فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ درخور و عالی مجری شبکه سه آقای احمد اکبرنژاد به #زیباکلام 💪
ماهیت واقعی زشت کلام رو نمایان کرد👏
دقیقا توقعی که ما از سیما داریم همینه که اینجور قاطع، در برنامه های سیما افراد خائن به مردم و مملکت رسوا شوند
احسنت به شبکه سه بابت تریبون دادن به چنین مجری هایی
#مجری_تراز
_____________________
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
16.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥برنامه شیطان
📣قسمت 9⃣1⃣
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
"مقدمه سوم: پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) حق پیامبری ونبوت بر این امت دارد، پس واجب است به مقداری که می توانند حق آن حضرت را ادا نمایند: وهرکه این حق را ادا نکند ستم نموده است. واین مطلب نیازی به توضیح ندارد زیرا که نزد عقلا روشن وبدیهی است که ادای حق کسی که صاحب حقی باشد واجب است، ونیز تردید ندارند که عظیم ترین حقوق از آن پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) است که سبب آزادی شان از آتش دوزخ می باشد، پس باید کوشش آنها در ادای حق آن حضرت بیشتر وموکدتر از کسان دیگر باشد.
در این مورد تنها به ذکر خبر شریفی که در غایة المرام از طریق عامه نقل شده اکتفا می کنیم: پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) به علی (علیه السلام) فرمود: (به سوی مردم) بیرون رو، ندا کن: توجه کنید! هرکه به مزد اجیری ظلم کند لعنت خدا بر او باد. توجه کنید! هرکه غیر از موالیان خود ولی برگیرد لعنت خدا بر او باد. توجه کنید! هرکه ابوین خود را دشنام دهد لعنت خدا بر او باد. پس امیر مؤمنان (علیه السلام) این جملات را ندا کرد واعلام نمود."
"عمر وجماعتی بر پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) وارد شدند وپرسیدند: آیا برای آنچه ندا کرد تفسیری هست؟
فرمود: آری، خداوند می فرماید: ﴿قل لا اسئلکم علیه اجر الا الموده فی القربی﴾ (سوره شوری: ۲۳)؛ پس هرکه به ما ظلم کند لعنت خدا بر او باد. ومی فرماید: ﴿النبی اولی بالمومنین من انفسهم﴾ (سوره أحزاب: ۶) پیغمبر نسبت به مؤمنین از خودشان شایسته تر وولایتش محکم تر است، وهرکه من مولای او هستم علی مولای اوست، پس هرکه غیر او وذریه اش را برای خود ولی برگیرد لعنت خدا بر او باد. وشما را گواه می گیرم که من وعلی ابوین (دو پدر) مؤمنین هستیم، پس هرکه یکی از ما را دشنام دهد لعنت خدا بر او باد!
چون بیرون رفتند، عمر گفت: ای اصحاب محمد (صلی الله علیه وآله وسلم)! پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) نه در غدیر خم ونه در غیر آن از امروز شدیدتر برای علی تأکید نکرد، حسان (خباب) بن الارت گوید: این قضیه نوزده روز پیش از وفات رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) صورت گرفت(۷۹۳)."
"مقدمه چهارم: خداوند متعال مزد نبوت را - که در حقیقت به خود بندگان بر می گردد - مودت قربی قرار داده به مقتضای آیه یاد شده وروایاتی از جمله: در مجلسی ۷۹ از امالی صدوق به سند صحیحی از حضرت رضا (علیه السلام) حدیثی طولانی ذکر گردیده که در آن آیات اصطفاء (برگزیدن) که دوازده آیه است بیان شده، در این حدیث آمده:... ششم، فرموده خدای خدای جل جلاله: قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی. واین خصوصیتی برای پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) روز قیامت وخصوصیتی برای آل او است نه غیر آنها زیرا که خداوند در جریان نوح (علیه السلام) در کتاب خود فرموده: ای قوم! من بر این رسالت مالی از شما نمی طلبم که مزد من بر خدا است، آنان را که ایمان آورده اند، من از خود نمی رانم، اینان به لقای پروردگارشان خواهند رسید، ولی من شما را افرادی می بینم که جهل می ورزید(۷۹۴).
و از هود حکایت کرده که گفت: بر این رسالت اجرتی از شما نمی طلبم، اجرت من جز بر خداوندی که مرا آفریده نیست، آیا تعقل نمی کنید(۷۹۵).
و خدای (عزّ وجلّ) به پیغمبرش (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: بگو (ای محمد) از شما چیزی درخواست نمی کنم بر رسالت، مگر مودت خاندانم. وخداوند مودت آن ها را فرض ننمود مگر آن که می دانست که آن ها هرگز از دین جدا نمی شوند وهیچ گاه به گمراهی رجوع نمی کنند.
"و خدای (عزّ وجلّ) به پیغمبرش (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: بگو (ای محمد) از شما چیزی درخواست نمی کنم بر رسالت، مگر مودت خاندانم. وخداوند مودت آن ها را فرض ننمود مگر آن که می دانست که آن ها هرگز از دین جدا نمی شوند وهیچ گاه به گمراهی رجوع نمی کنند.
و دیگر این که: هرگاه مردی با دیگری دوست باشد، اما یکی از خاندانش با وی دشمن باشد، دل او نسبت به آن شخص باصفا وسالم نمی ماند، خداوند (عزّ وجلّ) دوست داشته که در دل رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) نسبت به مؤمنین چیزی نباشد، پس مودت خاندانش را بر آن ها فرض فرمود: بنابراین هرکس این فریضه را بجای آورد ورسول خدا را دوست بدارد وخاندانش رانیز دوست بدارد، رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) نمی تواند او را مبغوض بدارد، وهرکه آن را ترک کند واین فریضه را بجای نیاورد، وخاندان پیغمبر را دشمن بدارد، پس بر رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) است که او را دشمن بدارد، زیرا که او یکی از واجبات الهی را ترک کرده، وکدام شرافت وفضیلت مقدم ویا نزدیک به این فضیلت است."
"پس خداوند این آیه را بر پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) نازل فرمود: قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی، آن گاه رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) در جمع اصحابش بپاخاست وحمد وثنای الهی را بجای آورد وفرمود: ای مردم! خداوند برای من وشما چیزی فرض وواجب کرده است، آیا آن را ادا می کنید؟ هیچ کس جوابش را نداد، بار دیگر فرمود: ای مردم! این طلا ونقره نیست، خوردنی وآشامیدنی نیست. گفتند: پس آن را بیان کن. آن گاه این آیه را بر آن ها تلاوت کرد. گفتند: این را آری، ادا می کنیم. ولی بیشترشان ادا نکردند وبه قول خود وفادار نماندند.
و خداوند هیچ پیامبری را مبعوث ننمود مگر این که به او وحی کرد که از قومش اجرتی نخواهد، زیرا که خداوند (عزّ وجلّ) اجر پیامبران را ادا می کند، ولی نسبت به حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) خدای (عزّ وجلّ) مودت نزدیکانش را واجب به او دستور داد که امر خویش را در آن ها قرار دهد تا با شناختن فضیلت ومقامی که خداوند به ایشان عنایت فرموده مودتشان را در دل گیرند، که مودت به مقدار معرفت وشناخت فضیلت است."
"و چون پروردگار، این را واجب ساخت بر بسیاری گران آمد زیرا که وجوب اطاعت سنگین است. وعده ای که پیمان وفاداری با خداوند بسته بودند به آن تمسک جستند واهل شقاق ونفاق وعناد ورزیدند وبه آن ملحد شدند، واز حدودی که خداوند برای قربی تعیین کرده بود آن را تغییر دادند، پس گفتند: قرابت، همه عرب می باشند. به هر دو حال یقین می دانیم که مودت نسبت به قرابت ونزدیکان پیغمبر است، پس هر کدام به پیغمبرصلی الله علیه وآله نزدیک تر باشند به مودت شایسته ترند. به هر نسبت که قرب بیشتری باشد، مودت به همان مقدار باید بیشتر گردد.
ولی در حق پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) با آن همه مهربانی وعطوفتی که نسبت به آن ها داشت، وآن همه نعمت واحسانی که خداوند به امت او نموده، که زبان ها از شکر گزاری آن عاجز است - انصاف را رعایت نکردند ودر مورد خویشاوندان وذریه وخاندانش مودت ننمودند، وآنان را همچون چشمی که در سر است قرار ندادند، که دوستی وحفظ حریم رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) را نسبت به فرزندانش منظور دارند، چگونه این حق را نکردند وحال آن که قرآن بدان سخن گفته وبه آن دعوت نموده! واخبار ثابت کرده که آن ها اهل مودت هستند که خداوند دوستی آنان را فرض نموده وبر آن وعده پاداش داده است وبه درستی که هیچ کس با ایمان واخلاص این مودت را وفا نکند مگر این که بهشت برایش واجب می شود به جهت فرموده خدای (عزّ وجلّ) در این آیه: