eitaa logo
منتظران
387 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
81 فایل
در این کانال کلیه مطالب یا آثاری که به نحوی دلها را متوجه حجت خدا امام زمان ارواحنافداه کند(بخصوص آثار گوناگون حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نعمتی) ارائه میشود.
مشاهده در ایتا
دانلود
احمد الحسن 9⃣ «شناخت حزب بعث و برخی اقدامات آن» با توجه به پیدایش نحله‌های دروغین در جوامع اسلامی و خصوصاً در عراق و دست داشتن حزب بعث در پیدایش آن‌ها توجه به ریشه بعثی «احمد الحسن» و شناخت حزب بعث، درخور توجّه است. حزب بعث عراق توسط یک مسیحی صهیونیست به نام «میشل عفلق» تأسیس شد. حزب مذکور از یک‌سو به جریان استعماری انگلیس وابسته بود و از سوی دیگر دشمنی ذاتی با اسلام و تشیّع داشت. شعار معروف آن‌ها هنگام به‌دست گرفتن قدرت، این بود: « آمنت بالبعث ربّاً لاشریک له و بمیشل نبیّاً ماله ثانی». یعنی: به بعث به‌عنوان پروردگارِ بی‌شریک و به «میشل عفلق» به‌عنوان پیامبری که همتا ندارد، ایمان آوردم.(٢٠) کارنامهٔ حزب بعث به‌ویژه در طول حاکمیّت سی ساله صدام، مملو از مبارزه با اسلام و قتل‌ صدها هزار انسان بی‌گناه، نابودی اقتصاد عراق، تعطیل کردن شعائر مذهبی و شهید کردن صدها مجتهد و فاضل و هزاران طلبه از حوزه‌های علمیه بود. این حزب به تحریک آمریکا، پس از پایان جنگ تحمیلی با ایران، به منظور بستر‌سازی‌ برای حضور آمریکا و متحدانش در خلیج فارس، در سال ١٩٩٠م (١٣۶٩ش) کویت را اشغال کرد. پس از حضور آمریکا و متحدانش غربی او در منطقه که به بهانه اخراج صدام از کویت انجام شد، مردم عراق در زمان مرجعيت مرحوم آیت الله خویی، در انتفاضه معروف به «شعبانیه»(٢١) بر ضدّ حزب بعث، قیام کرده و در آستانه پیروزی قرار گرفتند؛ اما آمریکا با کمک منافقان، به سرکوب انتفاضه پرداخت و صدام را بار دیگر بر کرسی قدرت نشاند. «تغییر مبارزه حزب بعث» حزب بعث، هنگامی که مشاهده کرد روح مبارزه در مردم عراق نمرده و دوباره می‌تواند آن‌ها را وادار به انقلاب کند، این بار تاکتیک خود را در مبارزه با اسلام عوض کرد و به‌جای نشان دادن چهرهٔ خشن، جنگ نرم را بر ضدّ اسلام، حوزه علمیّه و مردم مظلوم و شیعه عراق، تحت عنوان «الحملة الایمانیّة» (یعنی: حمله به ایمان مردم) به راه انداخت که در واقع، این‌کار همان استفاده ابزاری از مذهب بر ضدّ مذهب بود. صدام علاوه بر تظاهر به نماز و رفتن به زیارت، در حملهٔ ایمانی، چند کار خطرناک و حساب شده‌ زیر را انجام داد: ١. نفوذ دادن جوانان مستعد بعثی در حوزه‌های علمیّه، تا به‌عنوان طلبه علوم دینی به تحصیل پرداخته و از آن‌ها برای مأموریت‌های ضدّ دینی استفاده کند. ٢. إعطاء آزادی به برخی علما برای فعالیت به‌عنوان مرجع، به منظور کوبیدن دیگر مراجع و ایجاد تفرقه میان آنان به بهانه‌های قومی و صنفی. ٣. اجازه دادن به برخی روحانیون برای اقامه نماز جمعه و برگزاری کنترل شده شعائر دینی. نتیجه این نفوذ، بعدها و در جریاناتی چون تحرکات مسلّحانه و ضدّ امنیتی گروهک «صرخی» و... ظاهر شد. البته صدام وقتی از فعالیت‌های آیت الله «سیّد محمّد باقر صدر» ضربه خورد و مشاهده کرد به دست خود زمینه حضور مردم متدیّن را در صحنه فراهم کرده، آن مرجع بزرگ را به شهادت رساند و عملاً این برنامه به تعطیلی کشیده شد. ۴. نفوذ دادن برخی جوانان بعثی که ظاهری متدیّن داشتند و در سِحر و جادو و مرتاضی دست داشتند، درون زندان‌ها. این نفوذ به منظور فریب زندانیان سیاسی صورت گرفت و نمونهٔ بارز آن «ضیاء عبدالزهراء الگر عاوی» است که یک افسر بعثی بود. «ضیاء» که دوره آموزش مرتاضی را در هندوستان دیده بود، درون زندان‌های عراق رفت. او با گرفتن اخبار سرّی از مأموران بعثی زندان، پیشاپیش از آزادی یا شهادت برخی زندانیان خبر می‌داد. بدین ترتیب، بسیاری از زندانیان، فریب ادعاهای او را خوردند و او را «ولیّ الله» و مرتبط با جهان غیب دانستند. او پس از آزادی از زندان پس از سقوط صدام در سال ١٣٨٢ شمسی، گروهی را به نام «جُند السّماء» تشکیل داد و ادّعا کرد که قائم آل محمّد صلی‌الله‌علیه‌وآله است و مأموريت دارد در روز عاشورا ١٢٠٠ نفر از روحانيون نجف را به قتل برساند. اما پلیس عراق در تاسوعای سال ١٣٨۵ شمسی نیروهایش را در پادگان «الزرگه» در حوالی نجف کشف کرد و با آنان درگیر شد که در اثر آن «ضیاء الگر عاوی» به اتفاق صدها نفر از همراهانش، از جمله ٢٠٠ نفر از نیروهای «احمد الحسن»، به هلاکت رسیدند.(٢٢) دربارهٔ جریان «احمد الحسن» نیز توجه به عضویت برادرش در حزب بعث عراق و ورودش به حوزه علمیه بعد از سرکوب قیام مردمی شیعه، می‌توان سرنخ‌های مشخصی را در اختیار پژوهشگران و جریان شناسان این فرقه قرار داد.(٢٣) ادامه دارد...
recording-20221208-175826.mp3
9.19M
سستی ما موجب ادامه ارواحنافداه است. مسجد انصارالزهرا علیهاالسلام حجت‌الاسلام علیرضا نعمتی ۱۳جمادی الاولی ۱۴۴۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
recording-20221208-193542.mp3
13.58M
مجلس روضه فاطمیه علیهاالسلام راه رهایی از چیست؟ حجت‌الاسلام علیرضا نعمتی ۱۳ جمادی الاولی ۱۴۴۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۱
احمد الحسن 🔟 «فعالیت‌های نظامی جریان یمانی» نهایتاً این غائله با ورود پلیس به منطقه و دستگیری و کشتن حدود ۶٠ تن از آنان سرکوب شد. پلیس نجف ۴۵ نفر از عناصر مسلح گروه الیمانی تحت عنوان "انصار المهدی" از جمله ١۵ نفر از رهبران و فرماندهان این گروه را دستگیر کرد که «سیّد حسن الحمامی» رهبر مذهبی گروه در ضمن دستگیرشدگان بود. ولی از آن زمان به بعد دیگر هیچ ردپایی از «احمد الحسن» در کشور عراق نه در بین دستگیرشدگان و نه در بین کشته‌ها یافت نشد و شبکه «البروج الاخباریة» گزارش داد: «احمد اسماعیل کاطع (احمد الحسن)» به امارات گریخته و در آن‌جا پناهنده شده است. امّا «حسن الحمامی» بعد از دستگیری اعتراف کرد که اعضای گروهش قصد داشتند، در روز اول عاشورا مراجع دینی و هیأت‌های حسینی علیه‌السّلام را مورد هدف قرار دهند. وی در یک کنفرانس خبری و طی اعترافاتش گفت: " این گروه دارای طرفدارانی است و هدف آنان حمله به مرجعیت و دیگر علمای دینی و از هم پاشیدن اوضاع امنیتی عراق است". «الحمامی» در ادامه گفت: " تعدادی از عناصر این گروه مسئولیت‌هایی هم‌چون مسئول امور مالی، تبلیغاتی و نظامی را بر عهده داشتند". وی افزود: " هزینه‌های ما از کشورهای خارجی بویژه کشور «امارات» تأمین می‌شود و شعار ما، «ستاره داوود» است. چند روز بعد از حادثه یمانی، پایگاه خبری «ملف پرس» از خبرگزاری‌های معتبر عراق نیز فاش کرد که «احمد الحسن» بعد از حادثه بصره و ناصریّه، به کشور «امارات» گریخته و در «دبی» اقامت گزیده است.(٢۴) قبلاً گفتیم بعدها «احمد الحسن» نیز گزارش تلویزیون عراق را رد نکرد و ضمن تأیید بازداشت اعضاء گروه خود گفت: «حسن الحمامی» بیمار است و توان شرکت در عملیات را نداشته، او این عملیات بازداشت گسترده را یک عملیات پیشگیرانه می‌خواند و حتی گریختن خود را به امارات تأیید می‌کند و می‌گوید: «اگر یمانی به کشوری از کشورها برای حفظ رسالت خود هجرت کند، مگر اشکال دارد»؟! « تناقضات جریان احمد الحسن» در جریان «احمد الحسن» و ادّعاها و فعالیت‌های آن‌ها، تناقضات زیادی یافت می‌شود. تناقضاتی که تنها فهرست آن‌ها نیاز به یادداشتی جداگانه دارد. با این حال برخی از این تناقضات، عبارت‌اند از: ١- وی با این‌که سیّد نیست(٢۵) و اصل و نسب او از طایفه «صیامر» معلوم و معروف است، عمامه سیاه بر سر گذاشته و در مجامع عمومی ظاهر می‌شود؛ از جمله - طبق فیلمی که از او گرفته شده - بر بالای منبر در یک مسجد، با لباس روحانی و عمامه سیاه سخنرانی نموده، و ادعاهای ضد و نقیض خود را مطرح می‌کند. ٢- او در حالی که تصریح می‌کند هیچ ادعایی ندارد و یک مرد ساده از یک روستای ساده است، می‌گوید: «من برای اسلام و بلکه برای اهل زمین، مایه رحمتم. هر جا بروم، اهل بیت علیهم‌السّلام همواره با من هستند. صریحاً می‌گویم: خداوند مرا برگزیده است. صاحب نفس مطمئنّه به من متصل شده و خود، صاحب نفس مطمئنه هستم. من می‌خواهم شیعیان را متحد کنم از عالم و عامی، من آمادگی دارم حقایق را برای همه روشن کنم و به‌صورت سیاه و سفید نشان دهم. خدا نور بوده و کلام او نور است و در عین حال، هیچ ادّعایی ندارم».(٢۶) ٣- در همان فیلم، وقتی به عربی فصیح تکلّم می‌کند، در لحن کلام او اشتباهات زیاد صرفی و نحوی وجود دارد که نشان از بی‌بهرگی او از علم و دانش بوده و با ادعاهایش تناقض دارد. ادامه دارد...
احمد الحسن 1⃣1⃣ «ادامهٔ تناقضات جریان احمد الحسن» ۴- وی در عین اين‌که خود را فرزند امام زمان علیه‌السّلام و سیّد هاشمی می‌داند، خود را یمانی نامیده است در حالی که دو عنوان «یمانی» و «هاشمی» آن هم برای کسی‌ که اهل عراق است قابل جمع نیستند. «یمانی» ظهور در این دارد که اهل یمن است در حالی که وی به اعتبار محل تولد و رشد و نموش عراقی است. البته گویی خود او متوجه این تناقض شده، لذا با این مغالطه، این لقب را توجیه نموده است که چون مکه از تهامه است و تهامه از یمن، پس محمّد و آل محمّد علیهم‌السّلام همگی یمانی هستند. وجه مغالطه توجیه فوق این است که «تهامه» یک منطقه جغرافیایی است که از شمال جزیرة العرب یعنی بالاتر از مکه و مدینه آغاز می‌شود و جنوب آن به یمن می‌رسد. بنابراین مکه و مدینه بخشی از تهامه‌اند و یمن هم از تهامه است ولی تهامه از یمن نیست، بلکه یمن در جنوب جزیرة العرب قرار دارد و شامل شمال و میانه جزیرة العرب نیست. بنابراین محمّد و آل محمّد علیهم‌السّلام حجازی و تهامی هستند اما یمانی نیستند. اصولاً مردم عرب به دو دسته عدنانی و قحطانی تقسیم شده‌اند. مقصود از عرب عدنانی خصوص قریش و از جمله بنی هاشم است. در حالی که عرب قحطانی فقط اعرابی را شامل می‌شود که ریشه آن‌ها از یمن بوده و به هیچ وجه به عرب عدنانی، یمانی گفته نمی‌شود. ۵- «احمد الحسن» در پیامی که برای مردم عراق فرستاده از یک سو ادعا می‌کند که من از طرف امام زمان علیه‌السّلام و با تأیید جبرئیل و میکائیل آمده‌ام، بنابراین پیروزی او با امدادهای غیبی باید حتمی باشد در حالی‌که از مردم عراق یاری می‌طلبد و می‌گوید: «اگر نصرتم ندهید، شما سابقه بی‌وفایی به مسلم بن عقیل را داشتید» و بدین صورت خود را به مسلم بن عقیل علیه‌السّلام تشبیه می‌کند. ۶- وی به خواب‌های خودش و خواب‌های دیگران استناد می‌کند در حالی‌ که خواب در مسائل شرعی و عقیدتی برای دیگران هیچ‌گونه حجیت و اعتباری ندارد. هیچ پیامبر و حجت خدایی حقانیت خود را با خواب اثبات نکرده است. مخصوصاً که خواب، صرف ادعا است و امکان دارد آدم دروغ‌گو نیز آن‌ را ادعا کند.(٢٧) به هر حال همهٔ آن استنادات حدیثی غیر صحیح، همهٔ آن تهدید‌ها و آسیب‌های مشکوک امنیتی و همه این تناقضات نشان می‌دهد که شیعه با فرقه انحرافی جدید و خطرناکی روبه‌رو شده است. بنابراین همان‌طور که شیعه در طول تاریخ خود، با جهاد علمی و عملی علما و فقها توانسته راه اصیل اهل بیت علیهم‌السّلام را از میان بیراهه‌های فرقه‌های انحرافی حفظ کند، این‌بار هم ان‌شاءالله با روشن‌بینی و روشن‌اندشی توده‌های شیعی، طومار این فرقه انحرافی را در هم خواهد پیچید و با هدایت فریب خوردگان این فرقه، رؤیاهای استعمارگران در تضعیف مکتب و دین را به کابوس بدل خواهد ساخت. ٧- وی با وجود ادعای فرزندی امام زمان علیه‌السّلام خود را «احمد بن الحسن» می‌نامد، در حالی که می‌بایست خود را «احمد بن محمّد» می‌نامید. چون نام امام زمان علیه‌السّلام حسن نیست. بلکه حسن نام پدر امام زمان است. گویا قاعده «دروغگو فراموشکار است» در این‌جا نیز جریان دارد. ٨- وی خود را یمانی می‌داند و روایاتی را که دربارهٔ خروج یمانی صادر شده، بر خود تطبیق می‌دهد. در حالی که در روایات آمده: یمانی، خراسانی و سفیانی در یک سال و یک ماه و یک روز خروج می‌کنند و پس از چند ماه در همان سال، امام زمان علیه‌السّلام هم قیام می‌فرمایند. مدعی یمانی، نزدیک هجده سال است خروج کرده، در حالی که نه خراسانی و نه سفیانی، نه در آن زمان و نه حالا خروج نکرده‌اند و هنوز هم امام زمان علیه‌السّلام قیام نفرموده است. ادامه دارد...
recording-20221209-181054.mp3
16.89M
جلسهٔ روضه فاطمیه علیهاالسلام از دیدگاه عقل علت کنار زده شدن حجت خدا از رهبری بشر است مانند زمانی که مغز از رهبری بدن کنار گذاشته شود که بدن انسان دچار رفتار دیوانگان خواهد شد و بشر امروز بلحاظ اجتماعی چنین شده است بنابراین، همین که امام‌ زمان ارواحنافداه از هدایت بشریت کنار گذاشته شده، دنیا پر از ظلم و فساد گردیده است حجت‌الاسلام علیرضا نعمتی ۱۴ جمادی الاولی ۱۴۴۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
🥀 🥀 🍁ای یادگار فاطمه که داغ دیده ای در بستری ز غصّه و غم آرمیده ای... 🍁آقا سرت سلامت از اینکه به دوشِ خود.. بارِ بزرگ ماتم مادر کشیده ای... 🏴سلام بر تو ای مولایی که خدا و خلق خدا در انتظار قیام تو اند. سلام بر تو و بر آن روزی‌که انتقام حرمت شکسته مادر را خواهی ستاند.🥀 @p_Mahdavi
❤️ 🌾 زعاشقان شنیده ام روزی ظهور میکنی 🌟 زمرز انتظارها دگرعبورمی کنی 🌾 شب سیاه می رودصبح سپید می رسد 💫 جهان بی چراغ را غرقه زنور میکنی 💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚 @Hamdeli_zohor
هدایت شده از منتخَبِ اَخبار ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺فرصتِ تهدید 🔹 چند نوجوان دانش آموز از سر ما برداشتند و گفتند و کردند و با شناسایی از طریق دوربین های منطقه، این را پیدا کردیم و ... 🖲اخبار را در "مُنتخَبِ اَخبار" ببینید👇 eitaa.com/joinchat/1231028412C5231d1781b
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای دیدارهای شبانه آیت الله بهجت به همراه پسر خردسالش، با کسانی که مشرّف به دیدار صاحب الزمان شده بودند! ⭕️ در یکی از این دیدارها، آن شخص به پدر من گفت همین دیروز بعد از ظهر کنار قبرستان روی پل حضرت را دیدم، خدا نصیبتان نکند! ⭕️ تعجب من از این بود که پدر من از کجا او را می‌شناخت و می‌دانست دیروز مشرف شده که امروز به دیدار او برود! 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
📖 السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ... 🍃💎🍃 💎سلام بر گوشه ی روشن قبایت که آسمان را بر ما زمینگیران دوری ات می تکاند. 💎سلام بر تو و بر ریسمان مهربان دستانت که تنها راه نزول ملکوت آسمانها بر برهوت غفلت زمین اند... 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس، ص610. 🍃💎🍃 @p_Mahdavi
هدایت شده از دانستنی های مهدوی
حدیث مهدوی🍃 💚 امام عصر علیه السلام می فرمایند: «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ» 🔸الگو و اسوه‌ی‌ نیکوی من دختر فرستاده خدا (فاطمه زهرا «سلام الله علیها») است. 📚 بحارالأنوار ج ۵۳ ص ۱۸۰ @p_Mahdavi
recording-20221210-102311.mp3
12.19M
جلسهٔ روضه فاطمیه علیهاالسلام قوم وقتی عذاب را دیدند توبه کردند و خداوند آنها را بخشید و حضرت یونس را که از آنان شده بود به آنها برگرداند خانه نشینی و امام زمان ارواحنافداه نیز عذاب برای جامعه است زیرا او مرکزی جامعه است و وقتی عقل از جامعه یا فرد کنار رود، آن فرد یا جامعه دچار می‌شود حجت‌الاسلام علیرضا نعمتی ۱۵ جمادی الاولی ۱۴۴۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
هدایت شده از بیداری از خواب غفلت
▪️علامه میرجهانی حضرت زهرا سلام الله علیها را در خواب زیارت می کند. حضرت زهرا سلام الله علیها به ایشان می فرمایند:  هَل عَلمتُم مَا فَعَلتُم بِیوُسُف؟ ●هیچ می دانید با یوسف من چه کردید؟ ●هیچ می دانید در این ۱۱۶۷ سال (١١٨٩) که از شروع غیبتش می گذرد، بر مهدی من چه گذشته است؟ ●از اشک های غریبانه اش با خبرید؟ ●از غصه ها و قلب پر از خونش چه می دانید؟ ●برای خلاصی او از زندان غیبتش چه کردید؟ ●چرا برای رهایی او از غربت و مظلومیت دعا نمی کنید؟ بدانید: دلی شکسته تر از من در آن زمانه نبود. در این زمانه دل فرزند من شکسته تر است. @bidary11
هدایت شده از رامین خانسالاری
🔻مباحث اخلاقی مرحوم آیت الله حاج سید ابوالحسن مولانا ـ" و سفارش مي‌‌كنم او را به خواندن اين دعا در قنوت نمازها كه استاد و شيخ اجازه ما مرحوم آيت‌‌الله‌العظمي سيدشهاب‌الدين نجفي مرعشي آن را به سند خود از سيّد بن طاووس رضوان‌الله عليه روايت مي‌كند و دعا اين است: «اللهمّ انّي اسئلك بحقّ فاطمه و ابيها و بعلها و بنيها و بالسّر المستودع فيها ان تصلّي علي محمد و آل محمد و أن تفعل بي ما انت اهله و لا تفعل بي ما أنا أهله» (خدايا به درستي كه من تو را مي‌‌خوانم به حق فاطمه و پدرش و شوهرش و فرزندانش و سرّ و رازي كه در او امانت نهاده‌‌اي. اين كه درود بفرستي بر محمد و آل محمد و اين كه عمل كني در بارة من به آنچه تو اهل آني و عمل نكني در بارة من به آنچه من اهل آنم.)" 📚 برگرفته از رساله اخلاقی انیس الابرار فی وظایف الاخیار .تالیف مرحوم آیت الله حاج سید ابوالحسن مولانا https://eitaa.com/alemolana1 https://www.alemolana.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥موشک جواب موشک 🚀شبکه بی بی سی توسط ارتش سایبری سربازان امام زمان شد!😁🇮🇷✌️ اونا ده ثانیه مزخرف خودشون را پخش کردند اما ما یک دقیقه، اونم چه پیامی و از زبان چه شخصیتی که از عکسش هم می ترسند! با آل علی هرکه در افتاد، 👈ور افتاد!
🔮🔹️🔮 خوشا بحال شیعیان امام زمان 🔮یونس بن عبدالرحمن یکی از یاران حضرت امام کاظم علیه السلام می‌ گوید:نزد حضرت رفتم و گفتم ای فرزند رسول خدا آیا تو قائم بر حق هستی؟ 🔮🔹️🔮 🔮حضرت علیه السلام در پاسخ فرمودند: من قائم به حق هستم، ولی قائم کسی است که زمین را از دشمنان خدای عز و جل پاک می‌ کند و زمین را از عدالت پر می‌ کند، همانگونه که از جور و ظلم پر شد. او پنجمین از پسران من است. برای او غیبتی طولانی است، و ترس بر خودش امتداد دارد. در آن اقوامی مرتد می‌شوند و در آن گروهی دیگر ثابت قدم می‌ مانند. 🔮🔹️🔮 🔮سپس فرمودند: خوشا به حال شیعه ما، کسانی که به ریسمان ما در غیبت قائم ما علیه السلام چنگ انداختند و در راه ولایت ما ثابت قدم هستند و از دشمنان ما بیزاری می‌ جویند.  آنها از ما و ما از آنها هستیم. قطعاً به امام بودن ما راضی هستند و ما نیز به شیعه بودن آنها راضی هستیم؛ پس خوشا به حال آنها سپس [باز هم] خوشا به حال آنها؛ به خداوند متعال  سوگند آنها در درجه‌های ما روز قیامت همراه ما هستند. 📚کمال الدین و تمام النعمة جلد 2، صفحه 361 🔮🔹️🔮 @be_samte_khoda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ | 💠حجت الاسلام عالی اصل عاشورا از فاطمیه شروع می‌شود @Menbaraali
هدایت شده از رضا دزفولی
📚حکایت يكی از مسلمانان ثروتمند با لباس تميز و فاخر محضر رسول خدا صلی الله عليه و آله آمد و در كنار حضرت نشست، سپس فقيری ژنده پوش با لباس كهنه وارد شد و در كنار آن مرد ثروتمند قرار گرفت. مرد ثروتمند يكباره لباس خود را جمع كرد و خويش را به كناری كشيد تا از فقير فاصله بگيرد. پيامبر خدا صلی الله عليه و آله از اين رفتار متكبرانه سخت ناراحت شد و به او رو كرد و فرمود: آيا ترسيدی چيزی از فقر او به تو سرايت كند؟ مرد ثروتمند گفت: خير! يا رسول الله. پيامبر صلی الله عليه و آله: آيا ترسيدی از ثروت تو چيزی به او برسد؟ ثروتمند: خير! يا رسول الله. پيامبر صلی الله عليه و آله: پس چرا از او فاصله گرفتی و خودت را كنار كشيدی؟ ثروتمند: من همدمی (شيطان يا نفس اماره) دارم كه فريبم می دهد و نمی گذارد واقعيتها را ببينم، هر كار زشتی را زيبا جلوه می دهد و هر زيبايی را زشت نشان می دهد. اين عمل زشت كه از من سر زد، يكی از فريبهای اوست. من اعتراف می كنم كه اشتباه كردم. اكنون حاضرم برای جبران اين رفتار ناپسندم نصف سرمايه خود را رايگان به اين فقير مسلمان بدهم. پيامبر صلی الله عليه و آله به مرد فقير فرمود: آيا اين بخشش را می پذيری؟ فقير: نه! يا رسول الله. ثروتمند: چرا؟! فقير: زيرا می ترسم من نيز مانند تو متكبر و خودپسند باشم و رفتارم مانند تو نادرست و دور از عقل و منطق گردد. 📚بحار ج 22، ص 130 و ج 72، ص 13 ═ೋ❅🖋☕️❅ೋ═ ❥↬ @bohlool_aghel
recording-20221211-103116.mp3
15.9M
جلسهٔ روضه فاطمیه علیهاالسلام راه یکپارچگی دلهای شیعیان کلید قفل غیبت است حجت‌الاسلام علیرضا نعمتی ۱۶ جمادی الاولی ۱۴۴۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۱
احمد الحسن 2⃣1⃣ (قطعهٔ دوازدهم) «ادامهٔ تناقضات جریان احمد الحسن» ٩‌- مدعی جریان یمانی در تبلیغات خود مرتباً بر علیه علمای دین، حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید هتاکی و جسارت می‌کند و صریحاً می‌گوید: ما آمده‌ایم که وساطت علماء بین مردم و دین و خدا را حذف کنیم. در حالی که این حرف بر ضدّ تعالیم اهل بیت علیهم‌السّلام است. چون از دیدگاه تعالیم اهل بیت علیهم‌السّلام واسطه مردم و اهل بیت، علما هستند و فقهای ربّانی مرجع دینی مردم در زمان غیبت می‌باشند. امام حسن عسکری علیه‌السّلام فرمودند: «فأمّا من کان من الفقهاء صائنا ً لنفسه حافظ ً لدینه مخالفاً علی هواه مطیعاً لأمر مولاه فللعوام أن یقلّدوه». و در توقیع منسوب به امام زمان علیه‌السّلام آمده: «وامّا الحوادث الواقعة فارجعوا فیها الی رواة احادیثنا فانّهم حجّتی علیکم وأنا حجة الله». جریان یمانی در امر ضدیت با علماء، از تبلیغات سوء گذشته، وارد فاز علمی و نظامی شده است. لذا در جریان توطئه ترور علمای نجف که در عاشورای سال ١٣٨۵ش توسط جریان «جُند السّماء» برنامه‌ریزی شده بود، مشارکت داشته و ٢٠٠ نفر از آن‌ها به هلاکت رسیدند. از این واقعيت، این نتیجه بدست می‌آید که آن‌ها پادوی استعمار در مبارزه با روحانیّت، یعنی مهم‌ترین سنگر مقاومت اسلامی در مقابل استعمارند. ١٠- استفاده از «ستاره داوود» که آرم مخصوص صهیونیست‌ها می‌باشد، نشانه دیگری از وابستگی این جریان به استعمار است. ١١. حضور افرادی با سابقه بعثی، در تشکیلات جریان یمانی از قبیل: سالم عبد حسن و حسن الحمامی (رهبر مذهبی گروه که دستگیر شده است) و همین‌طور برادر احمد اسماعیل گاطع که قبلاً از افسران حزب بعث بوده، نشانه دیگری از وابستگی جریان به «الحملة الایمانیّه» صدام معدوم می‌باشد. ١٢. اخیراً در یکی از برنامه‌های ماهواره‌ای سلَفی «صفا» یک فرد مصری غیر معمم به نام «عبد العال سلیمه» که به دروغ، عالمی شیعی معرفی شده، از جریان یمانی و «احمد الحسن» با تجلیل و به‌عنوان مهدی نام برده است. این پدیده نشان می‌دهد جریانات سلفی و وهابی به‌دنبال تبلیغ جریان یمانی از ماهواره‌های خود هستند. این پدیده نشان می‌دهد جریانات سلفی و وهابی به‌دنبال تبلیغ جریان یمانی از ماهواره‌های خود هستند. این هم نشانی دیگر بر وابستگی جریان به استکبار جهانی است. ادامه دارد...
احمد الحسن 3⃣1⃣ (قطعهٔ سیزدهم) «حمایت استعمارگران از فرقه‌های ضاله و انحرافی» استعمارگران برای گسترش دامنه و حوزه قدرت خویش در سرزمین‌های اسلامی، همیشه اسلام و مخصوصاً مذهب تشیع را مانع مهمی در راه رسیدن به اهداف خود یافته‌اند؛ از همین رو با بدعت‌گذاری و بنیان نهادن فرقه‌های ضاله و مذاهب ساختگی در برابر فرهنگ اصیل شیعی، و زمینه‌سازی برای رشد و ترویج آن‌ها را در رأس برنامه‌های شیطانی خود قرار داده‌اند. تأسیس مذهب قادیانی در پاکستان، بابیت و بهائیت در ایران و وهابیت در عربستان، نمونه‌هایی از این فرقه‌ها و جریانات دینی است. همراهی و سر‌سپردگی این فرقه‌ها به آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها در این زمان بر همگان آفتابی شده است. بر این اساس، اخیراً دولت‌های استعماری که به بهانه مبارزه با تروریسم، کشورهای مسلمان افغانستان و عراق را اشغال کرده‌اند، پروژهٔ تأسیس آن‌گونه فرقه‌ها و پشتیبانی از آن‌ها را به‌ویژه در عراق، در رأس برنامه‌های خود قرار داده‌اند. لذا در کشور عراق، به دنبال اشغال آن، ده‌ها فرقه بروز و ظهور نموده‌اند؛ از قبیل: - «جُند السّماء» به رهبری «ضیاء عبدالزهراء کاظم الگرعاوی»؛ - جریان یمانی؛ - جریان سیّد محمود حسنی صرخی؛ - فرقة الامام الربانی به رهبری سیّد فاضل عبدالحسین الحسینی الهاشمی؛ - فرقه فرقد القزوینی؛ - جریان سلوکی؛ اغلب جریانات فوق، مدعی مهدویت یا ارتباط با امام زمان علیه‌السّلام شده‌اند و ارتباط بیشتر آن‌ها با جریانات بعثی و دستگاه‌های جاسوسی استعماری، کشف و احراز شده است. هدف اصلی این فرقه‌ها، مبارزه با حوزه، مرجعیت و روحانیت شیعه قرار گرفته است؛ زیرا در تاریخ نهضت‌های اسلامی معاصر ضدّ استعماری، این واقعیّت، بارها به اثبات رسیده که تنها سنگری که در مقابل استعمار ایستاده و مانع پیروزی آن‌ها شده، سنگر روحانیّت، مرجعیت و حوزه‌های علمیه شیعه است.(٢٨) جالب این‌جاست که فرقه‌های مذکور فقط بر ضدّ روحانیت سخن می‌گویند و اقدامات عملی انجام می‌دهند؛ اما هیچ‌گونه اقدامی بر ضدّ اشغالگران انجام نداده‌اند. ادامه دارد...
هدایت شده از ص
احمد الحسن 4⃣1⃣ (قطعهٔ چهاردهم) سخن آخر؛ چه باید کرد؟ برادران و خواهران ایمانی! فتنه‌های رنگارنگ که از سوی شیاطین و اعوان و انصار آن‌ها برای فریب و انحراف مردم از صراط مستقیم تدارک دیده می‌شود، همیشه بوده و هست. مخصوصاً در آخرالزّمان که بنا بر صریح احادیث، فتنه‌ها فراوان‌تر و دجال و دجال‌ها به‌صورت پیچیده‌تر ظهور می‌کنند. در مقابل آن فتنه‌ها و دجال‌ها هیچ پناهگاه امنی و تضمینی برای سلامتی جز تمسک جستن به ثقلین (قرآن و عترت) وجود ندارد. چرا که پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: «إنّی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی ما إن تمسکتم بهما لن‌تضلوا بعدی أبداً». اما استفاده صحیح از کتاب و عترت، بدون مراجعه به کارشناسان و متخصصان این فن، یعنی علمای دین، امکان‌پذیر نیست. این یک مطلب عقلانی و عرفی است که برای شناخت هر چیزی به متخصص آن باید رجوع کرد. بالاتر از این، خود قرآن و عترت، مردم را به رجوع به علماء ربّانی، به‌عنوان نائبان و خلفای ائمه علیهم‌السّلام در عصر غیبت ارشاد فرموده‌اند. قرآن می‌فرماید: «اگر نمی‌دانید از پژوهش‌گران کتاب‌های آسمانی بپرسید»؛ پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم بنا بر روایت امام صادق علیه‌السّلام فرمودند: " العلماء ورثه الانبیاء"(٢٩) : علماء وارثان انبیاء هستند. امام حسین علیه‌السّلام فرمودند: «ذلک بأنّ مجاری الأمور و الأحکام علی أیدی العلماء بالله الأمناء علی حلاله و حرامه». : " چرا که مجاری امور و احکام به‌دست علماء الهی و امناء بر حلال و حرام خدا گذاشته شده است". امام هادی علیه‌السّلام فرمودند: «لو لا من یبقی بعد غیبه قائمنا من العلماء الدّاعین الیه و الّدالین علیه... لما بقی أحد الّا ارتدّ عن دین الله... أولئک هم الأفضلون عند الله عزّ وجلّ». : " اگر علمایی که در زمان غیبت به‌سوی او مردم را راهنمایی می‌کنند نباشند، هر آینه کسی نمی‌ماند مگر این‌که از دین مرتد گردد.... آن‌ها (علماء) نزد خدا برتر هستند". امام زمان علیه‌السّلام فرمودند: «وأما الحوادث الواقعة فارجعوا فیها الی رواة حدیثنا، فانّهم حجّتی علیکم و أنا حجّة الله» (٣٠) : " در حوادث واقعه باید به راویان حدیث ما (علماء) رجوع کنید؛ زیرا آن‌ها از طرف من حجّت هستند و من حجت خدا هستم. بنابراین، مطمئن‌ترین و بهترین راه برای شناخت حقیقت مدعیان و تمیز دادن راستگویان از دروغگویان و حلّ شبهه‌های دینی، پناه بردن به علمای دین است؛ بر علمای دین هم واجب است حقایق را روشن کنند و در مقابل بدعت‌ها سکوت نکنند. زیرا در حدیث آمده است : «إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فِي أُمَّتِی فَلْیُظْهِرِ الْعَالِمُ عِلْمَهُ فَمَن ْ لَمْ یَفْعَلْ فَعَلَیْهِ لَعْنَةُ الله»(٣١) : " هنگامی که بدعت‌ها آشکار می‌شود، عالم باید علمش را آشکار کند و گرنه مورد لعن خدای تعالی قرار می‌گیرد". یقیناً علمای ربّانی که همواره مورد توجه و عنایت قطب عالم امکان هستند، همیشه در پرتو عنایات عزیز زهراء سلام‌الله‌علیها به رسالت الهی خود عمل کرده و تمام شیعیان باید زیر این لوای حقیقی امام زمان علیه‌السّلام قرار گیرند. به امید پیروزی نهایی حق بر باطل و نابودی تمام ظالمین و مستکبران عالم. «أللَّھُـمَ عَـجِّـلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَج وَ الْعَافِیَةَ وَ النَّصْر».
احمد الحسن 5⃣1⃣ (قطعهٔ پانزدهم) (قطعه پایانی: منابع و مستندات) منابع: سایت دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی مدظله‌العالی. وبگاه پاسخگویی به سؤالات دینی. سخنرانی دکتر رائفی‌پور. ١- www.//farsi.almahdyoon.org ٢- مقالهٔ «نقد و بررسی آراء مدعیان مهدویت، با تکیه بر آراء احمد الحسن»، آیتی، نصرت‌الله، فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود، بهار ١٣٩٢ ه. ش، شمارهٔ ٢۵،ص ۶و٧. ٣- مقالهٔ «نقد و بررسی آراء مدّعیان مهدویّت: با تکیه بر آراء «احمد الحسن»، آیتی، نصرت‌الله، فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود، بهار ١٣٩٢ش،شمارهٔ ٢۵،ص ٧و٨. 4- . www.almahyoon.org//www.youtube.com ۵- کمال الدین و تمام النعمة، ابن بابویه، محمّد بن علی، محقق/مصحح: غفاری، علی اکبر، نشر اسلامیه، تهران، ١٣٩۵ه.ق،چاپ دوّم، ج٢، ص٣٨۵. ۶- معجم رجال حدیث، خویی، ابوالقاسم، مرکز نشر آثار شیعه، قم، ١٣٩٩ه.ق،ج١٣،ص١۶٩. ٧- مقالهٔ «بررسی جریان جدید مدعی یمانی (احمد الحسن)»، حیدری آل کثیری، محسن، حیدری چراتی، حجت، نشریه علمی تخصصی انتظار موعود، شمارهٔ ٣۴، بهار ١٣٩٠ه.ش، ص١٨۵. ٨- الغیبة، طوسی، محمّد بن الحسن، محقق/مصحح: تهرانی، عباد الله، ناصح، علی احمد، دار المعارف الإسلامیة، قم، ١۴١١ه.ق، چاپ اوّل، ص١۵۶. ٩- معجم رجال حدیث، خویی، ابوالقاسم، مرکز نشر آثار شیعه، قم، ١٣٩٩ه.ق، ج١٢، ص۴۶. ١٠- همان، ج٢، ص٢٢۴. ١١- مقالهٔ «بررسی جریان جدید مدعی یمانی (احمد الحسن)»، همان، ص١٨٨. ١٢- الغیبة، طوسی، محمّد بن الحسن، محقق/مصحح: تهرانی، عباد الله، ناصح، علی احمد، دار المعارف الإسلامیة، قم، ١۴١١ه.ق، چاپ اوّل، ص۴٧٨. ١٣- قاموس الرجال، شوشتری، محمّد تقی، مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (علیهم‌السّلام)، قم، بی‌تا، ص٢۶٨و٢۶٩. سی، محمّد بن الحسن، محقق/مصحح: تهرانی، عباد الله، ناصح، علی احمد، دار المعارف الإسلامیة، قم، ١۴١١ه.ق، چاپ اوّل، ص۴٧٨ ١۴. مقالهٔ «بررسی جریان جدید مدعی یمانی (احمد الحسن)»، همان. ١۵. مختصر البصائر،حلی، حسن بن سلیمان بن محمد، محقق/مصحح: مظفر، مشتاق، مؤسسة النشر الإسلامی، قم، ١۴٢١ه.ق، چاپ اوّل، ص١۶۶ ١۶. مقالهٔ «بررسی جریان جدید مدعی یمانی(احمد الحسن)»، همان، ص١٨٩. ١٧. مقالهٔ «نقد و بررسی آراء مدّعیان مهدویّت: با تکیه بر آراء احمد الحسن»، آیتی، نصرت‌الله، فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود، بهار ١٣٩٢ه.ش، شمارهٔ ٢۵. ١٨. الإرشاد، مفید، محمد بن نعمان، نشر بصیرتی، قم، ١۴١٢ه.ق، ص٣٣۶. ١٩. بحارالأنوار، مجلسی، محمد باقر بن محمد تقی، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، ١۴٠٢ه.ق، چاپ دوّم، ج٨٣، ص١۴٨. ٢٠. این شعار بارها در اوایل تأسیس حزب بعث عراق از گوینده رادیوی آن رژیم شنیده شد (روزنامه جمهوری اسلامی، ٨١/۶/٣). ٢١. انتفاضه شعبانیة(١۵ شعبان ١۴١٢ق). ٢٢- . www.rasanews.ir ٢٣. مقالهٔ «بررسی جریان جدید مدعی یمانی (احمد الحسن)»، همان، ص١٧٩و١٨٠. ٢۴. همان، ص١٩٣و١٩۴. ٢۵. این ادّعاها براساس سایت www.youtube.com می‌باشد. ٢۶- .www.//farsi.almahdyoon.org ٢٧. همان، ص٢٠٣و٢٠۴. ٢٨. فتوای جهاد بر علیه استعمار در تاریخ معاصر (جهادیه میرزا بزرگ فراهانی، محمد علی آشتیانی) رساله فوق نخست در سال ١٢٣٣ق و بار دوم در سال ١٢٣۴ق در تبریز چاپ شد. ٢٩. اصول کافی/ج١/ص٣٢/ح٢ (باب صفة العلم و فضله و فضل العلماء). ٣٠. الغیبة شیخ طوسی/فصل ۴/ص٢٩٠. ٣١. اصول کافی/ج١/ص۵۴/ح٢ (باب البدع و...). پایان تذکر: مقاله ارزشمند فوق را ما در مجلهٔ خودمان(مجله منتظران) شماره ۷۳، ( شعبان و رمضان ۱۴۳۹، اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۷) به چاپ رساندیم.
recording-20221212-105239.mp3
15.79M
جلسهٔ روضه فاطمیه علیهاالسلام ارواحنافداه چرا از خواب غفلت نسبت به امام زمان ارواحنافداه بیدار نمی شویم، نه جامعه‌مان، نه بسیاری از افرادمان امام زمان ارواحنافداه نیامده‌اند تا غائب باشند حضرت هزار و صد و هشتاد سال است چشم انتظار ما هستند ارواحنافداه (بسیار مهم) حجت‌الاسلام علیرضا نعمتی ۱۷ جمادی الاولی ۱۴۴۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۱