eitaa logo
🌼 منتظران ³¹³ 🌼
182 دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
18.1هزار ویدیو
304 فایل
⸤ بسم‌رب‌الشھداء🌿'! ⸣ • . "هل‌من‌ناصرینصرنـے❔" 🌱|مۍشنوے‌رفیـق؟! امام‌زمـ؏ـانمون‌یـٰارمۍطلبـد♥️!(: ــــــ ـ🌼. ا شروط: @Shartha60 !
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹امروز امواج از زمان جناب نوح بسیار سنگین تر است 🔸و تنها راه نجات است @montazeran60
12.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 چه کسی از نمایش مداوم سیگار در سینمای ایران سود می‌ برد؟ @montazeran60
نمایی از لانچر S-300 PMU2 پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران . آخرین ورژن و بروز ترین مدل خانواده S-300 همین مدل است که بنام PMU2 کدگذاری شده است. سفارش پدافند ایران در اواخر دولت سید محمد خاتمی مدل PMU1 بود که در آن دوره نیاز کشور را برطرف میکرد . اما با ایجاد تحریم های سنگین تسلیحاتی جهانی و قرار گرفتن کشور زیر فصل 7 شورای امنیت سازمان ملل و همزمان کنار رفتن پوتین و سر کار آمدن دیمیتری مدوِدُف که علاقه خاصی به ارتباط با غرب داشت این سفارش به ایران تحویل نشد. پس از سالها و با مذاکرات میان دولت دکتر روحانی و دولت جدید پوتین توافق مجددی صورت گرفت. اما اینبار در مقابل تاخیر چند ساله ای که در تحویل ایجاد شد قرار بر این شد که آخرین مدل یعنی PMU2 بصورت سفارشی همراه با موشکهای 48N6E2 با برد 200 کیلومتر و سقف ارتفاع درگیری 27 کیلومتر و سیستم قدرتمند شبکه پدافندی یونیورسال و رادار پیشرفته 96L6E به ایران تحویل شود. این رادار در S-400 نیز بکار گرفته شده است. @montazeran60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: 🖌ملاحظه کنید چگونه امام سجاد (ع) تنها در مسجد دمشق این سخنان را نفرمودند بلکه بر آن منبر برای همه بشریت سخن گفتند تا کودکان ما نیز انعکاس آن سخنان باشند. آیا می توان خوشید را خاموش کرد؟ @montazeran60
⛔️ روایاتی در مورد ◀️قال الصادق عليه السلام:...رَأَيْتَ الْمُؤْمِنَ مَحْزُوناً مُحْتَقَراً ذَلِيلًا وَ رَأَيْتَ الْبِدَعَ‏ وَ الزِّنَا قَدْ ظَهَر...وَ رَأَيْتَ كُلَّ عَامٍ يَحْدُثُ فِيهِ مِنَ الشَّرِّ وَ الْبِدْعَةِ أَكْثَرُ مِمَّا كَانَ ... ✅هنگامی که دیدی مومن محزون وتحقیر شده وذلیل می باشد ومی بینی که بدعت وزنا آشکار می شود ....ومی بینی که هر سال یک چیز جدیدی از شر وبدعت از قبل احداث می شود. ◀️الكافي (ط - الإسلامية)  ج‏8 ص 39 ✅امیرالمومنین على عليه السّلام فرمود: سه موضوع است كه هر كس آنها را مراعات كند، از شرّ شيطان و هر بلايى محفوظ مى‏ماند: ⬅️كسى كه با زن نامحرمى در جايى قرار نگيرد كه مانع باز دارنده‏اى براى آنان وجود ندارد، و كسى كه به سلطان و قدرتمندى وارد نشود، و كسى كه بدعتگزارى را، در بدعتگزاريش يارى نكند. ✅النوادر (للراوندي) ص 14 بحار الأنوار (ط - بيروت) ج‏71 ص 197 🔴امام باقر عليه السلام : ثَلاثَةٌ لَيْسَ لَهُمْ حُرْمَةٌ: صاحِبُ هَوىً مُبْتَدِعٌ، وَ الاِْمامُ الجائِرٌ، وَ الفاسِقُ الْمُعْلِنُ بِالْفِسْقِ؛ ◀️ترجمه امام باقر عليه السلام : سه گروه، احترام ندارند: هواپرستِ بدعت گذار (كه به نام دين و به كام خود، احكام خدا را تغيير مى دهد) و پيشواى ستمكار، و فاسقى (بدكارى) كه علنى هرزگى مى كند. ⛔️منابع:وسائل الشيعة، ج 8، ص 605، ح 5. ✅ امام على عليه السلام : بدترينِ مردم نزد خداوند پيشواى ستمگرى است كه هم خود گمراه است و هم سبب گمراهى است؛زيرا سنّت معمول را مى ميراند و بدعت متروك را زنده مى كند. شنيدم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله مى فرمود: در روز قيامت پيشواى ستمگر آورده مى شود بى آن كه پشتيبان و عذرخواهى داشته باشد. پس، در آتش دوزخ افكنده مى شود و همچون سنگ آسيا در دوزخ به چرخش در مى آيد، سپس در قعر آن به بند كشيده مى شود. ⛔️منابع نهج البلاغة : الخطبة 165 . انیم ✅قال علی علیه السلام :نَّمَا النَّاسُ‏ رَجُلَانِ‏ مُتَتَبِّع‏شِرْعَةً وَ مُبْتَدِعٌ بِدْعَةً لَيْسَ مَعَهُ مِنَ اللَّهِ سُبْحَانَهُ بُرْهَانُ سُنَّةٍ وَ لَا ضِيَاءُ حُجَّة ♻️مردم دو دسته‏ اند: گروه اول دنبال این است که علومش رااز شریعت بدست آورد، و گروه دوم پديد آورنده بدعت كه او را از جانب خدا نه برهانى از سنّت و نه نورى از دليل و حجّت است. ◀️نهج البلاغة (للصبحي صالح)، ص: 255 وسائل الشيعه ج ٢٧/ص١٣٥ ◀️قَالَ الصَّادِقُ عليه السلام: وَ احْذَرْ مُجَالَسَةَ أَهْلِ الْبِدَعِ فَإِنَّهَا تُنْبِتُ‏ فِي‏ الْقَلْبِ‏ كُفْراً وَ ضَلَالًا مُبِينا ✅ازهمنشینی با اهل بدعت به حذرباش چراکه همنشینی بااهل بدعت کفر وگمراهی آشکاردرقلب می رویاند. ⛔️مستدرك الوسائل ج‏12 ص315  ☑️قال الامام علی بن الحسین السجادعلیهماالسلام :اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ وَفِّقْنَا فِي يَوْمِنَا هَذَا وَ لَيْلَتِنَا هَذِهِ وَ فِي جَمِيعِ أَيَّامِنَا لِاسْتِعْمَالِ الْخَيْرِ، وَ هِجْرَانِ الشَّرِّ، وَ شُكْرِ النِّعَمِ، وَ اتِّبَاعِ السُّنَنِ، وَ مُجَانَبَةِ الْبِدَع‏... ◀️بار خدايا بر محمّد و آل او درود فرست، و ما را در اين روزو اين شب و همه روزهامان توفيق عطا فرما براى انجام نيكى و دورى از بدى و سپاسگزارى از نعمتها و پيروى از سنّتها (واجبات و مستحبّات) و ترك بدعتها (احداث چيزهائى در دين كه از دين نيست) ◀️الصحيفة السجادية ص50 دعای 6  ◀️قال الرضا علیه السلام:مَنْ رَدَّ صَاحِبَ بِدْعَةٍ عَنْ بِدْعَتِهِ‏ فَهُوَ سَبِيلٌ مِنْ سَبِيلِ اللَّه‏ ✅هرکس برگرداند صاحب بدعت از بدعت خود ، جهاد فی سبیل الله است 🔺فقه الرضا علیه السلام ص383 بحار الأنوار (ط - بيروت)  ج‏2 ص 308 ◀️عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَلِيٍّ علیه السلام قَالَ: مَنْ مَشَى إِلَى صَاحِبِ‏ بِدْعَةٍ فَوَقَّرَهُ فَقَدْ مَشَى فِي هَدْمِ الْإِسْلَامِ ترجمه ✅حضرت امام صادق (عليه السلام)  ازپدربزرگوارشان از امیرالمومنین (عليهم السلام) می فرمایند:هرکس به سوی صاحب بدعتی برود که باعث بزرگی جایگاه وی شودهمانادرراه نابودی اسلام قدم برداشته است. 🔺من لا يحضره الفقيه ج‏3 ص 572 
⛔️شیاطین_امت_ها 🌹 سوره الأنعام۱۱۲ وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ 🌹و همچنين براى هر پيامبرى دشمنانى از شياطين انس و جن قرار داديم. براى فريب يكديگر، سخنان آراسته القا مى‌كنند. اگر پروردگارت مى‌خواست، چنين نمى‌كردند. پس با افترايى كه مى‌زنند رهايشان ساز. 🌿 ﻗﺎﻝ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺇﺑﺮﺍﻫﻴﻢ: ﻭ ﺣﺪﺛﻨﻲ ﺃﺑﻲ، ﻋﻦ ﺍﻟﺤﺴﻴﻦ ﺑﻦ ﺳﻌﻴﺪ، ﻋﻦ ﺑﻌﺾ ﺭﺟﺎﻟﻪ، ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ) ﻗﺎﻝ: «ﻣﺎ ﺑﻌﺚ ﺍﻟﻠﻪ ﻧﺒﻴﺎ ﺇﻟﺎ ﻭ ﻓﻲ ﺃﻣﺘﻪ ﺷﻴﻄﺎﻧﺎﻥ ﻳﺆﺫﻳﺎﻧﻪ ﻭ ﻳﻀﻠﺎﻥ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺑﻌﺪﻩ، ﻓﺄﻣﺎ ﺻﺎﺣﺒﺎ ﻧﻮﺡ ﻓﻘﻴﻄﻔﻮﺹ ﻭ ﺧﺮﺍﻡ، ﻭ ﺃﻣﺎ ﺻﺎﺣﺒﺎ ﺇﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻓﻤﻜﺜﻞ ﻭ ﺭﺯﺍﻡ، ﻭ ﺃﻣﺎ ﺻﺎﺣﺒﺎ ﻣﻮﺳﻰ ﻓﺎﻟﺴﺎﻣﺮﻱ ﻭ ﻣﺮﻋﺘﻴﺒﺎ، ﻭ ﺃﻣﺎ ﺻﺎﺣﺒﺎ ﻋﻴﺴﻰ ﻓﺒﻮﻟﺲ، ﻭ ﻣﺮﺗﻴﻮﻥ، ﻭ ﺃﻣﺎ ﺻﺎﺣﺒﺎ ﻣﺤﻤﺪ (ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ) ﻓﺤﺒﺘﺮ ﻭ ﺯﺭﻳﻖ». 🌾 ﺣﺴﻴﻦ ﺑﻦ ﺳﻌﻴﺪ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮﻯ ﺭﺍ ﻧﻔﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺍﻣﺖ ﺍﻭ ﺩﻭ ﺷﻴﻄﺎﻥ (ﺍﻧﺴﻰ) ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺁﻥ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺭﺍ ﺍﺫﻳﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻣﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﺷﻴﺎﻃﻴﻦ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﻧﻮﺡ «ﻗﻴﻄﻴﻘﻮﺱ ﻭ ﺧﺮﺍﻡ»، ﺷﻴﺎﻃﻴﻦ ﻫﻢ ﻋﺼﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ «ﻣﻜﻴﻞ ﻭ ﺭﺯﺍﻡ» ﻭ ﺷﻴﺎﻃﻴﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻮﺳﻰ «ﺳﺎﻣﺮﻯ ﻭ ﻣﺮﻋﺘﻴﺎ» ﻭ ﻫﻢ ﻋﺼﺮ ﻋﻴﺴﻰ «ﺑﻮﻟﺲ ﻭ ﻣﺮﻳﺘﻮﻥ» ﻭ ﺷﻴﺎﻃﻴﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺍﻛﺮﻡ «ﺣﺒﺘﺮ ﻭ ﺯﺭﻳﻖ» ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻛﻨﺎﻳﻪ ﺍﺯ ﻓﻠﺎﻧﻰ ﻭ ﻓﻠﺎﻧﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﻏﺼﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻇﻠﻢ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ. 📗کتاب تفسیر برهان ج ۲ص۴۶۹ 📕کتاب تفسیر قمی ج۱ص۲۱۴ 📔کتاب بحار الانوار ج۳۰ص۱۸۶ ❗️ﺣﺒﺘﺮ ﺩﺭ ﻟﻐﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻯ ﺭﻭﺑﺎﻩ ﻭ ﺯﺭﻳﻖ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻯ ﻛﻮﺭ ﺩﻝ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺍﺋﻤﻪ ﻫﺪﻯ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻡ ﺗﻘﻴﻪ ﺍﺯ ﻇﺎﻟﻤﻴﻦ ﺣﻖ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺍﺕ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻣﺜﻞ ﺟﺒﺖ ﻭ ﻃﺎﻏﻮﺕ ﻭ ﻓﻠﺎﻧﻰ ﻭ ﻓﻠﺎﻧﻰ ﻭ ﺣﺒﺘﺮ ﻭ ﺯﺭﻳﻖ ﻭ ﻏﻴﺮ ﺫﻟﻚ. .
✅ﻗَﺎﻝَ ﺭَﺳُﻮﻝُ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﺹ ﻳَﺄْﺗِﻲ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟﻨﱠﱠﺎﺱِ ﺯَﻣَﺎﻥٌ ﺑُﻄُﻮﻧُﻬُﻢْ ﺁﻟِﻬَﺘُﻬُﻢْ ﻭَ ﻧِﺴَﺎﺅُﻫُﻢْ ﻗِﺒْﻠَﺘُﻬُﻢْ ﻭَ ﺩَﻧَﺎﻧِﻴﺮُﻫُﻢْ ﺩِﻳﻨُﻬُﻢْ ﻭَ ﺷَﺮَﻓُﻬُﻢْ ﻣَﺘَﺎﻋُﻬُﻢْ ﻟَﺎ ﻳَﺒْﻘَﻰ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﺈِﻳﻤَﺎﻥِ ﺇِﻟﱠﱠﺎ ﺍﺳْﻤُﻪُ ﻭَ ﻟَﺎ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﺈِﺳْﻠَﺎﻡِ ﺇِﻟﱠﱠﺎ ﺭَﺳْﻤُﻪُ ﻭَ ﻟَﺎ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻘُﺮْﺁﻥِ ﺇِﻟﱠﱠﺎ ﺩَﺭْﺳُﻪُ ﻣَﺴَﺎﺟِﺪُﻫُﻢْ ﻣَﻌْﻤُﻮﺭَﺓٌ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﺒِﻨَﺎﺀِ ﻭَ ﻗُﻠُﻮﺑُﻬُﻢْ ﺧَﺮَﺍﺏٌ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻬُﺪَﻯ ﻋُﻠَﻤَﺎﺅُﻫُﻢْ ﺷَﺮﱡﱡ ﺧَﻠْﻖِ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﻋَﻠَﻰ ﻭَﺟْﻪِ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﺣِﻴﻨَﺌِﺬٍ ﺍﺑْﺘَﻠَﺎﻫُﻢُ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪُ ﻓِﻲ ﻫَﺬَﺍ ﺍﻟﺰﱠﱠﻣَﺎﻥِ ﺑِﺄَﺭْﺑَﻊِ ﺧِﺼَﺎﻝٍ ﺟَﻮْﺭٍ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺴﱡﱡﻠْﻄَﺎﻥِ ﻭَ ﻗَﺤْﻂٍ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺰﱠﱠﻣَﺎﻥِ ﻭَ ﻇُﻠْﻢٍ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻮُﻟَﺎﺓِ ﻭَ ﺍﻟْﺤُﻜﱠﱠﺎﻡِ ✅ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻛﺮﻡ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺯﻣﺎﻧﻰ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﺷﻜﻢ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻣﻌﺒﻮﺩﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﻫﺸﻬﺎ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺯﻧﺎﻧﺸﺎﻥ ﻗﺒﻠﻪ ﮔﺎﻫﺸﺎﻥ ﻭ ﭘﻮﻟﻬﺎﻯ ﻃﻠﺎﻳﺸﺎﻥ ﺩﻳﻨﺸﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﻭ ﺭﻭ ﺁﻭﺭﺩﻥ، ﻭ ﺷﺮﻑ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻣﺘﺎﻋﺸﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﺎﻗﻰ ﻧﻤﺎﻧﺪ ﻣﮕﺮ ﺍﺳﻤﺶ ﻭ ﺍﺯ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﻣﮕﺮ ﺭﺳﻤﺶ ﻭ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﮕﺮ ﺩﺭﺳﺶ. ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺁﺑﺎﺩﺍﻥ (ﭘﺮ) ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺟﻤﻌﻴﺖ، ﻭ ﻗﻠﺒﻬﺎﻳﺸﺎﻥ ﺧﺎﻟﻰ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻫﺪﺍﻳﺖ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ، ﭼﻬﺎﺭ ﭼﻴﺰ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ: 🔍ﺟﻮﺭ ﺳﻠﻄﺎﻥ، ﻭ ﻗﺤﻄﻰ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ، ﻭ ﻇﻠﻢ ﻭﺍﻟﻴﺎﻥ ﻭ ﺣﺎﻛﻤﺎﻥ. 📘كتاب ﺑﺤﺎﺭﺍﻟﺎﻧﻮﺍﺭ،ج٢٢ﺹ٤٥٣
🖌کلام امیر المومنین درباره امام عجل الله ✅ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﻯ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺍﻟﻠّﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ◀️ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺎﻣﺮ ﻏﺎﺋﺐ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﺯﻳﺮﺍ ﻛﻪ ﺧﺪﻋﻪ ﻭ ﻧﻴﺮﻧﮕﻬﺎﻯ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺯ ﺣﺪ ﻣﻰ ﮔﺬﺭﺩ، ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﻯ ﻛﻴﻨﻪ ﻭ ﻋﺪﺍﻭﺕ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﻛﻪ ﻧﺰﺩﻳﻜﺘﺮﻳﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺷﻤﻦ ﺗﺮﻳﻦ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. 📏ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻭﺭﺍ ﺑﺎ ﻟﺸﻜﺮﻳﺎﻥ ﻏﻴﺒﻰ ﺧﻮﺩ ﻳﺎﺭﻯ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﺩﻳﻦ ﺟﺪﺵ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠّﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺑﺎ ﻛﻔﺎﻳﺖ ﺧﻮﻳﺶ ﺑﺮ ﻫﻤﻪ ﺍﺩﻳﺎﻥ ﺟﻬﺎﻥ ﻏﻠﺒﻪ ﺩﻫﺪ ﺍﮔﺮﭼﻪ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﻛﺮﺍﻫﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. 📗ﺑﺤﺎﺭﺍﻟﺎﻧﻮﺍﺭ: ﺝ٩٠ﺹ١٢٥ 📘 ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺻﺎﻓﻰ: ﺝ٢ﺹ٣٣٨ 📕 ﺍﻟﺒﺮﻫﺎﻥ: ﺝ٤ﺹ٩٧ 📙ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ: ﺝ٢ ﺹ٢١٢ 📔 ﺍﻟﺎﺣﺘﺠﺎﺝ ,ﺝ ١، ﺹ: ٢٥٧ پ؛ن؛باورش برای خیلی ها سخته ولی کافیست یه نگاه به تاریخ بیندازیم !!تمام امام ها به دست نزدیکترین افراد و مدعی مسلمان شهید شدن!!تا جایی که همسر امام شریک قتل امام بود مانند امام حسن که به دست همسرش جعده مسموم شد....
🔺هَلْ يَنْظُرُونَ إِلَّا أَنْ يَأْتِيَهُمُ اللَّهُ فِي ظُلَلٍ مِنَ الْغَمَامِ وَالْمَلَائِكَةُ وَقُضِيَ الْأَمْرُ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ آيا اينان منتظر آن هستند كه خدا با فرشتگان در زير سايبانى از ابر نزدشان بيايد و كار يكسره شود؟ حال آنكه خدا مرجع همه كارهاست. 🌺سوره بقره ایه ٢١٠ 🔵 ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺣﻤﺰﺓ ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺟﻌﻔﺮ عليه السلام ﻗﺎﻝ ﻗﺎﻝ ﻳﺎ ﺃﺑﺎﺣﻤﺰﺓ ﻛﺄﻧﻲ ﺑﻘﺎﺋﻢ ﺃﻫﻞ ﺑﻴﺘﻲ ﻗﺪﻋﻠﺎ ﻧﺠﻔﻜﻢ، ﻓﺈﺫﺍﻋﻠﺎ ﻓﻮﻕ ﻧﺠﻔﻜﻢ ﻧﺸﺮ ﺭﺍﻳﺔ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ (ص)، ﻓﺈﺫﺍﻧﺸﺮﻫﺎ ﺍﻧﺤﻄﺖ ﻋﻠﻴﻪ ﻣﻠﺎﺋﻜﺔ ﺑﺪﺭ ﻭ ﻗﺎﻝ ﺃﺑﻮ ﺟﻌﻔﺮ عليه السلام ﺇﻧﻪ ﻧﺎﺯﻝ ﻓﻲ ﻗﺒﺎﺏ ﻣﻦ ﻧﻮﺭ ﺣﻴﻦ ﻳﻨﺰﻝ ﺑﻈﻬﺮ ﺍﻟﻜﻮﻓﺔ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﻔﺎﺭﻭﻕ ﻓﻬﺬﺍ ﺣﻴﻦ ﻳﻨﺰﻝ ﻭ ﺃﻣﺎ «ﻗﻀُﻲِ َ ﺍﻟﺄَﻣﺮُ»ﻓﻬﻮ ﺍﻟﻮﺳﻢ ﻋﻠﻲ ﺍﻟﺨﺮﻃﻮﻡ ﻳﻮﻡ ﻳﻮﺳﻢ ﺍﻟﻜﺎﻓﺮ 🔴ﺍﺑﻰ ﺣﻤﺰﻩ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﺎﻗﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ◀️«ﺍﻯ ﺍﺑﻰ ﺣﻤﺰه ﻣﺜﻞ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ (ﺩﺍﺭﻡ) ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻢ ﻗﺎﺋﻢ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﻛﻪ ﭘﺮﭼﻢ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻛﺮﻡ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺭﺍ ﺑﺎﻟﺎﻯ ﻧﺠﻒ ﺑﻠﻨﺪ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﻫﻤﻴﻨﻜﻪ ﭘﺮﭼﻢ ﺑﺮﺍﻓﺮﺍﺷﺘﻪ ﺷﺪ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺟﻨﺎﺕ (ﺟﻨﮓ) ﺑﺪﺭ ﺑﺮ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ ﺍﻛﺮﻡ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺩﺭ ﻗﺒﻪ ﻫﺎﻳﻰ ﺍﺯ ﻧﻮﺭﻧﺎﺯﻝ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ». ✅ همچنين امام باقر عليه السلام فرمود: حضرت قائم عليه السلام به هنگامي كه مي خواهد در كوفه و بر روي فاروق ظهور يابد، در گنبدي از نور نازل مي شود و آن، هنگامي است كه نازل مي شود و منظور از «وَقُضِي الأَمْرُ»، داغي است بر روي بيني كافران، در روزي كه داغ زده مي شوند. 📚كتاب تفسير عياشي ج١ص١٠٣
🔴زمان فتنه ها به قرآن روی بیاورید 🌺رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: ✨اِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرآنِ ... و لَهُ ظَهْرٌ وَ بَطْنٌ فَظاهِرُهُ حُكْمٌ وَ باطِنُهُ عِلْمٌ ... فيهِ مَصابيحُ الْهُدى وَ مَنارُ الْحِكْمَةِ وَ دَليلٌ عَلَى الْمَعْرِفَةِ لِمَنْ عَرَفَ الصِّفَةَ؛ ✍هنگامى كه ها چون پاره هاى شب تار بر شما مشتبه شود، به روى بياوريد ... براى قرآن ظاهرى و باطنى است. 📖 آن حكمت و آن دانش است ✍ در چراغ هاى هدايت و نشانه هاى حكمت و راهنماى معرفت هست، براى كسى كه ويژگى اش را . 📙کتاب کافی ج۲ص۵۹۹ح۲
دریافت علوم از غیر اهل بیت علیهم السلام مساوی باورود به دریای فتنه ها قال علی علیه السلام :قَدْ خَاضُوا بِحَارَ الْفِتَنِ‏ وَ أَخَذُوا بِالْبِدَعِ دُونَ السُّنَنِ وَ أَرَزَ الْمُؤْمِنُونَ وَ نَطَقَ الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ نَحْنُ الشِّعَارُ وَ الْأَصْحَابُ وَ الْخَزَنَةُ وَ الْأَبْوَابُ وَ لَا تُؤْتَى الْبُيُوتُ إِلَّا مِنْ أَبْوَابِهَا فَمَنْ أَتَاهَا مِنْ غَيْرِ أَبْوَابِهَا سُمِّيَ سَارِقا ✅عده‌اي‌ از مردم‌ در درياي‌ فتنه‌ها فرو رفته‌، از سنت‌ها روي‌گردان‌ و به‌ بدعت‌ها رو آورده‌اند، مؤمنان‌ به‌ گوشه انزوا رفته‌ و گمراهان‌ و دروغ‌گويان‌ ميدان‌دار سخن‌ شده‌اند، در حالي‌ كه‌ ما نماينده‌ و اصحاب‌ راستين‌ پيامبر  صلی الله علیه وآله  و حاملان‌ و درهاي‌ شهر علم‌ او هستيم‌ و به‌ خانه‌ها جز از درهاي‌ آن‌ نمي‌توان‌ وارد شد و هر كه‌ از غير در وارد شود، سارق‌ است‌. 🔺نهج البلاغة (للصبحي صالح) ص 215 خ 154 وسائل الشيعة  ج‏27 ص134 
مانند امروز که به بهانه سلامت مردم‌!باطل خود رو آمیخته کردن و هر کاری میکنن با دیکتاتور تمام عیار به اسم سلامت .... حلال را حرام حرام رو حلال...‌‌ ......... و مردم رو خیلی جاها به جان هم انداختن 🔺ﺍﻟْﺤُﺴَﻴْﻦُ ﺑْﻦُ ﻣُﺤَﻤّﺪٍ ﺍﻟْﺄَﺷْﻌَﺮِﻱّ ﻋَﻦْ ﻣُﻌَﻠّﻰ ﺑْﻦِ ﻣُﺤَﻤّﺪٍ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﺤَﺴَﻦِ ﺑْﻦِ ﻋَﻠِﻲّ ٍ ﺍﻟْﻮَﺷّﺎﺀِ ﻭَ ﻋِﺪّﺓٌ ﻣِﻦْ ﺃَﺻْﺤَﺎﺑِﻨَﺎ ﻋَﻦْ ﺃَﺣْﻤَﺪَ ﺑْﻦِ ﻣُﺤَﻤّﺪٍ ﻋَﻦِ ﺍﺑْﻦِ ﻓَﻀّﺎﻝٍ ﺟَﻤِﻴﻌﺎً ﻋَﻦْ ﻋَﺎﺻِﻢِ ﺑْﻦِ ﺣُﻤَﻴْﺪٍ ﻋَﻦْ ﻣُﺤَﻤّﺪِ ﺑْﻦِ ﻣُﺴْﻠِﻢٍ ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﺟَﻌْﻔَﺮٍ ﻉ ﻗَﺎﻝَ ﺧَﻄَﺐَ ﺃَﻣِﻴﺮُ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ ﻉ ﺍﻟﻨّﺎﺱَ ﻓَﻘَﺎﻝَ ﺃَﻳّﻬَﺎ ﺍﻟﻨّﺎﺱُ ﺇِﻧّﻤَﺎ ﺑَﺪْﺀُ ﻭُﻗُﻮﻉِ ﺍﻟْﻔِﺘَﻦِ ﺃَﻫْﻮَﺍﺀٌ ﺗُﺘّﺒَﻊُ ﻭَ ﺃَﺣْﻜَﺎﻡٌ ﺗُﺒْﺘَﺪَﻉُ ﻳُﺨَﺎﻟَﻒُ ﻓِﻴﻬَﺎ ﻛِﺘَﺎﺏُ ﺍﻟﻠّﻪِ ﻳَﺘَﻮَﻟّﻰ ﻓِﻴﻬَﺎ ﺭِﺟَﺎﻝٌ ﺭِﺟَﺎﻟًﺎ ﻓَﻠَﻮْ ﺃَﻥّ ﺍﻟْﺒَﺎﻃِﻞَ ﺧَﻠَﺺَ ﻟَﻢْ ﻳَﺨْﻒَ ﻋَﻠَﻰ ﺫِﻱ ﺣِﺠًﻰ ﻭَ ﻟَﻮْ ﺃَﻥّ ﺍﻟْﺤَﻖّ ﺧَﻠَﺺَ ﻟَﻢْ ﻳَﻜُﻦِ ﺍﺧْﺘِﻠَﺎﻑٌ ﻭَ ﻟَﻜِﻦْ ﻳُﺆْﺧَﺬُ ﻣِﻦْ ﻫَﺬَﺍ ﺿِﻐْﺚٌ ﻭَ ﻣِﻦْ ﻫَﺬَﺍ ﺿِﻐْﺚٌ ﻓَﻴُﻤْﺰَﺟَﺎﻥِ ﻓَﻴَﺠِﻴﺌَﺎﻥِ ﻣَﻌﺎً ﻓَﻬُﻨَﺎﻟِﻚَ ﺍﺳْﺘَﺤْﻮَﺫَ ﺍﻟﺸّﻴْﻄَﺎﻥُ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻪِ ﻭَ ﻧَﺠَﺎ ﺍﻟّﺬِﻳﻦَ ﺳَﺒَﻘَﺖْ ﻟَﻬُﻢْ ﻣِﻦَ ﺍﻟﻠّﻪِ ﺍﻟْﺤُﺴْﻨَﻰ ✅ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺮﺩﻡ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﻰ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ✅ ﺍﻯ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﭘﻴﺪﺍﻳﺶ ﺁﺷﻮﺑﻬﺎ ﻓﺮﻣﺎﻧﺒﺮﻯ ﻫﻮﺳﻬﺎ ﻭ ﺑﺪﻋﺖ ﻧﻬﺎﺩﻥ ﺍﺣﻜﺎﻣﻰ ﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺧﻠﺎﻑ ﻗﺮﺁﻥ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻣﻰ ﺑﺪﻧﺒﺎﻝ ﻣﺮﺩﻣﻰ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﺪﺳﺖ ﮔﻴﺮﻧﺪ، ﺍﮔﺮ ﺑﺎﻃﻞ ﺑﺮﻫﻨﻪ ﻣﻰ ﺑﻮﺩ ﺑﺮ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪﻯ ﻧﻬﺎﺩﻥ ﻧﻤﻰ ﮔﺸﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺣﻖ ﻧﺎﺁﻣﻴﺨﺘﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﺍﺧﺘﻠﺎﻓﻰ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻤﻰ ﺷﺪ ﻭﻟﻰ ﻣﺸﺘﻰ ﺍﺯ ﺣﻖ ﻭ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺁﻣﻴﺨﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻫﻢ ﭘﻴﺶ ﺁﻳﻨﺪ، ﺍﻳﻨﺠﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺑﺮ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﭼﻴﺮﻩ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺧﺪﺍ ﺳﺒﻘﺖ ﻧﻴﻜﻰ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻧﺠﺎﺕ ﻳﺎﺑﻨﺪ. ◀️ کتاب کافی(ثقه اسلام مرحوم کلینی) ﻣﺠﻠﺪ 1، ﺻﻔﺤﻪ 99