╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️"فَقالَ أَیْنَ تُریدُ" کجا می خواهید بروید؟ آقا فرمود : اُریدُ اِلَی الْعِراقْ. می خواهم به عراق بروم.
▫️عبدالله گفت؛ "مَهْلٰا اِرْجِعْ اِلٰی حَرَمِ جَدِّکْ" صبر کن، آرام باش و به مدینه برگرد.
🔺"فَأَبَی الْحُسین علیه السلام" از این حرف ایشان امام امتناع ورزید.
▫️"فَلَمّٰا رَأی ابن عمر اِبائَهُ" وقتی پسر عمر خودداری امام را دید؛
(378)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️"قال یا اباعبدالله اِکْشِفْ لِی عَنْ مُوضِعِ الَّذی کٰانَ رَسُولِ الله صلی الله علیه و آله و سلم یُقَبِّلُهُ مِنْکْ"
▫️گفت یا اباعبدالله محبت کن آن جایی که پیامبر می بوسید را باز کن.
🔺"فکشف الحسین علیه السلام عن سرته" حضرت لباس را بالازد.
▫️"قَبَّلَها بنُ عُمَر ثَلٰاثَهْ فَبَکٰی" : ابن عمر شکم حضرت را سه بار بوسید و سپس گریه کرد.
(379)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️"وَقالَ اَسْتَوْدِعُکَ اللهُ یا اباعبدالله" و گفت : تو را به خدا می سپارم ای حسین.
▫️"فَاِنَّکَ مَقْتُولٌ فی وَجْهِکَ هذا" من در چهره تو شهادت را می بینم، برگشت و به مدینه آمد.
🔺متاسفانه عبدالله بن عمر نسبت به امیر مومنان و امام مجتبی هم همین کارها را کرد،
▫️و استدلالش این بود که امر بر ما مشتبه است و ما نمی دانیم کدام حق و کدام باطل است. و جز ساکتین لقب گرفت و هیچکدامشان را یاری نکرد.
(380)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️و حال انکه اگر امثال عبدالله بن عمر می آمدند و با امام بیعت و همراهی می کردند،
▫️به علت اینکه این فرد مرید داشت چون دارای محبوبیت در نزد مردم بود عده ای دیگر را هم با خودش همراه می کرد و امام تنها نمی شد،
🔺اگر این چهره ها از سیاست پسر فاطمه دوری نمی کردند، آقا تنها نمی شد.
▫️اینها دقیقاً آمدند از امام حسین علیه السلام تعریف کردند بعد گفتند خدا حافظ شما، استودعک الله یعنی خدا حافظ. (بحار، ج ۴۴، ص ۳۱۳)
(381)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️و این کار یعنی مصداق اتم سیاست گریزی از اهل حق و تابع سیاست حق و حجت و امام زمان و ولایت نشدن است.
▫️آنوقت جالب اینجاست همین عبدالله بن عمری که در اینجا عند اختیار با دست حسین بن علی علیه السلام،
🔺امام و حجت خدا بیعت نمی کند و یاری نمی رساند و علی رغم تعریف و تقبیل امام خدا حافظی بر می گردد.
▫️سنت الهی کاری می کند که روزی فرا می رسد در کهولت سن مجبور می شود با پای حجاج بن یوسف ثقفی ملعون بیعت کند.
(382)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
♣️ 6⃣ - تحجر (واپسگرایی)
❤️♠️❤️♠️❤️❤️♠️❤️♠️❤️
▪️ششمین آسیب از آسیب های دینی، که جامعه را فرا گرفته بود و نیاز بود در آن بازنگری ایجاد شود، " تحجر" است.
▫️پس معلوم شد که بازنگری روی قانون اسلام نیست، قانون اسلام بازنگری نمی خواهد. این آسیب هاست که بازنگری می خواهد.
🔺که خود امام حسین علیه السلام در این زمینه فرمودند :
(383)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️اِنِّی لَمْ اَخْرُجْ بَطَراً ولااَشَراً وَلا مُفْسِداً وَلا ظالِماً، اِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْاِصْلاحْ فی اُمَّتِ جَدّیٖ" (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۹ و کلمات امام حسین، ص ۲۹۱).
▫️من نه برای ریاست و نه فساد و نه ظلم خروج کردم بلکه فقط برای اصلاح امت جدم قیام کردم.
🔺لذا حضرت می فرماید : "امة جدی" نه "دین جدی" یعنی آسیب هایی بر امت جدم وارد شده، می خواهم بردارم،
📝 ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمایید.
(384)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
Voice 002.m4a
زمان:
حجم:
32.2M
🏴 سی و هفتمین و اولین جلسه سخنرانی، به مناسبت دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۰
🚩 با عنوان : عاشورا تجلی بازنگری دینی - فصل دوم : آسیب شناسی دینی، - پنجمین آسیب دینی : سیاست گریزی - بیان شاهد آن و آسیب ششم : تحجر و واپسگرایی.
👤 استاد : شب نگار
@montazeranzohooremamasr
♣️ گروه هیئت عزاداران حسینی منتظران واقعی امام عصر (عج) تقدیم می کند :
🗞 موضوع : سخنرانی و پرسش و پاسخ آزاد (به مناسبت اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر) هر شب و به مدت ۱۰ شب
👤 ارائه دهنده : استاد شب نگار
⏰ ساعت 22:00
📆 یک شنبه 1400/07/04
💠 گروه هیئت عزاداران حسینی منتظران واقعی امام عصر (عج)
https://eitaa.com/joinchat/2945187858Cf9bd1788ad
✳️ دوستان خود را دعوت کنید.