان امامان (علیهم السلام) به عنوان فریضه از آن تعبیر آمده است. وبر آنچه یاد کردیم دلالت دارد آنچه شیخ کلینی (رحمه الله) در کافی به سند خود روایت آورده از حضرت ابی عبد الله امام صادق (علیه السلام) که فرمود: هیچ چیز نزد خداوند محبوب تر از اختصاص دادن درهم به امام (علیه السلام) نیست، وبه درستی که خداوند درهم را برای او (پرداخت کننده) در بهشت همچون کوه احد قرار می دهد. سپس امام صادق (علیه السلام) فرمود: خداوند در کتابش فرموده است: من ذا الذی یقرض الله قرضاً حسناً فیضاعفه له اضعافاً کثیرة(۴۴۴)؛ چه کسی به خداوند وامی نیکو می دهد تا خداوند (عوض) وام را چندین برابر، بسیار سازد. امام فرمود: به خدا سوگند! که این در خصوص صله امام است.(۴۴۵) واز آن حضرت در حدیث دیگری آمده که فرمود: به درستی که خداوند آنچه را که مردم در اختیار دارند از جهت نیاز به آن قرض نخواسته است وهر حقی که خداوند دارد برای ولی او است.(۴۴۶) ودر همان کتاب در خبر صحیحی از اسحاق بن عمار از حضرت ابوابراهیم موسی بن جعفر (علیه السلام) آمده که راوی گوید: از آن حضرت درباره فرموده خدای (عزَّ وجلَّ): من ذا الذی یقرض الله قرضاً حسناً فیضاعفه له وله اجر کریم(۴۴۷)؛ آن کیست که به خداوند قرض نیکو دهد تا خداوند برایش چند برابر کند، واو را پاداشی گرامی عطا فرماید. پرسیدم! فرمود: درباره صله امام نازل شده است.(۴۴۸) وبه سند خود از حسن بن میاح از پدرش آورده که گفت: حضرت ابوعبد الله امام صادق (علیه السلام) به من فرمود: ای میاح! با یک درهم که امام (علیه السلام) به آن صله شود، از کوه احد سنگین تر است.(۴۴۹) ودر همان کتاب در خبر مرسلی همچون صحیح است از حضرت ابی عبد الله امام صادق (علیه السلام) که فرمود: یک درهم که امام (علیه السلام) با آن صله شود از دو میلیون درهم در سایر کارهای نیک بهتر است.(۴۵۰) ودر خبر صحیحی از حضرت ابی عبد الله امام صادق (علیه السلام) آمده که: درباره فرموده خدای تعالی: والذین یصلون ما امر الله به ان یوصل(۴۵۱)؛ وآنان که آنچه خداوند به پیوندش امر فرموده می پیوندند. فرمود: در ارحام آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) نازل شد، درباره خویشاوندان تو نیز هست سپس فرمود: از کسانی مباش که چیزی را در یک مورد منحصر دانند.(۴۵۲)
"و در خبر موثقی از آن حضرت (علیه السلام) آمده که فرمود: من از یکی از شما درهمی را می گیرم وحال آن که از متمول ترین اهل مدینه هستم، مقصودم در این کار فقط این است که شما پاکیزه شوید. ودر همان کتاب در حدیث مرفوعی آمده که حضرت ابو عبد الله امام صادق (علیه السلام) فرمود: هر کس پندارد که امام به آنچه در دست مردم هست احتیاج دارد، کافر است، جز این نیست که مردم نیازمندند که امام از ایشان بپذیرد، خداوند (عزَّ وجلَّ) فرموده: از اموال آن ها صدقه (زکات) برگیر آن ها را به وسیله آن پاک وتزکیه می نمایی. و در کتاب من لا یحضره الفقیه در باب صله امام (علیه السلام) آمده که: از امام صادق (علیه السلام) درباره فرموده خدای (عزَّ وجلَّ) من ذا الذی یقرض الله قرضاً حسناً؛ چه کسی به خداوند وام نیکویی می دهد، سؤال شد. آن حضرت فرمود: درباره صله امام نازل شده. ونیز فرمود: یک درهم که امام به وسیله آن صله شود از یک میلیون درهم که در مورد دیگری در راه خدا صرف گردد بهتر است. ودر همان کتاب در باب فضایل حج روایت آمده که: یک درهم خرج کردن در راه حج از یک میلیون درهم در غیر آن بهتر است، ویک درهم که به امام برسد مانند خرج کردن یک میلیون درهم در حج است.(۴۵۳) و (صدوق) گوید: روایت شده که: یک درهم خرج کردن در حج از دو میلیون درهم در موارد دیگر در راه خدای (عزَّ وجلَّ) مصرف کردن بهتر است. و در مجلد بیستم بحار به نقل از ثواب الاعمال به سند خود، از اسحاق بن عمار آورده که گفت: به امام صادق (علیه السلام) عرضه داشتم: معنی فرموده خدای -تبارک وتعالی- من ذا الذی یقرض الله قرضاً حسناً فیضاعفه له اضعافاً کثیرة(۴۵۴) چیست؟ فرمود: صله امام.(۴۵۵) ودر همان کتاب به نقل از بشارة المصطفی به سند خود از امام صادق (علیه السلام) آورده که فرمود: صله آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) را از اموالتان وامگذارید، هر کس غنی است، به مقدار مکنتش وهر کس فقیر است، به مقدار فقرش. پس هر آنکه می خواهد که خداوند مهم ترین خواسته اش را از او برآورد؛ باید که آل محمد -صلوات الله علیهم اجمعین- وشیعیانش را به آنچه از همه بیشتر به آن نیاز دارد، صله نماید.(۴۵۶) و در بحار وبرهان به نقل از تفسیر عیاشی به سند خود از مفضل بن عمر آمده که گفت: روزی بر حضرت ابی عبد الله امام صادق (علیه السلام) وارد شدم چیزی با خود داشتم آن را در پیشگاهش نهادم. فرمود: این چیست؟ عرضه داشتم: این صله موالیان وغلامان تو است. فرمود: ای مفضل! من آن را می پذیرم، نه از جهت نیازی که به آن داشته باشم وآن را قبول نکنم مگر برای این که به سبب آن تزکیه شوند. سپس آن حضرت (علیه السلام) فرمود: شنیدم پدرم می فرمود: هر کس یک سال بر او بگذرد که از مال خودش کم یا زیاد ما را صله ننماید، خداوند روز قیامت به او نظر نخواهد کرد، مگر اینکه خداوند از او بگذرد. سپس فرمود: ای مفضل! این فریضه ای است که خدای تعالی آن را در کتاب خود بر شیعیان ما فرض نموده، آن جا که فرماید: لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون(۴۵۷)؛ به مقام نیکوکاران (یا درجات بهشت) دست نخواهید یافت تا این که از آنچه دوست می دارید انفاق کنید. پس ماییم بر وتقوی وراه هدایت ودر تقوی ودعای ما از خداوند محجوب نمی ماند، فقط مسایل حلال وحرامتان را سؤال کنید ومبادا که از کسی از فقها چیزی را بپرسید که نیازی به آن ندارید وخداوند آن را از شما مستور داشته است.(۴۵۸)💫🌹💫🌹💫🌹🌹💫🌹 🔰قسمت8⃣5⃣ 🔰جلددوم المکارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐📚💐ثانیه های مهدوی🌺🌺🍃🍃 🖋📋مطالب ناب جهت بصیرت افزایی 👤🎙جناب حجت الاسلام شجاعی 🔹💠🔹🔹💠🔹 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
امام زمان 036.mp3
1.92M
💢بین کسی که دلش شور میزنه، و برای آماده شدن بستر حکومت امام زمان، برنامه ریزی وتلاش میکنه، باکسی که مشغول زندگیشه، و اصلاً دغدغه ظهـور نـداره، خیلـی فرق هست https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 مسئولینِ مقام طلب و ولنگاری فضای مجازی 🎤 حجت الاسلام شجاعی ⚠️ بعضی از مسئولینِ نادان ما موقعیت شخصی خودشان و حفظ مقام خودشان را به مصالح کشور و مملکت ترجیح می‌دهند. فضای مجازی پر از خلاف شرع، خلاف اخلاق و خلاق عقل است و این فحشای رسانه ای مصائب بزرگی را برای کشور و دین و مصالح مردم ایجاد کرده است. اما مسئولینی که دارای حب ریاست و مقام و جاه طلبی هستند، بجای اصلاح امور، به دنبال جلب نظرها هستند. ⭕️ در این بین بسیاری از افرادی که در جبهه حق هستند هم شروع به زدن یکدیگر می‌کنند. 🏷 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۲۱۱.mp3
14.52M
۲۱۱ (ره) طمأنینه / سکینه / آرامش روح / متانت و حیای درون / دور شدن از هیجانات در شادیها / دور ماندن از غمهای کاذب در فقدان‌ها به آسانی حاصل نمی‌شود ! ☜ مقدماتی دارد، مسیری، آدابی، طیّ طریقی ... اما بعضی میانبرها هم دارد که آدمی را زودتر و آسانتر به مقصد می‌رساند. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
سلام بر امامان شریف و بی حَرَم 😔 هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم (ع) تسلیت باد🖤 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ﷽؛ ✧ سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ 🏷 حکمت سختی‌ها و بلاها! 🔅 : ✓ «ليكن خداوند بندگان خود را به انواع سختی‌ها مى‌آزمايد و به واسطه كوشش‌هاى گوناگون به بندگيشان مى‌كشد و به اقسام ناخوشايندها و ناملايمات مبتلايشان مى‌كند تا كبر را از دل‌هايشان بيرون بَرد و فروتنى را در جان‌هايشان جاى دهد و آن را درهايى گشوده به سوى فضل خود و وسايل آسانى براى بخشش خويش قرار دهد». ⁙ «و لكِنَّ اللّهَ يَختَبِرُ عِبادَهُ بِأنواعِ الشَّدائدِ، ويَتَعَبَّدُهُم بِأنواعِ المَجاهِدِ، ويَبتَليهِم بِضُروبِ المَكارِهِ؛ إخراجا لِلتَّكَبُّرِ مِن قُلوبِهِم، وإسكانا لِلتَّذَلُّلِ في نُفوسِهِم، ولِيَجعَلَ ذلكَ أبوابا فُتُحا إلى فَضلِهِ، وأسبابا ذُلُلاً لِعَفوِهِ». 📚 نهج البلاغه : خطبه۱۹۲ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ⪣ حـرمـت و احـتـرامی نـدارنـد! ⁜ یکی از بدیهیات فقه و اخلاق اسلامی این است که: ∴ شخصی که پرده‌ حیا را دریده و آشکارا به معصیت خدا پرداخته ∴ و با گفتار یا رفتار خود ارزش‌های دینی را نادیده می‌گیرد ∴ و علناً نافرمانی می‌کند، (به اصطلاح متجاهر به فسق است)، حرمت و احترامی ندارد! ⩮ به عنوان مثال «غیبت» چنین فردی و «ذکر بدی‌های او نزد دیگران» و «معرفی او به جامعه» شرعاً اشکال ندارد. علیه السلام فرمودند: ✧ ثَلَاثَةٌ لَيْسَ لَهُمْ حُرْمَةٌ صَاحِبُ هَوًى مُبْتَدِعٌ وَ الْإِمَامُ الْجَائِرُ وَ الْفَاسِقُ الْمُعْلِنُ بِالْفِسْقِ؛ سه کس‌اند که از نظر شرعی حرمت و احترامی ندارند: بدعت‌گزاری که پیروانی دارد؛ حاکم ستمگر و فاسقی که فسق خود را آشکار می‌کند. ◌ وسائل الشيعة، ج۸، ص۶۰۵، ح۵ ⩴ در برخی دیگر از روایات آمده است که چنین افرادی باید به مردم معرفی شوند تا مردم آنها را بشناسند و از خطرات‌شان در امان باشند. (ص) فرمودند: ✧ ملاحظه حال فاسقان (متجاهران به فسق) را نکنید؛ بلکه آنها را در میان مردم رسوا کنید و فسق و فجورشان را به سمع و نظر دیگران برسانید تا مردم آنان را بیشتر بشناسند و از آنان دوری کنند. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دستگیری اراذل «بی‌ام‌و سوار خیابان اندرزگو تهران» که با اسلحه مردم را تهدید و پلیس را به مبارزه می‌طلبیدند 🔹رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با اعلام دستگیری این اراذل و اوباش گفت: این افراد در لایو زنده سوار بر خودروی بی ام و و در دست داشتن اسلحه کلاشینکف مردم و پلیس را به مبارزه می طلبیدند. 🔹یکی از متهمان دارای سه سابقه و اقدام مشابهی هم داشت. پلیس تعارفی با مخلان نظم امنیت و ازاذل و اوباش ندارد و در کوتاهترین زمان ممکن با این افراد برخورد می کند. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا