اگر آنچه در فصل های مختلف این بخش آورده ایم، ملاحظه کنید، مطلب برایتان روشن خواهد شد وخواهید دانست که حضرت قائم (عجل الله تعالی) مظهر همه صفات امامان پاک (علیه السلام) است. واین مقدار که یاد آورده ایم برای خردمندان بسنده است.
حرف ع:
۱- علم آن حضرت (علیه السلام)
در بحث حکم آن حضرت به حق، مطالبی که بر این معنی دلالت داشت، گذشت. ودر کمال الدین از حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) منقول است که فرمود: علم به کتاب خدای (عزّ وجلّ) وسنت رسول او، در قلب مهدی ما رشد می کند، هم چنان که گیاه به بهترین وجه می روید. پس هر کدام از شما باقی بماند تا او را دیدار نماید، هنگام دیدنش عرضه بدارد: اسلام بر شما ای اهل خانه رحمت ونبوت وکانون علم وجایگاه رسالت(۲۸۳)!
و در بحار از نعمانی به سند خود از حضرت جعفر بن محمد صادق از پدرش از حضرت حسین بن علی (علیه السلام) روایت کرده که: مردی به حضرت امیر المؤمنین علی (علیه السلام) عرضه داشت: یا امیر المؤمنین! ما را از مهدی خودتان آگاه سازید. فرمود: هرگاه قرن ها ونسل های متمادی منقرض ومؤمنین کم شوند ویاران حق از میان بروند، پس همان جا است.
عرض کرد: یا امیر المؤمنین! این مرد از کدام طایفه است؟ فرمود: از بنی هاشم، از برترین قله های نژاد عرب ودریایی که به هنگام ورود توفنده است، وجفا شده از طرف اهلش، وهنگام بی صفایی اوکان صفاست، هرگاه مرگ هجوم آورد او را ترسی نیست؛ واگر به مؤمنین صدمه ای رسد او نمی گذرد، ودر میدان نبرد ورزم قهرمان، عقب نشینی نمی کند، دامن همت بر کمر می زند، شیری که دشمنان را دور کند، زخم زننده نیرومند به مخالفین، وشمشیری از شمشیرهای خداوند، بزرگی پرخیز که در خاندان با عظمت ریشه دارد. پس مبادا کسی که فتنه جوست - که اگر سخن گوید بدترین گوینده وهرگاه سکوت کند، فسادها در خاطر می پرواند - چنین کسی مبادا تو را از پیروی (بیعت) او را باز دارد.
(سپس به توصیف مهدی (علیه السلام) پرداخت وفرمود:) از شما پناه دهنده تر است (یا بخشنده تر است) علمش از شما بیشتر ودر صله رحم وپیوند خویشاوندی از همه تان کوشاتر است.
بار خدایا! با تحقق بخشیدن بیعت او غم واندوه را از میان بردار وپراکندگی امت را به سبب او جمع گردان، پس اگر خداوند راه دیدارش را برایت گشود، تصمیم خود را قطعی کن واگر توفیق لقایش نصیب گردید دیگر به سوی هیچ روی مکن، وچون به دامنش دست فکندی دیگر از دست مده. آن گاه اشاره به سینه خود کرد وبا آه کشیدن، شدت اشتیاق خود را بازگو نمود(۲۸۴).
می گویم: بعضی دلایل بر این مطالب در فصل های پیشین گذشت، وبعضی دیگر ان شاء الله در کشف علوم خواهد آمد.
۲- عزت اولیا با ظهور حضرت (علیه السلام)
در دعای ندبه می خوانیم: این معز الاولیاء ومذل الاعداء؛ کجاست عزیز کننده اولیا وخوار سازنده دشمنان.
و در کمال الدین از حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) مروی است که فرمود: گویی یاران قائم (علیه السلام) را می بینم که سراسر بین شرق وغرب عالم را پر کرده باشد. همه چیز حتی حیوانات درنده وپرندگان وحشی از آنان اطاعت خواهند کرد، ودر هر چیزی رضایت ایشان را می جویند تا آن جا که سرزمینی بر سرزمین دیگر فخر می فروشد ومی گوید: امروز یکی از یاران قائم (علیه السلام) بر من گذشت(۲۸۵).
۳- عذاب دشمنان آن حضرت (علیه السلام)
از حضرت ابی عبد الله صادق (علیه السلام) درباره آیه: ﴿ولئن اخرنا عنهم العذاب الی امه معدوده﴾ (سوره هود: ۸)؛ وچنانچه عذاب را از آنان به تأخیر اندازیم تا به دست گروه معدود. فرمود: عذاب، خروج قائم؛ وامت معدوده، اهل بدر واصحاب آن حضرت (علیه السلام) می باشند(۲۸۶).
و علی بن ابراهیم در ذیل آیه: ﴿سال سائل بعذاب واقع﴾ (سوره معارج: ۱)؛ سؤال کننده ای از عذاب حتمی الوقوع پرسید. گفته است: از حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) درباره معنی این آیه سؤال شد، فرمود: آتشی است که از سوی مغرب بر می آید وپادشاهی از پشت سر، آن را را بسیج می کند تا این که به خانه بنی سعد بن همام نزد مسجدشان برسد، پس خانه ای برای بنی امیه باقی نمی گذارد مگر این که آن را واهل آن را می سوزاند، وخانه ای که در آن خونی از آل محمد (علیه السلام) (ستمگری نسبت به آل محمد) باشد، رها نمی کند مگر این که آن را می سوزاند واو مهدی (علیه السلام) است(۲۸۷).
می گویم: آنچه دلالت بر این معنی کند در حرف قاف خواهد آمد.
۴- عدالت آن حضرت (علیه السلام):
بارزترین صفات نیکویش عدالت است، لذا به عدل ملقب گردیده، چنان که در دعایی که از خود آن حضرت برای شب های ماه رمضان روایت شده (معروف به دعای افتتاح) آمده است: اللهم وصل علی ولی امرک القائم المومل والعدل المنتظر؛ پروردگارا ودرود بفرست بر ولی امرت که قیام کننده وامید مردم وعدل منتظر است.
و در حدیث ابی که در کمال الدین روایت شده از رسول اکرم (علیه السلام) در وصف امام قائم (علیه السلام) آمده: اول العدل وآخره...؛ اول وآخر عدل است...
و کم تر حدیثی درباره آن حضرت آمده که عدلش در آن یادآوری نشده باشد.
در کمال الدین از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) منقول است که فرمود: به درستی که خلفا واوصیای من وحجت های الهی بر خلق بعد از من دوازده نفرند، اولشان برادرم وآخرشان پسرم است. عرض شد: یا رسول الله! برادرت کیست؟ فرمود: علی بن ابی طالب. گفته شد: پسرت کیست؟ فرمود: همان مهدی که زمین را از قسط وعدل پرکند، هم چنان که مالامال از ستم وظلم شده باشد. سوگند به آن که مرا به حق بشارت دهنده فرستاد! اگر از عمر دنیا جز یک روز باقی نماند، هر آینه خداوند آن یک روز را آن قدر طولانی کند، تا در آن روز خروج نماید. آن گاه عیسی بن مریم روح الله فرود می آید وپشت سر او نماز می گزارد، وزمین به نور او روشن می شود وسلطنت وفرمانروایی اش به مشرق ومغرب همه جا می رسد.
و از حضرت سید الشهداء (علیه السلام) روایت شده که فرمود: اگر از عمر دنیا باقی نماند مگر یک روز، خداوند (عزّ وجلّ) آن روز را آن قدر طولانی می کند تا این که مردی از فرزندانم خروج کند، سپس زمین را پر از عدل وقسط سازد، هم چنان که از ستم وبیداد پرشده باشد، شنیدم که پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) این را می فرمود(۲۸۸).
می گویم: اخبار در این باره جداً متواتر است، بعضی از آن ها را ان شاء الله تعالی ذکر خواهیم کرد. واز تتبع وبررسی موارد استعمال چنین به دست آورده ام که عدل اعم از قسط است، زیرا که قسط در مورد ایفای حق غیر به کار می رود، مانند اداء شهادت، قضاوت، کیل ووزن امثال این ها؛ ولی عدل هم شامل خود انسان می شود وهم دیگری. بنابراین عدل به طور مطلق موافقت با حق است، ولی قسط موافقت با حق است در مورد خلایق، برای این که کاملا صدق این گفتار روشن شود به آیات شریفه قرآن که در آن ها قسط وعدل یاد شده مراجعه فرمایید. وجور، ضد قسط؛ وظلم، ضد عدل است. ظلم آن است که از حریم حق تجاوز شود ولی جور تجاوز از حق است نسبت به غیر.
و احادیثی که به این مضمون وارد شده دلالت می کند که حکام ورؤسا وقضاوت در آخرالزمان بر مردم ستم می کنند وبه اصطلاح جائر هستند، بر خودشان نیز ظلم می کنند. پس هرگاه حضرت قائم (علیه السلام) ظهور کند، جور را برطرف می کند ودر حکومت بین مردم عدالت را حکم فرما می سازد وریشه وشاخه ظالمین را قطع می کند تا جایی که عدلش همه عالم را فراگیرد واحدی بر دیگری ظلم نخواهد کرد.
"لذا حضرت صادق (علیه السلام) در حدیثی که در بحار وغیبت نعمانی از آن حضرت نقل شده می فرماید: قسم به خدا، عدل او داخل خانه های شان می شود، هم چنان که گرما وسرما داخل می شود(۲۸۹).
بعضی از اخباری که درباره عدالت آن حضرت تصریح دارد خواهد آمد.
۵- عطف (وپیرو ساختن) هوای نفس بر هدایت
در سخنان امیر المؤمنین علی (علیه السلام) در وصف امام قائم (علیه السلام) آمده: او هوای نفس را مطیع وتابع هدایت می کند، هرگاه مردم هدایت را معطوف هوی وهوس نمایند، ورأی ونظر را پیرو قرآن می گرداند در حالی که مردم قرآن را تابع هوای نفس قرار داده باشند(۲۹۰).🕋🍃🌴🔆🌴🍃🌴🍃🌴
💠🔰💠🔰🔰🌐قسمت8⃣3⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅بهترین دختر برای ازدواج کیه؟ به کدوم پسر میشه برای ازدواج اعتماد کرد؟
🔻شاخص کلیدی برای انتخاب همسر
🔰#استاد_پناهیان
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
شکر در سختی ها 33.mp3
6.11M
#شکر_در_سختی_ها 33
🔸برای یه مدرک تحصیلی،
یا یه مهارت هنری یا ورزشی
چقدر زحمت و سختی کشیدی؟
✔️مشکلاتِ زندگیت هم
بسترِ رسیدن به کمالِ انسانی اند
طاقت بیار و کلید و آسمون و بِقاپ
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
🌿🌺🌿🌺
🔹 هر انسانی در طول عمر خود بالا و پایینهای زیادی را تجربه میکنه و غم و شادی مهمانهای همیشگی او تا آخر زندگیاش هستند.
🔍شما نمیتوانید فردی را بیابید که ادعا کند هیچوقت با مشکلی مواجه نشده است.
✅ گرچه سختیهای زندگی حس ناخوشایندی را برایمان به ارمغان میآورد اما همین بالا و پایینهاست که مس وجودمان را طلا میکند!
🔹در مقابل مشکلات تنها نسخهای که میتوان پیچید، صبوری کردن است.
نقطه مقابل صبر، بیتابی کردن است.
📌یکی از چیزهایی که باعث میشه در مواجهه با مشکلات صبور باشیم، واقع بین بودن و توجه به این نکته است که این مشکل و سختی، تاریخ انقضا داره و قرار نیست تا همیشه ادامه داشته باشه
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
✡️ پیمانشکنی و نقض عهد یهودیان
(بخش اول)
🔅(دلیل قرآنی و تاریخی مبنی بر اینکه رسیدن به صلح پایدار با اسرائیل غیر ممکن است)
🔰 یکی از صفات و خصلتهای ثابت در جامعه یهود که در طول زمان و با گذشت سالها و قرنها تغییری نکرده است، صفت پیمانشکنی آنها است که قرآن نیز بدان تصریح دارد:
📜 أ وَ کُلَّما عاهَدُوا عَهْداً نَبَذَهُ فَرِیقٌ مِنْهُمْ بَلْ أَکْثَرُهُمْ لا یُؤْمِنُونَ. (۱)
📃 «آیا چنین نیست که هربار آنها [یهود] پیمانی بستند، گروهی از ایشان، آن را دور انداختند؟ آری، بیشتر آنها ایمان نمیآورند».
✅ و در آیهای دیگر میفرماید:
📜 الَّذِینَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ یَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی کُلِّ مَرَّهٍ وَ هُمْ لا یَتَّقُونَ. (۲)
📃 «همان کسانیکه از آنها پیمان گرفتی [یهود] سپس هربار پیمان خود را میشکنند و هیچ پروا نمیکنند».
⭕️ فرد یا جامعهای که به تعهدات خود در برابر دیگران پایبند نیست، بیگمان نه برای خود احترامی قائل است و نه برای دیگران اعتباری و این، در واقع ویژگی بارز جامعه یهودی است که داعیه برتری بر ملتهای مسلمان و سایر ملتهای عالم را دارد. یهودیان خود را ملت برگزیده خدا و فرزندان او میدانند؟! و برای دیگران در قبال خود حقی قائل نیستند.
✅ قرآن کریم، خصلت برتریطلبی و بیتعهدی یهود را نسبت به دیگران، که بر هیچبنیان ارزشی و حقیقی استوار نیست، چنین وصف میکند:
📜 ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لَیْسَ عَلَیْنا فِی الْأُمِّیِّینَ سَبِیلٌ وَ یَقُولُونَ عَلَی اللَّهِ الْکَذِبَ وَ هُمْ یَعْلَمُونَ. (۳)
📃 «این [خیانت به امانت و تعهدات] از آنروست که آنان [یهود] میگویند؛ ما در مورد آنها که سواد (و یا کتاب آسمانی) ندارند [غیریهود] مسئولیت و تعهدی نداریم و بر خدا دروغ میبندند در حالیکه خودشان میدانند».
✅ همچنین، در مورد نگاه سلطهجویانه یهود و احساس برتری نژادی بر سایر ملتها میفرماید:
📜 و قالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلَّا أَیَّاماً مَعْدُودَهً قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِنْدَ اللَّهِ عَهْداً فَلَنْ یُخْلِفَ اللَّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَی اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ. (۴)
📃 «و میگفتند: هرگز آتش، جز چند روزی، به ما نخواهد رسید. بگو: مگر از خداوند [بر این ادعا] پیمانی گرفتهاید؟ که خداوند خلاف عهد خویش نمیکند. یا به خداوند سخنانی را نسبت میدهید که نمیدانید».
☑️ فخر رازی در شرح آیه پیشین که فرمود: «آیا چنین نیست که هربار آنها [یهود] پیمانی بستند، گروهی از آنان، آن را دورانداختند؟» میگوید:
🔸 این آیه دلالت دارد بر اینکه بیماری پیمانشکنی به صورت یک عادت در میان آنها درآمده است. (۵)
⬅️ برگرفته از کتاب سقوط اسرائیل، ص ۹۴ تا ص ۹۶
(۱). بقره، آیه ۱۰۰.
(۲). انفال، آیه ۵۶.
(۳). آل عمران، آیه ۷۵.
(۴). بقره، آیه ۸۰.
(۵). فخر رازی، تفسیر الکبیر، ج ۳ و ۴، ص ۱۸۳
انسان شناسی 134.mp3
10.88M
#انسان_شناسی ۱۳۴
#امام_خمینی (ره)
#استاد_شجاعی
▪️احساس آرامش همیشگی، مثلاً در وسط بحرانها، مشکلات، فقر و یا مرگ عزیزان، خنده دار نیست؟ چگونه کسی به چنین آرامشی میرسد؟
▪️ آیا یوگا و مدیتیشن میتوانند در کسب چنین آرامشی مؤثر باشند؟
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
❇️ با لطف خدا، مجاهدت رزمندگان اسلام و دعای مومنین، حملهی زمینی دیشب صهیونیست ها در همان مراحل ابتدایی شکست خورد.
🔰 جنبش حماس اعلام کرد:
«تلاش اشغالگران برای ورود به غزه از 3 محور، با شکست مواجه شد.
➕ کمین رزمندگان ما تلفات سنگینی به ارتش صهیونیستی وارد کرد و ارتش اسرائیل برای انتقال زخمیها مجبور به استفاده از بالگرد شد.»
🤲🏼 با توجه به اینکه صهیونیست ها احتمالا به زودی دست به حملات جدید زمینی خواهند زد، همه با هم هر صبح و شب، دعای حصین را به نیابت از رزمندگان اسلام و برای سلامتی آنها می خوانیم:
«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه مرتبه)
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»
(ترجمه:خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار میدهی _ قرار بده!)
⬅️ بهجتالدعاء، ص ٣۴٧
🕰 زمان پیشنهادی دعا: هر روز بعد از نماز صبح و نماز مغرب (یا عشا)
🏷 #طوفان_الاقصی #فلسطین #دعا
03 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-06-07) Mashhade Moghadas.mp3
31.65M
🔈#از_حیوانیت_تا_حیات
🔰 فصل هفتم؛ از مرصاد تا مسکین | جلسه سوم
* سوره فجر؛ اصلاح درکهای توهمی انسان از زندگی، خداوند و خود
* قیامت وقت نمره دادن است، دیگر زمانی برای نوشتن نیست!
* اميرالمؤمنين علی علیهالسلام؛ محور اجتماع مومنین
* پول؛ محور اجتماع فجّار و مترفین
* شجره ملعونه در قرآن کیست؟
* علتهای همیشگی مخالفت با انبیاء ⬇️
۱. انبیاء علیهمالسلام دستور به دوری از رشوه، ربا و چپاول اموال یتیم میدادند
۲. فکر میکردند همراهی با انبیاء علیهمالسلام موجب فقر میشود
۳. خودشان جزء اغنیاء و ثروتمندان بودند
* چرا امیرالمؤمنین علی علیهالسلام در ابتدا با وجود درخواست مردم، حکومت را قبول نمیکردند؟
* پول؛ منشا اصلی دعوای انبیاء علیهمالسلام در طول تاریخ
* پول؛ ریشه همه جنگهای امیرالمؤمنین علی علیهالسلام
* فساد قوم شعیب؛ فساد مالی بود
* حضرت شعیب علیهالسلام: خودتان را از عذاب قوم لوط دور ندانید!
* خداوند در کمین کوتاهی کنندگان به یتیم و مسکین!
* فرق خدای یهود با خدای اسلام در چیست؟
* فرهنگ اسلامی؛ تنها فرهنگی که برای زنها ارث قائل شد
* خون هایی که منجر به نابودی کفار میشود
* خواب سید ابرهیم دمشقی؛ تعمیر مزار حضرت رقیه سلاماللهعلیها
* روضه حضرت رقیه ...
#سخنرانی_استاد_امینی_خواه
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
🌹 منتظران ظهور 🌹
«روز کوروش» #قسمت_هشتم🎬: کاهن اعظم اشاره ای کرد و آن کاهن کوتاه قد و پخمه در حالیکه برق شیطنتی در چ
«روز کوروش»
#قسمت_نهم🎬:
دربان قصر بزرگ بابل از بالای برج نگهبانی، کالسکه مجلل کاهن اعظم را میدید که به سرعت پیش می آمد، انگار مقصد او قصر کوروش کبیر بود.
کاهن اعظم با شتاب پیاده شدو همانطور که نفس نفس میزد اشاره کرد دروازه را باز کنند و گفت: امری مهم و حیاتی پیش آمده که هم اکنون باید خود پادشاه را ببینم.
نگهبان در را گشود، چون کوروش کبیر فرمان داده بود هر کدام از مردم که مستاصل در دیدار با شاه باشد، در کمترین زمان او را به دربار رسانند.
جلوی دروازه بزرگ قصر ارابه ای کاهن اعظم را سوار کرد و به سرعت راه های سنگفرش قصر که در دوطرفش درختان نخل سربه فلک کشیده به مانند نگهبانانی در فاصله معین از هم خودنمایی می کردند را پیمود و کاهن اعظم را جلوی در تالار سلطنتی پیاده نمود.
کاهن اعظم آنقدر عجله داشت که درست وقت پیاده شدن از ارابه، هیکل بزرگ وگشتالودش را تکان داد و نوک انگشتان پایش به پله کوتاه ارابه گرفت و می خواست سرنگون شود اما یکی از نگهبانان کنار در تالار متوجه شد و خود را به او رساند و کاهن تلو تلو خوران بر روی شانهٔ نگهبان فرود آمد.
به کوروش کبیر خبر دادند که کاهن اعظم تقاضای دیداری فوری دارد، کوروش شاه اجازه را صادر کرد و کاهن به داخل تالار قدم گذاشت و بعد از تعظیمی بلند، قدمی به سوی تخت پادشاهی برداشت و گفت: درود بر کوروش کبیر پادشاه سرزمین بزرگ ایران پارسی، پادشاها! عذر تقصیر، تقاضا دارم هم اکنون همراه من بیایید و صحنه ای را از نزدیک با دو چشمان خویشتن ببینید تا خود قضاوت کنید و دیگران نتوانند به ما تهمتها بزنند.
کوروش با حالتی سوالی نگاهی به کاهن کرد و گفت: چه چیزی هست که اینقدر مهم است که ما را از سرای شاهی به بیرون می کشاند؟!
کاهن با التماسی در صدایش گفت: شما را به اهورا مزدایت قسم که بدون پرسش همراه من بیایید، مهمی پیش آمده که خود باید از نزدیک ببینید.
کوروش که پادشاهی مردم دار بود از جا برخواست و با اشاره به سرباز پیش رو خواستار آماده کردن اسب خویش شد، زیرا کوروش دوست داشت خیلی ساده در جمع مردم سرزمینش حاضر شود.
لحظاتی بعد پادشاه به همراه کاهن اعظم به سمتی روان شدند و در کوچه پس کوچه های شهر جلوی خانه ای ایستادند که برخلاف دیگر خانه ها درب آن به روی مردم باز بود.
کاهن از کالسکه پایین آمد و افسار اسب کوروش را گرفت و کوروش با یک حرکت از اسب به زیر آمد، اگر کسی حرکات کاهن را میدید کاملا میفهمید که خواسته ای از شاه دارد و اینک می خواهد خود عزیزی نماید.
مردم کوچه که هر کدام به کاری مشغول بودند با دیدن کوروش، شاه شاهان جلو آمدند و با تعجب آنها را نگاه می کردند.
کاهن اعظم دست کوروش را گرفت و داخل خانه شدند، پادشاه نگاهی به خانه پیش رو که مانند دیگر خانه های بابل و اندکی ساده تر بود کرد و گفت: چرا درب خانه را نزدید، شاید صاحب خانه نخواهد که ما را در اینجا ببیند؟!
کاهن لبخندی زد و گفت: شما شاه شاهانید و نیازی به کسب اجازه ندارید و از طرفی در این خانه همیشه باز است و صاحبش می گوید هرکس هروقت که خواست وارد شود و خواسته اش را بگوید.
کوروش از این حرف متعجب شد و به صاحب خانه آفرین گفت و کنجکاو شده بود که این خانه متعلق به کیست و دلیل دعوت از او ، ازطرف کاهن اعظم به اینجا چه بوده؟
کاهن اعظم جلو رفت و یکی از کاهنان مردوک از جلوی اتاقی کمی آنطرف تر خودش را به کاهن رساند و آرام در گوشش گفت: هنوز در همان حال است
کاهن اعظم لبخندی گشادی زد و پادشاه را به سمت اتاق کشانید.
هر دو جلوی در ایستادند و کاهن اعظم با حالتی معترض و حق به جانب صحنهٔ پیش رویش را به کوروش نشان داد و گفت: خود با چشم خویش این مرد متمرد را ببینید و درباره او حکم کنید
کوروش کمی جلوتر رفت..
ادامه دارد
📝به قلم:ط_حسینی
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🌺🍂🌼🍂🌺🍂🌼