#سلام_آقا_جانم✋🏻💛
تا ڪرب و بلا هست ، زمین را عشق است
آه دل همواره غمین را عشق است
هر چند که هیچ است همه ارزش ما
مجنون حسینیم، همین را عشق است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رفتی و
دل رُبودی
یك شهر مبتلا را
تا کی کنیم بی تو
صبرۍ کھ نیست ما را ...
لعنت به آن که این لبخندها را از ما گرفت.💔
☫
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
↩️ ادامه شاهد سوم بر آرزوی حکومت به خاطر اجرای فرمان الهی : حسین بن علی علیه السلام ؛
🔻بنابراین بانک بر آورد و فریاد زد : « الا ترون، اِنَّ السُنَّتَ قَد اُمیت و ان البدعة قد اوحیت».
⁉️آیا نمی دانید که سنت پیامبر دارد از بین می رود. و بدعت ها و انحرافات دارند زنده می شوند؟ لذا امام سودای رسیدن به مقام و حکومت را برای اجرای فرمان الهی داشت.
(941)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
🔸 سوال : اینکه برخی می گویند که امام خواهان رسیدن به حکومت نبود را چطور پاسخ می دهید؟
🔰 در پاسخ می گوییم که اگر منظور به طور مطلق در نظر بگیرید، حرف درستی نیست چرا؟
↙️ چون اگر به یاد بیاورید در مباحث ماهواره و خانواده در بخش شبهات دینی، اشاره کردیم که اهل بیت بدنبال حکومت برای اجرای فرمان الهی بودند و تلاش هم کردند اما زمینه فراهم نشد.
(942)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
↩️ و آنجا توضیح دادیم که ما دو نوع خواستن حکومت داریم؛
🔻یکی هدفی : که برای رسیدن به آن دست به هر کاری بزند تا بقدرت و ریاست برسد و آنرا برای خود بداند که منشا آن هوای نفس است.
🔻اما دومی ؛ وسیله ای است برای اجرای فرمان الهی نه برای قدرت و ریاست خود بلکه به معنای واقعی کلمه فقط برای خدا و اجرای فرمان او و هدایت و سعادت بندگان خدا.
(943)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
📌 چون بسیاری از احکام الهی جنبه اجتماعی دارد که ضرورت داشتن حکومت را می طلبد.
📍اینجا دیگه خود و هوای نفس و حب ریاست و حکومت و قدرت به معنی منفی آن مطرح نیست. و این قسم دوم مورد نظر اهل بیت بوده است نه قسم اول.
🔍 پس بنابراین این نظریه اگر مطلقا مد نظرش باشد که هر دو قسم را شامل شود نادرست است. اما اگر منظور قسم اول باشد، کاملا صحیح خواهد بود.
(944)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
🔗 بنابراین با نگاه وسیله ای است که؛ امام می خواست در کوفه مثل پدرش علی (ع) حکومت تشکیل دهد که بتواند فرامین الهی را اجرا کند.
💎 و می دانست فقط در سایه داشتن حکومت است که می توان جلوی انحرافات بوجود آمده را گرفت و احکام اسلام را پیاده کرد.
◀️ اول : لذا به همین خاطر بود که حضرت به یاران خود می فرمود : چه بکشید و چه کشته شوید پیروز هستید.
(945)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
🕊 کشته شدن : که شهادت در راه خداست و هر که به این فیض نائل شود پیروز است. بکشند هم پیروز میشوند چطور؟
👈 و آن نه به این خاطر است که : با کشتن دشمن، رعب و وحشت در دلشان ایجاد و غلبه بر آنان صورت می گیرد.
👈 و عده ای مردد به امام می پیوستند و دشمن را تار و مار و اسیر و می کشتند.
(946)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
💎 و امام می توانست با پیروزی و غلبه بر دشمن صاحب مقام و حکومت شود که بتواند احکام الهی را اجرا و از گناه و فساد جلوگیری کند.
😭 که دیگر در کنار قبر پیامبر مثل مادر بچه مرده برای خدا و دین او زار زار گریه نکند.
✔️ البته قدر مسلم آن است که امام قدرت طلب نبود و نگاهش به قدرت همان نگاه پدرش علی (ع) بود.
(947)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
◀️ دوم اینکه : اگر هدف امام حکومت نبود مقام رجعت پس چه معنایی دارد⁉️
💠 ما اعتقادمان این است که اولین رجعت کننده بعد از حکومت امام عصر، امام حسین (ع) است.
⁉️سوال : آیا امام می خواهد رجعت کند و بیاید کنار خانه خدا دخیل شود احکام بگوید و ذکر بگوید و یا حتی کلاس درس داشته باشد باز حاکمان جور جلویش را بگیرند و مقابله کنند؟!!
(949)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
☝️و او این مقام را برای خودش نمی خواست و فقط و فقط برای خدا می خواست. فلذا چون هر دو وجهش برای خداست در هر دوحال پیروزند.
👌پس اولین دلیل مبنی بر اینکه یکی اهداف حضرت از قیام کسب حکومت برای اجرای فرمان الهی و رد آن بسوی اهلش بود. (و رد الامانات الی اهلها).
🔻که حکومت یکی از امانات الهی بود که غصب شده بود و می بایست به اهلش که اهل بیت بودند برگردانده می شد.
(948)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
◀️ دوم اینکه : اگر هدف امام حکومت نبود مقام رجعت پس چه معنایی دارد⁉️
💠 ما اعتقادمان این است که اولین رجعت کننده بعد از حکومت امام عصر، امام حسین (ع) است.
⁉️سوال : آیا امام می خواهد رجعت کند و بیاید کنار خانه خدا دخیل شود احکام بگوید و ذکر بگوید و یا حتی کلاس درس داشته باشد باز حاکمان جور جلویش را بگیرند و مقابله کنند؟!!
(949)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
⁉️ خوب این چه کاری است، فایده اش چیه؟
🔸 این به قول عرب ها کالاول. این مثل اول می شود.
❗️لذا عمل خداوند برای رجعت او چندان مفید فایده نیست چون سید الشهدای بدون حکومت و قدرت، کاری نمی تواند از پیش ببرد. پس چه فایده ای بر این رجعت مترتب است که نعوذ الله این رجعت کار عبثی است و از خداوند بدور است....
📝 ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمایید.
(950)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
¸.•*´¨*•.¸ 🇮🇷 ﷽ 🇮🇷 ¸.•*´¨*•.¸
📚 سلسله مباحث : سیاسی و
اجتماعی و مسائل روز
📕 گفتاری در مورد نقد و انتقادات صحیح از نگاه اسلام و اخلاق انسانی.
💎 به بهانه پاسخ به این سوال که :
🔵 چرا انتقادات ما اثر لازم را تابحال نداشته است؟ 🟡
📝 نگارنده : شب نگار
📖 جلسه : چهاردهم
🕰 یک روز در میان صبحها از :
۶ 🕕 الی ۸ 🕗
┄┅═✼✿✵❄️🌹❄️✵✿✼═┅
•*´¨*•.¸ 🇮🇷🌹 🇮🇷 ¸.•*´¨*•
↩️ ادامه سومین غرض سلبی
اینجا دو دسته اند : یا جزء حزب و یا گروه برون نظامی هستند که درواقع اپوزیسیون نسبت به نظام مطرح هستند. (قبلی اپوزیسیون نسبت به حزب حاکم بودند)
یعنی اینکه این افراد عضو احزابی هستند که با نظام دشمنی دارند و واقع مخالف جمهوری اسلامی هستند،
احزاب منحله نظیر، سلطنت طلب ها، آزادی، کومله و دمکرات(پژاک)؛ منافقین و.... که عمدتا خارج نشین هستند و از طریق دول استکباری صهیونیستی و وهابی، حمایت می شنوند.
(71)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅═✼✿✵❄️🌹❄️✵✿✼═┅
•*´¨*•.¸ 🇮🇷🌹 🇮🇷 ¸.•*´¨*•
اینها کسانی هستند که دست در دست دول استکباری و ازناب آنان نهادند و در واقع معاند و دشمن نظام و خواهان براندازی اش هستند که مثلا خود به قدرت برسند؛
خب انتقادات چنین گروه معاندی ولو اینکه با شعارهای ملی گرایی و وطن پرستی و ملیت گرایی هم باشد، اصلا قابل پذیرش نیست و آن شعاهایشان هم قطعا دروغ محض است.
چرا که انها نه خواهان ایران هستند و نه دوستدار ملت ایران، بلکه بدنبال مطامع قدرت و اهداف پلید شیطانی خود هستند.
بنابراین نقدهای این دسته که با هدف سیاه نمایی و نادیده گرفتن دستاورد های مهم نظام است، و پر است از شایعه و دروغ و بدور از واقعیت است،
(72)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅═✼✿✵❄️🌹❄️✵✿✼═┅
•*´¨*•.¸ 🇮🇷🌹 🇮🇷 ¸.•*´¨*•
که اصلا قابل پذیرش نیست، چرا که آنان دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی و حتی مردم ایران محسوب می شوند که هدف و نیت شوم آنان نیز،
تخریب و در نهایت براندازی نظام است. فلذا پیروی از نظرات و انتقادات آنان حماقت محض محسوب می شود.
🔻دسته دوم : کسانی هستند که بطور فردی عمل می کنند و عضو سازمان و یا گروه معاند خاصی نیستند، هم ممکنه ساکن خارج باشند و هم ساکن داخل باشند.
ولی به دلایل مختلف مخالف نظام جمهوری اسلامی بصورت فردی هستند :
(73)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅═✼✿✵❄️🌹❄️✵✿✼═┅
•*´¨*•.¸ 🇮🇷🌹 🇮🇷 ¸.•*´¨*•
حالا یا مخالف اصل نظامند، و یا مخالف رهبری نظام و نهادهای انقلابی اند و یا مخالف عملکردها ولو مثبت کارگزاران نظام، باشد، حتی بدنبال این هستند عملکرد صحیح را ناصحیح جلوه بدن و بدنبال ایجاد ناامیدی در جامعه اند :
- اینها یا اهل علم مخالف اصل نظام هستند و بلحاظ فقهی معتقدند که حکومت اسلامی در عصر غیبت حرام و طاغوت است چرا که موجبات به تاخیر افتادن ظهور امام عصر خواهد شد.
- یا دین را از سیاست جدا می دانند و لائیک هستند و معتقدند دین برنامه سیاسی و اجتماعی ندارد؛ و حق ندارد در امور سیاسی و اجتماعی و اقتصادی جامعه دخالت کند.
- و یا مخالف حضور و نفوذ روحانیت در قدرت سیاسی هستند ولو با دین مخالف نباشند و حضورش را در صحنه سیاست بپذیرند،
(74)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅═✼✿✵❄️🌹❄️✵✿✼═┅
•*´¨*•.¸ 🇮🇷🌹 🇮🇷 ¸.•*´¨*•
ولی شدیدا مخالف حضور روحانیت در سیاست هستند و دوست ندارند پست های کلیدی مملکت در دست روحانیت باشد؛
حالا چند حالت متصور است :
- یا آنها را صالح برای این کارها نمی دانند.
- و یا حسادت می کنند نمی توانند تحمل کنند.
- و یا اینکه شان روحانیت را اجل از سیاست و قدرت می دانند.
این افراد شامل برخی نخبگان علمی و عمدتا دانشگاهی و اساتید دانشگاه و روشنفکران هستند که عمدتا تحصیل کردگان فرنگی محسوب می شوند
که برگشتند به داخل ایران و مشغول هم هستند. و یا افراد دیگر اعم از سایر تحصیلکردگان و افراد عادی می باشند.
ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمایید.
(75)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅═✼✿✵❄️🌹❄️✵✿✼═┅