eitaa logo
🏴 منتظران ظهور 🏴
2.8هزار دنبال‌کننده
15.8هزار عکس
9.3هزار ویدیو
296 فایل
🌷بسم ربِّ بقیة الله الاعظم (عج)🌷 سلام بر تو ای امید ما برای زنده کردن حکومت الهی مرا هزار امید است و هر هزار تویی وَ یُحیِ الاَرض مِن بَعدِ مَوتِها مدیر: @Montazer_zohorr تا امر فرج شود میسّر بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات🌱🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
عزیزِ اهل‌بیت باش!.mp3
7.94M
چی شد سلمان به مقام «منّا اهل البیت» رسید؟ (برای ما هم این مقام ممکن است، بشناس و برو...) https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ "بـی بصیــرتــی" ✍خدا نکند کسی به این درد گرفتار شود. مبتلا شدن به این درد، گاهی باعث نابودی دنیا و آخرت انسان می شود و زحمات چندین و چندساله انسان را به باد می دهد • به تاریخ که مراجعه کنیم به راحتی میتوان فهمید، همین درد باعث جدایی، پشت کردن و خیانت مردم به اهل بیت (علیهم السلام) بوده است. • تصورش را بکنید چه دردی از این بالاتر وجود دارد که در زمان امام حسین (علیه‌السلام) باشی اما به خاطر ابتلا به این درد، از یاری نمودن حضرتش باز بمانی. • این چه دردی است که انسان را زمین گیر کرده و پای رفتن به کربلا را از او میگیرد. ☀️امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) در بیان این درد می فرمایند : كورى دیده، بهتر است از كورى بصیرت. • آری، اگر چشم باشد اما وقتی نتوان حقیقت را درک کرد، وقتی نتوان راه را از بیراهه تشخیص داد، کوری از آن چشم داشتن و دیدن، هزاران مرتبه بهتر است. لااقل هنگام بازخواست روز قیامت، جرم و گناهش کمتر است. • امتیاز انسان به بینش اوست که همان بصیرت است. یعنی عبرت گرفتن، درک کردن، فهمیدن، تشخیص به موقع و عمل بر طبق وظیفه. وگرنه حیوانات هم چشم دارند و حتی برخی از آنان دیدشان به مراتب از انسان هم قوی تر است • بصیرت یعنی قدرت تشخیص راه از بیراهه. یعنی شناخت دوست از دشمن. بصیرت داشتن، یعنی شناخت سود از زیان. یعنی شناخت و پیروی از حق و دوری از باطل. • بصیرت یعنی حسین (علیه‌السلام) را شناختن، راه بهشت را از جهنم تشخیص دادن و مسیر زندگانی را بر مبنای آن قرار دادن. • بصیرت یعنی اینکه انسان با دید توجه و عبرت به محیط اطراف خود نگاه کند، خود را به تفکر و اندیشه وا دارد. قدرت تحلیل و نتیجه گیری پیدا کند. حقیقت را از لابلای زرق و برق دروغین باطل تشخیص دهد. • بصیرت یعنی تشخیص گرگ در لباس میش. یعنی دیدن خنجر پشت لبخند دشمن • بصیرت یعنی تشخیص جوانب مختلف یک کار و تسلیم نشدن در برابر احساسات و عواطف و تعصبات قومی و حزبی • بصیرت یعنی خدا را شناختن و خواست او را بر خواهش دل خود ترجیح دادن و در یک کلام؛ خود را فدای او کردن • بصیرت یعنی تولی، نزدیک شدن و پیروی کردن از هر چیزی و هرکسی که بوی خدا دارد. • بصیرت یعنی تبری، دوری و بیزاری جستن از هر کسی که رنگ و بوی جدایی از خدا دارد خواه از نزدیکان باشد یا از دوستان. • بصیرت داشتن یعنی تسلیم محض خدا و اولیاء خدا بودن. یعنی بدون چون چرا، گوش به حرف ولی امر داشتن و و او را اطاعت نمودن • بصیرت یعنی سر سپردگی به امر مولا، بی هیچ درنگ و تعللی. • بصیرت یعنی گوش به امر ولایت فقیه • بصیرت یعنی گوش به فرمان امام خامنه ای (مدظله العالی) ‌‌‌‌┄┄┅┅┅┅❅❁❅┅┅┅┅┄┄ اللﮩـم عجـل لولیـڪ الفـرجــــ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نعمانی به سند خود از اسحاق بن عمار صیرفی روایت آورده که گفت: شنیدم حضرت امام صادق (علیه السلام) می فرمود: برای این امر وقتی بود، وآن در سال صد وچهلم، پس شما آن را بازگو کردید ومنتشر ساختید، خدای (عزَّ وجلَّ) هم آن را تأخیر انداخت.(۶۷۵) ودر همان کتاب در حدیث دیگری از او روایت شده که گفت: حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمود: ای ابو اسحاق این امر دو بار به تأخیر افتاد.(۶۷۶) مصنف این کتاب، چنگ زننده به ریسمان محکم خداوند؛ ولایت ائمه طاهرین (علیهم السلام) محمد تقی موسوی اصفهانی -عفی عنه- گوید: بین این احادیث با احادیث سابق منافاتی نیست، چون صراحت وظهوری در این احادیث نیست بر این که منظور از امر ظهور امام دوازدهم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد، بلکه نمی تواند مراد از ظهور آن حضرت (علیه السلام) باشد، زیرا که سال هفتاد وسال صد وچهل پیش از ولادت آن جناب بوده، وهمچنین حدیث سوم بر آنچه یاد کردیم نص است. بنابراین منظور از تسلط یافتن امامان (علیهم السلام) وظهور دولت حق وپیروزی مؤمنین بر مخالفین می باشد، واین -به حسب روایات یاد شده- به ظهور آن حضرت (علیه السلام) مقید نیست، وبا ترتیب امامت واین که شماره امامان دوازده می باشد منافاتی ندارد، وظاهر از این روایات آن است- ظهور دولت حق وغالب شدن امامان وشیعیان ایشان، وتسلط یافتنشان بر اهل باطل وگسترش دادن عدل وداد در دنیا چنین مقدر بوده که در سنه هفتاد واقع شود به شرط آن که مردم بر یاری امام حسین (علیه السلام) متفق می شدند، که این تکلیفی بود بر عموم آن ها چنانکه در احادیثی وارد گردیده که ان شاء الله تعالی بعضی از آن ها را خواهیم آورد، پس چون به امر پروردگارشان فسق ورزیدند، واز یاری ولی شان خود داری کردند، غضب خدای تعالی بر آنان شدت گرفت، ونجات ورهایی شان از دست دشمنانشان، وگسترش عدالت در میانشان را تا سال صد وچهل به تأخیر انداخت، واین موافق زمان امام صادق (علیه السلام) است، چنان که در روایت سوم به آن تصریح شده است. وچون شیعیان امر امامان (علیهم السلام) را در مخفی داشتن اسرارشان مخالفت کردند، وآنچه را دستور داشتند کتمان ومستور نمایند افشا ساختند، واین کفران نعمتی بود که خداوند به آنان عنایت کرده بود، خدای تعالی سزای عملشان را داد به این که نجات وخلاصی شان را به تأخیر انداخت، چنان که حدیث یاد شده این معنی را بازگو می کند. خدای (عزَّ وجلَّ) فرماید: ذلک جزیناهم بما کفروا وهل نجازی الا الکفور(۶۷۷)؛ این کیفر کفران آن ها بود،و آیا جز کفران کننده را کیفر دهیم؟ و اما احادیثی که وعده دادیم آن ها را یاد کنیم: از جمله؛ در مجلد دهم بحار به نقل از کتاب النوادر علی بن اسباط از ثعلبه بن میمون از حسن بن زیاد عطار روایت آمده که گفت: از حضرت ابی عبد الله امام صادق (علیه السلام) درباره فرموده خدای (عزَّ وجلَّ) الم تر الی الذین قیل لهم کفوا ایدیکم واقیموا الصلاة(۶۷۸)؛ آیا نمی نگری کسانی را که به آن ها گفته می شد از جنگ خودداری کنید ونماز را به پای دارید... پرسیدم، آن حضرت (علیه السلام) فرمود: درباره حسن بن علی (علیه السلام) نازل شد، خداوند او را به خودداری از جنگ امر فرمود: راوی گوید: (پرسیدم): فلما کتب علیهم القتال؛ پس چون فرمان جنگ بر آنان آمد...؟ فرمود: درباره حسین بن علی (علیه السلام) نازل شد، خداوند بر او واهل زمین فرض کرد که در رکاب آن جناب قتال کنند.(۶۷۹) می گویم: این سه تن (که در سند حدیث قرار دارند) همگی مورد اعتماد؛ امین؛ وشیعه امامی هستند چنان که علمای فن تصریح کرده اند، پس حدیث در منتهای صحت است، وبه همین معنی روایات متعددی آمده که به منظور رعایت اختصار از ذکر آن ها خودداری کردیم. وبه آنچه بیان داشتیم ظاهر گشت که وجهی ندارد این که اخبار گذشته را حمل کنیم بر آن که نهی از وقت گذاردن را به صورت حتمی وصریح منحصر بدانیم، یا آنکه نهی را به غیر امامان (علیهم السلام) اختصاص دهیم چنان که بعضی از علما چنین کرده اند
زیرا که دانستی هیچ یک از اخبار پنج گانه یاد شده بر تعیین وقت زمان ظهور مولایمان صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اصلاً دلالت ندارد، بلکه در حدیث دوم وسوم بر فرج نیز دلالت نیست، زیرا که بیش از این از آن ها بر نمی آید که امامان (علیهم السلام) وقت آن را می دانستند، نه این که به دیگران هم خبر داده باشند. اضافه بر اینکه توجیهی را که بعضی از علما نموده اند، بر خلاف صریح فرمایش امامان (علیهم السلام) است که: ما خاندانی هستیم که وقت نمی گذاریم ونیز در گذشته وقتی تعیین نکردیم، آینده هم وقتی را تعیین نخواهیم کرد، ونیز برای هیچ کس وقتی را تعیین نکنیم وغیر این ها... بنابراین روایات گذشته با صحت وصراحتی که دارند معارضی برای آن ها نیست تا به توجیه وتأویل آن ها نیازی داشته باشیم. اگر بگویید: ممکن است تعارض کنند ومنافات داشته باشند با آنچه در بحار وبرهان از عیاشی از ابی لبید مخزومی از حضرت امام باقر (علیه السلام) آمده که آن حضرت فرمود: ای ابوالسبید، همانا در حروف مقطعه قرآن علم بسیاری است، خدای تعالی نازل فرمود: الم ذلک الکتاب پس حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) قیام کرد تا این که نورش ظاهر گشت وسخنش بر دل ها نشست، وآن حضرت متولد شد هنگامی که از هزاره هفتم، صد وسه سال گذشته بود. سپس فرمود: بیان این مطلب در کتاب خداوند در حروف مقطعه هست، هرگاه آن ها را بدون تکرار بشماری، واز حروف مقطعه هیچ حرفی نمی گذرد جز این که با گذشت آن یکی از بنی هاشم قیام کند. سپس فرمود: الف تک، ولام سی، ومیم چهل وصاد نود است، که مجموع آن ها صد وشصت ویک می باشد، سپس آغاز قیام امام حسین بن علی (علیه السلام) (آلم الله... بود وچون به آخر مدتش رسید قائم فرزندان عباس در (المص) قیام کند، وچون آن بگذرد قائم ما در: (الر) بپاخیزد، پس این را بفهم وبه خاطر بسپار و(از نا اهل) آن را کتمان کن(۶۸۰).
و در بحار وشرح اربعین مجلسی دوم آمده از کتاب المحتضر تألیف حسن بن سلیمان شاگرد شهید اول (رحمه الله) که گفته: روایت است که حدیثی به خط امام حسن عسکری (علیه السلام) یافت شده که نوشته بود: با گام های نبوت وولایت به قله های حقایق بالا رفتیم. تا آنجا که فرمود: وبه زودی چشمه های آب زندگانی برایشان آشکار می گردد پس از سوزش آتش ها، در وقتی که عدد سالها به آلم، وطه وطس ها رسد(۶۸۱). در جواب گویم: این دو روایت قاصرند از این که با روایاتی که پیش تر آوردیم معارض باشند، هم از لحاظ سند وهم از لحاظ دلالت. زیرا که روایت اول مرسل است تا خثیمة بن عبد الرحمن که از ابو لبید روایت کرده، وخثیمه در کتب رجال یاد نشده، ونسبت به ابو لبید هم مدح یا مذمتی ننموده اند، بنابراین روایت از جهت سند ضعیف است وبر آن اعتماد نمی شود. وروایت دوم اضافه بر این که مرسل است در حقیقت چیز یافت شده ای است وروایت نیست، با این حال این دو روایت از متشابهات اخبار است که علم آن ها به خود ایشان (علیه السلام) واگذار می شود، اضافه بر این که در روایت دوم اصلاً ظهور قائم (علیه السلام) یاد نشده است، وخدا داند که منظور از ظاهر شدن چشمه های آب زندگانی چیست. ودر روایت اول صراحتی نیست بر این که مراد از قائم ما همان مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) باشد، زیرا که لفظ قائم در چندین روایت بر کسی که به امر حق یا برای یاری آنان (علیهم السلام) بپاخیزد اطلاق شده است، چنان که بر پژوهنده در روایات ایشان -سلام الله علیهم اجمعین- پوشیده نیست، از جمله آن روایات: نعمانی به سند خود از امام صادق (علیه السلام) آورده: اینکه: امیر المؤمنین (علیه السلام) از چند حادثه که پس از آن حضرت تا قیام قائم (علیه السلام) خواهد بود سخن گفت، حسین (علیه السلام) عرضه داشت: یا امیر المؤمنین خداوند کی زمین را از ظالمین پاک خواهد ساخت؟ امیرمؤمنان (علیه السلام) فرمود: خداوند زمین را از ظالمین پاک نخواهد ساخت تا این که خون حرام ریخته شود، سپس جریان بنی امیه وبنی العباس را در حدیثی طولانی یادآور شد، آنگاه فرمود: هرگاه قیام کننده در خراسان بپاخاست وبر سرزمین کوفه (کرمان -خ ل) وملتان تسلط یافت، واز جزیره بنی کاوان گذشت، وقائمی از ما در گیلان قیام کرد وآبر ودیلم او را اجابت نمودند، وبرای فرزندان (یا فرزند) من پرچم های ترک در اطراف واکناف پراکنده شود. ودر این گیر ودارها باشند، هرگاه بصره ویران شود وامیر امرا در مصر قیام کند. آنگاه آن حضرت حکایتی طولانی بیان داشت سپس فرمود: هنگامی که هزاران نفر آماده نبرد شوند، وصف ها آراسته گردد وقوچ بره را بکشد، آنجاست که آخری قیام کند وانتقام گیرنده در پی انتقام خیزد وکافر هلاک گردد، سپس قائمی که در آرزویش هستند وامامی که ناشناخته باشد، آن گه دارای شرافت وبزرگواری است قیام خواهد کرد، وای حسین از نسل تو است، هیچ پسری مانند او نیست، ما بین دو رکن مسجد الحرام ظاهر می شود، در دو جامه پوسیده بر جن وانس غالب می گردد، وزمینی را آلوده نگذارد (از وجود افراد پست پاک سازد) خوشا به حال کسی که زمان او را درک کند وبه دورانش برسد وآن روزها را ببیند.(۶۸۲)🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🔆قسمت 2⃣8⃣ 📙جلددوم المکارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️موشن گرافیک 🌹امام زمان درمیان ماست🌹 🌤آیامراقب افکارورفتاروگفتارخودهستیم❓❓❓ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹امام علی(علیه السلام): 🌥در دوره‌ ی غیبت بسياری از مردم گمان خواهند كرد كه حجت الهی از دنیا رفته و امامت پايان پذيرفته است. ولی سوگند به خدا، در چنين دوره‌ای حجت خدا در بين مردم است و در كوچه و بازار و در ميان آنان رفت و آمد می ‌كند، در منزل و كاخ‌های مردم آمد و شد دارد، غرب و شرق زمين را درمی نوردد، حرف‌ های مردم را می ‌شنود، به مردم سلام می ‌كند، آنان تا زمان معينی كه خداوند مقرر كرده است قادر به دیدن آن حضرت نخواهد بود. 📚بحارالانوار، ج۲۸، ص۷۰ https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽👤جناب دکترابراهیم دینانی 🔆فیلسوف معاصر 🌙🌎✨🌎✨🌍باموضوعیت فلسفه و منجی گرایی https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دورانِ آخر الزمان-mc.mp3
1.83M
🔹خبر امام جعفر صادق علیه السلام از دوران آخر الزمان 🎙استاد_عالی https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖋📚جناب حجت الاسلام دکترعابدی ❌نگاهی به انحرافات اعتقادی ورفتاری صوفیه