☘ مرحوم آیت الله بهاءالدینی (ره):
🌸 ذکر صلوات برای اموات خیلی خاصیت دارد.
🌼 گاهی من برای اموات صلوات را هدیه میکنم و اثرات عجیبی هم دیدم.
🌺 خواب دیدم فردی به چند نوع عذاب گرفتار است، مقداری صلوات برایش هدیه کردم دوباره در خواب دیدم، الحمدلله صلواتها او را نجات دادهاند.
🌷 کسی میگفت: مادرم چندسال قبل مرده بود، یک شب خوابش را دیدم، گفت:
پسرم! هیچچیزی مثل صلوات روح من را شاد نمیکند؛ بهترین هدیه که به من می دهی، این ذکر است.
💫💫💫 آثار و برکات صلوات فرستادن بر حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم 💫💫💫
امام رضا ( علیه السلام ) : كسي كه توانايي بر چيزي كه موجب محو و آمرزش گناهان او شود را ندارد، پس بسيار بر محمّد و آلش صلوات بفرستد، چرا كه صلوات گناهان را نابود و ريشه كن ميكند. [ سفينه البحار، ج 2، ص۵۰ ]
پیامبر اعظم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : در قیامت نزدیک ترین مردم به من کسی است که بیشتر بر من صلوات بفرستد. [ کنز الاعمال، ج ۱ ، ص ۴۸۹ ]
پیامبر اعظم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : بر من بسیار صلوات بفرستید که صلوات بر من نوری در قبر، نوری در پل صراط و نوری در بهشت خواهد بود. [ بحار الانوار، ج ۷۹ ، ص ۶۴ ]
حضرت علی ( علیه السلام ) : صلوات فرستادن بر پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) ، گناهان را مانند ریختن آب بر آتش، از بین می برد.[ ثواب الاعمال، ص ۱۸۷ ]
از امام صادق علیه السلام پرسیدند: روز حسرت، کدام روز است که خدا می فرماید: بترسان ایشان را از روز حسرت. «سوره مریم آیه39»
حضرت جواب دادند: آن روز قیامت است که حتی نیکوکاران هم حسرت می خوردند که چرا بیشتر نیکی نکردند.
پرسیدند: آیا کسی هست که در آن روز حسرت نداشته باشد؟
حضرت فرمودند: آری، کسی که در این دنیا مدام بر رسول خدا صلوات فرستاده باشد. «وسائل الشیعه/ج7/ص 198»
رسول خدا «صلیالله علیه وآله» نیز در مورد ذکر صلوات میفرماید: هرگاه چیزی از یاد انسان برود و آدمی آن را فراموش کند ، صلوات موجب می شود آن را به خاطر آید. «جامع الاخبار ص 67» و در روایتی دیگر حضرت میفرماید: صلوات فرستادن شما بر من باعث روا شدن حاجت های شماست و خدا را از شما راضی می گرداند و اعمال شما را پاک و پاکیزه میکند.
بنابر روایتی منقول از امام صادق(ع) صلوات فرستادن پرفضیلتترین عمل در روز جمعه است.« وسائل الشیعه، ج 4، ص 1120»
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تعادل از دو طرف خوبه ✅
❌ برای پسر اگر تعادل نباشه هیچ دختری از هیچ قشری از شرش در امان نیست ❎
❌ برای دختر اگه تعادل نباشه هیچ پسری از هیچ قشری از بی حیائیش در امان نیست❎
#حجاب
#تو_نگاه_نکن
☘ صلوات سبب رفع عذاب قبر
🌸 صلوات سبب رفع عذاب قبر است، چنانچه زنی دختری داشت آن دختر وفات نمود و مادرش در خواب دید که به عذاب الیم و عقاب عظیم گرفتار است و با اندوه بسیار از خواب بیدار شد و زاری آغاز نمود چند روز به حال فرزندش اشک میبارید و مینالید تا این که بار دیگر آن دختر را در خواب دید. خوشحال و شادمان و در روضه فردوس خرامان اشک میریخت و به او گفت: ای دختر آن چه بود که من میدیدم و این چه صورت است که مشاهده میکنم؟
🌸 جواب داد: ای مادر! به جهت گناهان خود در عذاب بودم چنانچه دیدی و در این روز ها عزیزی به کنار قبر ما گذشت و چند نوبت صلوات فرستاد و ثواب آنها را به اهل گورستان بخشید و حق تعالی به برکت آن صلوات عذاب را از اهل گورستان برداشت.
🌸 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نیز فرمودند :
بسیار بر من صلوات بفرستید. زیرا که صلوات فرستادن بر من نور است در قبر، و نور است در صراط، و نور است در بهشت.
📚 بحارالانوار، ج۹۴، روایت ۶۳
⊰᯽⊱┈────╌❊╌────┈⊰᯽⊱
💢🔺وضعیت زنان و حجاب در عصر هخامنشیان
ویل دورانت:
🔴در جلد اول تاریخ تمدن صفحهی ۵۵۲ راجع به ایرانیان قدیم می گوید:
پس از داریوش مقام زن مخصوصاً در طبقه ی ثروتمندان تنزل پیدا كرد.
زنان فقیر چون برای كاركردن ناچار از آمد و شد در میان مردم بودند آزادی خود را حفظ كردند ولی در مورد زنان دیگر گوشه نشینی زمان حیض كه برایشان واجب بود رفته رفته امتداد پیدا كرد و سراسر زندگی اجتماعی شان را فرا گرفت،
و این امر خود مبنای پرده پوشی در میان مسلمانان به شمار می رود.
زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند كه جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند و هرگز به آنان اجازه داده نمی شد كه آشكارا با مردان آمیزش كنند.
زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی را ولو پدر یا برادرشان باشد ببینند.
در نقشهایی كه از ایران باستان بر جای مانده هیچ صورت زن دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد...
@montazeran60
⭕️ #پیشگویی_اهلبیت ع
درموردِ Drag Queen
‼️جای شگفتی ست که در عصر حاضر صحتِ این پیشگویی اهلبیت ع را مشاهده می کنیم!!
🌐 #اسرارآفرینش_ثریا
@montazeran60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹برسد به دست
زیباکلام ها و تاج زاده ها
و شایانفرها و گستاخان
و توهین کنندگان به
محضر پاک شهدا
#شهدا_شرمنده_ایم
@montazeran60
چهارمین نشست ازسلسله نشستهای کافه فرهنگ و اندیشه خبرگزاری ایسنا با موضوع نقش حوزههای علمیه درمعماری و شهرسازی اسلامی برگزارشد
حجتالاسلام محمدصادق ناطقی، دبیر کانونهای فرهنگی تبلیغی و جهادی استان قم،در این نشست عنوان کرد: بیش از ۲۱۰ کانون فرهنگی تبلیغی در استان قم وجوددارد که در حوزههای مختلف سبک زندگی،رسانه،کودک و... فعالیت میکنند و طرحهای و کارهای مفیدفراوانی انجام میدهنداما به آنها پرداخته نمیشود
وی با اشاره به اینکه آثارکاربردی فراوانی در حوزه علوم انسانی تألیف شده است،بیان کرد:در رابطه با شهرسازی اسلامی در حوزه علمیه فعالیتهایی خوبی صورت گرفته است و سالها است که آیتالله اراکی نیز درس خارج فقه شهرسازی اسلامی را ترک نکردند
وی اظهار کرد:حوزه علمیه در حدتوان فعالیت کرده است و مقالات متعددی در رابطه با شهرسازی اسلامی،شهرداری اسلامی،معماری اسلامی و... وجوددارد؛ اما بین کارهای نظری و عملی شدن این فعالیتها فاصله وجود دارد؛زیرا افراد دارای مسئولیت،در رابطه با شهرسازی اسلامی دغدغهای ندارند و افراد دغدغهمند نیزمسئولیتی ندارند.
این فعال فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه بیان کرد:شهرسازی اسلامی به معنای نوشتن آیات قرآن به دیوارهای شهر و یا جلوگیری از مدرن شدن شهرنیست
وی درباره تعاریف شهراسلامی از دیدگاه متخصصین تصریح کرد:شهری که در آن حاکمیت اسلامی وجود دارد و به اجرای بهتر تعالیم اسلامی کمک میکند، شهر اسلامی گویند
وی با اشاره به اینکه اسلام برای انسان شأن ویژهای قائل شده است،افزود:همه کائنات باید به انسان بهعنوان اشرف مخلوقات خدمت کنند تا انسان به بندگی و عبادت برسد به همین علت در شهرسازی اسلامی نیز باید کاری شود که انسان در عبودیتش موفقتر شود و شهر زمینهای برای بندگی ایجادکند
وی بیان کرد:هدف از شهرسازی اسلامی آسان شدن راه عبودیت برای مردم است و حاکمیت اسلامی نیز وظیفه دارد زمینه رابرای تعالی و رشد معنوی مردم آماده کند
وی اظهار کرد:برخی افرادتحقق شهرسازی اسلامی را توهم قلمداد میکنند درحالیکه در گذشته سفر با آهنی پرنده نیز در نظر برخی توهم بوده اما قدم به قدم این امر محقق شده است و شهرسازی اسلامی نیز در برههای توسط شیخ بهایی اجرا شده است
فعال فرهنگی_اجتماعی حوزه علمیه قم ادامه داد:اتفاقهای بزرگ را آدمهای دغدغهمند رقم میزنند و اگر اولین فردی که به خاطر شوق به پرواز سقوط کرد، نبود هیچگاه هواپیما ساخته نمیشد
وی در رابطه با حضور طلبهها در حاکمیت نیز بیان کرد:برای اجرای احکام دینی و مبانی اسلامی لازم است انسانهای متخصص دغدغه مند در جایگاههای اجرایی حضور داشته باشند و صرف وجود مقالات و تحقیقات دینی کفایت نمیکند و این امر در سیره ائمه(ع) و پیامبر(ص)نیز وجوددارد
حجتالاسلام ناطقی با بیان اینکه متاسفانه در قم توجهای به طلاب انقلابی متخصص نمیشود،ادامه داد:در شهرداری قم فقط یک طلبه وجود دارد درحالیکه ظرفیت حضور چند طلبه در شورای شهر وجود دارد
وی با اشاره به اینکه شهر دارای دو بخش کالبد و روح است که روح آن گرفته شده است،تصریح کرد:بر اساس روایت،قم حرم اهلبیت(ع)است و اگربا این دیدگاه به شهر نگاه شود در همه امور این تناسب مدنظر قرار میگیرد
فعال فرهنگی_اجتماعی حوزه علمیه با بیان اینکه در طراحیهای اطراف حرم حضرت معصومه(س)باید دقت شود که بصر حرم گرفته نشود،افزود:امروزه برای ورود به حرم باید ازبین خودروها، پاساژها و ... عبور کرداگر چه این امر کمی تصحیح شده است اماهنوز هم قبل از ورود به حرم فضای معنوی به خوبی منتقل نمیشود
وی با تأکید بر اینکه در اجرای طرح اگر نگاه حرم شهر به قم وجود داشته باشد باید اطراف حرم از آهنها و صنعت دور شود تا حس معنوی به افراد منتقل شود، گفت:کسی مخالف وجود مغازه در اطراف حرم نیست اما باید حریمی وجود داشته باشد مثلاً برای امامزادههای سطح شهر حریمی وجود ندارد بهطوریکه گاهی برخی افراد متوجه وجود این امامزادهها نمیشوند
حجتالاسلام ناطقی بااشاره به اینکه خلأ در قانون وجود ندارد بلکه در اجرا مشکل وجود دارد، گفت:زمانی شهرسازی اسلامی اجرائی میشود که از تراکم فروشیها و تخلفات اینچنینی جلوگیری شود
وی بابیان اینکه برای کسب درآمد شهرداریها راههای متعددی وجود دارد، گفت:شکر خداوند به روشهای زبانی، قلبی و عملی صورت میگیرد و شکر عملی یعنی از نعمتهای خداوند مانند بیابانهای قم،دشت کویر،دریاچه نمک، رودخانه و... که نعمتهای بزرگی هستند به خوبی استفاده شود
وی ادامه داد:هر کدام از این مواهب اگر در هر جا دیگر دنیا بودند،درآمدهای سرشاری برای مردم آن منطقه ایجاد میشد اما متاسفانه در شهرقم ما منتظر کسب درآمد آسان از جیب مردم هستیم
این فعال فرهنگی و روانشناس حوزوی یادآور شد:روان انسانها ازآنچه میبیند تغذیه میکند،لذا المانها شهری،ساخت و سازها و...درحفظ سلامت معنوی و روانی انسانها بسیارتاثیر دارد
بداخلاقی با اهل خانواده مانع رسیدن فیوضات معنوی می شود 👈 در کتاب « آیت الحق » به نقل از علامه حسن زاده آملي آمده است : « به آقاي سيد محمدحسن الهي، برادر بزرگتر علامۀ طباطبايي كه در عرفان و سير و سلوك از شاگردان مرحوم سيد علي آقا قاضي بود، مكرر عرض ميكردم كه وقتي خدمت آیت الله قاضي ميرسيد، از جانب من از ايشان خواهش كنيد كه مرا هم در تشرف به خدمت حضرت وليعصر (عج) شريك خود نماييد و براي من نيز اجازۀ ملاقات بگيريد. چون ميدانستم اين دو بزرگوار به اين سعادت عُظما ميرسند. روزي در شهر آمل بعد از ظهر خواستم استراحت كنم، بچهها داد و فرياد كردند و مانع استراحتم شدند. من عصباني شدم و با آنها تندي نمودم و پرخاش كردم؛ ولي بعد از آن،خودم پشيمان شدم و از اين كه بچهها را ناراحت كردم، وجدانم ناراحت بود. عصر رفتم بازار و مقداري شيريني و ميوه خريدم و به منزل آوردم كه شايد بدين وسيله دل بچهها را به دست آورم. با اين حال وجدانم آرام نميگرفت و آشفته خاطر بودم. بالاخره تصميم گرفتم در سفري به تبريز با مرحوم سيد محمد حسن الهي ملاقات كنم. وقتي به خدمت ايشان رسيدم، پيش از اين كه علت مسافرتم را بگويم، گفتم: عرض مرا به خدمت سيد علي قاضي رسانديد؟ آقای الهی فرمودند: وقتي پيام شما را به آقا عرض كردم،آقا تأملي كردند و سپس با ناراحتي فرمودند: ايشان چگونه ميخواهند اين راه را طي نمايند، با آن اخلاقي كه نسبت به همسر و كودكان انجام داده و با آن ها دعوا كردهاند؟! با آن اخلاق و تندي چگونه ميشود به اين رتبه و مقام رسيد؟! »
آیت الله سعادت پرور می فرمودند: « یک بار در خانه با خانواده بد اخلاقی کردم. در عالم معنا به من گفتند: بیست سال ناله های تو بی اثر شد. »