╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
↩️ ادامه شاهد باطلان و فاسقان
▪️یکی از آن زنازاده ها گفت : "نحن و رب الکعبه الطیبون میزنا منکم" به خدای کعبه پاکان ماییم آمدیم کربلا تا مردم بشناسند پاک کیست ناپاک کیست؟
🔺حالا ببینیم این آدم فاسقی که این حرف ها را زد چه کسی است؟
▫️ضحاک بن قیس مشرقی به بریر گفت : این مرد را می شناسی؟ بریر گفت : نه
🔺ضحاک گفت : این ابو حُریص عبدالله بن سمیر است.
(217)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️تا ضحاک معرفی کرد بریر شناخت و فرمود؛ عجب کسی که زندگیش را بذله گفتن و مسخره کردن تشکیل داده است.
▫️کسی که زندگیش فسق و فجور است، کسی که به زنها و دخترهای مردم رحم نمی کند، کسی که شراب را علنا زهر مار می کند، او طیِّب است؟!!
🔺آنگاه بریر رو کرد به آن ملعون با صدای بلند گفت : تو از طیبینی؟!!
▫️آن ملعون گفت : من خودم هم می دانم پاک نیستم، اشتباه گفتم.
(218)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️بریر گفت؛ اگر خودت می دانی پاک نیستی و حسین علیه السلام پاک است چرا نمی آیی پیش حسین علیه السلام؟
🔺 عبدالله گفت : من دوستی دارم همکار من است در ناپاکی آن دوست من حاضر نمی شود، اگر او حاضر شود من هم می آیم.
▫️بریر گفت : "قبح الله رأیک"، چقدر رأی نادرست و زشتی داری، "أنت سفیه علی کل حال" تو در همه حال آدم سفیه و کودنی هستی. که نفع و ضررت را تشخیص نمی دهی.
می گویم ؛ بیا پاک شو، در محضر پسر فاطمه، تو می گویی دوست من نمی آید؟ (ارشاد، ج ۲، ص ۹۵ و بحار، ج ۴۵، ص ۴ و العوالم، ص ۲۴۷ و لواعج الاشجان، ص ۱۲۱).
(219)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
♣️ ۴ - بعضی ار عناصر تشکیل دهنده لشکر یزید، "خوارج نهروانند".
♣️ ۵ - بعضی از عناصر لشکر یزید عده ای بودند که با اجبار و اکراه و دست بسته آمدند و زن ها و فرزندان شان را گروگان گرفته بودند.
▪️بنابراین عناصر تشکیل دهنده لشکر یزید و عمر سعد در کربلا، اینها هستند، که همه ویژگی افراد متعصب و انحصار طلب را داشتند،
🔺که از انجام هیچ جنایتی هیچ ابائی نداشتند. به صغیر و کبیر و زن و بجه و حتی طفل شیرخوار ابی عبدالله رحم نکردند. لعنت خدا بر همه آنان باد.
(220)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
♣️ 2⃣ - دوگانگی بین حرف و عمل
❤️♠️❤️♠️❤️♠️❤️♠️❤️♠️❤️
▪️دومین آسیبی که به دین وارد شده، "دوگانگی بین حرف و عمل" است.
♠️ مقدمه بحث :
▫️قبل از شروع بحث، مقدمه ای لازم است و آن مقدمه اینست : از دیدگاه اسلام فرق است بین "حرف" و "عمل".
(221)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️چرا که حرف : از مقوله ناپایداری ولی عمل : از مقوله پایداری است :
▫️دلیلش اینست که؛ شخصی که حرف می زند، سخنانی را بر زبان جاری می کند و زبان پیوسته در حرکت است و لذا حرکت زبان پایدار و ثابت نیست.
▫️ولی عمل؛ بر اساس عزم راسخ و جازم و درونی است و لذا می گویند : عمل مظاهر اعتقاد و پایداشت و تبیین درونی بشر است.
🔺به همین خاطر است که؛ اسلام عزیز نسبت به عمل می گوید : "ان الله یدخل الَّذین آمنوا و عملو الصالحات جنات تجری من تحت الانهار ان الله یفعل ما یرید". (حج، آیه ۱۴).
(222)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️آنهایی که عمل صالح دارند خداوند آنها را وارد بهشت می کند. ولی آنهایی که حرف می زنند را نفرمود، که وارد بهشت می کند.
▫️معلوم است که بهشت از مقولهٔ پایداری است، عمل هم از همین مقوله هست.ایندو تا در طول هم هستند. چون در طول هم هستند قرآن هم عمل را در طول بهشت قرار داد.
🔺اما در مورد زبان فرمود : "و من الناس من یعبد الله علی حرف..."(حج، آیه ۱۱) و از میان مردم کسانی هستند که فقط در حرف خدا را عبادت می کنند ولی در دل هیچ اعتقادی به خدا ندارند.
(223)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
♠️ الف - عمل و زبان دو مقوله جداگانه :
▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️
▪️آن کسانی که خدا را بر اساس زبانشان عبادت می کنند، هم در این دنیا و هم در آخرت زیان دیده اند.
▫️پس معلوم شد، عمل از مقولهٔ پایداری، و حرف ناپایدار است، و اسلام برای امور ناپایدار ارزشی قائل نیست، تمام ارزش ها را برای امور پایدار قائل است.
📝 ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمایید.
(224)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯