کتاب گناهان کبیره_جلد دوم_کبائر غیر منصوصه_ص ۲۸۶
۸_مساحقه
هشتم از کبائری که در نصوص معتبر بر آن وعده عذاب داده شده و علاوه برای آن حد معین شده، مساحقه است.
زنی به حضرت صادق علیه السّلام گفت: زنانی که با یکدیگر مساحقه می کنند (فرج خود را به فرج یکدیگر می مالند) حدشان چیست؟ امام علیه السّلام فرمود: «حد زنا است (یک صد تازیانه) به راستی چون قیامت شود آنها را می آورند و لباسهائی که از آتش بریده شده بر آنها می پوشانند، و مقنعه های آتشین بر سرشان می بندند و زیر جامه های آتشین به بدنشان می پوشانند، و عمودهای آتشین در جوفشان فرومی کنند و آنها را در جهنم می اندازند. ای زن! اولین قومی که مساحقه بینشان رواج یافت، قوم لوط بودند که مردها به عمل لواط سرگرم شدند و زنان بی شوهر ماندند. پس به یکدگر مشغول شدند چنانچه مردان باهم مشغول بودند» [1] (و هنگام نزول عذاب، همگی به هلاکت رسیدند) .
و در حدیث دیگر فرمود: «به خدا سوگند، مساحقه زنای بزرگ است» [2] .
و نیز حضرت در پاسخ زنی که از مساحقه زنان با یکدیگر پرسید، فرمود: «در جهنم اند. چون قیامت شود، چادرهائی از آتش بر آنها پوشیده می گردد و عمودهای آتشین در باطن و عورتهایشان داخل می کنند و آنها را در جهنم می اندازند» زن گفت: از این عمل، در قرآن مجید یادی نشده؟ فرمود: بلی عرض کرد: کجا؟ فرمود: «وَ أَصْحٰابَ اَلرَّسِّ» (سوره فرقان آیه ۴٠ )» [3] .
در تفسیر صافی، روایت مفصلی از حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام درباره اصحاب رس نقل کرده است. و همچنین مرحوم مجلسی هم آن را در جلد ٣ حیوة القلوب ذکر فرموده است. برای اطلاع از سرگذشت ایشان و گناهانی که مرتکب می شدند که از آن جمله مساحقه زنان بوده، به کتب مزبور مراجعه شود.
کیفیت هلاکتشان را این طور بیان می فرماید: که خداوند باد سرخ سختی بر آنها فرستاد و زمین آنها هم آتش فشانی کرد و ابر سیاهی بالای سرشان نمودار شد و بر آن صاعقه بارید، به طوری که همه را آب کرده هلاک ساخت.
حد سحق
هرگاه زن، چهار مرتبه به این عمل حرام اقرار کرد، یا چهار مرد عادل شهادت دادند، باید هریک از آن دو زن را یک صد تازیانه بزنند. و در صورتی که پیش از اقرار یا شهادت عدول توبه کرده باشند، حد ساقط می شود.
همان طوری که قبلا اشاره شد، خوابیدن دو مرد یا دو زن عریان باهم زیر یک لحاف به طوری که حائلی بینشان نباشد حرام است. و اگر نزد حاکم شرع ثابت شود، باید آنها را به کمتر از یک صد تازیانه (بهر اندازه که صلاح بداند) تعزیر و تأدیب کند و در چند روایت حدشان را یک صد تازیانه ذکر کرده است.
_______
١ ) -وسائل کتاب نکاح باب ٢۴ ج ١۴ ص ٢۶١ .
٢ ) -وسائل الشیعه کتاب نکاح باب ٢۴ ج ١۴ ص ٢۶٢ .
٣ ) -وسائل الشیعه کتاب نکاح باب ٢۴ ج ١۴ ص ٢۶٢ .
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ☘
14.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شما تا ثانیه های دیگر یک نامه از سید الشهدا خواهید داشت💌
اللّٰهُمَّعَجِّللِوَلیِّڪالفَرَجبهحقزینبکبری
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ☘
11.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #استاد_محمد_شجاعی
🔴 ارزش کار شما الان، بالاتر از زمان ظهور هستش❗️
اونهایی که بعدا میان در رکاب امام زمان علیه السلام میجگند ..به حال شما ها خیلی حسرت میخورند
میگن ای کاش ما قبل از ظهور بودیم و میجنگیدیم..
ارزش کار شما الان بالاتر از زمان ظهور هستش....
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ☘
فرمايشات رازگونه خداوند عزيز و جليل- با موسى بن عمران عليه السّلام
۱- اى موسى، آرزويت را در دنيا دراز مكن كه سخت دل شوى، و فرد سخت دل از [درگاه] من بدور است، دلت را با ترس [از من] بميران، و جامه ظاهرت كهنه باشد ولى دلت تازه و خرّم. ميان اهل زمين ناشناخته باش، و در ميان اهل آسمان معروف، بدرگاه من- همچون نداى فرد گريزان از دشمنش- از بسيارى گناهت فرياد كن، و براى [پاكى از] آن از من كمك گير، زيرا من يارى خواهنده نيكويم.
۲- اى موسى، منم برتر و والاتر از بندگان، و آنان زيردست منند، و جمله در برابر من خوار و زبونند، پس نسبت به نفس خود بدگمان باش، و به فرزندت بر دين و آئينت اعتماد مكن، مگر آنكه او هم چون تو؛ صالحان را دوست بدارد.
۳- اى موسى، خود را شستشو كن، و غسل ده، و همچون بندگان صالح بمن تقرّب جوى.
۴- اى موسى، در نماز پيش رويشان باش، و در دعوا و مشاجره؛ راهنما و رهبر، و ميانشان بر اساس آنچه بر تو نازل ساختم بحقّ داورى كن، كه بى شكّ من آن قوانين را بعنوان حكمى روشن و برهانى آشكار فرستادم، و نيز نورى كه بدان چه در گذشتگان بوده و در آيندگان خواهد بود گويا است.
۵- اى موسى، از سر مهرورزى و محبّت تو را سفارش مى كنم در باره: ابن بتول؛ عيسى بن مريم، كه سوارى بر الاغ است و كلاهى بلند بسر دارد، و داراى زيت و زيتون و محراب است، و پس از او به صاحب اشتر سرخ مو، همو كه طيّب و طاهر و مطهّر است، و صفت او در كتاب [تورات] اين است كه هم به كتب [آسمانى] مؤمن است و هم بر فهم آن مسلّط، و نيز در ركوع است و در سجده «۱» و اميدوار است و ترسنده، و برادرانش تهيدستانند، و يارانش از قبيله اى ديگر، و بروزگارش سختى و زلزلهها و كشتار خواهد بود، نامش «احمد» و «محمّد امين»، و از نسل پيامبران بزرگوار و بقاياى ايشان است، به تمام كتابهاى آسمانى ايمان دارد، و همه پيامبران را تصديق مى كند، امّت او مورد رحمت و بابركتند، آنان را ساعاتى معيّن است كه در آنها أذان نماز گويند، بنا بر اين [اى موسى] او را تصديق كن كه
او برادر توست.
۶- اى موسى، او درس ناخوانده است و بنده راستى و صداقت، بر هر چه دست گذارد برايش مبارك شود، و ما بدان بركت بخشيم، اين گونه در علم من است و اين گونه او را آفريدم، بدو قيامت را آغاز كنم و به امّتش دنيا را بپايان برم، پس به ستمگران قوم خود بگو كه نامش را محو نسازند و تنهايش مگذارند، هر چند كه اين كار را مى كنند، و دوستى او كه بخاطر من باشد حسنه اى [بزرگ] است، و من يارى كننده اويم، و او از پيروان من است، و پيروان من افرادى پيروز و ظفرمندند.
۷- اى موسى توئى بنده من، و منم خداى تو، مبادا حقير تهيدست را خوار شمارى، و به توانگران غبطه و حسرت خورى. در برابر كتابم فروتن، و هنگام تلاوتش به رحمتم اميدوار باش، پس با صدائى خاشع و حزين لذّت تورات را بمن بشنوان، به وقت ذكر و يادم آرام باش، و مرا بپرست و بمن شرك مورز، كه منم آن آقاى بزرگوار، من تو را از نطفه اى كه از آبى پست است، از نوعى گل كه از زمينى پست و درهم آميخته خارج نمودم؛ آفريدم، و آن انسانى شد پس منم كه آن را مخلوقى ساختم، بسى بزرگ و بزرگوار است ذات من، و منزّه است كار من چيزى مانند من نيست، و [تنها] منم آن زنده جاويد بى زوال.
______________________
(۱) يعنى: او جامع ميان ركوع و سجده است، و اين خلاف سنّت يهود و نصارى مى باشد، چون هر كداميك جز يكى از آن دو را ادا نمى كند. (وافى).
تحف العقول / ترجمه جعفرى، ص: ۴۶۶
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ به حق زینب کبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ🎬
💠 راه تقویت اراده چیست؟
🔹 به نقل از ایت الله مشکینی
💠 چگونه از ظلمات نفس و گناه خارج بشویم؟
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ به حق زینب کبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
『
#کلیپ مهدوی
امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دین تازه می آورد؟!
شیخ_احمد_کافی
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ به حق زینب کبری
کتاب گناهان کبیره_جلد دوم_کبائر غیر منصوصه_ص ۲۸۸
۹_قیادت و دیاثت
قیادت
قیادت، رسانیدن مرد و زنی برای زنا، یا دو مرد برای لواط است. و شبهه ای در حرام بودن بلکه کبیره بودن آن نیست. زیرا از گناهانی است که در نصوص معتبر بر آن وعده عذاب داده شده و در شرع مقدس برای آن حد معین شده است.
پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله می فرماید: «هرکس برای وقوع زنای مرد و زنی واسطه شود، خداوند بهشت را بر او حرام می فرماید و جایش دوزخ است و بد جایگاهی است جهنم و همیشه مورد خشم خدا است تا بمیرد» [1] .
حضرت صادق علیه السّلام می فرماید: «رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله لعنت فرمود زن زناکار و زنی که واسطه کار است» [2] .
بعلاوه، شخصی که قیادت می کند، نه تنها نهی از منکر را ترک کرده بلکه سعی در وقوع منکر نموده و در آخر باب اول، کبیره بودن ترک نهی از منکر ثابت گردید چه رسد به امر به منکر یا سعی در وقوع آن. و نیز قیادت از گناهانی است که نزد هر دین داری کبیره و عظیم است. و در فصل سوم ذکر می شود که بزرگ بودن گناه نزد متشرعین، خود دلیل بر کبیره بودنش می باشد.
شیخ انصاری در مکاسب محرمه می فرماید: قیادت حرام است و آن سعی کردن در رسیدن دو نفر به وطی حرام می باشد. و از گناهان کبیره است و واصله که مورد لعنت است به معنی قیادت تفسیر شده است.
از حضرت صادق علیه السّلام است که رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله چهار دسته را لعنت فرموده است: «اول، کننده موی زنان و زنی که حاضر می شود مویش را بکنند.
دوم، زنی که دندان زنان را می تراشد و زنی که حاضر می شود. سوم، واصله و مستوصله (زانیه و قواده) . چهارم زن خال کوب و زنی که خال بر بدنش می کوبند» [3] .
حضرت رضا علیه السّلام می فرماید: «واصله که مورد لعنت رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله است، زنی است که در سن جوانی زانیه بوده و در پیری زنان را برای زنا به مردان می رساند» [4] .
حد قیادت
به دو مرتبه اقرار خود شخص یا شهادت دو نفر عادل، قیادت ثابت می شود. و پس از ثبوت، باید او را هفتاد و پنج تازیانه بزنند چه مرد باشد و چه زن. و بعضی از فقهاء فرموده اند: اگر مرد باشد، علاوه باید سرش را بتراشند و رسوایش کنند و از شهر بیرونش نمایند. و بعضی فرموده اند: در مرتبه دوم نفی بلد شود. و تفسیرش در کتاب حدود ذکر شده است.
دیاثت
حضرت صادق علیه السّلام می فرماید: «سه دسته هستند که در قیامت، خداوند با آنها سخن نمی فرماید و نظر رحمت به ایشان نفرموده و ایشان را پاکیزه نمی فرماید و برایشان عذاب دردناکی است: پیر زناکار، دیوث، زن شوهرداری که با او زنا شود» [5] .
پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله می فرماید: «بوی بهشت به مسافت پانصد سال راه می رسد ولی عاق والدین و دیوث از او محرومند. گفته شد: یا رسول اللّه، دیوث کیست؟ فرمود: مردی که زنش زنا بدهد و او بداند» [6] .
و نیز فرمود: «خداوند به عزت و جلالش قسم یاد فرموده که داخل بهشت نشود شرابخوار و نمام و دیوث» [7] .
_______
١ ) -وسائل الشیعه کتاب نکاح باب ٢٧ ج ١۴ ص ٢۶۶ : قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و من قاد بین امرئة و رجل حراما حرم اللّه علیه الجنة و مأویه جهنم و سائت مصیرا و لم یزل فی سخط اللّه حتی یموت. و عن ابی عبد اللّه علیه السّلام لعن رسول اللّه الواصلة و المستوصله یعنی الزانیة و القواده.
٢ ) -وسائل الشیعه کتاب نکاح باب ٢٧ ج ١۴ ص ٢۶۶ : قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و من قاد بین امرئة و رجل حراما حرم اللّه علیه الجنة و مأویه جهنم و سائت مصیرا و لم یزل فی سخط اللّه حتی یموت. و عن ابی عبد اللّه علیه السّلام لعن رسول اللّه الواصلة و المستوصله یعنی الزانیة و القواده.
٣ ) -عن الصادق علیه السّلام قال لعن رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله النامصة و المنتصمة و الواشرة و المستوشرة و الواصلة و المستوصلة و الواشمة و المستوشمة (معانی الاخبار ص ٢۵٠ ) .
۴ ) -قال الرضا علیه السّلام الواصلة التی تزنی فی شبیابها فلما کبرت قادت النساء الی الرجال (معانی الاخبار) .
۵ ) -عن ابی عبد اللّه علیه السّلام قال ثلثة لا یکلمهم اللّه یوم القیمة و لا ینظر الیهم و لا یزکیهم و لهم عذاب الیم الشیخ الزانی و الدیوث و المرئة توطی فراش زوجها (وسائل کتاب النکاح باب ١۶ ج ١۴ ص ٢۴٧ ) .
۶ ) -قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله ان الجنة لتوجد ریحها من مسیرة خمسمائة عام و لا یجدها عاق و لا دیوث قیل یا رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و ما الدیوث قال الذی تزنی امرئته و هو یعلم (وسائل الشیعه ج ١۴ ص ٢۴٨ ) .
٧ ) -قال صلّی اللّه علیه و آله قال اللّه تعالی و عزتی و جلالی لا یدخلها مدمن خمر و لا نمام و لا دیوث (وسائل الشیعه ج ١۴ ص ٢۴٨ ) .
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ به حق زینب کبری
فرمايشات رازگونه خداوند عزيز و جليل- با موسى بن عمران عليه السّلام
۸- اى موسى هنگام خواندنم، ترسان، و مراقب و بيمناك باش، و چون به مناجات من پردازى، همراه با ترس و دلى نگران باشد، و در پرتو توراتم دوران زندگى را حياتى معنوى بخش، و خصال نيكم را به جاهلان بياموز، و به آنان نعمت نهان و آشكارم را يادآورى كرده و بگو: بر آن گمراهى و ضلالتى كه در آنند مداومت نورزند، كه براستى مجازات و كيفرم دردناك و سخت است.
۹- اى موسى، اگر ريسمانت از من ببرد، به ريسمان ديگرى نپيوند، پس مرا بپرست و در برابرم همچون بنده اى حقير و ناچيز بايست، نفس خود را ملامت كن كه او به توبيخ شايسته تر است، و با كتاب من بر بنى اسرائيل تكبّر مكن، كه اين كتاب دلت را از واعظى روشنگر كفايت مى كند، پس آن سخن پروردگار جهانيان است، كه باشكوه و متعال است! ۱۰- اى موسى، هر زمان كه مرا بخوانى بيابى، پس بزودى هر چه كرده اى بيامرزم. آسمان با اضطراب تسبيحم گويد، و فرشتگان از هراس من بيمناكند، و زمين از سر اميد مرا تسبيح كند، و مخلوقات با خوارى تسبيحم گويند. آنگاه بر تو باد به نماز، كه آن نزد من داراى مقامى بوده و پيمانى استوار دارد، و نيز بچيزى كه از نماز است آن را توأم ساز و آن زكات تقرّب آور باشد، از مال و گندم حلال بدان ملحق ساز، كه من جز حلال را كه تنها براى من باشد نپذيرم، و صله رحم را با آن قرين ساز، زيرا منم آن بخشنده مهربان. كانون خانواده و خويشاوندى را از سر فضل و رحمتم آفريدم تا بندگان در پرتو آن به
يك ديگر مهرورزى و عطوفت كنند، و آن را در آخرت سلطه و قدرتى است «۱»، من از هر كس كه قطع رحم كند ببرم، و رابطهام را با هر كس كه پيوند كند برقرار سازم. و نيز با هر كس كه يكى از دستوراتم را ضايع كند همان گونه رفتار خواهم كرد.
۱۱- اى موسى: چون سائلى نزد تو آمد يا او را پاسخى نيكو ده، يا عطائى اندك، زيرا گاهى ممكن است آنكه نه انس است و نه جنّ- يعنى فرشته خداوند-
__________________________
(۱) يعنى: رحم در نزد من قدرت و سلطنتى دارد كه در آخرت شفاعت او را در باره كسى كه بدو پيوسته خواهم پذيرفت. (شرح كافى).
تحف العقول / ترجمه جعفرى، ص: ۴۶۷
نزدت آمده تا ببيند رفتارت در آنچه بتو داده، و نوع شركت و سهم بنديت در آنچه تو را بخشيده چگونه است، پس با خشوع برايم افتادگى كن، و با ولوله هاى تورات صدا به گريه و زارى بلند كن، و بدان كه من تو را مى خوانم- چونان كه مولا بنده اش را مى خواند- تا به بالاترين درجات برسى، و آن از فضل من بر تو و بر نياكان گذشته توست.
۱۲- اى موسى: در هيچ حالتى فراموشم مكن، و به بسيارى مال خرسند مباش، زيرا فراموش كردنم سنگ دلى آرد، و بسيارى مال توأم با بسيارى گناهان است. زمين مطيع است [و آسمان مطيع است] و درياها فرمانبردار، پس هر كس از دستوراتم سرپيچى كند بدبخت گردد، زيرا منم بخشنده [مهربان]، بخشنده هر روزگار، كه پس از سختى رفاه آورم، و پس از رفاه، سختى و مشكلات، و پادشاه پس از پادشاه، و فرمانروائى من دائم و برپا و هميشگى است. و هيچ چيزى نه در زمين و نه در آسمان بر من پوشيده نيست، و چگونه آن چيزى كه ابتدا و آغازش از من بوده بر من پوشيده ماند، و از چه تلاشت را در آنچه نزد من است مصروف نميدارى، و تو ناگزير بنزد من بازخواهى گشت.
۱۳- اى موسى، مرا پناهگاه محكم خود ساز، و پس انداز كردار شايسته ات را نزد من سپار، و تنها از من بترس و از ديگران ترسى بدل راه مده، كه بازگشت [همه] بسوى من است.
۱۴- اى موسى، در توبه و بازگشت شتاب كن، و گناه را به عقب انداز و مقابل من در نماز درنگ كن، و به غير من اميد مبند، مرا بوقت سختى پناهگاه خود، و در حوادث و ناملايمات قلعه و پايگاهت ساز.
۱۵- اى موسى در كار خير با نيكوكاران رقابت كن، زيرا خير همچو اسم خود خير است، و شرّ را براى فريفتگان واگذار.
۱۶- اى موسى زبانت را پشت قلبت قرار ده (يعنى: پيش از كلام تفكّر كن) تا در امان بمانى، و در شبانه روز بسيار مرا ياد كن تا غنيمت برى، و در پى گناه مباش كه پشيمان گردى، زيرا وعده گاه گناه دوزخ است.
۱۷- اى موسى، با ترك كنندگان گناه، نيكو سخن گوى و همنشين آنان باش، و براى غياب و نبودنت ايشان را به برادرى گير، و تمام تلاشت را در طاعت ايشان مبذول دار، تا تسليم تو باشند.
تحف العقول / ترجمه جعفرى، ص: ۴۶۸
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ به حق زینب کبری
کتاب گناهان کبیره_جلددوم_کبائر غیر منصوصه_ص ۲۹۱
۱۰_استمناء
دهم از گناهان کبیره ای که بر آن وعده عذاب داده شده، استمناء است و آن بیرون کردن منی خود است از راه غیر طبیعی، مانند مالیدن به دست یا سایر اعضاء خود یا به اعضاء دیگری غیر از همسر.
در آخر کتاب حدود جواهر می نویسد: هرکس به دستش یا عضو دیگرش استمناء کند، باید تعزیر شود. چون کار حرامی بلکه کبیره ای را مرتکب شده است.
چنانچه از حضرت صادق علیه السّلام از حکم آن می پرسند. آن حضرت می فرماید: «گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمناءکننده مثل این است که به خودش نکاح کرده و اگر کسی را که چنین کاری می کند، بشناسم، با او همخوراک نخواهم شد» .
راوی حدیث می پرسد: از کجای قرآن حکم آن فهمیده می شود؟ فرمود: از آیه «هرکس با غیر از همسر و کنیزش شهوتش را دفع کند، ایشان تجاوز کارانند» راوی پرسید: گناه زنا بزرگتر است یا استمناء؟ حضرت فرمود: استمناء گناه بزرگی است [1] . از امام علیه السّلام حکم استمناء را می پرسند، می فرماید: «از گناهان بزرگ و بسیار زشت است» [2] و از حکم کسی که با حیوانی جمع شود، یا به وسیله مالیدن، شهوتش را دفع کند، پرسیدند. فرمود: «هرکس شهوت خود را به این وسیله و مانند آن دفع کند در حکم زنا کردن است. یعنی با گناه زنا برابر می باشد» [3] .
حضرت صادق علیه السّلام می فرماید: «سه دسته اند که خداوند با ایشان سخن نمی گوید و به نظر رحمت به ایشان نمی نگرد و پاکشان نفرموده و برایشان عذاب دردناکی است: کسی که موی سفیدش را بکند (تا نمایش دهد که جوان است) ، و کسی که به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند، و کسی که با او لواط کرده شود» [4] .
رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله می فرماید: «هرکس، که با دست شهوتش را بیرون کند ملعون است» [5] .
صاحب جواهر می فرماید: مستفاد از ادله، جواز استمناء با زوجه و کنیز است لیکن اولی ترک آن است و در مسالک نیز قریب به همین را ذکر فرموده، لیکن طریق احتیاط ترک آن است.
شیوع استمناء
متأسفانه به واسطه مشکلات بیحد و حساب ازدواج و تجرد جوانان، به قرار مسموع، این مرض خانمان سوز و گناه کبیره شیوع فوق العاده پیدا کرده و دانسته یا ندانسته بسیاری از جوانان عزیز را به انواع و اقسام بیماریها مبتلا می سازد.
صرفنظر از عقوبتهای اخروی که دارد، وظیفه پدرها و مادرها است که فرزندان خود را بیاگاهانند و مواظب جوانان خود باشند. و همچنین در مرتبه دوم، وظیفه دبیران و آموزگاران تعلیمات دینی و بهداشت است که جوانان را به عواقب وخیم روحی و جسمی این بلیه با خبر سازند.
١ ) -جواهر اللاحکام کتاب الحدود المسئلة الثانیه من استمنی بیده او بغیرها من اعضائه عزر لانه فعل محرما بل کبیرة ففی خبر احمد بن عیسی سئل الصادق علیه السّلام عن الخضخضه فقال اثم عظیم قد نهی اللّه عنه فی کتابه و فاعله کناکح نفسه و لو علمت بمن یفعله ما اکلت معه فقال السائل بین لی یا بن رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله من کتاب اللّه فیه فقال قول اللّه تعالی فَمَنِ اِبْتَغیٰ وَرٰاءَ ذٰلِکَ فَأُولٰئِکَ هُمُ اَلعٰادُونَ و هو فما وراء ذلک فقال الرجل ای اکبر الزنا او هی فقال علیه السّلام هو ذنب عظیم. (جواهر ج ۴١ ص ۵۴٧ و وسائل ج ١٨ ص ۵٧۵ ) .
٢ ) -سألته عن الخضخضة فقال هی من الفواحش (وسائل الشیعه ج ١۴ ص ٢۶٧ .
٣ ) -و فی الموثق فی الرجل ینکح البهیمة او یدلک فقال علیه السّلام کل ما انزل الرجل مائه من هذا و شبهه فهو زنا (وسائل الشیعه ج ١۴ ص ٢۶۵ ) .
۴ ) -ثلثة لا یکلمهم اللّه تعالی و لا ینظر الیهم و لا یزکیهم و لهم عذاب الیم الناتف شیبه و الناکح نفسه و المنکوح فی دبره. (وسائل الشیعه ج ١۴ ص ٢۶٨ ) .
۵ ) -قال صلّی اللّه علیه و آله ناکح الکف ملعون (نکاح مستدرک صفحه ۵٧٠ ) .
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ به حق زینب کبری
8.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♡
#کلیپ مذهبی
این لحظه های که شما پای سخنرانی میشینید دلتون رها کنید
یه دفعه دیدید دل آه میکشه ،میگه آه چقدر از دست دادم
یا دل آه میکشه میگه چقدر دوست دارم به اینجا برسم
تمام زندگیت مرقون این لحظه هاست
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ به حق زینب کبری
9.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♡
کلیپمهدوی|گوشجانبسپارید♥️🌿
📌اگر امام زمان(عج) رو از زندگیت
حذف ڪنن تغییری تو زندگیت حس میڪنی⁉️
عرصهآخرالزمان؛عرصهنشستننیست!
استادرائفیپور🎙
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ به حق زینب کبری
11.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه خانواده ای پر از آرامش داشته باشیم؟
✅هر کس باید در آرامش منزل نقش مثبتی داشته باشد.
✅ما نباید به این فکر کنیم چه حقی داریم،ما باید فکر کنیم چه تکلیفی داریم.
✅گذشت،به یاد خدا بودن،معامله با خدا بجای بنده،ابتدا سبب آرامش خود فرد،سپس باعث آرامش اعضا خانواده می شود.
✅از خودخواهی بپرهیزید که کانون خانواده را متزلزل می نماید
توابین منتظر
منتظران واقعی، منتظریم👇👇👇
https://eitaa.com/montazeran10313
👆👆👆👆👆👆
🕋الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِلوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ به حق زینب کبری