سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•1️⃣8️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻پاپ: جهان تنها یک گام با آغاز جنگ هستهای فاصله دارد
🔹سنت الهی اضمحلال جبهه استکبار قبل ظهور
🔹البته مجموعه عواملی همچون: آتش آذربایجان، اختلاف ترک با روم، حوادث شرق سوریه (قرقیسیا)، اختلاف بین غربیها (هرج الروم)، اختلاف شرق با غرب و ... که شعلههای جنگ جهانی را رقم خواهند زد، در واقع «سنت الهی» برای تضعیف و اضمحلال قدرتهای بزرگ قبل ظهور است[107]. شاهد بر این امر، بعد از ظهور هیچ سخنی از لشکرکشی نظامیان غربی به مقر حکومتی امام عصر در حجاز و عراق نیست بلکه این لشکر جبهه حق است که با قدرت نظامی خیرهکننده به سمت فلسطین و منطقه شام حرکت میکنند و موجبات آزادی نهایی قدس فراهم خواهد شد.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
@montazeran60
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•1️⃣9️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻دیدگاه سوم: نقشه حمله به ایران از سمت همسایگان شمال غربی
🔹دیدگاه سوم، نگاه بسیار متفاوتی را نسبت به دو دیدگاه پیشین ابراز و بیان مینماید: مقصود از آذربایجان، مناطقی در ایران است و در آستانه ظهور، آتشی از سمت آذربایجان در شمال غربی ایران توسط دشمن (کنایه از نقشه و تدارک حمله از سمت آذربایجان) شکل خواهد گرفت. و هرچند شکست در یک جبهه، محتمل است لکن پیروز نهایی در مصاف با دشمن، متعلق به جبهه زمینهساز ایران خواهد بود؛ ازجمله شکست دادن بزرگترین دشمن امام عصر، لشکر نظامی سفیانی در عراق -که حمایت و پشتیبانی مثلث «غربی عبری عربی» را دارد- توسط سپاه لشکر زمینهساز ایرانی[109] که بعد از این واقعه، مردم تمنّا و آرزوی ظهور حضرت را خواهند داشت.[110]
🔹البته مدافعان این نظریه در تقویت این دیدگاه سوم میکوشند به شواهدی از میراث حدیثی، نیز استناد نمایند که در ادامه نقد و بررسی خواهد شد:
🔹تحرکات دشمن از مرزهای شمالی ایران
🔹در کتاب کمالالدین شیخ صدوق، از قصد و طراحی نقشه حمله دشمنان از سمت آذربایجان به منطقه ری (تهران) در نزدیکی طالقان ایران، سخن به میان آمده است که البته با تدبیر الهی، بین دشمنان جنگی سخت و بسیار هولناک رخ میدهد و نقشه حمله به ایران، منتفی خواهد شد:
🔹 يَخْرُجُ السَّرُوسِيُّ مِنْ أَرْمِينِيَّةَ وَ آذَرْبِيجَانَ يُرِيدُ وَرَاءَ الرَّيِ الْجَبَلَ الْأَسْوَدَ الْمُتَلَاحِمَ بِالْجَبَلِ الْأَحْمَرِ لَزِيقَ جَبَلِ طَالَقَان فَيَكُونُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ الْمَرْوَزِيِّ وَقْعَةٌ ... وَ يَظْهَرُ الْقَتْلُ بَيْنَهُمَا.[111]
🔹ضمن اینکه در راویتی دیگر از خسف «بلاد جبال» در ایران ازجمله خسف منطقه ری (تهران) در هنگامه ظهور، سخن به میان آمده است:
🔹 سُئِلَ أَبُوعَبْدِاللَّهِ أَيْنَ بِلَادُ الْجَبَلِ فَإِنَّا قَدْ رُوِّينَا أَنَّهُ إِذَا رُدَّ إِلَيْكُمُ الْأَمْرُ يُخْسَفُ بِبَعْضِهَا ... فَأَمَّا الرَّيُّ فَوَيْلٌ لَهُ مِنْ جَنَاحَيْه.[112]
🔹که احتمال دارد با توجه به حدیث کمالالدین، مراد از خسف ری، خرابی در نتیجه انجام موفقیتآمیز حمله دشمن باشد؛ لکن این احتمال ضعیف است، زیرا بیان گردید در حدیث کمالالدین، صرفا به «قصد و نقشه» حمله به ایران اشاره شده است اما سخنی از وقوع و عملیاتی شدن آن در میان نیست و مسکوت است و در فرض صحت ارتباط حدیث دوم با حوادث ایران قبل ظهور -به دلیل وجود قرینه (إِذَا رُدَّ إِلَيْكُمُ الْأَمْر)[113]- مراد از خسف ری، حادثه طبیعی در اثر زلزله در «منطقه ری» باشد که منجر به خسف و فرو رفتن زمین در مناطق از ری (تهران) نیز میشود.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
@montazeran60
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣1️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻نقشه حمله به تهران
🔹البته خسف ری در این حدیث به معنای زلزله، احتمال ضعیفی است؛ زیرا در ادامه حدیث بیان شده است که حوادثی در تهران به دلیل اختلاف شمشیرها (کنایه از جنگ دو طرف مقابل) رخ خواهد داد:
🔹 فَأَمَّا الرَّيُّ فَوَيْلٌ لَهُ مِنْ جَنَاحَيْهِ ... قِيلَ وَ مَا جَنَاحَاهُ قَالَ أَحَدُهُمَا بَغْدَادُ وَ الْآخَرُ خُرَاسَانُ فَإِنَّهُ تَلْتَقِي فِيهِ سُيُوفُ الْخُرَاسَانِيِّينَ وَ سُيُوفُ الْبَغْدَادِيِّينَ.[114]
🔹که به نظر میرسد با توجه به اینکه در هنگام حمله سفیانی به عراق، حکومت مرکزی بغداد از اختیار شیعیان خارج میشود، «سیوف بغداد» اشاره به حضور پایگاههای نظامیان دشمن در خاک عراق و قصد حمله به ایران از این پایگاهها در عراق باشد. البته طبق این گزاره حدیثی، مناطق شمال تهران، بیشتر در معرض خطر و آسیب دشمن قرار دارد و مناطق جنوب تهران، کمخطرتر معرفی شده است:
🔹 فَأَمَّا الرَّيُّ فَوَيْلٌ لَهُ مِنْ جَنَاحَيْهِ وَ إِنَّ الْأَمْنَ فِيهِ مِنْ جِهَةِ قُم.[115]
🔹در تقویت این دیدگاه، حدیث کمالالدین نیز موید همین مطلب است:
🔹 يَخْرُجُ السَّرُوسِيُّ مِنْ أَرْمِينِيَّةَ وَ آذَرْبِيجَانَ يُرِيدُ وَرَاءَ الرَّيِّ الْجَبَلَ الْأَسْوَدَ الْمُتَلَاحِمَ بِالْجَبَلِ الْأَحْمَرِ لَزِيقَ جَبَلِ طَالَقَان.[116]
🔹سروسى از مناطقی در ارمنستان و آذربايجان خروج میكند و در تدارک نقشه حمله به مناطقی در ایران، كوه سياه در پشت منطقه رى (تهران) كه به كوه سرخ چسبيده و به كوههاى طالقان متّصل است[117]؛ این حدیث به قصد و نقشه حمله دشمن از پایگاه های خود در کشورهای شمال غربی ایران (ارمنستان و آذربایجان) برای حمله به ایران بویژه مناطق نزدیک به کوههای سیاه (کوههای تُوچال)[118] که در شمال تهران واقع است، اشاره دارد.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
@montazeran60
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣3️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻حمله نظامی به ایران؟
🔹سپس در ادامه استدلال خویش مبنی بر حمله به ایران از سمت آذربایجان، به احادیث اهلسنت مبنی بر حمله هوایی یا زمینی به برخی مناطق ایران نیز استناد میجویند. زیرا در منابع مکتب خلفاء، از جنگ و درگیری نظامی بین سپاه ایران با لشکر سفیانی -که توسط مثلث شوم «غربی، عبری، عربی» حمایت میشود- در مناطق مختلف ایران از جمله منطقه ری (تهران) سخن به میان آمده است:
🔹 يبث السفيانى جنوده فى الآفاق بعد دخوله الكوفة و بغداد … فتقبل أهل المشرق عليهم قتلا ... فتكون لهم ... وقعة بدولاب الرى.[119]
🔹حمله نظامیان دشمن به به برخی مناطق ایران از طریق مرزهای مشترک با عراق و زمان حمله نیز بعد از اشغال بغداد و کوفه عنوان شده است؛ لکن واقعیت این است، حضور نظامیان خارجی دشمن از جمله نظامیان سفیانی در خاک ایران قبل از ظهور فقط در منابع اهلسنت ذکر شده و به اصطلاح از «انفرادات اهلسنت» است[120] و شاهدی برای آن در منابع معتبر شیعی نیست و از اینرو برخی از محققین بر این عقیدهاند که اینگونه احادیث از جعلیات مکتب خلفاء است[121]؛ زیرا در منابع معتبر شیعی، اشارهای صریح به حمله زمینی نظامیان غربی و دشمن خارجی و درگیری نظامی در خاک ایران نشده است و قرینهای بر تلقی به قبول و اخذ آن نیز وجود ندارد.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
@montazeran60
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣4️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻تردید جدّی در ادله حمله به ایران
🔹البته ناگفته نماند برخی افراد و جریانها از نگاه آکادمیک و علمی خارج شده و صرفا با اغراض سیاسی[122] در جهت مخالفت با انقلاب زمینهساز و تضعیف جبهه حق، در ترویج دیدگاه سوم میکوشند، در حالیکه میبایست طرح این نوع دیدگاههای متفاوت در کرسیهای نظریهپردازی و با حضور صاحبنظران و نیز رعایت موازین علمی و اجتهادی، به بحث و گفتگو و تبادل آراء و اندیشه در اینباره پرداخت.
🔹از نظرگاه علمی، دیدگاه سوم با ابهام و تردید جدی روبرو است. صرفنظر از اینکه گزارش کمال الدین درباره دیدار ابن مهزیار با امام عصر، با ابهاماتی سندی و محتوایی فراوانی روبرو است[123]؛ ایران قبل ظهور، دارای قدرت نظامی ویژهای است[124]؛ و از سلاح های پیشرفته در دکترین «توازن رعب» بهره میبرند[125]. عبارت «أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ» قرینه بر این است که منظور از آذربایجان، آن مناطقی از سرزمین «آذربایجان تاریخی» که خارج از مرزهای ایران قرار دارد، مقصود است و الاّ چگونه امکان دارد امام معصوم، شیعیان را در برابر جنگی که در خاک و وطنشان رخ میدهد، دعوت به عدم مقابله نظامی نماید در حالیکه دفاع در برابر تجاوز دشمن، واجب شرعی است. و بر فرض محال، مقصود از آذربایجان، آذربایجان ایران و مقصود از نار آذربایجان، حمله به ایران باشد.
🔹ضمن اینکه این نظریه با ادامه حدیث یعنی عبارت «وَ أَلْبِدُوا مَا أَلْبَدْنَا» نیز سازگاری ندارد، زیرا چگونه امکان دارد امام معصوم به شیعیان دستور میدهد که در خانههایشان باشند و هیچ تحرکی نداشته باشند تا مورد کشتار و قتل و غارت دشمن واقع شوند؟؛ به عنوان مثال، معصومین بعد از وقوع فتنه در شام بویژه بعد از وقوع اولین نشانه حتمی (سفیانی) با ذکر نقشه دشمن در حمله به سوریه، عراق و عربستان، آنگاه ضمن بیان جزئیات، شیعیان و غیر نظامیان را از حضور در مناطق ناپایدار جنگی همچون مناطق قرقیسیاء در شرق سوریه بر حذر داشتهاند و به طور ویژه به شیعیان کوفه و نجف در عراق نیز توصیه میکنند که برای در امان ماندن از حملات نظامی دشمن، در مناطق جنوبی پایینتر از فرات در عراق مستقر شوند. و نیز به شیعیان حجاز (عربستان) نیز توصیه شده است به دلیل حمله سفیانی به مدینه و قتل و کشتار در این شهر، غیرنظامیان در شهر مکه ساکن شوند. زیرا به معجزه الهی، لشکر سفیانی قبل از رسیدن به مکه در منطقه بیداء، خسف و نابود خواهد شد.
🔹 إذَا سَمِعْتُمْ بِاخْتِلَافِ الشَّامِ فِيمَا بَيْنَهُم فَالْهَرَبَ مِنَ الشَّامِ فَإِنَّ الْقَتْلَ بِهَا وَ الْفِتْنَةَ قُلْتُ إِلَى أَيِّ الْبِلَادِ فَقَالَ إِلَى مَكَّةَ فَإِنَّهَا خَيْرُ بِلَادٍ يَهْرُبُ النَّاسُ إِلَيْهَا قُلْتُ فَالْكُوفَةُ قَالَ ...َ أَحْسَنُهُمْ حَالًا مَنْ يَعْبُرُ الْفُرَاتَ وَ مَنْ لَا يَكُونُ شَاهِداً بِهَا قَالَ فَمَا تَرَى فِي سُكَّانِ سَوَادِهَا فَقَالَ بِيَدِهِ يَعْنِي لَا ثُمَّ قَالَ الْخُرُوجُ مِنْهَا خَيْرٌ مِنَ الْمُقَام.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
@montazeran60
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣5️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻حال چگونه ممکن است، امام معصوم، حمله به آذربایجان ایران از سوی دشمن را بیان نمایند اما در عین حال شیعیان را به حضور در وطن و محل زندگی خویش دستور دهند و حتی امر نمایند که در خانههایتان باشید (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ) تا مورد کشتار و قتل و غارت واقع شوند؟ در سستی دیدگاه سوم، این بیان کافی است و البته به تفصیل در اینباره در دیدگاه اول نیز گفتگو شده است. بنابراین به قرینه اینکه امام معصوم، شیعه را به عدم مداخله نظامی در جنگ آذربایجان فراخواندند، بیانگر این است این جنگ، در مناطقی خارج از محدوده جغرافیای «حکومت شیعه زمینهساز» رخ خواهد داد.
🔹و حتی بر فرض صحت ادعای دیدگاه سوم «نار آذربایجان»، مقصود آن وقوع حمله به ایران در همان روزهای آغازین ایجاد شعلههای آتش آذربایحان نیست بلکه بیانگر این است عامل خارجی که بر ایران تاثیر منفی خواهد گذاشت، جنگ ناحیه آذربایجان در منطقه قفقار است.
🔹ضمن اینکه مدافعان این نظریه باید پاسخ دهند چگونه است در گزاره «آتش آذربایجان» سخن از اجرای قطعی عملیات و حمله دشمن است (لَا يَقُومُ لَهَا شَيْ) در حالیکه در احادیث دیگر صرفا به نقشه دشمن به منظور حمله به مناطقی در ایران اشاره شده و سپس به جنگ بین دشمنان با یکدیگر و آنگاه از اجرایی نشدن نقشه حمله، سخن به میان آمده است؟
🔹بنابراین دیدگاه دوم، از شواهد متقن و محکمتری برخوردار است بدین معنا که آتش آذربایجان با جنگ جهانی قبل از ظهور مرتبط است و همانطور که بیان گردید منظور از آذربایجان، مناطقی خارج از ایران، مقصود است[127] و در واقع اشاره به فتنههايى دارد كه از سمت آذربايجان مانند آتش به سایر نقاط نیز شعلهور مىشود و به قرینه «لَايَقُومُ لَهَا شَيْء» بتدریج گسترش مییابد[128]؛ و به قرینه «أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ»، آتش آذربایجان در زمره حوادث ایران محسوب نمیشود بلکه مربوط به شرارههای جنگ جهانی قبل از ظهور خواهد بود و به شیعیان توصیه شده است نقش «بیطرفی» را در پیش بگیرند
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
@montazeran60
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣6️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻جنگ ولد عباس با ارمنیها و شعلههای جنگ جهانی
🔹اشاره
🔹در کتاب الغیبة نعمانی به نقل از «کعبالأحبار»، به جنگ ولد عباس با جوانان ارمنی و سپس آذربایجان اشاره شده است:
🔹 حَرْبِ وُلْدِ الْعَبَّاسِ مَعَ فِتْيَانٍ أَرْمِينِيَّةٍ وَ آذَرْبِيجَانَ تِلْكَ حَرْبٌ يُقْتَلُ فِيهَا أُلُوفٌ وَ أُلُوفٌ كُلٌّ يَقْبِضُ عَلَى سَيْفٍ مُحَلَّى تَخْفِقُ عَلَيْهِ رَايَاتٌ سُودٌ تِلْكَ حَرْبٌ يَشُوبُهَا (يُسْتَبْشَرُ فِيهَا) الْمَوْتُ الْأَحْمَرُ وَ الطَّاعُونُ الْأَغْبَرُ (الْأَكْبَرُ).[130]
🔹 جنگی میان فرزندان عبّاس (کنایه از اهلسنت تکفیری) با جوانان ارمنستان و آذربايجان رخ خواهد داد؛ چنان جنگى كه هزاران و هزاران نفر در آن كشته میشوند، هر جنگجو شمشيرى زيور يافته به دست میگيرد (کنایه از(استفاده از سلاحهای پیشرفته) و پرچمهاى سياه بر آن به اهتزاز در میآيد، آن جنگى است كه به مرگ سرخ و طاعون بسيار خطرناک نیز آميخته است و منتهی میشود.
🔹البته همه یا بخشی از محتوای آن در کتاب الفضائل[131]، تفسیر البرهان[132]، اثبات الهداة[133] و نوادر الاخبار[134] نیز ذکر شده است.[135]
🔹گزارش فوق در واقع، فقرهای از مجموعه عباراتی است که از «کعب الاحبار» نقل شده و در «کتب شیعی» انعکاس یافته و در ضمن بخشی از «اعترافات»[136] وی در فضیلت و برتری امام علی و ظهور منجی ادیان، در ادامه به «نشانههای ظهور» در آخرالزمان نیز پرداخته شده است. اما علاوه بر اینکه سند این گزارش به «کعب الاحبار» منتهی میشود، مشکل دیگر این است که نمیتوان به آن، اصطلاح «حدیث» اطلاق نمود. زیرا کعب الاحبار، در زمان پیامبر ایمان نیاورد[137] و این گزارش را از کسی نیز نقل نکرده که به معصوم منتهی شود. البته بنابر نقلهای تاریخی، کعب الاحبار[138] بعد از اینکه به ظاهر اسلام میآورد، اخبار «ملاحم و فتن آخرالزمان» را از کتاب «انبیاء پیشین» برای مسلمانان بیان میکرده است[139] اما کعب الاحبار در این نقل قولها نیز صداقت کامل نداشته و حق و باطل را با هم میآمیخته[140] و از اینرو تشخیص سره از ناسره در این نقل قولها از کتب انبیاء پیشین که به معصوم نیز منتهی نمیشود، بسیار سخت است.
🔹البته به صرف اینکه در سند گزارش، شخصی از پیروان مکتب خلفاء و از راویان اهلسنت، قرار گرفته است، دلالت بر جعلی بودن همه محتوای آن ندارد؛ کما اینکه اهلبیت نیز در سخنان خویش بر این «مبنا» تاکید فرمودهاند[141] و معیار پذیرش، موافقت با عقاید حقه شیعی هرچند از زبان راویان عامه و مخالفین -البته به عنوان مؤید در کنار احادیث صحیح و معتبر شیعی- میباشد و نمونههای مختلفی از آن را میتوان در میراث حدیثی بیان نمود[142]؛ بنابراین مانوربر روی این نوع گزارشها و انتساب آن به معصوم، صحیح نیست و صرفا زمانی قابل استناد است که شاهدی از آن در منابع شیعی باشد و یا در واقعیت محقق شود
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
#الّلهُمَّ_صَلِّ_عَلَی_مُحَمَّد_وَ_آلِ_مُحَمَّدٍ_و_عَجّل_فَرَجَهم 🌿🌸
@montazeran60
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣7️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻ولد عباس: مخالف مذهب شیعه
🔹ثابت و یقینی است که شیعه در جنگ ناحیه آذربایجان، نقش بیطرف را ایفا میکند و شرکت ندارد (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ). حال افرادی که افکار آلوده سیاسی خویش را مباحث علمی میآمیزند، چگونه مدعی هستند «ولد عباس» بر حکومت شیعی ایران قبل ظهور منطبق است و آیا شیعه ایران با ارمنیها در جنگ ناحیه آذربایجان خواهند جنگید (حَرْبِ وُلْدِ الْعَبَّاسِ مَعَ فِتْيَانٍ أَرْمِينِيَّةٍ)؟ خیر[144]. زیرا به قرینه اینکه شیعه در این جنگ شرکت نمیکند.
🔹«بنیعباس» مذکور در احادیث مهدویت، کنایه از حکومتهای عربی مخالف منهج اهلبیت[145] و «ولد عباس» نیز اشاره به پروشیافتگان حکومتهای عربی مخالف شیعه و مکتب اهلسنت تکفیری (که حتی در رنگ سیاه لباس و پوشش نیز خود را به بنیعباس شبیه کردند) و متعلق به «جریان ابقع»[146] مستقر در فتنه شام قبل ظهور است[147] و نشانگر این است که یکی از طرفهای جنگ با نظامیان ارمنستان، گروههای سلفی مخالف شیعه خواهند بود. لازم به ذکر است، زبان روایات در بیان اسامی شخصیتهای ظهور، نمادین، رمزآلود، کنایهای و حاکی از حقایق و واقعیاتی است.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
@montazeran60
24.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣0️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻« تصویر بالا » : افشاگری امامجمعه اردبیل از فتنه جنگ در آذربایجان
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
@montazeran60
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣9️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻ائتلاف نظامی «اخوان الترک» و «ولد عباس» در جنگ آذربایجان
🔹سوالی که مطرح میشود «ولد عباس» مستقر در فتنه شام، چگونه در منطقه آذربایجان با جوانان ارمنی به جنگ خواهند پرداخت؟[150] با تشکیل «خانواده حدیثی» و به قرینه اینکه از دسیسهچینی ترکها در خرابی آذربایجان، سخن به میان آمده است، احتمال دارد گروههای تکفیری مخالف شیعه توسط ترکها از منطقه شام به صحنه جنگ آذربایجان منتقل شوند. و یکی از دلایل عمده خرابی منطقه آذربایجان در نتیجه ورود جماعت سلفی به این مناطق رقم خواهد خورد. زیرا در روایات، برای ترکها دو مرحله نظامی مخرّب، مطرح شده است، نقشآفرینی نظامی در منطقه آذربایجان و نیز گسیل قدرت نظامی به شرق سوریه:
🔹 لِلتُّرْكِ خَرْجَتَانِ: خَرْجَةٌ مِنْهَا خَرَابُ آذَرْبِيجَانَ، وَ خَرْجَةٌ يَخْرُجُونَ فِي الْجَزِيرَة[151]؛ لِلتُّرْكِ خَرْجَتَانِ: إِحْدَاهُمَا يُخَرِّبُونَ أَذَرْبِيجَانَ، وَ الثَّانِيَةُ يَشْرَعُونَ مِنْهَا عَلَى شَطِّ الْفُرَات.[152]
🔹به قرینه اینکه «ترکها» وارد جزیرۀ[153] در مناطق محل عبور فرات میشوند، پس به یقین، مقصود «اخوان الترک» نقشآفرین در منطقه شام است که در مراحل پایانی فتنه شام[154] به جزیرة الشام (مناطق مابین رقه و دیرالزور) در شرق سوریه[155] حمله نظامی میکنند:
🔹 تُخْسَفُ قَرْيَةٌ مِنْ قُرَى الشَّام ... وَ سَيُقْبِلُ إِخْوَانُ التُّرْكِ حَتَّى يَنْزِلُوا الْجَزِيرَة.[156]
🔹جنگ ایران و ترکیه در آخرالزمان؟
🔹نکته مهم و شایان ذکر اینکه هرچند حضور جماعت تکفیری سلفی در مرزهای کیان شیعه، خطرساز و تهدید امنیت ملی، تلقی میشود لکن با تاکید امام معصوم بر عدم مداخله نظامی مستقیم با طرفهای درگیر در جنگ ناحیه آذربایجان (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ)، از اینرو با فتنهگریهای «اخوان الترک»، نباید مواجهه مستقیم نظامی داشت تا سرانجام با دست خویش، خود را در مهلکه شرق سوریه (قرقیسیا) در مواجهه با دشمنان شیعه هلاک نمایند و در واقع اخوان الترک، سپر بلای شیعه در تقابل نظامی با دشمن اصلی، سفیانی موردحمایت غربیها خواهند شد
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
@montazeran60
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•3️⃣1️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻دیپلماسی مواجهه با فتنه «اخوان الترک» در جغرافیای ظهور
🔹بنابراین دیپلماسی حکومت زمینهساز در مواجهه با فتنهانگیزی «اخوان الترک»، باید مبتنی بر خویشتنداری و در عین حال پاسداری از مرزهای جغرافیای کیان شیعه باشد؛ زیرا هرچند در «ابتدا» فتنه شام، ترکها با رومیها، اشتراک منافع دارند اما در نهایت بعد از وقوع حوادثی باهم اختلاف شدید پیدا خواهند کرد به گونهای که منجر به جنگ در برخی مناطق نیز خواهد شد:
🔹 اسْتَثَارَتْ عَلَيْكُمُ الرُّومُ وَ التُّرْكُ وَ جُهِّزَتِ الْجُيُوشُ ... وَ يَتَخَالَفُ التُّرْكُ وَ الرُّومُ وَ تَكْثُرُ الْحُرُوبُ فِي الْأَرْض.[166]
🔹 زمانى كه رومیها و ترکها، غبار فتنه را عليه شما بلند كردند و بر شما بشورند و لشکرها آماده و تجهيز شوند ... آنگاه و ترکها با رومیها اختلاف پیدا میکنند و جنگ در نقاط مختلف گسترش پیدا میکند.
🔹به نظر میرسد بعد از اعلان «مارقة الشام»[167]، به دلیل پیشروی نظامی اخوان الترک در شرق سوریه، از علل اصلی اختلاف ترکها با غربیها است. و همانطور که بیان گردید با فتنهگریهای «اخوان الترک» در جغرافیای ظهور، نباید مواجهه مستقیم نظامی داشت تا سرانجام با دست خویش خود را در مهلکه شرق سوریه (قرقیسیا) در مواجهه با دشمنان شیعه هلاک نمایند.
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
@montazeran60
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سناریوی آخرالزمانی «آتش آذربایجان» قبل ظهور
┈┈┈┈┈┈┈•2️⃣2️⃣•┈┈┈┈┈┈
🔻« تصویر بالا » : پناهیان: ذکر برخی نشانههای ظهور از باب رصد تحرکات دشمن است و الزاما به معنای وقوع آن نیست
ادامه گزارش ویژه در پست بعدی ⬇️⬇️⬇️
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🌸🍃
@montazeran60