eitaa logo
منتظران و زمینه سازان ظهور
80 دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
5.4هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ 📖 پیام یک صوت صفحه ۳۷۹ قرآن کریم «سوره‌ نمل» ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 📋 ترجمه صوتی و نکات تفسیری را نیز در پیام دوم و سوم می‌بینیم. ⬇️ ═✨✧🌸✧✨═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ ↔️ ادامه بسته سیصد و هفتاد و نهم قرآنی 📖 پیام دو ترجمه صوتی صفحه ۳۷۹ قرآن کریم «سوره‌‌ نمل» 📋 نکات تفسیری را در پیام سوم می‌بینیم. ⬅️ ✨🌸✧🌸✧🌸✨
╭━━⊰✨﷽✨⊱━━╮ ↔️ ادامه بسته سیصد و هفتاد و نهم قرآنی 📖 پیام سه نکات تفسیری سوره‌ی مبارکه «نمل» صفحه ۳۷۹ قرآن مجید [۱] و [۲] ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ 1️⃣ برخی حیوانات شناخت بالایی دارند. «إِنِّی وَجَدْتُ امْرَأَةً» هدهد مفاهیمی چون زن و مرد، تاج و تخت، حکومت و مالکیّت، توحید و شرک، خورشید و سجده، شیطان و تزیین‌های او، حقّ و باطل، هدایت و ضلالت را می‌شناسد. 🌸✨ 2️⃣ انسان از نظر فطرت، پرستشگر است؛ اگر حقّ را نپرستد به سراغ باطل می‌رود. «وَجَدْتُهٰا وَ قَوْمَهٰا یَسْجُدُونَ...» ✨🌸 3️⃣ کسی که در برابر خدا سجده نکند؛ حیوان هم از او انتقاد می‌کند. «أَلاّٰ یَسْجُدُوا» 🌸✨ 4️⃣ عالم محضر خداست. «یَعْلَمُ مٰا تُخْفُونَ وَ مٰا تُعْلِنُونَ» بر او علم یک ذرّه پوشیده نیست که پنهان و پیدا به نزدش یکی است ✨🌸 5️⃣ زودباوری ممنوع؛ ردّ کردن حرف دیگران نیز بدون دلیل ممنوع. «سَنَنْظُرُ» 🌸✨ 6️⃣ نه تصدیق، نه تکذیب، بلکه تحقیق. «سَنَنْظُرُ أَ صَدَقْتَ أَمْ کُنْتَ مِنَ الْکٰاذِبِینَ» ✨🌸 7️⃣ نقاط مثبت را قبل از نقاط منفی بازگو کنید. « أَ صَدَقْتَ أَمْ... » 🌸✨ 8️⃣ با یک راستگویی در گروه صادقین قرار نمی‌گیریم؛ ولی با یک دروغ جزو دروغگویان می‌شویم. («صَدَقْتَ» به صورت فعل ولی «کاذبین» به صورت اسم فاعل آن هم با کلمه‌ی «کُنْتَ» آمده است.) ✨🌸 9️⃣ دوری از تکبّر و برتری جویی، زمینه‌ی تسلیم حقّ شدن است. «أَلاّٰ تَعْلُوا عَلَیَّ وَ أْتُونِی مُسْلِمِینَ» 🌸✨ 🔟 هدیه، گاهی در واقع رشوه و حقّ السکوت است. «بِهَدِیَّةٍ» ✨🌸 1️⃣1️⃣ دشمنان نیز ما را با فرستادن هدایا آزمایش می‌کنند. «مُرْسِلَةٌ إِلَیْهِمْ بِهَدِیَّةٍ» پاورقی ______________________ ۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی ۲. ویراستاران: خانمها حمیدیان و شوندی ✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨ تقدیمی اندیشکده علوم "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ══✨✧🌸✧✨══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗📗 کتاب «سلام بر ابراهیم جلد ۲» این کتاب ادامه زندگی‌نامه و خاطرات پهلوان بی‌مزار شهید ابراهیم هادی است شادی روح مطهر شهداءصلوات 🌷 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 احترام به افکار فرزندان بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرحیم در دوران حکومت امیرمومنان علیه السلام، مامورین حکومتی، قصابی را در کنار کشته ای به همراه چاقوی خون آلود- که در دستش بود- یافتند. قرائن و شواهد موجود نشانگر کشته شدن مقتول، توسط این قصاب بود. بر این اساس مامورین وی را با همان وضعیت ظاهری به حضور علی علیه السلام آوردند امام علیه السلام به قصاب فرمود: چه کسی آن شخص را به قتل رسانده است؟ مرد قصاب گفت: من او را کشته ام. حضرت علی علیه السلام طبق قرائن ظاهری و اعتراف متهم، دستور قصاص صادر کرد. مامورین حکومتی بعد از صدور حکم قصاص او را به سوی محل اعدام روانه کردند. در این اثنا مردی را دیدند که به سرعت به سوی آنان می آید و فریاد می زند: دست نگهدارید و عجله نکنید، او را من کشته ام، قاتل حقیقی منم، آن مرد قصاب بی گناه است. مسوولین اجرای حکم وقتی با این وضعیت مواجه شدند، آن مرد را به همراه قصاب به حضور علی علیه السلام آوردند. در محضر امام علی علیه السلام آن مرد دوم، سوگند یاد کرد که او را من کشته ام. امام به قصاب گفت: چرا تو اعتراف به قتل نمودی و اقرار کردی که او را کشته ای؟ ❌ ادامه در پست های بعدی...
قصاب گفت: چون من در مخمصه عجیبی گرفتار شده بودم، در خود هیچ گونه یارای انکار ندیدم. چون مرا در کنار جنازه خون آلودی با چاقوی آغشته به خون دستگیر کرده بودند؛ یقین کردم که به غیر اقرار به قتل، چاره دیگری وجود ندارد. اما واقع امر این است که گوسفندی را سر بریده بودم و چون برای تخلی و رفع حاجت، عجله داشتم با همان چاقوی خون آلود به خرابه شتافتم که اتفاقا با جنازه خون آلود مواجه شدم. وحشت زده خواستم که از آن جا فرار کنم. اما با رسیدن مامورین در همان جا خشکم زد و آنان مرا به حضور شما آوردند. علی علیه السلام به حاضران فرمود: این دو نفر را به نزد فرزندم حسن ببرید تا او در این مورد قضاوت نماید. آن ها به حضور امام حسن علیه السلام آمدند و ماجرا را شرح دادند. امام مجتبی علیه السلام فرمود: به امیرمومنان بگویید: اگر این مرد شخصی را کشته است، در مقابل جان قصاب را از مرگ حتمی رهانیده است. خداوند در قرآن می فرماید: و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا[1]؛ هر کس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است امام علی علیه السلام دستور داد هر دو را (قاتل و قصاب) آزاد نمودند و دیه مقتول را از بیت المال، به ورثه پرداخت نمود[2] پی نوشت ها [1] مائده، 32. [2] تهذيب، ج 10، ص 173؛ تفسير نور الثقلين، ج 1، ص 620 منبع : پاک نیا، عبدالکریم؛ تربیت در سیره و سخن امام حسن مجتبی علیه السلام، ص: 183 پایان.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟣 همراهی با فرزند 🕯بنا به فرمایش امام سجاد(علیه السلام)، باید در مسیر طاعت خداوند، با فرزندمان همگام باشیم. "وَالمَعُونَه لَهُ عَلَی طَاعَتِهِ"، کمکش کنیم. دستش را بگیریم. پشتش باشیم و رهایش نکنیم. چگونه؟ با روش علمی و عملی؛ هم با آگاه کردن او از ویژگی های وجودی خودش و هم با در کنار او بودن، پشتیبانی و همراهی اش در عمل، برای آشکار کردن این ویژگی ها و استعدادها 🪞فرزند من آینه من