برایش دعا بسیار کنید وفرصت را غنیمت بشمارید.
موضوع دوم - اینکه دوستی ما مقتضی این است که در دعا کردن برای آن حضرت کوشش وجدیت داشته باشیم:
دعا کردن برای محبوب در نهاد افراد بشر نهفته وبا سرشت آنان آمیخته است، واین امر کاملا واضح است، ولی منظور دیگری را در این جا دنبال می کنیم این که: لازم است دعای برای آن حضرت را برای آن حضرت را بر هر دعایی مقدم بداریم. توضیح این مطلب نیاز به مقدمه ای دارد که می آوریم، انگیره ها واسباب محبت سه چیز است: لذت ونفع ونیکی. مهم ترین وکاملترین این انگیزه ها سومین آن ها است(۶۸۵)، بلکه می توان گفت: آن دو سبب اول ودوم هم به این سبب بر می گردد.
منظور از نیکی وخیر این است که وجود چیزی به وجهی از وجوه خیر ونیک باشد، که هرگاه انسان بداند وجود چیزی یا شخصی مایه نیکی وخیر است از روی طبع آن را دوست می دارد هر چند که از آن، خیر به او نرسد وهرچه خیرش بیشتر باشد علاقه ومحبت انسان نسبت به او زیادتر می گردد، البته بر حسب درجات معرفت وشناخت خیرهای وجود او. حال که این مقدمه را دانستی بدان که تمام انگیزه های موجب محبت در وجود مولای ما حضرت حجت (عجّل الله فرجه) جمع است."
"اما لذت، کدام لذت برای مؤمن شیرین تر وبالاتر از زیارت جمال مبارک آن حضرت وتشرف به وصال او است؟ که لذت های ظاهری وباطنی آن به مقدار زیاد است که نمی توانیم بشماریم، لذا امیر المؤمنین (علیه السلام) از روی شوق دیدارش آه می کشید - چنان که در حدیثی در غیبت نعمانی آمده است(۶۸۶)-."
"و اما نفع: همان طور که در بخش سوم کتاب دانستی تمام منافع وبهره ها به برکت وجود آن حضرت به خلایق می رسد، اضافه بر منافع وآثار مخصوصی که متوقف بر ظهور آن حضرت است، وچه خوش گفته اند به عربی:
لقد جمعت فیه المحاسن کلها؛ به راستی که همه خوبی ها در او جمع گردیده است.
و به فارسی سروده اند:
رخ یوسف کف موسی دم عیسی داری * * * آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری
و اما خیرات وجودش: عقل های ما کوتاه واندیشه های ما پایین تر است از این که آن ها را درک کنیم، که جز اندکی از علم داده نشده ایم، ولی هرکس به قدر فهم وهر مؤمنی به اندازه سهم خود مطلب را در می یابد. هرکه معرفتش نسبت به خیرات وجود شریف آن جناب بیشتر باشد، دعا کردن در نظر او مهم تر است، زیرا که اهتمام وکوشش در دعا از کمال محبت ودوستی سرچشمه می گیرد، وکمال محبت از کمال معرفت حاصل می شود واین یکی از وجوه شدت اهتمام ائمه (علیهم السلام) در دعا کردن برای آن جناب ودرخواست تعجیل فرجش از درگاه خداوند می باشد. بعضی از وجوه دیگر هم در اول بخش هفتم با توضیح بیشتری خواهد آمد.
نتیجه این که: دوستی ومحبت وولای ما نسبت به آن حضرت موجب اهتمام وکوشش ما در دعا برای فرجش می باشد، که بیشتر وپیش تر از دعا کردن برای خودمان وآنچه مربوط به ما است لازم است برای آن جناب دعا کنیم ان شاء الله تعالی."
موضوع سوم - ولایت آن حضرت بر ما:
ولایت در این جا - به کسر واو - به معنی سلطه واستیلاء وسرپرستی است، ومنظور از ولایت آن حضرت بر ما همان است که در آیه شریفه: ﴿النبی اولی بالمؤمنین من انفسهم﴾ (سوره أحزاب: ۶)؛ پیامبر نسبت به مؤمنان از آنان نسبت به خودشان سزاوارتر است. به آن تصریح شده، چنان که حدیثی را در بخش سوم در حق آقا بر بنده آوریم، بدانجا مراجعه شود.
و هرگاه یقین وباور داشته باشیم که آن حضرت در تمام آنچه متعلق به ما است، از خود ما شایسته تر واولی است، بر خود لازم خواهیم دانست که در همه چیزهایی که مورد علاقه ما است آن حضرت را اولی وشایسته بدانیم ومقدم بداریم. واحتمال دارد که در عبارت زیارت جامعه همین معنی منظور باشد که می خوانیم: ومقدمکم امام طلبتی وحوائجی وارادتی فی کل احوالی واموری؛ وشما ر ا برخواسته ها ونیازها وتصمیم های خودم مقدم می دارم.
پس ولایت آن حضرت موجب این است که ما در تمام امور آن جناب را مقدم بداریم، ودر حدیث نبوی نیز دلالت بر این معنی گذشت. واز مهم ترین امور دعا است که کلید هر خیر وصلاح هر پرهیزکار می باشد، پس شایسته است که آن حضرت را بر خود وهرکه مورد علاقه ماست در دعای برای فرج وعافیت سزاوارتر بدانیم."
"این سه موضوع به حد کافی دلایل قوی بیان نمودیم.
۲- وصال آن حضرت (علیه السلام):
اهم حوائج دوستان وآخرین آرزوی مشتاقان، ونهایت خواسته عارفان است که بیشترین دعاهای آنان ومهم ترین حوائج ایشان پیرامون مسأله تعجیل در وصال امام زمان حجت بن الحسن (عجّل الله فرجه) دور می زند، چه خوش گفته اند:
فوادی وطرفی یاسفان علیکم * * * وعندکم روحی وذکرکم عندی
و لست الذ العیش حتی اراکم * * * ولو کنت فی الفردوس او جنه الخلد
دل ودیده ام بر شما اسفبار است، وجان ودلم پیش شما ویاد شما نزد من است.
من از زندگی لذت نمی برم تا این که شما را ببینم، هر چند که در فردوس یا بهشت جاودان باشم.
و از ابیات نوین خواندنی که به خاطر رسیده وبا عجله در اشتیاق به زمان وصال ویاد آوردن مولایم در هر حال، آن ها را نوشته ام این ابیات است:"
"جوانی ام در فراق به سرعت گذشت وعمر در انتظار به سر آمد.
من به شوق وصال زیستم وبه جز یاد او از چیزی لذت نبرده ام.
ای منتهای آرزو، ای بهترین نمازگزاران ودعاکنندگان شوقم نسبت به تو شدید است.
ای بهترین مقصودها وبهترین پناه دهندگان، وای بهترین تلبیه گویان وسعی کنندگان.
کاسه صبرم در دوری تو لبریز شد که اندوهناک وغریب وگریان ودردمند رهایم ساخته ای.
ای روح وجانم وای راحت روانم به فریادم برس که نزدیک است دلم از غصه آب شود.
به هر آستانی که نگاه کردم جز آستانه والای تو پناهگاهی ندیدم.
از آن روزی که معروف وعدل وسخاوت در جهان پدید آمده، جز درگاه تو جا ومنزلی نگرفته است.
از فیض بخشش خود مرا پناه ده، که همه عالم، از خشکی ودریا، به آن طراوت یافته است.
اگر تو نبودی زمین همه را در خود فرو می برد، ودل خاک خوابگاه مردمان می شد.
و اگر تو نبودی تمام کوه ها از هم پاشیده می شد، واگر تو نبودی ارکان آسمان متزلزل می گشت.
اگر تو نبودی هیچ گیاهی از زمین نمی رویید، وهیچ درختی شادابی نمی یافت.
و خورشید وستارگان نور نمی افشاندند، وهیچ چشمه ای نمی جوشید وبرقی نمی زد.
و اگر تو نبودی دشمنان ما را طعمه خود می ساختند، ولباس ننگ ومذلت بر ما پوشانده می شد."
حرف ه:
۱ - هم آن حضرت (علیه السلام):
هم واندوه آن جناب به خاطر ضعف وناتوانی اهل اسلام وبه تردید افتادن دل های مردم وگناهانی که مرتکب می شویم واصراری که بر معاصی داریم می باشد، چنان که این امر از بعضی توقیعات آن حضرت معلوم می شود، که موجب لزوم دعا برای بر طرف شدن اندوه آن بزرگوار بر خاص وعام می باشد.
دلیل بر این مطلب، علاوه بر این که روش اهل محبت است، روایتی است که در اول حرف (الف) در همین بخش از امام صادق (علیه السلام) آوردیم، دیگر اعاده نمی کنیم.
۲ - هدم بناهای کفر وشقاق ونفاق
از جمله موجبات دعا کردن برای آن حضرت می باشد، زیرا که از لوازم بغض دشمنان است که در بحث ولایت، وجوب آن را بیان داشتیم.
دلیل بر این که مولی صاحب الزمان (عجّل الله فرجه) دستور تخریب وویران سازی بناهای اهل کفر وسرکشان ومنافقان را صادر می کند، چند دعا وروایت است از جمله:
۱ - در دعای ندبه - که از امام صادق (علیه السلام) مروی است - آمده: کجاست ویران کننده بناهای شرک ونفاق.
۲ - به روایت مفضل، امام صادق (علیه السلام) فرمود: قائم (علیه السلام) پس از آن که شرق وغرب زمین را زیر پا می گذارد، به کوفه ومسجد آن می آید ومسجدی که یزید بن معاویه - لعنة الله علیه - پس از کشتن حسین بن علی (علیه السلام) بنا کرده، ویران می سازد، ونیز مسجدی که برای خدا نیست هرکه آن را بسازد ملعون است ملعون(۶۸۷).🔹🔷🔶
📗💫📗قسمت 0⃣8⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥برنامه شیطان🔥
📡 بیوتروریسم (مرگ سفید)
♻️ قسمت 0⃣1⃣
آقا مرتضی آوینی میگفت:
«مَشک رنجهای انقلاب را
به دندان کشیدهایم، دست و پا
دادهایم، اما آن را رها نکردهایم...»
ما نیز تا زنده ایم آن مشک را رها
نخواهیم کرد حتی به اشک!
به خون، به سر...♥️
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مستجاب نشدن دعاها و بدبینی به خدا!
❓تا به حال پیش آمده است که دعایی کنید اما مستجاب نشود؟
🤔آیا برایتان سوال شده که چرا دعایم مستجاب نمیشود؟
‼️بعضی هم ممکن است به خدا بدبین شوند!
به راستی!
نگاه ما به خدا چگونه است؟!
💌اگر با این دید خدا را بشناسیم که از مادر هم به ما مهربانتر است، پس تصمیم خدا را میپذیریم...
🎞 در این ویدیو به صورت کاملتر، استاد میرباقری درباره عدم استجابت دعا و بلاهای دنیا صحبت میکنند
📨 با نشر این پست شما هم در
ثواب آگاه سازی دیگران شریک باشید.
▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
🔶🔷#خداگرافی
🔶من ندیده تو را میشناسم…
از همان روزی که پایم را روی این کره ی خاکی گذاشتم،
تنها کسی که میان این همه انسان غریب میشناختم تو بودی
اگر روزی ببینمت
تو را از مهربانی نگاه زیبایت میشناسم
ای تنها آشنای من💚🍀
#الله
#خداگرافی
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
انسان شناسی ۱۵۴.mp3
10.22M
#انسان_شناسی ۱۵۴
#استاد_شجاعی
#استاد_انصاریان
➖چرا من بعد از اینهمه سال مسلمونی، هنوز اندر خم یک کوچهام؟
➖چرا وقت گذاشتن برای ست کردن لباسام
برای تیپ و قیافهام
برای رشد و ارتقاء شغلم،
بیشتر از وقت گذاشتن برای شکار کردن خدا،
بیشتر از رفیق شدن با خدا بهم میچسبه ؟
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
▪️این دعای مدامِ حضرت زهرا سلاماللهعلیها را زیاد تکرار کنیم👆
@montazeraan_zohorr
جایگاه شیطان در عرفان حلقه و کابالا 👹
♦️ شیطان یکی از موجوداتی است که مخلوق خداوند است و مانند سایر مخلوقات الهی، قدرت انتخاب و اختیار دارد و میتوانست راه خیر را پیش بگیرد و عاقبت به خیر شود یا اینکه مسیر شر را برگزیند و مطرود الهی گشته و جزء اشقیاء گردد.
🔷 اما شیطان، به اختیار خود، راه دوم که گمراهی بود را برگزید و بدتر از آن، تصمیم گرفت دیگران را هم گمراه کند.
♦️ متأسفانه افرادی در طول تاریخ مانند شیطان، مسیر گمراهی را برگزیدند و چون با شیطان در یک مسیر هستند، شیطان را به عنوان سرپرست و ولیّ خود انتخاب کردند و به دنبال القاء این هستند که قدرتهای زیادی برای شیطان وجود دارد.
♦️ در نگرش موجود در عرفان یهودی، موسوم به قبالا یا کابالا، خلقت، ترکیبی از خیر و شر است.
🔷 آلن آنترمن محقق عرفان یهودی میگوید: «کابالیستها تجلیات شر در عالم الهی را «سیترا احرا» مینامند و نیروهای آن را در اختیار فرشتهای به نام سمائیل (شیطان) معرفی میکنند.»[1]
🔶 در عرفان حلقه هم، همان سخنان کابالا، به بیانی دیگر تکرار شده است و برای شیطان، جایگاهی بالا قلمداد میشود:
🔷 «در یک جهان در میان کارگزاران، تنها ابلیس است که مأموریت او تا پایان این چرخه ادامه دارد و به عبارت دیگر، تا رسیدن به سرانجام چرخه، سر به سجده بر آدم فرود نمیآورد؛ زیرا عامل دوقطبی بودن این چرخه است و بدون ایفای نقش او در این عالم، تضاد خیر و شر به وجود نمیآمد و بدون تضاد، اختیار و انتخاب آدم و رشد او در جهت کمال بی معنی بود.
🔶 با توجه به این نکته مهم نمیتوان این سجده نکردن را خارج از طراحی الهی دانست و گمان کرد ابلیس ابر قدرتی است که توانسته است با نافرمانی در برابر خداوند، جهان را دوقطبی کند و خداوند در شرایطی که ابلیس به او تحمیل کرده است، نظام جهان دو قطبی را بر پا داشته است؛ زیرا در چنین باوری، ابلیس به عنوان شر مطلق در برابر خداوند، به عنوان خیر مطلق قرار میگیرد و این شرکی آشکار است.»[1]
🔷 طاهری شیطان را عامل دو قطبی سازی معرفی میکند و این نشان میدهد شیطان جایگاه بالا و قدرتمندی دارد. البته سعی میکند قدرت شیطان را ذیل قدرت خداوند بیاورد؛ ولی شیطان را قدرتمند و یکی از عوامل انحصاری در ایجاد جهان دو قطبی (خیر و شر) و باعث آزمایش و کمال بشر میشمارد.
🔶 اما در حقیقت، خداوند وجود شیطان را ضعیف بیان میکند: «إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا [نساء/76] مکر و سیاست شیطان بسیار سست و ضعیف است.»
🔷 همچنین اگر شیطان کلاً وجود نداشت، شرور عالم و حوادث طبیعی و نفس امّاره انسان و ... ، برای وسوسه و آزمایش از سوی خداوند کافی بود. «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا [شمس/8] بزه کاری و پرهیزکاریش را به او الهام کرد.»
🔶 یا خداوند متعال میفرماید: «وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِي إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّي إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَحِيمٌ [یوسف/53] و من (خودستایی نکرده و) نفس خویش را از عیب و تقصیر مبرّا نمیدانم؛ زیرا نفس امّاره، انسان را به کارهای زشت و ناروا سخت وا میدارد، جز آنکه خدای من رحم کند، که خدای من بسیار آمرزنده و مهربان است.»
🔷 بزرگنمایی قدرت شیطان، موجب ترس و خوف مؤمنین میشود و شیاطین از ترس انسانها استفاده کرده و آنها را به سوی شیطان قدرتمند دعوت میکنند یا جلوی مبارزه با شیطان و یارانش را میگیرند،
🔶 در حالیکه خداوند امر به مبارزه با شیاطین داده است. «الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِيَاءَ الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا [نساء/76] اهل ایمان در راه خدا و کافران در راه طاغوت (شیطان) جهاد میکنند؛ پس (شما مؤمنان) با دوستان شیطان بجنگید (و از آنها بیم و اندیشه مکنید) که مکر و سیاست شیطان، بسیار سست و ضعیف است.»
♦️ محمد علی طاهری و عرفان حلقه، با بزرگنمایی قدرت شیطان، در مسیر گمراهی و مقابله با اوامر الهی حرکت میکند و مانند شیطان عاقبت به شر خواهند شد.
🔻 پینوشت:
[1]. آلن آنترمن، باورها و آیین های یهودی، ترجمه فریدالدین رادمهر، نشر نیلوفر، تهران، 1385، ص161.
[2]. محمد علی طاهری، موجودات غیر ارگانیک، انتشارات گریگور تاتواتسی، ارمنستان، 2011 میلادی، ص14.
🔥🔥🔥🔥🔥🔥
@montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥برنامه شیطان🔥
❌بیوتروریسم 3⃣
🔱 قسمت 1⃣1⃣