eitaa logo
قدمی برای ظهور مهدی موعود عج
253 دنبال‌کننده
5هزار عکس
972 ویدیو
75 فایل
ان شالله بتوانیم با افزایش سطح اگاهی و انجام واجبات و ترک محرمات قدمی مؤثر در جهت ظهور داشته باشیم. التماس دعا نشر مطالب آزاد می باشد. نظرات و پیشنهادات و تبادلات: @ya_lesaratel_hosein ادرس تلگرامی کانالمون @montazeranee
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻شبه پیغمبر، حضرت علی‌اکبر🔻 ✍ روز عاشورا، امام حسین (ع)، هنگام میدان رفتنِ حضرت علی‌اکبر فرمود: ⚡️ اللَّهُمَّ اشهَد فَقَد بَرَزَ إلَيهِم غُلامٌ أشبَهُ النّاسِ خَلقاً و خُلُقاً و مَنطِقاً بِرَسولِكَ مُحَمّدٍ صلى اللهُ عليه و آله، وَ كُنّا إذَا اشتَقنا إلى وَجهِ رَسولِكَ، نَظَرنا إلى وَجهِهِ. 💢 خداوندا! گواه باش كه براى جنگ بسوی این مردم مى‌رود، كه شبيه‌ترينِ مردم به پيامبرت از جهت صورت، سيرت و سخن گفتن است.. 💢 و ما هرگاه مشتاق ديدار پيامبرت مى‌شديم، به او نگاه مى‌كرديم. 📚 لهوف، سید ابن طاووس. ➖➖🚥🚥➖➖ ✅️ این جمله‌ی امام حسین (ع) درباره شباهتِ حضرت علی‌اکبر به پیامبر، ۳ تا کلید واژه اصلی داره: ① خَلقاً👈شباهت در صورت و ظاهر ② خُلُقاً👈شباهت در خلق و خو ③ مَنطِقاً👈شباهت در منطق، و سخن گفتن ☝️ حالا اگر میخوای حضرت علی‌اکبر (ع) رو بشناسی، ببین قرآن درباره خُلق و خو، و منطق پیامبر (ص) چی میگه: درباره خُلق و خوی پیامبر:👇 🕋 إِنَّکَ لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ (قلم/۴) 💢 ای پیامبر تو اخلاقِ عظیم و برجسته‌ای داری! درباره منطق پیامبر:👇 🕋 وَ مَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَی، إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَی (نجم/۳و۴) 💢 این پیامبر هرگز از روی هوایِ نفس سخن نمی‌گوید! آنچه می‌گوید چیزی جز وحیِ الهی که بر او نازل شده، نیست! حالا دقّت کن!📣 کسی که در خُلق و خو، و منطق، شبیه‌ترینِ مردم به پیامبر باشه، دیگه معلومه... چهره و سیما، و تمام حرکات و سکناتش هم مثل پیامبر میشه.❤️ 🔚 اصلاً میشه خودِ پیامبر. سلام پیغمبر کربلا😔✋ @montazeranee
4_5917755151887632613.mp3
3.46M
﷽ 📲 فایل صوتے 🎙واعظ: حاج آقا 🔖 دلدادگی اصحاب امام حسین (علیه السلام) 🔖 ◾️ ◾️ 🔋حجم: 3/3 MB ⏰زمان: 4 دقیقه و 35 ثانیه @montazeranee
⚠️چگونه گریه و قطره اشکی بر امام حسین علیه السلام موجب آمرزش گناهان می شود⁉️ 👓 لطفا با دقت بخوانید! ➖▪️〰〰〰🔶🔹 ✅ در روایات متواتره از اهل بیت علیهم السلام وارد است که گریه و حزن بر مصائب سید الشهداء علیه السلام موجب غفران گناهان صغیره و کبیره میشود. (که به نمونه ای از این روایات از منابع فریقین اشارتی داشته و خواهیم داشت .) 👈👈 اما برای رسیدن به پاسخ این سوال که چگونه گریه بر امام حسین علیه السلام موجب آمرزش گناهان می‌شود، باید به آثار و عواقب گناه بر نفس انسان آگاه شویم. امام صادق علیه السلام در روایتی صحیح درباره آثار گناهان بر انسان میفرماید: ✳️ عن أبي بصير قال: سمعت أبا عبدالله عليه السلام يقول: إذا أذنب الرجل خرج في قلبه نكتة سوداء فإن تاب انمحت وإن زاد زادت حتى تغلب على قلبه فلا يفلح بعدها أبدا 🔶‌ابوبصیر میگوید از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: هنگامی که شخص مرتکب گناهی میشود، در قلبش نقطه ای سیاه به وجود می آید. اگر از آن گناه توبه نماید پس آن نقطه از بین می‌رود. و اگر بر گناه کردن ادامه دهد، آن نقطه های سیاه همه ی قلبش را در بر می‌گیرد. در این هنگام شخص دیگر رستگار نخواهد شد 📚اصول کافی ج2 ص384 ح13 🔰 حال که با آثار گناه آشنا شدیم باید بدانیم از آنجاییکه رحمت خداوند بر غضبش سبقت گرفته، راه هایی برای نجات انسان از گناهان قرار داده است تا با تمسک بدان نفْس آلوده شده به سیاهی ها و زشتی ها را تطهیر نماید. از جمله ی این راه ها استغفار، توبه و ندبه به درگاه خداوند متعال است که روح آدمی را صیقل می‌دهد و سیاهی های ناشی از گناه را از قلب انسان می‌زداید. ♦️وهم چنین از مهمترین این راه ها تعظیم و تقرب به اولیا مقرب خداوند یعنی پیامبر و اهل بیت مطهر ایشان علیهم السلام میباشد. 🔵 و چه وسیلهء نجاتی بهتر از اهل بیت علیهم السلام که به سان کشتی نوح انسان را از تلاطم سهمگین گردابه های گناه به سلامت عبور دهد؟! کسانی که خداوند اجازه شفاعت در قیامت را بدانها داده است و کشتی های نجاتی هستند که هر کس به ایشان تمسک نماید نجات خواهد یافت. 🔘و گریه کردن بر مصائب اهل بیت علیهم السلام و محزون شدن در عزای آنان یکی از راه های تعظیم و تقرب و تمسک به آنان میباشد و مشیت خداوند این بوده است که گریه بر مصیبت امام حسین علیه السلام را یکی از مهمترین اسباب غفران گناهان قرار دهد. 💠 مصيبتی که حتی چشم معصوم را که کوه صبر است، خون بار می کند ، مصیبتی که مصيبة ما أعظمها و أعظم رزيتها في الإسلام است. 《1》 @montazeranee
و در این میان توجه به این نکته نیز مهم است : هر گاه درباره‌ء فرع و شاخه‌ای بحث می‌شود ، فرض و شرط بر آن است که اصل پابرجا باشد و شروط و ویژگی‌های اولیه‌ محقق باشد ؛ نه این که آن "هر کس" ، همگان را بدون هیچ شرطی دربرگیرد. 👈 با ذکر مثالهایی مطلب را روشن میکنیم : ▪️ مثلا اگر گفته شد به هر کسی یارانه تعلق می‌گیرد، منظور تمامی 👈هرکس های👉 جهان نیستند بلکه اولاً باید ایرانی باشد، ثانیاً باید ثبت نام کند، ثالثاً باید حساب بانکی داشه باشد ؛ ▪️و یا اگر گفتند: حج بر هر مسلمانی واجب است خمس و زکات واجب است و ... بدیهی است که همگان را شامل نیست و فرد باید درآمدی که او را مستطیع کند یا مالی را که به آن خمس و زکات تعلق گیرد داشته باشد. ▪️اگر گفتند همگان حق دارند و می‌توانند گواهینامه‌ی رانندگی داشته باشند، مسلم است که اولاً باید به سن قانونی رسیده باشند، ثانیاً آموزش دیده باشند ، ثالثاً امتحان آیین‌نامه و شهری بدهند ، رابعاً قبول شوند 👇👇👇👇 ♻️ پس اگر روایت داریم یا حدیث داریم در منابع شیعه و سنی ، که هر کس برای امام حسین علیه السلام اشکی بریزید بدون سؤال و جواب به بهشت می‌رود ، و مثلا شبیه این هر کس توبه کند پذیرفته می‌شود هر کس قطره اشکی از خوف گناه خود بریزد بخشیده می‌شود ، هر کس به پدر و مادر نیکی کند بخشیده می‌شود یا هر کس فلان دعا را بخواند چنین و چنان می‌شود 👈 منظور این نیست که هر کس قطره‌ اشکی از چشمش خارج شد، دیگر فرقی نداره که چه گناهان کبیره و صغیره‌ای مرتکب شده و مستقیم به بهشت می‌رود خیر؛ اصلاً چنین نیست ☝️ بلکه باید همونطور که عرض شد اصول آن محقق باشد ، و سپس این فرع بر آن پایه استوار گردد. به این مثال توجه کنید: الله متعال در قرآن می‌فرماید که☝️اعمال کافر و مشرک حبط می‌شود. یعنی خوب است اما باطل می‌شود و به درد آخرت‌ او نمی‌خورد، چون او اصلاً باوری به خدا و معاد نداشته ، پس اگر کافری عمل خوبی مثل کمک به مستمند و یا جلب رضایت پدر و مادر انجام داد، شامل آن 👈"هر کس" نمی‌شود ، چرا که 👈 اصول محقق نگردیده است، بلکه این اعمال حسنه فقط به نفع دنیایش خواهد بود. یا اگر در قرآن 📖 خواندیم : 💠 «قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ» (الزمر، 53) ✅ با دقت در این آیه متوجه میشویم نمی‌توانیم حکم کنیم که پس هر چه گناه کردیم ، کردیم ! چون خداوند خود وعده داده که همه‌ی گناهان را می‌بخشد. خیر. بلکه اصول و شرایطی دارد. ▪اولاً خطاب به "عبادی" ، یعنی بندگان من است. یعنی مخاطب فقط آن کسانی هستند که خداوند را به الوهیت و ربوبیت قبول کرده و او را معبود می‌دانند، ▪ثانیاً خطاب به کسانی است که از ترس کثرت گناه ممکن است نا امید از رحمت الهی شوند، ▪ثالثاً باید این امید به رحمت در دل ایجاد شود ، ▪و رابعاً باید بر اساس این باور و امید به رحمت، برگردد و توبه کند. پس اگر آن اصول بود و بر اساس آن توبه کرد، حتماً مقبول است. 《2》 @montazeranee
👈 پس نتیجه اینکه : گریه بر سیدالشهداء امام حسین علیه‌السلام نیز همین‌طور‌ است که هر کسی دلش وصل به امام حسین علیه‌السلام یا اساساً خدا، قرآن ، اسلام و هر یک از معصومین علیهم‌السلام شد، پاک می‌شود، اما باید این وصل صورت بگیرد، نه این که فقط چند قطره رطوبت از چشم او خارج شود. به قول قدیمی‌ها با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود و با حسین حسین (سلام الله علیه) گفتن نیز کسی حسینی نمی‌شود‌‌ ؛ وقتی دلی کربلایی شد محبت به امام حسین علیه السلام بر وجودش مستولی شد ، اشکش سرازیر گردد و توبه کند و برگردد و مطیع امام شود ؛ بدیهی است که در این صورت حتی اگر حرّ باشد که راه امام را سد کرد، بخشیده می‌شود، چه رسد به گناهان دیگر. به خاطر داشته باشید که : تاویل «ایمان» و «تقوی» که از مقتضیات قبولی هر عمل ما از جمله اشک بر سیدالشهداء سلام الله علیه است، داشتن «ولایت» نسبت به امیر المؤمنین علیه‌السلام و اهل بیت طاهرین علیهم السلام است. طبیعی است که منظور از «ولایت» آنست که شخص مخلصانه و به دور از ظاهر سازی آن بزرگان را «ولی» خود از جانب خدا بداند. همین «ولایت» برای نجات کافیست. یعنی هر گناهی که مرتکب شود، اگر پشیمان شود و «اولیاء الهی» را واسطه قرار دهد، ان شاء الله دعای وی مستجاب خواهد شد. 👈 در نظر داشته باشید وقتی عملی به درگاه خدا مقبول افتد ، حتی قطره اشک میتواند دریا دریا گناه را پاک کند؛ چرا که خدا مطابق شأن ربوبی خود پاداش می‌دهد. برای همین است که امیر کلام ، امیرالمومنین علیه السلام فرمودند : 💠 کیف یقل ما یتقبل : آن چیزی را که قبول افتد کم مپندار! ✅ لذاست که مومن همواره بین حالت خوف و رجاء است ، هم دلخوش است به قطره اشکی بر سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و هم نگران عدم مقبولیت و یا حبط عمل خویش است. ⬅️⬅️ به این نکته پایانی نیز توجه داشته باشید : وقتی بنده‌ای مشمول رحمت خدا شود و غفران الهی شامل حال او شد، دست خدا و اولیای خدا برای بخشش حق الناس او بسته نیست؛ به تصریح روایات ائمه علیهم‌السلام از جانب خود دیون آن فرد را می‌پردازند؛ و آیا در قیامت برای خدا و اولیای خدا دشوار است که فرد صاحب حق را با عنایتی راضی کنند؟؟ و اصولا با توجه به دقت نظرهای موجود در رعایت و ادای حقوق و بالاخص حق مومنین ، آیا غیر از معصومین ، کسی هست که بتواند ادعا کند حق الناسی بر گردن او نیست؟!!؟ @montazeranee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام صاحب ما ، مهدی جان سرانجام باز می گردی با صلابتی حیدری ، عطری زهرایی و خلقی محمدی ... باز می گردی و مشام جهان از عطر نرگس زارها لبریز می شود و آسمان غرق نور می گردد ... باز می گردی و بانگ بر می آوری : ان جدی الحسین قتلوه عطشانا ... و خیمه ی عزای جد غریبت را به وسعت عالم پهن می کنی و می شوی روضه خوان و ما منتظران چشم براه گردت می نشینیم و با طنین صدای گرم و قشنگت ، یک دلِ سیر ، سوگواری می کنیم و جهان طعم خوب گریستن برای اباعبدالله را مزه می کند ... باز می گردی ... @montazeranee
🌹 زیارت امام موسی کاظم ، امام رضا ،امام جواد و امام هادی علیهم السلام السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْلِيَاءَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا حُجَجَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا نُورَ اللَّهِ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكُمْ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي لَقَدْ عَبَدْتُمُ اللَّهَ مُخْلِصِينَ وَ جَاهَدْتُمْ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ حَتَّى أَتَاكُمُ الْيَقِينُ فَلَعَنَ اللَّهُ أَعْدَاءَكُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَجْمَعِينَ وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ يَا مَوْلايَ يَا أَبَا إِبْرَاهِيمَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ يَا مَوْلايَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى يَا مَوْلايَ يَا أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ يَا مَوْلايَ يَا أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَنَا مَوْلًى لَكُمْ مُؤْمِنٌ بِسِرِّكُمْ وَ جَهْرِكُمْ مُتَضَيِّفٌ بِكُمْ فِي يَوْمِكُمْ هَذَا وَ هُوَ يَوْمُ الْأَرْبِعَاءِ وَ مُسْتَجِيرٌ بِكُمْ فَأَضِيفُونِي وَ أَجِيرُونِي بِه آلِ بَيْتِكُمُ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ. @montazeranee