eitaa logo
🌹 منتظران ظهور 🌹
2.8هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
9.5هزار ویدیو
298 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی #اللّهم_عجِّل_لولیِّک_الفرج مدیر: @Montazer_zohorr @Namira_114 تبادل و تبلیغ: https://eitaa.com/joinchat/1139737620C24568efe71
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط موفق 07.mp3
11.36M
۷ 👌باید راهِ دفع افکار منفی، شنیده‌های منفی، قضاوت‌های منفی، و یا تمام حمله‌های شیطان نسبت به کسانی که با آنها در ارتباط هستی را، بیاموزی! در غیر اینصورت، حتماً ارتباطاتت در میانه‌ی راه به شکست خواهد انجامید.✘ 🎤 https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༺◍⃟🔹﷽°࿐❁❥༅┅┄ اندر رعـایت حق والدین آگاهی از حق پدر و ارزش و منزلت وی گام نخست در احسان به اوست. رسول خدا( صلی الله علیه و آله و سلم )فرمودند: « رضایت پروردگار در رضایت پدر و خشم پروردگار نیز در خشم پدر است.» سنن ترمذی/ج۳ پس مراقب باشین که روز پدر و احترام به پدر مختصّ یک روز یا ایّام خاصّی نیست،بلکه هر روز، روز پدره. https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دروجوب حفظ امانت ها_حفظ امانت از نظر عقل ونقل واجب است ونیز باید به اهلش ادا گردد. اما عقل: دلالت دارد که ترک امانت داری وسهل انگاری در ادای آن ظلم است وزشتی وظلم بر هیچ کس پوشیده نیست.  و اما در قرآن کریم خداوند می فرماید: ﴿إِنَّ اللهَ یأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی أَهْلِها﴾ (سوره نساء: ۵۸)؛ خداوند شما را امر می کند که امانت ها را به اهل آن ها ادا نمایید. ﴿والذین هم لاماناتهم وعهدهم راعون﴾ (سوره مومنون: ۸)؛ وکسانی که به امانت ها وعهدهایشان وفا کننده اند. ونیز فرموده: ﴿لا تخونوا الله والرسول وتخونوا اماناتکم﴾ (سوره انفال: ۲۷)؛ به خدا ورسول خیانت نکنید، امانت هایتان را هم خیانت ننمایید.  و اما اخبار در این باره بسیار است که در مظان خود مذکور می باشد.  امر سوم - در چگونگی رعایت آن امانت الهی: در این باره گفت: این کار به چند امر حاصل می شود از جمله:  ۱ - محبت امامان (علیهم السلام) در دل واعتقاد به ولایت آنان ووجوب اطاعتشان، واین رعایت قلبی را به هر حال باید انجام داد واحدی را در ترک آن عذر نیست.  ۲ - تمسک به ملازمت وپیروی آنان (علیه السلام) در تمام اوامر ونواهی ایشان وتأسی جستن به ایشان که غرض از نصب امام (علیه السلام) همین است.
"۳ - تلاش کامل در جهت دور کردن آزار واذیت از آنان (علیه السلام). واین مقدمه حفظ خود واسرار وخاندان ومال وفرزندان وشیعیان ایشان است، وهمین است که تقیه برایش تشریع گردیده، واوامر مؤکدی درباره آن وارد شده است.  ۴ - تمام سعی در رساندن منافع به آنان - به آنچه خداوند واجب یا مستحب نموده است.  ۵ - بیان حقانیت وامامت ایشان وبازگو کردن فضایل ومناقبت آنان، وآشکار کردن گمراهی مخالفینشان - البته برای کسی که اهلیت داشته باشد وگرنه در آن باید با او تقیه کرد این امور باید مکتوم بماند.  ۶ - اظهار محبت قلبی به وسیله زبان ودست وغیر این ها...و اقسام دیگر نصرت ویاری ورعایت این امانت الهی.  امر چهارم - اینکه دعا برای تعجیل فرج از مصادیق رعایت امانت است: البته این امر واضح است ونیازی به بیان ندارد، زیرا که دعا برای حضرت قائم (علیه السلام) ودر خواست تعجیل فرج وظهور آن حضرت، تأسی جستن به حجت های برگزیده الهی ویاری کردن آن حضرت به زبان وتمسک به شیوه اولیای خدا است. وهمین مقدار اشاره به آن که گوش شنوا دارد کافی است."
 ۲۷ - اشراق نور امام (علیه السلام) در دل دعا کننده:  این مطلب با بیان سه نکته روشن می شود:  اول: این که بدون تردید، حالت ها وتغییرات مختلفی به سبب اعمالی که از انسان صادر می شود در دل او حاصل می گردد، واین معنی را با وجدانمان درک می کنیم. اضافه بر این آیاتی از قرآن واحادیثی از خاندان عصمت (علیه السلام) بر آن دلالت داد. خداوند متعال در وصف ایمان فرمود: ﴿الذین اذا ذکر الله وجلت قلوبهم﴾ (سوره انفال: ۲)؛ آنان که چون خداوند یاد شود دل هایشان را ترس می گیرد. ودرباره اهل کفر وطغیان فرموده: ﴿ثم قست قلوبکم من بعد ذلک فهی کالحجاره﴾ (سوره بقره: ۷۴)؛ سپس با آن همه آیات دل هایتان قساوت گرفت که همچون سنگ یا سخت تر از آن شد. وآیات دیگر..."
از رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) آمده که فرمود: یکدیگر را دیدار کنید ومذاکره وگفتگو نمایید که حدیث کردن مایه جلای دل است، وبه تحقیق که دل ها سیاه می شوند همچنان که شمشیر سیاه می گردد. واخبار در این باره بسیار است، خواستیم اشاره کنیم.  دوم: هر قدر که عمل صالح نزد خداوند ارزنده تر وعظیم تر باشد، تأثیرش هم در روشنایی دل بیشتر وتمام تر است. لذا بعد از معرفت خداوند ومعرفت پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) چیزی مهم تر از محبت وولایت امیر المؤمنین واولاد طاهرینش (علیه السلام) نیست. به همین جهت مولای ما حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) به ابوخالد کابلی فرمود: ای ابوخالد! به خدا سوگند! که نور امام در دلهای مؤمنین از آفتاب درخشنده در روز، روشن تر است وآن ها (امامان) به خدا قسم! دل های مؤمنین را نورانی می کنند. خداوند (عزّ وجلّ) نورشان را از هرکه بخواهد باز می دارد، پس دل های آن کسان تاریک می گردد والله ای ابوخالد! هیچ بنده ای ما را دوست ندارد وبه ما تولی نجوید تا آن که خداوند دلش را پاک سازد، وخداوند دل هیچ بنده ای را پاک نمی نماید تا این که تسلیم ما شود وبا ما سازگاری کند، پس هرگاه چنین شد که با ما سازگاری نمود، خداوند او را از سختی حساب نگه داردوازهراس روزبزرگ قیامت ایمنی بخشد(۸۶۰)
"و از اموری که شاهد بر این معنی است، روایتی است در خرایج از ابو بصیر که گفت: با حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) داخل مسجد شدم در حالی که وارد وخارج می شدند. پس آن حضرت به من فرمود: از مردم بپرس آیا مرا می بینند؟ ومن هرکه را دیدم گفتم: آیا ابو جعفر (علیه السلام) را دیدی؟ می گفت: نه - با این که آن حضرت کناری ایستاده بود - تا این که ابوهارون مکفوف (نابینا) وارد شد. حضرت فرمود: از این مپرس. به او گفتم: ابو جعفر را دیدی؟ گفت: مگر این نیست که ایستاده؟! گفتم: از کجا دانستی؟ گفت: چگونه ندانم وحال آن که او نور درخشنده است(۸۶۱).  سوم: از تمامی مطالبی که قبل وبعد از این که در کتاب آورده ایم، عظمت واهمیت این عمل شریف، یعنی مداومت واهتمام در دعا برای مولای غایب از دیدگان - (علیه السلام) - نزد خداوند معلوم می شود، وبا توجه به آیات واخبار فواید وآثار آن به دست می آید که پس از این همه برای کسی تردیدی نمی ماند که این عمل ارزنده مایه زیاد شدن اشراق نور امام (علیه السلام) در دل دعا کننده خواهد شد به خاطر کمال ایمان او که بر اثر این عبادت واحسان او به مولای خودی به مقدار توانش حاصل می گردد، وموجب توجه امام بر حق - (علیه السلام) - به او واشراق نور حضرتش در دل او خواهد شد، ان شاء الله تعالی."
 ۲۸ - مایه طول عمر:  اهتمام ومداومت در دعا برای حضرت قائم (علیه السلام) وتعجیل فرج وظهور شریفش، مایه طول عمر، ونیز سایر آثار وفواید صله رحم است. ان شاء الله تعالی.  و دلیل بر این معنی به طور خصوص روایتی است که در فضیلت دعای منصوصی در مکارم الاخلاق مروی است - هرکه این دعا را پس از هر نماز واجب بخواند وبر آن مواظبت کند آن قدر زنده خواهد ماند که از زندگانی سیر وملول شود وبه دیدار مولی صاحب الزمان (عجّل الله فرجه) مشرف گردد. دعا چنین است: اللهم صل علی محمد وآل محمد تاللهم ان رسولک الصادق المصدق صلواتک علیه وآله قال انک قلت: ما ترددت فی شیء انا فاعله کترددی فی قبض روح عبدی المومن یکره الموت وانا اکره مساء ته، اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل لا ولیائک الفرج والنصر والعافیه، ولا تسونی فی نفسی ولا فی فلان، به جای کلمه فلان نام هرکس را بخواهد می برد(۸۶۲)."
"اگر بگویید: چه جهت دارد که دلالت این دعا برای تعجیل فرج حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) باشد؟  می گویم: وجه استدلال به این دعا در بخش چهارم کتاب در حرف ف گذشت که با فرج آن حضرت، فرج تمام اولیای خدا حاصل می گردد، ونیز عافیت ونصرت آنان در زمان ظهور تحقق خواهد یافت، اضافه بر این - در بعضی از روایات این عبارت چنین است: وعجل لولیک الفرج.  که برای کاوشگران در روایات واخباری که از امامان بر حق (علیه السلام) رسیده ودعاهایی که از ایشان نقل شده تردیدی نیست که: منظور از ولی - در آن جا که به طور مطلق بیاید مثل همین مورد - خصوص مولی صاحب الزمان (علیه السلام) است، برای روشن شدن صحت مطلب به دعای مولای ما حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا (علیه السلام) ودعایی که بعد از نماز شب روایت شده، وزیارت روز جمعه و...مراجعه شود.  اگر بگویید: احتمال دارد که ولی در این جا به معنی مؤمن باشد، چون اطلاق ولی بر آن نیز در روایت شایع است."
"می گویم: این احتمال بعید وتوجیه بی پایه ای است، زیرا که آنچه ما ذکر کردیم به چند وجه نیز تأیید می شود، از جمله:  ۱ - آنچه در فضیلت این دعا روایت گردیده که موجب تشرف به دیدار حضرت صاحب الامر (علیه السلام) می شود، بر آگاهان به شیوه ها وسبک ها وویژگی ها دعاها پوشیده نیست که مترتب شدن این اثر بدین جهت است که این دعا در حق صاحب الزمان (عجّل الله فرجه)می باشد.  ۲ - آنچه از بعضی از دعاها - مثل دعای روز عرفه از صحیفه سجادیه - وبعضی از روایات استفاده می شود که از آداب دعا مقدم داشتن دعا در حق صاحب الزمان - روحی فداه - پس از حمد خداوند وصلوات بر پیغمبر وآل او (علیه السلام) می باشد، که پیش از دعا برای خودش برای آن حضرت دعا کند، ودعای مورد بحث به همین ترتیب است.  ۳ - غالبا دعا برای فرج وپیروزی وعافیت در دعاهایی که از امامان (علیهم السلام) رسیده مخصوص به حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) است، وپس از تمام این مطالب کسی که با کلمات ائمه (علیهم السلام) انس دارد، اطمینان می یابد، بلکه قطع ویقین پیدا می کند که منظور از (ولی) در این جا خصوص مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) است. اضافه بر این که دعا برای آن حضرت (عجّل الله فرجه)که در تعقیب نمازهای امامان (علیهم السلام) واقع بوده نیز مؤید آن است که بگوییم منظور از ولی - در این دعا - همان حضرت است."
"تمام این بحث در صورتی است که روایت (لولیک) باشد، اما بر مبنای روایت (لاولیائک)، باز دعا برای تعجیل فرج ظهور آن حضرت است، چون به فرج آن حضرت، فرج حقیقی کلی برای همه اولیای خدا حاصل می گردد - چنان که بیان کرده ایم -.  و اما شرح وتوجیه این عبارت: ما ترددت فی شیء انا فاعله، در بخش آینده کتاب خواهد آمد ان شاء الله تعالی ونیز سند این دعا را همان جا بررسی وبیان خواهیم نمود.  و دلیل بر مطلب مورد بحث: آنچه به طور عام در فضیلت صله رحم واحسان به نزدیکان رسیده که مایه طول عمر است، می باشد. به ضمیمه آنچه در روایات آمده که صله نزدیکان پیغمبر وامیر المؤمنین - (علیه السلام) - از صله خویشاوندان نسبی بهتر است. پس هرگاه صله رحم ومحترم شمردن پسوندهای نسبی موجب طول عمر با شدت احسان به نزدیکان پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) به طریق اولی این اثر را دارد، ودر نزدیکان پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) وامیر مؤمنان - (علیه السلام) - کسی بهتر از مولای ما صاحب الزمان (علیه السلام) نیست. بنابراین آن حضرت از مهم ترین مصادیق این عنوان است.  و در این جا درباره چند موضوع بحث می کنیم:  اول: در بیان این که صله رحم مایه طول عمر است.  دوم: بیان این که صله رحم پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) مؤکدتر وبهتر است.  سوم: بیان این که دعا کردن، وصله احسان است."
"موضوع اول: صله رحم مایه طول عمر است: دلیل بر این موضوع به سند صحیحی از محمد بن عبیدالله منقول است که گفت: حضرت ابوالحسن الرضا (علیه السلام) فرمود: بسا مردی که سه سال از عمرش باقی مانده رحمش را صله می کند، پس خداوند عمرش را سی سال قرار می دهد وخدا هرچه که بخواهد می کند(۸۶۳).  و نیز از حضرت ابو جعفر باقر (علیه السلام) آمده که فرمود: صله ارحام، اعمال را پاک واموار را افزون وبلا را دور می سازد، وحساب را آسان نموده واجل را به تأخیر می اندازد(۸۶۴).  و از همان حضرت (علیه السلام) است که فرمود: صله ارحام، خلق وخوی را خوش ودست ودل را باز ونفس را پاکیزه وروزی را فراخ می نماید، ودر خانواده به او محبوبیت می دهد(۸۶۵)......💐🌷💐🌷💐🌷💐🌷 🔰قسمت 8⃣0⃣1⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫🕋💫مناظره علمی امام زمان عجل الله فرجه بادانشمندان 👤🎥استادرائفی پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا