*🌷نماز اول ماه🌷*
*🌷 در روز اوّل ماه قمری دو ركعت نماز بجا آورد،در ركعت اول پس از سوره حمد سی مرتبه(۳۰) سوره توحيد،و در ركعت دوم بعد از سوره حمد (۳۰)سى مرتبه سوره قدر بخواند*
*🌷و پس از نماز صدقه بدهد،چون چنين كند،سلامتی اش را در آن ماه از خدا خريده است.*
*و از بعضى روايات استفاده میشود،كه پس از نماز بخواند:*
*🌷بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ*
*فِي الْأَرْضِ إِلا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَ يَعْلَمُ*
*مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ*
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ إِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ*
*بِضُرٍّ فَلا كَاشِفَ لَهُ إِلا هُوَ وَ إِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ*
*فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ*
*وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرا مَا شَاءَاللَّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ*
*لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْدا وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ*
🌷🌷🌷🌷🌷
به نام خدا كه رحمتش بسيار و مهربانی اش هميشگى است،هيچ جنبنده اى در زمين نيست،مگر اينكه روزى او بر خدا است و قرارگاه و امانگاهش را خدا میداند،همه اينها در كتابى روشن است.به نام خدا كه رحمتش بسيار و مهربانی اش هميشگى است،اگر خدا به تو زيانى رساند،جز او كسى برطرف كننده آن نيست،و اگر خيرى را براى تو بخواهد،فضل او را بازگرداننده اى نيست،آن را به هركس از بندگانش بخواهد می رساند،و او آمرزنده و مهربان است.به نام خدا كه رحمتش بسيار و مهربانی اش هميشگى است،خدا به زودى پس از دشوارى آسانى قرار می دهد،آنچه خدا خواست همان شود،نيرويى نيست مگر به خدا،خدا ما را بس است و نيكو كارگشايى است،كارم را به خدا وا میگذارم كه خدا بيناى به بندگان است،معبودى جز تو نيست،من از ستمكاران بودم،پروردگارا من به آنچه از خير برايم فرود آرى نيازمندم،پروردگارا مرا تنها مگذار،كه تو بهترين وارثانى.
🌷🌷
*🟡 آثار فردی و اجتماعی شعار «اللَّه اکبر» در زندگی*
*🔻-انسان - وقتى يك صاحب قدرت و هيبتى را مى بيند، صاحب دبدبه و كبكبه اى را مى بيند يا به حضور او مى رود ممكن است خودش را ببازد، زبانش به لكنت بيفتد، چرا؟*
*چون مرعوب عظمت او مى شود.اين براى بشر، طبيعى است.*
*🔻اما گوينده اللَّه اكبر، آن كسى كه اللَّه اكبر را به خودش تلقين كرده است، هرگز عظمت هيچ كس و هيچ چيز او را مرعوب نمى كند، چرا؟*
*[چون] اللَّه اكبر [يعنى] بزرگتر از هر چيز و بلكه بزرگتر از هر توصيف، ذات اقدس الهى است؛*
*🔻يعنى من خدا را به عظمت مى شناسم. ديگر وقتى من خدا را به عظمت مى شناسم، همه چيز در مقابل من حقير است.*
*اين كلمه «اللَّه اكبر » به انسان شخصيت مى دهد، روح انسان را بزرگ مى كند.*
*🔻على عليه السلام - در توصیف متقین -مى فرمايد:*
*عَظُمَ الْخالِقُ فى انْفُسِهِمْ فَصَغُرَ ما دونَهُ فى اعْيُنِهِمْ (نهج البلاغه فيض الاسلام، خطبه ۱۸۴ )*
*يعنى خدا به عظمت در روح اهل حق جلوه كرده است و لهذا غير خدا هرچه هست، در نظرشان كوچك است.*
*🔻وقتى شما مى گوييد اللَّه اكبر، اگر از عمق روح و دل بگوييد، عظمت الهى در نظرتان تجسم پيدا مى كند.*
*وقتى كه عظمت الهى در دل شما پيدا شد، محال است كسى به نظرتان بزرگ بيايد، محال است از كسى بترسيد، در مقابل كسى خضوع و خشوع كنيد.*
*🔻اين است كه بندگى خدا آزادى آور است.*
*اگر انسان خدا را به عظمت بشناسد، بنده او مى شود و لازمه بندگى خدا آزادى از غير خداست.*
*🔻بندگى خدا هميشه مساوى است با آزادشدن از غير خدا؛*
*چون ادراك عظمت الهى هميشه ملازم است با ادراك حقارت غير خدا،*
*و وقتى انسان غير خدا را هرچه بود حقير و كوچك ديد، محال است حقير را از آن جهت كه حقير است بندگى كند.*
*🔻حقير را انسان به غلط عظيم مى بيند كه بندگى مى كند.*
*▪️مجموعه آثاراستادشهيد مطهرى(آزادی معنوی)*
https://chat.whatsapp.com/J8DreLmznKs6xwCr9oSiT0
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹
🍀 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ خُذُواْ حِذْرَكُمْ فَانفِرُواْ ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُواْ جَمِيعاً (71، نساء)
🍀 اى كسانى كه ايمان آورده ايد! (در برابر دشمن هوشيار باشيد و به علامت آمادگى) سلاح خود را برداريد، پس به صورت دسته هاى پراكنده و نامنظّم يا همه با هم بسوى دشمن حركت كنيد.
🌸🌸🌸🌸
✴️ در آيه ى پيش، اطاعت از خدا ورهبرى معصوم و حاكميّت پيامبر، و در اين آيه، ضرورت هوشيارى و آمادگى رزمى براى امّت اسلامى و رهبرى حقّ مطرح است.
«حِذْر»، به معناى بيدارى، آماده باش و وسيله دفاع است. «ثُبات»، جمع «ثُبه»، به دسته هاى پراكنده (شامل گروه هاى پارتيزانى كه دشمن را گيج و تمركز فكرى او را سلب مى كند) مى گويند.
مسلمانان بايد مرزهاى كشور خود را حفظ كنند. عمل به اين آيه، رمز عزّت و غفلت از آن، رمز سقوط و شكست مسلمانان مى باشد.
🌸🌸🌸🌸
✅ مسلمانان بايد در هر حال آماده و بيدار باشند، و از طرحها، نفرات، نوع اسلحه، روحيّه، همكارى داخلى و خارجى دشمنان آگاه باشند و متناسب با آنها طرح بريزند و عمل كنند.
🌷 «يا ايها الّذين آمنوا خذوا حذركم»
✅ آمادگى رزمى در سايه ى ايمان ارزش دارد.
🌷«ياايّها الّذين آمنوا خذوا حذركم»
✅ مسلمانان بايد بسيج شوند.
🌷«انفروا جميعاً»
✅ مسلمانان بايد از تاكتيك هاى مختلف، براى مقابله با دشمن استفاده كنند.
🌷 «ثبات او انفروا جميعاً»
✅شيوه بسيج و مبارزه را خودتان تعيين كنيد.
🌷«ثبات او انفروا جميعاً»
🌸🌸🌸🌸
📲 *جهت عضویت* 👇
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
#حدیث_روز
💐🍃💐🍃💐🍃
💠 *«عید فطر، عید روزهداران»*
🍀 عید، روزی است که خداوند برای جوایز رحمانیاش و انعام رحیمی خویش از میان روزها برگزید.
💐 روزی که به بندگان بعد از یک ماه اعتراف به بندگی و طلب آمرزش و عرض نیاز و تمنا، فراتر از ظن و گمانشان اعطا میکند.
🍀 فطر، عید اولیاءالله و روزهدارانی است که گوی سبقت را از دیگران ربودهاند و در این روز فرا خوانده میشوند تا جوایز و هدایا را دریافت کنند.
🍃 از امام صادق علیهالسلام نقل شده است:
🔆 «إِذَا کَانَ صَبِیحَةُ یَوْمِ الْفِطْرِ نَادَى مُنَادٍ اغْدُوا إِلَى جَوَائِزِکُمْ»
🔆 «زمانی که صبح روز عید فطر میشود منادی [از آسمان] ندا میکند، صبح زود به دنبال گرفتن جوایزتان باشید.»
https://chat.whatsapp.com/CROUy3ron9zCXk3WTxTq2i
🍀🍁 *زکات فطره و دفع مرگ*
🔷عَنْ مُعَتِّبٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(ع) قَالَ: اذْهَبْ فَأَعْطِ عَنْ عِيَالِنَا الْفِطْرَةَ- وَ عَنِ الرَّقِيقِ وَ اجْمَعْهُمْ وَ لَا تَدَعْ مِنْهُمْ أَحَداً- فَإِنَّكَ إِنْ تَرَكْتَ مِنْهُمْ إِنْسَاناً تَخَوَّفْتُ عَلَيْهِ الْفَوْتَ- قُلْتُ وَ مَا الْفَوْتُ قَالَ الْمَوْتُ.
🔸معتّب خدمتکار حضرت امام صادق علیه السلام مي گوید:
امام صادق علیه السلام به من فرمودند: برو و زکات فطرهٔ عیال و غلامانم را بپرداز و هیچکدام را از قلم نیانداز، زیرا اگر فطریه یکی را ندهی از فوت او بیم دارم! پرسیدم: منظور از فوت چیست؟
حضرت فرمودند : مرگ
📗الکافی ج ٤،ص ١٧٤.
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
*✍️✍️❓پرسش روز❓✍️✍️*
♨️سوال:
*🦚این که می گویند عید فطر عید بازگشت به فطرت و سرشت خویش است ، به چه معناست ؟*
💢پاسخ:
در اسلام به طور رسمى چهار عید وجود دارد که اعیاد قربان، غدیر، جمعه و فطر هستند. "عید قربان" جشن ایثار و فداکارى است ."عید غدیر" جشن ولایت و امامت است. "عید جمعه" بازگشت به خویشتن است که نقش اساسى در برقرارى اتحاد، یکرنگى و همدلى مسلمانان دارد و اگر "عید فطر" عید فطرت و خودسازی نباشد، عیدهاى دیگر تکمیل نخواهد شد. اگر چنین عیدى در زندگى انسان تحقق یابد همه روز، روزعید است.
عید فطر وقتى براى ما عید واقعى است که در مسیر خودسازى، پیروز شده باشیم و تحول عمیقى در ما پدیدار شده باشد. قرآن با صراحت، خداشناسى و دین را مسئلهاى فطرى می داند که در آیه 30 روم به آن اشاره می کند : "اى پیامبر! روى خود را متوجه آئین خالص پروردگار کن، این فطرتى است که خداوند انسانها را بر آن آفریده، دگرگونى در آفرینش خدا نیست."
این آیه بیان کننده آن است که دین اسلام بر اساس فطرت و سرشت انسان است و دستورهاى آن هماهنگ با ذات وجود انسان است و اگر فطرت از دستبرد جهل، خرافات، تبلیغات غلط و تربیتهاى ناسالم، محفوظ باشد، همان را مىخواهد که آئین اسلام آن را مىخواهد.
فطرت بر دو گونه است: فطرت عقل و فطرت دل. فطرت عقل یعنى استدلال روشن عقلى که انسان بعد ازرسیدن به کمال عقل با مشاهده نظام جهان و دقت در اسرار هستى، به این حقیقت می رسد که محال است این نظام معلول مبدئى فاقد عقل و شعور باشد. ولى فطرت مفهوم دیگرى نیز دارد که از آن تعبیر به "فطرت دل" مىشود که تفسیر فطرى بودن دین با این تعبیر، صحیح تر و مناسب تر است. انسان وقتى به اعماق جانش مىنگرد، نور حق را مىبیند و ندایى را با گوش دل مىشنود، ندایى که او را به سوى مبدأ علم و قدرت بىنظیر هستى دعوت مىکند. *"عید فطر" به معناى بازگشت به فطرت است.*
در واقع مسئله خودسازى در ماه رمضان، انسان را به مقامى مىرساند که پرده هاى جهل، هواپرستى و هرگونه موانع ضد فطرت، از سر راه فطرت برداشته مىشود و انسان مسلمان در این هنگام به فطرت ناب خود که از ذات وجودش مىجوشد، بازمی گردد.
هرگاه انسان در پرتو برکات ماه رمضان به این درجه رسید، به حقیقت مفهوم عید فطر رسیده است و آغاز ماه رمضان در واقع براى او عید است. شواهد متعددى وجود دارد که نشان دهنده فطرى بودن ایمان به حق است؛ مانند واقعیتهاى تاریخى که نشان مىدهد در میان هر ملتى در هر دورهاى اعتقاد به خداشناسى و مذهب وجود داشته است، چنانکه شواهد باستان شناسى و آثار به جا مانده از دورههاى قبل از تاریخ بیان کننده این واقعیت است.
https://chat.whatsapp.com/Fby3NInIL0AIozugsUpnM3