فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مردم فرانسه امروز پرچم ناتو رو آتیش زدن ، کم کم مردم اروپا دارن متوجه میشن آمریکا چه کلاهی سرشون گذاشته
😑اما یه عده هنوز تو ایران معتقدن حق با ناتو و آمریکاست، موضوع اوکراین و روسیه نیست موضوع سیاست کثیف غربه
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹سخنران حکومتی از دیروز تا امروز🔹
حجت الاسلام نوغانی یکی از منبریهای توانمند در رژیم سابق بود که وقتی از شاه تعریف میکرد آنچنان بذل و بخششی در اوصاف ، در استخدام واژه ها و مدیریت لحن به قدری تبحر داشت که گمان میکردی درباره امام معصوم سخن میراند
در این وجیزه نیز دو مطالبه اصلاح رسانه و آموزش و پرورش را مطرح میکند با کلی تعریف و تمجید
شاه هم با کمال تکبر و با هزار منت در برابر او میگوید همین که به حرم امام رضا رسیدگی شده باید خدا رو شکر کنید
هزار جور گند زده به دین و معنویت ،فقط با همین یک اقدام توقع سجده کردن روحانیت را دارد .
حال مقایسه کنید با شرایط امروز
اینهمه خدمت نظام به اسلام ، مکتب اهل بیت ، توسعه کمی و کیفی مناسک، اعم از هیئات و اعتکاف و...
توسعه کمی و کیفی اماکن مذهبی
مانند مساجد و امام زاده ها
توسعه کمی و کیفی چاپ کتابهای مذهبی، تولیدات رسانه ای مذهبی و...
و هزاران خدمت دیگه در داخل ایران
و حفاظت از حرمهای اهل بیت در تمامی نقاط جهان حتی در عربستان که اگر نظام اسلامی ایران نمیبود تا به حال وهابیت قبر پیامبر را نیز با خاک یکسان میکردند
با اینهمه خدمت نظام به اسلام و تشیع ، عده ای از روحانیون هستند که البته از نظر فکری رهروان همان دست بوسان پهلوی هستند امروز نه تنها حاضر به دفاع از نظام و انقلاب نیستند بلکه گه گاه لگدی هم نثار میکنند و با سخن ، شعر ، استوری و پست زیر چتر امنیت به معارضه با نظام میپردازند
امر به معروف و نهی از منکر اینگونه روحانیون از اوجب واجبات است
🔹احمد صابری تولایی
🌹باسلام محضر شما
🟢چندحدیث ازامام کاظم علیه السلام تقدیم به وجودنازنین شما
🌹امام کاظم (علیه السلام) :
«اِعْمَلْ لِدُنْيَاكَ كَأَنَّكَ تَعِيشُ أَبَداً وَ اِعْمَلْ لآِخِرَتِكَ كَأَنَّكَ تَمُوتُ غَداً»
🌹برای دنیا آنگونه عمل کن که گویا میخواهی همیشه در دنیا بمانی ،
و برای آخرت خود بگونه ای تلاش کن که گویا فردا میخواهی بمیری ،
🌹الإمامُ الكاظمُ عليه السلام : قيلَ لِلُقمانَ : ما يَجْمَعُ مِن حِكْمتِكَ؟ قالَ : لا أسْألُ عَمّا كُفِيتُهُ ، ولا أتَكَلّفُ ما لا يَعْنيني .
🌹امام كاظم عليه السلام : به لقمان گفته شد : چكيده حكمت تو چيست ؟ گفت : از آنچه مى دانم نمى پرسم و براى آنچه به من مربوط نمى شود خود را به زحمت نمى اندازم .
🌹الإمامُ الكاظمُ عليه السلام : لا تَمْنَحوا الجُهّالَ الحِكمَةَ فتَظْلِموها ، ولا تَمْنَعوها أهْلَها فتَظْلِموهُم .
🌹امام كاظم عليه السلام : حكمت را در اختيار نادانان مگذاريد كه در غير اين صورت به آن ستم كرده ايد ، و آن را از اهلش دريغ نكنيد كه در غير اين صورت به آنان ستم روا داشته ايد .
🌹الإمامُ الكاظمُ عليه السلام : إجعَلوا لِأنفُسِكُم حظّاً مِن الدنيا بِإعطائها ما تَشتَهي مِن الحلالِ وما لا يَثلِمُ المُروّةَ وما لا سَرَفَ فيهِ ، واستَعِينوا بذلكَ على اُمورِ الدِّينِ ، فإنّهُ رُوِيَ : ليسَ مِنّا مَن تَرَكَ دُنياهُ لدِينِهِ ، أو تَرَكَ دِينَهُ لِدُنياهُ .
🌹امام كاظم عليه السلام : با برآوردن خواهشهاى نفسانى خود از حلال ، تا آن جا كه به مروّت لطمه اى نزند و به اسراف نينجامد ، به نفسهاى خويش از دنيا بهره اى دهيد و از اين طريق براى انجام امور دين خود كمك بگيريد ؛ زيرا روايت شده است كه : از ما نيست كسى كه دنيايش را به خاطر دينش رها كند يا دينش را براى دنيايش فرو گذارد .
🌹الإمامُ الكاظمُ عليه السلام : إنَّ العاقِلَ لا يُحَدِّثُ مَن يَخافُ تَكذيبَهُ ، ولا يَسألُ مَن يَخافُ مَنعَهُ ،ولا يَعِدُ ما لا يَقدِرُ عَلَيهِ ، ولا يَرجو ما يُعَنَّفُ بِرَجائهِ ، ولا يَتَقَدَّمُ عَلى ما يَخافُ العَجزَ عَنهُ .
🌹امام كاظم عليه السلام : خردمند به كسى كه مى ترسدتكذيبش كند، سخنى نمى گويد و از كسى كه مى ترسد مضايقه كند، چيزى نمى خواهد و وعده اى را كه از عهده انجامش برنمى آيد، نمى دهد و به آنچه كه در اميدواريش سرزنش شود، اميد نمى بندد و به كارى كه مى ترسد در آن درماند اقدام نمى ورزد.
#جهاد_تبیین
🔰محافظت حجاب در برابر افسردگی
▪️سایت پاب مد در مقاله ای پیرامون تاثیر حجاب اسلامی بر روی افسردگی در زنان می نویسد:
● Some Western feminists argue that veiling is an oppressive behavior that negatively affects women by, for example, engendering depression. This article tests this hypothesis with a national sample of American Muslim women (N = 194). The results of the regression analysis did not support the hypothesis. In other words, wearing the hijab appears to be a protective factor in the area of depression.
● ترجمه : برخی از فمنیست های غربی می گویند که [داشتن] حجاب یک عمل ناراحتکننده است که تاثیرات منفی ای مثل ایجاد افسردگی بر روی زنان دارد ، این مقاله این فرضیه را با الگویی جهانی ، از طریق ۱۹۴ نفر از زنان مسلمان آمریکایی می آزماید . نتیجه ی آنالیز ها از فرضیه ی فمنیست های غربی [مبنی بر ناراحت کننده بودنحجاب برای زنان] حمایت نکرد ، به بیان دیگر حجاب [اسلامی] یکعامل محافظت کننده دربرابر افسردگی است!
🌐 ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28505358
🔻چگونه مردم را به یک عمل خوب متقاعد کنیم؟ با ذکر «مبانی اعتقادی»؟ یا با «نتایج دنیایی آن عمل»؟
🔻توجه به نتیجۀ دنیایی یک عمل، راحتتر انسان را متقاعد و انگیزهمند میکند
📌انگیزههای دنیوی دینداری در آیات قرآن- ج۲
🔘 کاربرد کلمۀ «عاقبت» در قرآن، اکثراً در معنای «نتیجۀ اعمال ما در همین دنیا» است
🔘 در روایات وقتی میخواهند برای انجام یک کاری به انسانها انگیزه بدهند، غالباً نتایج و آثارش را میگویند
🔘 اگر حوزۀ علمیه، آثار حجاب و نتایج بیحجابی را برای مردم توضیح میداد، الان وضع حجاب در جامعه بهتر بود
_________
#علیرضا_پناهیان:
علمیترین نحوۀ برخورد با بسیاری از پدیدههای انسانی این است که به «عاقبت آن پدیدهها» نگاه کنیم یعنی نتیجه و آثارشان را مطالعه کنیم.
در حوزههای علمیه، این روش کمتر صورت میگیرد؛ ما بیشتر با مبانی و منشأ صدور حکم عملی-که فعل مکلّف است- کار داریم و به تطبیقِ آن با مبانی اعتقادی میپردازیم. اگرچه این روش درست است و در جای خود لازم است اما خیلی از اوقات متقاعدکننده نیست؛ آنطوری که عاقبتاندیشی، نتیجهگرایی و کارکردگرایی متقاعدکننده است.
آدم با دیدن نتیجه و کارکرد یک رفتار، راحتتر متقاعد و انگیزهمند میشود. وقتی آدم به نتیجۀ عمل نگاه کند اگر ببیند نتیجۀ آن پرسود است به سمتش میرود و اگر ببیند ضرر دارد از آن دست میکشد.
یکی از کلماتی که در آیات قرآن مکرر استفاده شده کلمۀ «عاقبت» است. عاقبت میتواند معنای اخروی داشته باشد که همان جزای اعمال در قیامت است اما کاربرد کلمۀ «عاقبت» در قرآن اکثراً در معنای «نتیجۀ کار در همین دنیا» است. میفرماید «انْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبين» (انعام،11) یعنی ببینید مکذبین به اهدافشان در همین دنیا رسیدند یا نه؟ ببینید آنها در اثر رفتار خودشان به چه نتایجی از بلاها و گرفتاریها رسیدند.
«عاقِبَةُ الأمور» یعنی نتیجۀ کارهای ما. البته خدا بین کار ما و اثر آن حائل است؛ معلوم نیست خدا اجازه بدهد به آن نتیجهای که میخواهیم برسیم. بعضیها هم که به نتیجه میرسند، در حقیقت خدا به آنها مهلت و اجازه داده است. مثلاً برخی کافران تلاش کردند تا به ثروت برسند، آن ثروت صرفاً با تلاش آنها بهدست نیامده بلکه خدا این امکانات را در اختیارشان گذاشته است.
ما هم وقتی تلاش میکنیم، ممکن است به نتیجه برسیم یا نرسیم. خدا میفرماید: «وَ مَنْ يُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى وَ إِلَى اللَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ» (لقمان،22) تسلیم خدا باش و احسان کن. پس فقط تسلیم شدن کفایت نمیکند؛ عمل هم لازم است. بعد میفرماید: نتیجۀ کارها بهدست خداست.
ممکن است ببینید بعضیها تلاش کردند و نتیجه گرفتند، آن نتیجه صرفاً ناشی از تلاش خودشان نیست؛ خدا خواسته آن نتیجه را به آنها بدهد. خدا عاقبت را بهدست خودش گرفته، مثلاً طبق روایت، اگر با کسی به خاطر مال و ثروتش ازدواج کنی، به نتیجه نمیرسی و خدا تو را درماندۀ آن ثروت میکند. این یک قاعده است.
خدا میفرماید که شما تلاش کنید؛ حالا ممکن است شما را به نتیجه برسانم یا نرسانم. توحید یعنی همین نگاه که نتیجه دست خداست، نه اینکه خدا یکدانه است و دوتا نیست! خارج از مدار تقوا و احسان عمل نکن، دلت تسلیم خدا باشد، کار خوب بکن، آنوقت به نتایجی که میخواهی میرسی. اگر آدم بخواهد به زور به برخی نتایج برسد ممکن است خودش را بدبخت کند. ما باید در رسیدن به نتایج به خدا توکل کنیم.
در گفتگوهای اجتماعی و فرهنگی ما، عاقبتگرایی یعنی نتیجهگرایی و کارکردگرایی، باید افزایش پیدا کند. قبل از انقلاب، برخی از علما در فعالیت تبلیغی خودشان، به شیوه قرآن عمل کردند، مثلاً دربارۀ آثار موسیقی کتاب نوشتند و گفتند موسیقی با بدن و ذهن انسان چهکار میکند...
اما بعد از انقلاب، این کارها را کمتر انجام دادیم، انگار انتظار داریم همۀ مردم، عقیدتی دیندار بشوند، به این معنا که بگوییم «مگر تو به خدا عقیده نداری؟ حکم خدا این است...، دیگر حرف نزن!» نه؛ راهش این است که آثار حکم خدا را بگویی تا اگر یک کاری خوب است، او متقاعد بشود و عمل کند و اگر یک کاری بد است، او متقاعد بشود و ترک کند.
دربارۀ حجاب هم اگر حوزۀ علمیه در سالهای گذشته، به شیوۀ قرآن کار میکرد و آثار حجاب و نتایج بیحجابی را برای مردم توضیح میداد، الان وضعیت جامعه خیلی بهتر بود. آثار بیحجابی چیست؟ همین را برای مردم بگویند کافی است. آنوقت مردم خودشان حجاب میگیرند. شما فقط آثار بیحجابی را بگو و توضیح بده آثار این سبک پوشش برای زن و مرد و برای خانواده چیست و چه نتایجی دارد.
🚩حرم حضرت معصومه(س)- ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
📢صوت: @Panahian_mp3
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/7573
🔰 روزنامه دیلی میل انگلستان نوشت بر اساس تحقیقات انجام گرفته بالاترین رضایت از زندگی مربوط به مسلمان ها می باشد
🔹مسلمانان بالاترین رضایت از زندگی را دارند: آنها احساس "یگانگی" دارند که بر مسیحیان، بودایی ها و یوگی ها غلبه می کند.
🔹تحقیقات قبلی نشان می دهد که افراد «بسیار مذهبی» و معنوی از زندگی خود رضایت بیشتری داشتند.
تصور می شود که احساس "یگانگی" موضوع مشترک بین ادیان مختلف است و همچنین با شادی کلی بهتر مرتبط است .یک مطالعه جدید آلمانی نشان میدهد که مسلمانان قویتر از دینهای دیگر به «وحدت» اعتقاد دارند و از زندگی خود برای آن رضایت بیشتری دارند.
🔹بر اساس مطالعه جدید منتشر شده در مجله انجمن روانشناسی آمریکا، در میان همه گروه ها، مسلمانان به احتمال زیاد معتقد بودند که به چیزی بزرگتر از خودشان مرتبط هستند.
بعد از مسلمانان، مسیحیانی که خود را نه کاتولیک و نه پروتستان میدانستند، بیشترین باورهای یگانگی متوسط را داشتند و پس از آن بوداییها و هندوها.
آتئیست ها کمترین ارتباط را با دیگران یا قدرت برتر احساس می کردند.
📂منبع :
https://www.dailymail.co.uk/health/article-6908769/Muslims-highest-life-satisfaction-thanks-feeling-oneness.html
سلام بزرگواران🌹 👀👂 👀👂
لطفا دو دقیقه اینو بخونید جالبه...👇
حقیر دیشب توفیق خدمت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ داشتم.
در حین خدمت ، مردی مودب و اتوکشیده با حدود۴۵سال سن به سراغمون اومد.💐
حال عجیبی داشت. پس از احوالپرسی و گپ و گفت مختصر چند دقیقه ای راز دل برملا کرد"
من اصالتا لاری ، متولد بحرین و با فرزندانم مقیم کانادا هستیم و در آنجا رستوران دارم. پدر و مادرم مقیم بحرین هستن و شیعه و در خفقان وهابی های بحرین زندگی میکنند. بخاطر شرایط سخت سفر و تحریم دوسه سالی یکبار به ایران میام.✔️
در این سفر تنظیم کردم سالگرد پیروزی انقلاب ۲۲بهمن بیام و در کنار مردم کشورم جشن پیروزی بگیرم. اما امسال که آمده ام اصلا حال دلم خوب نیست...🔻
عین جمله اش این بود"
خارج فقط کارخونه ، خونه کار ، مالیات و تلاش..
خبری از تفریح نیست. شش ماه سال در کانادا آفتاب نمی بینی و من دلم برای این آفتاب زلال کشورم تنگ شده بود. اونجا همه باید فقط کار کنن و مالیات بدن و پیر بشن...💐
سوال کردم چرا اینجا حال دلت خوب نیست...
ما توی کانادا که مهد آزادی است دیگه اجازه نداریم بریم مسجد و حسینیه . دولت درب همه مساجد و حسینیه ها رو بسته. هر شنبه بدون اشتثنا همجنسگراها و ضدانقلاب علیه ایران راهپیمایی میکنن. 🤏 رسانه ها شبانه روز دارن دروغ تحویل ما میدن و ایرانی های اونجا خیلی به نظام بدبین شده اند چرا که منبع فکری موثقی نیست که واقعیات رو بهشون برسونه.(مخصوصا راجب حادثه شاهچراغ اینقدر به ما گفتن سپاه زده که من امشب شخصا آمدم برا تحقیق و فهمیدم که رسانه ها خیلی بد دروغ میدن و مردم ما واقعا ذهنشون خراب شده با دروغها)🔻
ایران که آمدم وقتی دیدم در مترو و بازار خانوما دنبال برداشتن حجاب و چادر و شلوار زخم دار هستن خنده ام گرفت که آزادی چطور برای اینا تعریف شده برهنگی و کشف حجاب.... بخدا در کانادا هیچ خبری نیست. تمام پارتی ها و دیسکوها فقط بهانه ای بیش نیس برای گمراهی و جهالت مردم. هر ایرانی یکماه بیاد خارج زندگی کنه سختی ها رو میچشه و به کشورش پایبند میشه و برمیگرده.🔰
قدر ایران را بدونید.کشوری ۴فصل و پر از طبیعت زیبا و مکان های مذهبی دلنشین که هیچ جای جهان مثالی ندارد...آمریکا و انگلیس هیچ کشوری رو بیخیال نشدند و دنبال کدخدا منشی هستند. به خودتون افتخار کنید . به پرچمتون بنازید و خسته نشید.💥 البته مشکلات فراوون هست ولی ذره ای از خاک وطن رو عوض نکنید با این مسائل جزئی حجاب و آزادی که برای ما مضحک و خنده آور هست...
و نفر دومی که پیشم اومد یک ایرانی وطن دوست ،دکترای دامپزشکی ۵۰ساله بود که حدود۲۵سال انگلیس زندگی می کرد.🤞
دیشب قسم خورد ۵۰میلیون خرج کردم ک امشب بیام زیارت حضرت شاهچراغ و فردا برگردم لندن "😴
ی جمله بیشتر نگفت...."
وقتی از هتل اومدم بیرون به راننده تاکسی گفتم برو حرم. نگاهی بهم انداخت گفت اقا شما باید برید جاهای تفریحی بگردید و کیف و حال کنید و ... میخای بری حرم و زیارت چکار کنی؟؟
گفتم غبطه میخورم به حالتون ... من۲۵ساله در مهد برهنگی زندگی کردم و نمیفهمم شما در این کشور بخاطر چی دارید اعتراض می کنید. به دولت و حکومت بهونه گرفتید ک لخت بگردید و پارتی بزنید. وای به حالتون وای به جاهلیت تون. برید دنبال حفظ حجاب باشید. برید کشورتون رو بسازید. جهان از شما عقب تره چرا دارید برمی گردید به قبل💥💥
منم پس از کلی گپ و گفت به خودم گفتم
ایران سرزمین دلیران و بیشه شیران هست و مردمش همیشه در سختی ها تحمل کرده اند و
ننگ باد به اونایی ک دارن از نان این کشور میخورن و با زبان و گفتار و .... علیه این کشور توطئه و بدگویی میکنن..
دوست داشتید برای بقیه هم ارسال کنید.🤏
پاینده باد وطنم🇮🇷
ان شاءالله سالم باشید.
سه شنبه۱۴۰۱.۱۱.۱۱ ساعت۲۱.۳۰
یاعلی التماس دعا🌹
مردم وقتی یک طلبه را میبینند غالباً به یاد ارتباط فردی انسان با خدا میافتند که این برای خیلیها جذاب نیست، حتی ممکن است گمان کنند که این طلبه میخواهد رابطه با خدا را به ما تحمیل کند! همین تصور باعث میشود آنها از دین فرار کنند.
ممکن است خیلیها از نظر شخصی، انگیزهای برای دینداری نداشته باشند. انگیزۀ فردیِ دینداری یعنی انسان جدای از زندگی حداقلی دنیا، این نیّت را داشته باشد که با خدا ارتباط خوب و عمیق برقرار کند. خیلیها شاید نخواهند عمیقاً با خدا ارتباط برقرار کنند و از نظر فردی دینداری کنند امّا اکثر انسانها انگیزههای اجتماعی دین را میپسندند.
دین دو کار انجام میدهد؛ یکی اینکه میخواهد ارتباط شما را با خدا برقرار کند، دیگر اینکه میخواهد در جامعه وضعیتی ایجاد کند که به شما ظلم نشود و آزاد باشید؛ چنین چیزی را همه میپسندند. ممکن است انسان نخواهد دیندار بشود، دوست نداشته باشد نماز بخواند، امّا دوست دارد راحت زندگی کند، کسی او را غارت نکند و دیگران او را آزاد بگذارند. دین، این کار دوم را هم انجام میدهد. دین، انسانها را از ظلم و جامعه را از طغیان آزاد میکند برای اینکه به خدا برسند.
وظیفۀ اصلی هدایت ما ایجاد می کند، یعنی ما را از ظلمها و فشارهای بیرونی، و از علاقههایی که به ما تحمیل شده و انگیزههای غلطی که بهخاطر محیط ناسالم در ما ایجاد شده است، نجات بدهد.
یک علت مهم دینگریزی این است که ما دین را به عنوان یک امر اجتماعی معرفی نکردهایم، آن هم امر اجتماعی آزادساز و جلوگیریکننده از ظلم و طغیان. علّت دیگر دینگریزی این است که خیلی از افراد جامعهگریز هستند، جامعهپذیر نیستند، حوصلۀ حضور در جامعه را ندارند، از تعامل با مردم بدشان میآید .
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهادت غریبانه هفتمین امام هدایت موسی بن جعفر علیه السلام تسلیت باد.
* #امام_کاظم
🔻در روایت دارد كه حضرت موسي بن جعفر عليهماالسلام خودشان زندان رفتن را انتخاب كردند. دليلش اين بود كه بر حضرت عرضه شد كه بنا شده است بلائي بر سر شيعه بیاید. گویا شیعیان خلاف تقيه عمل كردند و اسراری فاش شد و مستحق بلا شدند، حضرت فرمودند كه خدايا اين بلا را از شیعیان من برگردان، من خودم آنرا به دوش می کشم.
🔸لذا حضرت مخيّر شدند به اينكه خودشان زندان باشند و براي شيعه بلائي نيايد يا اینکه خودشان آزاد باشند اما آن بلا را شيعه تحمل كند.
حضرت فرمودند كه خودم زندان را قبول ميكنم و چندین سال در زندان به بدترین شکنجه ها و عذاب ها مبتلا شدند.
🔹این مطلب خيلي حرف است، خيلي عنايت بوده است كه يك امام اين جور برای شیعیان خودش فداکاری کند.
(الكافي، ج۱، ص: ۲۶۰)