فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موشن #لاالهالاالله ۱۲
گرت چو نوح نبی صبر هست در غم طوفان،
بلا بگردد و کام هزارساله برآید."حافظ"
«تولید شده در استدیو موشن #انسان_تمام »
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
لاالهالاالله ۱۲.mp3
16.39M
مجموعه صوتی #لاالهالاالله ۱۲
#آیتالله_مجتهدی
#استاد_شجاعی
عشق، خود یک سلوک است،
یک حرکت رو به جلو،
در جادهای که انتهایش بسته نیست و تا بینهایت، امکانِ رسیدن دارید!
باید در این جاده، تا زندهاید،
با #سرعت و #سبقت حرکت کنید!
قرآن دو عامل برای سرعت و سبقت در این جاده، معرفی کرده است.
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️چقدر «اسم خدا» در زندگی ما وجود دارد و «معنی خدا» در زندگی ما وجود ندارد !
Mahmood Karimi - Khodaya Bebakhsh (320).mp3
12.73M
'♥️𖥸 ჻
خدایا ببخش....!😔💔
#حاجمحمودکریمی
تعجیـلدرظهـور #امام_زمان صلـوات
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
🟡فلسفه روزه (۱)
🔻قرآن در باب روزه مى فرماید:
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ( بقره/ 183 ) :
اى مردم باايمان، براى شما روزه فرض شده است همچنان كه براى پيشينيان شما فرض شده بود،
🔻چرا؟ قرآن فلسفه را هم ذكر مى كند:
لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ : براى اينكه در شما روح تقوا و ملكه تقوا پيدا بشود.
🔻ملكه تقوا يعنى چه؟ يعنى تسلط بر نفس.
🔻تسلط بر نفس همان است كه امام صادق فرمود: ربوبيت (الْعُبُوديّةُ جوهَرَةٌ كُنْهُهَا الرُّبوبيَّة)
🔻پس اگر ما ماه رمضانى را گذرانديم، شبهاى احيايى را گذرانديم، روزه هاى متوالى را گذرانديم
و بعد از ماه رمضان در دل خودمان احساس كرديم كه بر شهوات خودمان بيش از پيش از ماه رمضان مسلّط هستيم،
🔻بر عصبانيت خودمان از سابق بيشتر مسلّط هستيم، بر چشم خودمان بيشتر مسلّط هستيم، بر زبان خودمان بيشتر مسلّط هستيم،
🔻بر اعضا و جوارح خودمان بيشتر مسلّط هستيم و بالاخره بر نفس خودمان بيشتر مسلّط هستيم و مى توانيم جلو نفس امّاره را بگيريم،
اين علامت قبولى روزه ماست.(ادامه دارد)
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آزادى معنوى)،
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
🔸استعانت از نماز و روزه
🔹تقوی ، فلسفه روزه(۲)
🔻در دو جا اين آيه تكرار شده است:
«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ»( بقره/ ۱۵۳و ۴۵)
اى اهل ايمان! از نماز و از صبر- كه به روزه تفسير شده يا لااقل روزه يكى از اقسام صبر است - كمك بگيريد.
🔻 اين تعبير خيلى عجيب است! به ما مى گويند از نماز استمداد كن، از روزه استمداد كن،
يعنى تو نمى دانى كه اين نماز چه منبع نيرويى است! اين روزه چه منبع نيرويى است!
🔻اگر به شما گفتند نماز بخوانيد، شما را به يك منبع نيرو هدايت كرده اند
و اگر گفته اند روزه بگيريد شما را به يك منبع نيرو هدايت كرده اند.
براى اينكه بر نفس و روح خودتان مسلط بشويد نماز بخوانيد، روزه بگيريد.«الْعُبوديَّةُ جَوْهَرَةٌ كُنْهُهَا الرُّبوبيَّةُ».
🔻حال آيا اين ربوبيت و تسلط- بر نفس و روح - به همين جا خاتمه پيدا مى كند؟ نه، درجات و مراتب دارد.
🔻به هر درجه كه شما در مسير عبوديت جلو برويد ربوبيت پيدا مى كنيد و به اصطلاح ولايت يعنى تسلط پيدا مى كنيد.
...به آنجا مىرسيد كه مالك خاطرات نفس خودتان مى شويد.
🔻چه مددى است كه مىتوانيم از نماز بگيريم؟ چه مددى است كه از عبادت خدا و خداپرستى مىتوانيم بگيريم؟
همين مدد، [يعنى مدد در مسائل اجتماعى.] اصلًا هر مددى را از اينجا مىشود گرفت.
🔻اگر شما مى خواهيد در اجتماع، يك مسلمان واقعى باشيد و مى خواهيد يك مجاهد نيرومند باشيد، بايد نمازخوان خالص و مخلصى باشيد.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آزادى معنوى)،
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
پیوستگی دنیا و آخرت.mp3
1.6M
رابطه دنیا و آخرت
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
♦️تقوای ضعف یا تقوای قوت(۱)
🔸تقوا ، فلسفه روزه (۳)
🔻حفظ و صيانت خود از گناه كه نامش «تقوا» است به دو شكل و دو صورت ممكن است صورت بگيرد:
تقوايى كه ضعف است و تقوايى كه قوّت است.
🔻نوع اول اينكه انسان براى اينكه خود را از آلودگي هاى معاصى حفظ كند، از موجبات آنها فرار مىكند و خود را هميشه از محيط گناه دور نگه مىدارد؛
شبيه كسى كه براى رعايت حفظ الصحه خود كوشش مىكند خود را از محيط مرض و ميكروب و از موجبات انتقال بيمارى دور نگه دارد،
🔻نوع دوم اينكه در روح خود حالت و قوّتى به وجود مى آورد كه به او مصونيت روحى و اخلاقى مىدهد
كه اگر فرضاً در محيطى قرار بگيرد كه وسايل و موجبات گناه و معصيت فراهم باشد، آن حالت و ملكه روحى، او را حفظ مىكند
و مانع مىشود كه آلودگى پيدا كند؛
مانند كسى كه به وسايلى، در بدن خود مصونيت طبى ايجاد مىكند كه ديگر نتواند ميكروب فلان مرض در بدن او اثر كند.
🔻در زمان ما تصورى كه عموم مردم از تقوا دارند همان نوع اول است. (ادامه دارد)
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (تقوا(ده گفتار))،
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکات روانشناختی
نام استاد: دارستانی
هزینه: صلوات بر محمد وال محمد ص
عضویت در کانال منتظران ظهور= شرکت در این دوره و دورههای فوقالعاده دیگر
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹نکات روانشناختی
نام استاد: خانم دکتر نیلچیزاده
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا گوید :
تو ای انســــان!
بدان آغوش من باز است
🌼 شروع كن
یك قدم با تو ،
تمام گامهای مانده اش با من
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
♦️تقوا و آزادی
🔸تقوی مصونیت است نه محدودیت
🔻با توجه به اينكه در زبان پيشوايان بزرگ دين از تقوا به حصار و حصن و امثال اينها تعبير شده،
ممكن است كسانى كه با نام آزادى خو گرفته اند و از هر چيزى كه بوى محدوديت بدهد فرار مىكنند چنين تصور كنند كه تقوا هم يكى از دشمنان آزادى و يك نوع زنجير است براى پاى بشر.
🔸- در پاسخ اینان باید گفت : -
🔻تقوا محدوديت نيست، مصونيت است.
فرق است بين محدوديت و مصونيت.
اگر هم نام آن را محدوديت بگذاريم محدوديتى است كه عين مصونيت است.
🔻- به عنوان مثال - بشر خانه مى سازد، اتاق مى سازد با در و پنجره هاى محكم، به دور خانه اش ديوار مى كشد.
🔻چرا اين كارها را مى كند؟ براى اينكه خود را در زمستان از گزند سرما و در تابستان از آسيب گرما حفظ كند،
براى آنكه لوازم زندگى خود را در محيط امنى كه فقط در اختيار شخص خود اوست بگذارد.
زندگى خود را محدود مى كند به اينكه غالباً در ميان يك چهار ديوارى معين بگذرد.
🔻حالا نام اين را چه بايد گذاشت؟
آيا خانه و مسكن براى انسان محدوديت است و منافى آزادى اوست يا مصونيت است؟
🔻تقوا هم براى روح مانند خانه است براى زندگى و مانند جامه است براى تن.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (تقوا(ده گفتار))، ج23، ص: 698-697- با تلخیص و ویرایش جزئی
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
🟡تقوا و روشن بینی
🔸تقوا ، فلسفه روزه(۷)
🔻قرآن مى گويد تقوا داشته باشيد تا عينك درونى تان سفيد باشد و جهان را همچنان كه هست ببينيد:
«انْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً»(انفال : ۲۹)
اگر تقواى الهى داشته باشيد، اگر درونتان پاك باشد،
اگر تيرگيها را از درون خود زايل كنيد، خداوند در دل شما مايه تميز قرار مى دهد؛
🔻يعنى خدا در دل شما چيزى قرار مى دهد كه با آن حقايق را خوب تميز مى دهيد، يعنى به شما روشنى مى دهد.
پس انسان در اثر تقوا درونش روشن مى شود و به همين جهت روشن بين مى شود.
🔻وقتى كه روشن بين شد:
🔹اولًا خودش را خوب مى بيند، خوب اندازه گيرى مى كند،
زيادتر از آنچه هست نمى بيند، كمتر از آنچه هست نيز نمى بيند،
تيرگيها و عيبهاى خودش را خوب مى بيند؛
🔹ثانياً در اثر اين روشن بينى، به حكم اينكه انسان طورى ساخته شده كه جهان را با عينك وجود خودش مى بيند،
وقتى تقوا داشته باشد و عينك وجودش پاك باشد،
جهان را بهتر مى بيند، بهتر تشخيص مى دهد.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آشنايى با قرآن(
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr