eitaa logo
🌼 منتظران ³¹³ 🌼
182 دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
18.1هزار ویدیو
304 فایل
⸤ بسم‌رب‌الشھداء🌿'! ⸣ • . "هل‌من‌ناصرینصرنـے❔" 🌱|مۍشنوے‌رفیـق؟! امام‌زمـ؏ـانمون‌یـٰارمۍطلبـد♥️!(: ــــــ ـ🌼. ا شروط: @Shartha60 !
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️روایت مجید تفرشی، از بی بنزینی در انگلستان @montazeran60
⭕️حتی مهرعلیزاده هم به ما دروغ گفت رئیسی ۶ کلاس سواد نداره ، تازه میخواد از کلاس اول شروع کنه 😂😂 @montazeran60
⭕️دیوار نگار بزرگ فرودگاه بغداد به یاد سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی🖤 @montazeran60
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️لحظاتی از پرواز بالگرد بومی شاهد ٢٨۵ که با مهندسی معکوس جوانان ایرانی ساخته شده است @montazeran60
علامه حسن‌زاده آملی دار فانی را وداع گفت 🔹یکی از نزدیکان علامه حسن‌زاده آملی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که علامه حسن‌زاده آملی دقایقی قبل دار فانی را وداع گفتند./فارس @montazeran60
انا لله و انا الیه راجعون روح بلند و ملکوتی علامه حسن زاده آملی به ملکوت اعلی پیوست. معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان ضمن تسلیت به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه و رهبر فرزانه انقلاب و تمام شیعیان جهان و علاقه مندان آن عالم ربانی ، علو درجات آن نادره دوران را از خداوند سبحان مسئلت دارد. @montazeran60
⭕️رازهای غیبت امام زمان (عجل الله فرجه) ◀️‌۵) اسرار نهفته 🔷بر اساس برخی روایات، غیبت، دارای اسرار نامکشوفی است که ما آن را به صورت کامل نمی فهمیم؛ زیرا اسرار کامل غیبت در زمان ظهور آشکار خواهد شد. 🔷جابر بن عبدالله انصاری از محضر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در مورد غیبت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف چنین سؤال کرد: یا رسول اللّه! آیا قائم که فرزند شماست غایب می‌شود؟ آن حضرت فرمود: «إِی وَ رَبِّی وَ لِیُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ یَمْحَقَ الْکافِرِینَ یَا جَابِرُ إِنَّ هَذَا لَأَمْرٌ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ وَ سِرٌّ مِنْ سِرِّ اللَّهِ مَطْوِیٌّ عَنْ عِبَادِهِ فَإِیَّاک وَ الشَّک فِی أَمْرِ اللَّهِ فَهُوَ کفْر؛ 🔷به خدا قسم، آری! خداوند بدان وسیله اهل ایمان را امتحان نموده و خالص می‌گرداند و کافران را آزمایش کرده و از میان می‌برد. ای جابر! این از کارهای عجیب خداوند و سرّی از اسرار الاهی است که بر بندگانش پوشیده است. پس از شک در کار خدا بپرهیز که کفر است». 🔷امام صادق علیه السلام نیز در این باره می‌فرماید: «إِنَّ لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ غَیْبَه لَا بُدَّ مِنْهَا یَرْتَابُ فِیهَا کلُّ مُبْطِلٍ؛ برای صاحب الأمر غیبت ناگزیری است که در آن هر باطل جویی به تردید می‌افتد». هنگامی که راوی درباره چرایی غیبت از حضرت سوال می‌کند، آن حضرت می‌فرماید: «لِأَمْرٍ لَمْ یُؤْذَنْ لَنَا فِی کشْفِهِ لَکمْ؛ به جهت امری که ما اجازه نداریم آن را آشکار سازیم». 🔷دوباره راوی از حضرت سوال می‌کند: چه حکمتی در آن غیبت است؟ حضرت در پاسخ می‌فرماید: «وَجْهُ الْحِکمَه فِی غَیْبَتِهِ وَجْهُ الْحِکمَه فِی غَیْبَاتِ مَنْ تَقَدَّمَهُ مِنْ حُجَجِ اللَّهِ تَعَالَی ذِکرُهُ إِنَّ وَجْهَ الْحِکمَه فِی ذَلِک لَا یَنْکشِفُ إِلَّا بَعْدَ ظُهُورِهِ کمَا لَمْ یَنْکشِفْ وَجْهُ الْحِکمَه فِیمَا أَتَاهُ الْخَضِرُ علیه السلام مِنْ خَرْقِ السَّفِینَه وَ قَتْلِ الْغُلَامِ وَ إِقَامَه الْجِدَارِ لِمُوسَی علیه السلام إِلَی وَقْتِ افْتِرَاقِهِمَا… إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ أَمْرٌ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ تَعَالَی وَ سِرٌّ مِنْ سِرِّ اللَّهِ وَ غَیْبٌ مِنْ غَیْبِ اللَّهِ وَ مَتَی عَلِمْنَا أَنَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ حَکیمٌ صَدَّقْنَا بِأَنَّ أَفْعَالَهُ کلَّهَا حِکمَه وَ إِنْ کانَ وَجْهُهَا غَیْرَ مُنْکشِف؛ 🔷 حکمت غیبت او همان حکمت غیبت حجّت‌های الاهی پیش از او است و وجه آن پس از ظهور آشکار خواهد شد؛ همان طور که حکمت اعمال خضر علیه السلام از شکستن کشتی و قتل پسر و به پا داشتن دیوار، بر حضرت موسی علیه السلام روشن نبود تا آن که وقت جدایی و فراق آن دو فرا رسید. این امر، امری از امور خداوند متعال و سرّی از اسرار و غیبی از غیوب اوست. پس هنگامی که پی بردیم خداوند حکیم است، می‌پذیر یم که تمام کارهای او حکیمانه است، هر چند وجه آن ظاهر نباشد». 🔷در این روایت، عبارت «لِأَمْرٍ لَمْ یُؤْذَنْ لَنَا فِی کشْفِهِ لَکمْ» نشان می‌دهد که حکمت‌های غیبت برای ما پوشیده و جزو اسرار است، وگرنه خود ائمه علیهم السلام آن را می‌دانند؛ امّا بنا به مصالحی مجاز به گفتن آن نیستند. این اسرار در زمان ظهور برای ما نیز آشکار خواهد شد. از این رو، معنای «سِرٌّ مِنْ سِرِّ اللَّهِ وَ غَیْبٌ مِنْ غَیْبِ اللَّهِ» یا این است که ائمه علیهم السلام بنا ندارند تمام حکمت‌های غیبت را بازگو کنند، بلکه برخی از امور باید تا زمان ظهور پنهان بماند، یا بدین معنا است که هنوز زمینه برای گفتن این امور فراهم نیست و فهم این اسرار به شرایط و گذشت زمان وابسته است. 🔷بنابراین، ما نمی توانیم علل و حکمت‌های غیبت حضرت را محصور در چند چیز بدانیم؛ بلکه حکمت‌های فراوانی در کار است که برخی برای ما بازگو شده و برخی مکتوم مانده است. 🔷امّا جدا از چرایی اصل غیبت، پرسش دیگر، درباره چرایی طولانی شدن و به درازا کشیدن غیبت است. پاسخ به این پرسش را باید در عدم آمادگی جهانی برای تحقق اهداف و برنامه‌های عدالت گسترحضرت جستجو نمود؛ زیرا سنّت الاهی بر این است که هرگونه تغییر و تحولی در عرصه‌های مختلف حیات بشری، از مسیر اراده و انتخاب خود انسان‌ها صورت پذیرد. 🔷از این رو، لازمه پایان یافتن دوران غیبت و محرومیّت از برکات حضور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بلوغ فکری جامعه بشری، شناخت رهبری معصوم، درک ضرورت حضور وی و آمادگی برای پذیرش اهداف و برنامه‌های ایشان، یعنی حکومت عدل جهانی است. 🔷 در این صورت، بدون شک، عنایت خاصه الاهی شامل حال انسان‌ها گردیده و وعده ظهور محقق خواهد شد. در قسمت‌های بعد، به توضیح بیشتر این مطلب خواهیم پرداخت. ‌📚آخرین منجی ✍قنبرعلی صمدی @montazeran60
💐معرفت مهدوی💐 ☀️‌‌امام،مخاطب وحی و حامل قرآن☀️ 🌿حقیقت وحی الهی، چیزی است که افراد معمولی، ظرفیت درک و تحمل آن را ندارند، و چون قرآن کتاب همیشگی و زنده انسان هاست، پس مخاطب حقیقی آن نیز باید همیشه وجود داشته باشد. و این مخاطب حقیقی که قلب و روحش بستر و جایگاه وحی است بعد از پیامبرصلی الله علیه وآله کسانی جز امامان علیهم السلام یکی پس از دیگری تا امام عصرعلیه السلام نمی توانند باشند. ⭕️امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: امام سجادعلیه السلام در مورد آیه شریفه: «إِنّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیلَةِ الْقَدْرِ... » [۱] فرمودند: «قرآن در شب قدر نازل شده و طبق خبر قرآن، در شب قدر فرشتگان و جبرئیل علیه السلام فرود آمده، امر و فرمان خداوند را در موارد مختلف با خود می‌آورند. حالا اگر پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله زنده نبود، باید گفت که دیگر شب قدری نیست؟! چنین دیدگاه انحرافی گریبان گیر مخالفان شده است. و این نوعی عقب گرد است! و اگر بگویند باز هم جریان شب قدر ادامه دارد، خود به خود اقرار کرده اند که باز هم امری از طرف خدا بر زمین فرود می‌آید؛ و چون نزول «امر» را پذیرفته اند، به ناچار باید وجود «صاحب امر» را که همان مخاطب امر و الهام و حقایق غیبی است، بپذیرند. [۲] 🌿این جریان مستمر وحی و الهام و بقاء استمرار قرآن و شب با برکت قدر، جز با پذیرش وجود کسی که حامل و محل نزول وحی و مخاطب آن‌ها باشد، قابل تصور نیست و چنین شخصی همان امام عصرعلیه السلام می‌باشد. ---------- [۱]: سوره قدر، آیه ۱. [۲]: اصول کافی، ج ۱، ص ۳۶۱، ح ۶۴۰، و نیز حدیث ۴۹۸.. و همچنین احادیث ۶۳۷ - ۶۴۵ باب «فِی شَأْنِ اِنّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیلَةِ الْقَدْرِ وَتَفْسِیرِها» که دارای ۹ حدیث مفصل است در این زمینه می‌باشد. ‌📚نیاز جهان به امام زمان ✍محمد مولوی @montazeran60
⭕️معرفت مهدوی💐 ☀️امام به همه ی کتب آسمانی به هر زبانی که باشد آگاهی دارد‌‌‌‌.‌‌.. 🔷امام علیه السلام و حجّت خدا به مقتضای کمال وجودی، بایستی به همه علوم و کتب آسمانی گذشتگان اشراف و احاطه داشته باشند. 🔷 چه این که اگر غیر از این باشد نقص است و نقص با کمال قابل جمع نیست و لذا حجّت الهی علیه السلام از هرگونه نقص و کاستی به دور است. 🔷به حدیثی از امام صادق علیه السلام در این زمینه توجه فرمایید: «عَنْ هِشامِ بْنِ الْحَکَمِ فِی حَدِیثِ بُرَیهْ أَنَّهُ لَمّا جآءَ مَعَهُ إِلی أَبِی عَبْدِاللَّهِ علیه السلام... قالَ علیه السلام: هِی عِنْدَنا وِراثَةً مِنْ عِنْدِهِمْ نَقْرَؤُها کَما قَرَؤُوها وَنَقُولُها کَما قالُوا، إِنَّ اللَّهَ لایجْعَلُ حُجَّةً فِی أَرْضِهِ یسْأَلُ عَنْ شَی ءٍ فَیقُولُ لا أَدْرِی»؛ 🔷«چون هشام بن حکم با بُریه قصد تشرف به خدمت امام صادق علیه السلام را داشتند، به حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام برخوردند، هشام داستان بریه را برای آن حضرت نقل کرد، حضرت ابوالحسن علیه السلام به بریه فرمودند: ای بریه عِلمت به کتاب دینت تا چه حدّ است؟ 🔷 گفت: آن را می‌دانم. فرمودند: تا چه حدّ اطمینان داری که معنی و تأویلش را بدانی؟ گفت: آن را خوب می‌دانم و بسیار اطمینان دارم، و سپس امام علیه السلام شروع به خواندن انجیل فرمودند، بریه گفت: پنجاه سال است که من در طلب و جست و جوی شما یا مانند شما هستم، هشام گفت: او به خدا ایمان آورد و خوب هم ایمان آورد و زنی هم که همراه او بود، ایمان آورد، سپس هشام و بریه و آن زن خدمت امام صادق علیه السلام مشرف شدند، هشام گفت و گوی میان حضرت ابوالحسن علیه السلام و بریه را نقل کرد، 🔷امام صادق علیه السلام آیه شریفه: «ذُرِّیةٌ بَعْضُهَا مِنْ بَعضٍ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ»؛ «نژاد ابراهیم و عمران علیهما السلام بعض آن از بعض دیگر است و خدا شنوا و داناست» را قرائت فرمودند، بریه گفت: تورات و انجیل و کتب پیغمبران علیهم السلام از کجا به شما رسیده؟! امام صادق علیه السلام فرمودند: همه کتب آسمانی انبیای گذشته علیهم السلام نزد ماست، این‌ها را از آنان به ارث برده ایم، چنان که آنان می‌خواندند، ما هم می‌خوانیم، و همانند آنان که بیان می‌کردند ما نیز بیان می‌کنیم، خداوند هیچ حجّتی را در روی زمین قرار نمی دهد که چیزی از او بپرسند و او بگوید: نمی دانم (بلکه همه چیز را می‌دانند به اذن خدا). این است معنی پیوند و اتصال حقیقی انبیا و اوصیا و امامان علیهم السلام با یکدیگر. ‌📚نیاز جهان به امام زمان ✍محمد مولوی @montazeran60
‌⭕️◀️فتنه‌های قبل از ظهور، شبیه امتحا‌‌ن‌های بعد از بعثت پیامبر است. 🔴◀️چرا بعضی‌ها قبل از بعثت، مؤمن بودند اما وقتی پیامبر آمد کافر شدند؟ 🔶 و ◀️جلسه نهم 🔷بعضی‌ها قبل از بعثت پیامبر، مؤمن بودند(به دین گذشتۀ خود مؤمن بودند) و منتظر آخرین پیامبر بودند تا با یاریِ او بر کافران غلبه کنند «كانُوا مِنْ قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذينَ كَفَرُوا» اما وقتی پیامبر آمد و او را دیدند، کافر شدند! 🔷چرا بعضی‌ها با دیدن پیامبر و چند کلمه گفتگو، ایمان می‌آوردند(مثل ابوذر) اما بعضی‌ها با اینکه از قبل منتظر ظهور پیامبر بودند، با دیدن ایشان کینه‌ و نفرت از او به دل می‌گرفتند! 🔷ما باید بدانیم چرا این‌طور می‌شود؟ اگر این را ندانیم، نمی‌فهمیم علت درگیری‌های بین مؤمنین و شیعیان در آخرالزمان چیست؟ فرموده‌اند در آخرالزمان، کار به‌جایی می‌رسد که شیعیان همدیگر را تکفیر می‌کنند (غیبت نعمانی/ص ۲۰۶) 🔷این یک نظریه است که فتنه‌های قبل از ظهور، شبیه همان امتحا‌‌ن‌های بعد از بعثت پیامبر است. یعنی آن اتفاق‌هایی که زمان پیغمبر افتاد باید قبل از ظهور امام‌زمان(ع) هم بیفتد؛ کمی از آن‌هم برای بعد از ظهور است. 🔷مخالفت با پیامبر در ابتدای بعثت، از جنس اتفاق‌هایی است که در یک جامعۀ مذهبی می‌افتد چون مکه یک شهر مذهبی بود. بدیِ مخالفان پیامبر هم از جنس بدی‌ای است که در جامعۀ شیعی امروز موجب می‌شود برخی در مقابل تشیّع اصیل بایستند. @montazeran60
💐معرفت مهدوی💐 💠امام؛ چشم پوش از خطاها💠 🌿 کریم به تمامی وعده‌هایش عمل كرده، و چنانچه کسی به عهدی كه با ايشان بسته وفادار نماند از پیمان شکنی‌اش در می‌گذرند. 🌿 امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه «کریمُ‌الصّفح» است. 🌿«صَفح» به معناي بخشیدن است، اين بخشش و چشم پوشی به گونه‌ای است كه هيچ اثری از خطا و لغزش خاطی باقی نمی‌ماند. 🌿امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه با جلوه نام كريم خود به گونه‌اي از خطاها و لغزش‌های ما چشم پوشی می‌کنند كه گویی خطایی مرتکب نشده‌ایم. ✨ تو مگو ما را بر آن در راه نیست ✨ با کریمان کارها دشوار نیست 🌿 کریم نه تنها درخواست سائل را پاسخ می‌دهد، بلكه او را مشمول لطف خاص خود می‌نماید. هم به او احسان می‌کند و هم او را مورد اکرام ویژه قرار ‌می‌دهد. 🌿 زمانی که علی بن مهزیار به محضر امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه مشرّف شد، حضرت به وی گفتند: 🔆 «نَتَوَقَّعُكَ‏ لَيْلًا وَ نَهَاراً...» ؛ «شبانه روز چشم به راهت بودم، دیر کردی! بیا کنار من بنشین.» ⭕️ امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه به علي بن مهزيار می‌فرمايند: ما شبانه روز چشم به راه تو بوده‌ايم. 🌿این کلام حضرت تنها خطاب به علی بن مهزیار نیست، بلكه در عالم معنا امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه چشم انتظار تک تک ما هستند. بنابراين بايد در طول روز قسمتی از زمان خويش را به ارتباط با امام عجل‌الله‌تعالی‌فرجه زمان اختصاص دهیم و به انتظار وجود مبارک حضرت پایان بخشیم. ✨ هر چه هست از قامت ناساز بی‌اندام ماست ✨ ورنه تشريف تو بر بالای كس كوتاه نيست @montazeran60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه حسن زاده آملی: گوشتان به فرمان رهبر باشد، چون گوش ایشان به فرمان حضرت خاتم انبیاست