7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸گفتم که دیدار تو باشد آرزویم🔸
🔸گفتا که در کوی عمل کن جستجویم🔸
💌 شما با مشاهده ی این پیام به پیوستن به جمعیت منتظران ظهور دعوت شدید.
تمام نیازمندیهای سبک زندگی منتظرانه در کانال منتظران ظهور:
✅ بررسی شده از نظر صحت سند مطالب.
✅ هدفمند با برنامه هایی جهت خودسازی، معادشناسی و مرگ پژوهی.
✅ آموزش سبک زندگی منتظرانه و اخلاق در خانواده .
✅ آشنایی با مباحث مهدویت و وظایف منتظران و امام شناسی.
✅ داستان های تشرف و ملاقات با امام زمان(عج).
✅ ارزاق معنوی و دعاها و اعمال روزانه.
✅ رمان های مذهبی و کتاب صوتی.
🔹نشر مطالب حلال با ذکر صلوات بر مولایمان حضرت مهدی (عج)🔹
💠https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c💠
"در اصول کافی به سند خود از یعقوب بن الضحاک از یکی از اصحاب ما - که حیره بود، من وعده ای از دوستانش را برای انجام کاری فرستاد - تا آن جا که گوید: بازگشتم و- سخن از قومی به میان آمد، عرض کردم: فدایت شوم! ما از آن ها بیزاری می جوییم، چون آن اعتقادی که ما داریم آن ها ندارند، شما از آن ها بیزاری می جویید؟ عرض کردم: آری. فرمود: پس نزد ما هم چیزهایی هست که شما نمی دانید، شایسته است که از شما بیزاری بجوییم؟ عرض کردم: فدایت شوم، خیر. فرمود: وهمچنین مطالبی نزد خداوند هست که نزد ما نیست پس باید خداوند ما را دور بیندازد؟ عرض کردم: نه سوگند به خدا قربانت گردم. فرمود: پس آن ها را دوست بدارید واز آن ها بیزاری مجویید، بعضی از مسلمان ها یک سهم وبعضی دو سهم از ایمان دارند(۶۸۱).
این خبر طولانی است ودر باب درجات ایمان اصول کافی آمده است.
۳ - در باب (الحب فی الله) در کتاب مذکور از حضرت ابو عبد الله صادق (علیه السلام) روایت شده که فرمود: از محکم ترین گیره های ایمان این که (شخص) در راه خدا محبت کند، ودر راه خدا حکم گیرد، ودرراه خداببخشدودرراه خداوند کند.
"ونیز در همان باب از کتاب مزبور روایت از آن حضرت از رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) آمده که فرمود: کدام یک از گیره های ایمان محکم تر است؟ اصحاب گفتند: خدا ورسولش بهتر می دانند، وبعضی گفتند: نماز. بعضی گفتند: زکات. برخی گفتند: روزه. وبعضی گفتند: حج وعمره. وبعضی گفتند جهاد. آن گاه رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: برای هر یک از آنچه گفتید فضیلتی هست ولی این ها نیست، واما محکم ترین گیره های ایمان محبت در راه خدا وبغض در راه خدا ودوستی دوستان خدا وبیزاری از دشمنان خدا است.
۵ - واز حضرت صادق (علیه السلام) مروی است هرکس دوستی در راه دین وخشم به خاطر دین نداشته باشد، دین ندارد(۶۸۳)."
"می گویم: این ها قسمتی از اخبار است که بر وجوب محبت اولیا ودوستان خدا دلالت دارد، وچون این مطلب روشن شد، می گویم: تردیدی نیست که هرچه ایمان کامل تر باشد، محبت نسبت به اهل ایمان هم شدیدتر خواهد بود، وهرچه مؤمن کامل تر باشد شایسته است که محبت نسبت به او شدید تر وبیشتر باشد، زیرا که این محبت به سبب ارتباطی ایمانی است که بین مؤمنی وجود دارد.
با این بیان واجب است که محبت تو نسبت به امام زمانت که اصل وگیره ایمان وکوه ولایت وقله آن است شدیدتر وقوی تر از محبت نسبت به تمام مؤمنین باشد، بلکه باید آن حضرت را از پدر وفرزند وبلکه از خودت هم بیشتر دوست بداری چنان که آیه شریفه: ﴿قل ان کان اباوکم وابناوکم واخوانکم وازواجکم وعشیرتکم واموال اقترفتموها وتجاره تخشون کسادها ومساکن ترضونها احب الیکم من الله ورسوله وجهاد فی سبیله فتربصوا حتی یاتی الله بامره﴾ (سوره توبه: ۲۴)؛ بگو چنانچه پدران وفرزندان وبرادران وهمسران وخویشاوندان واموالی که جمع کرده اید وتجارتی که از کسادی آن می ترسید، ومنزل هایی که خوشایند شما است را، از خدا ورسول او وجهاد در راه او بیشتر دوست دارید، پس منتظر باشید تا خداوند امر حتمی ونافذش را جاری سازد. بر آن دلالت دارد، ونیز حدیثی که در دارالسلام وغیر آن از علل الشرایع منقول است که رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود:"
"هیچ بنده ای ایمان نمی آورد تا این که من نزد او از خودش محبوب تر باشم، وبه عترت من از عترت وبستگان خودش بیشتر محبت داشته باشد، وخاندان مرا از خاندان خودش بیشتر دوست بدارد، وذات من نزد او از ذات خودش محبوب تر باشد(۶۸۴).
نکته: پوشیده نیست که محبت امری است قلبی وکیفیتی است نفسانی، ولی آثار ونشانه های آشکاری دارد که به وسیله آن ها درجات ومراتب محبت تو نسبت به محبوب شناخته می شود، از جمله آن نشانه ها این که: اگر از نظرت غایب شود در دعا کردن برای او اهتمام بورزی، واگر مصیبتی برایش رخ دهد برای او غمگین شوی، مگر نمی بینی که هرگاه فرزند شایسته خوشروی وارسته ای داشته باشی وآن فرزند به سفری برود که جایش را ندانی، هیچ ساعتی از شب وروزت از فکر او بیرون نمی روی وپیوسته برایش دعا می کنی، از مؤمنین وصالحین تقاضا می کنی که برای او دعا کنند، آیا این کار جز به خاطر محبت وعلاقه شدید است؟ بنابر این ای کسی که مدعی محبت مولای خودت هستی آیا روزی بر شما می گذرد که او را فراموش نکنی؟ پس در غیبت او برایش دعا بسیار کنید وفرصت را غنیمت بشمارید."
برایش دعا بسیار کنید وفرصت را غنیمت بشمارید.
موضوع دوم - اینکه دوستی ما مقتضی این است که در دعا کردن برای آن حضرت کوشش وجدیت داشته باشیم:
دعا کردن برای محبوب در نهاد افراد بشر نهفته وبا سرشت آنان آمیخته است، واین امر کاملا واضح است، ولی منظور دیگری را در این جا دنبال می کنیم این که: لازم است دعای برای آن حضرت را برای آن حضرت را بر هر دعایی مقدم بداریم. توضیح این مطلب نیاز به مقدمه ای دارد که می آوریم، انگیره ها واسباب محبت سه چیز است: لذت ونفع ونیکی. مهم ترین وکاملترین این انگیزه ها سومین آن ها است(۶۸۵)، بلکه می توان گفت: آن دو سبب اول ودوم هم به این سبب بر می گردد.
منظور از نیکی وخیر این است که وجود چیزی به وجهی از وجوه خیر ونیک باشد، که هرگاه انسان بداند وجود چیزی یا شخصی مایه نیکی وخیر است از روی طبع آن را دوست می دارد هر چند که از آن، خیر به او نرسد وهرچه خیرش بیشتر باشد علاقه ومحبت انسان نسبت به او زیادتر می گردد، البته بر حسب درجات معرفت وشناخت خیرهای وجود او. حال که این مقدمه را دانستی بدان که تمام انگیزه های موجب محبت در وجود مولای ما حضرت حجت (عجّل الله فرجه) جمع است."