صدا ۲۴۹.m4a
25.09M
سوال۳
فلسفه قربانی چیست؟ فلسفه قربانی روز عید قربان هم مثل بقیه قربانی ها هست؟
👤استاد شب نگار
🎤پرسش و پاسخ
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
۱۰ تیر ۱۴۰۱
۱۰ تیر ۱۴۰۱
هدایت شده از کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
صدا ۲۵۲.m4a
3.6M
📌 کلام آخر
👤استاد شب نگار
🎤پرسش و پاسخ
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌈
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
۱۰ تیر ۱۴۰۱
۱۰ تیر ۱۴۰۱
۱۱ تیر ۱۴۰۱
هر صبح روزمان را با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام
منور و متبرک کنیم.🌹
❤️بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ❤️
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ و رحمة الله و بركاته
❣️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ علي بن ابي طالب و رحمة الله و بركاته
❣️السلام علیکِ یا فاطمةَﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀو رحمة الله وبركاته
❣️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ايّها ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ و رحمة الله و بركاته
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ايّها الشهيد و رحمة الله وبركاته
❣️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦِ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ و رحمة الله وبركاته
❣️السلاﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ایّها ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ و رحمة الله وبركاته
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ایّها ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ و رحمة الله وبركاته
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ایّها ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ و رحمة الله وبركاته
❣️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ايّها ﺍﻟﺮﺿَﺎ و رحمة الله وبركاته
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ايّها ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ و رحمة الله وبركاته
❣️السلاﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ايّها ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ و رحمة الله وبركاته
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ايّها ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ و رحمة الله وبركاته
❣️السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی و یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القرآن اِمامَ الاِنسُ و الجّانّ و رحمة الله وبركاته.
🌷السلام عليكم جميعاً ورحمة الله و بركاته🌷
التماس دعا🌹
۱۱ تیر ۱۴۰۱
۱۱ تیر ۱۴۰۱
هدایت شده از کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
#دعای_عهد
🌹 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🌹
🌹 اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ
🌹 اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.
🌹 اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ
🌹 أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً.
🌹 اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْه
🌹ِ اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى.
🌹 اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ،
🌹 وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ،
🌹 وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ،
🌹 اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ
🌹 اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
🌹 آنگاه سه بار بر ران خود دست مى زنى، و در هر مرتبه مى گويى:
✨ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
✨ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
✨ اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان
🌹 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّـــکَ الفَـــرَج 🌹
۱۱ تیر ۱۴۰۱
۱۱ تیر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲✨فضیلتهای شنیده نشده از امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در زیارت غدیریه
#حامدکاشانی
#اللهم_عجلـــ_لولیڪ_الفرجـ
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
۱۱ تیر ۱۴۰۱
💎امام رضا «علیه السلام» :
🌤شكيبايى كردن و #انتظار_فَرَج كشيدن، چه نيكوست! پس شكيبا باشيد كه #فَرَج (گشايش)، هنگام #نا_اميدى مىرسد.
📚 كمال الدين :ص۶۴۵
#نذر_گل_نرجس_صلوات
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
۱۱ تیر ۱۴۰۱
۱۱ تیر ۱۴۰۱
🔰حضرت آیتالله بهجت
قدسسره:
💠ما باید در تحصیلِ صبر و حلم و تواضع، سعی کنیم؛ و از این که دیگران از ترس، به ما احترام بگذارند، احتراز کنیم.
📚در محضر بهجت، ج۲، ص۳۰۷
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
۱۱ تیر ۱۴۰۱
🟡ازدواج، اولين مرحله خروج از لاک خودپرستی - قسمت اول
🔹بمناسبت ایام ازدواج مقدس حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیهما
🔸انسان بايد از لاک خودپرستى خارج شود كه مقصود خود طبيعى است و همه اين را قبول دارند
🔸خارج شدن از لاک خودپرستى و فردپرستى، مراتب و مراحلى دارد.
اولين مرحلهاش غير دوستى است.
🔸مثلًا يک كودک فقط در همان من فردى خودش است و فقط خودش را مىبيند و همه چيز را براى خود فردى مىخواهد، حتى به پدر و مادر هم به چشم وسيله و ابزار براى خودش نگاه مىكند.
🔸در دوران جوانى كه عشقى پيدا مىكند و همسرى انتخاب مىنمايد، براى اولين بار اين احساس در او پيدا مىشود كه به يک شخص ديگر مانند خود علاقه دارد (البته در همه اينطور نيست)
يعنى از خود بدر مىآيد، خودش و او يكى مىشوند و همه چيز را براى اين خود بزرگتر مىخواهد.
🔸مجموع دو «خود» يک «خود» شدهاند.
البته اين در شرايطى است كه شخص واقعا يك عُلقهاى به طرف پيدا كند، علقه مؤانست و به تعبير قرآن «وداد» و «رحمت»:
«وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ »( روم/ ۲۱)
🔸تا وقتى كه رابطه زوجين با يكديگر رابطه شهوانى يعنى رابطه جنسى است، قهرا اينها به هم به چشم يک ابزار نگاه مىكنند.
رابطه جنسى يک امر حيوانى و طبيعى است. براى اطفاى غريزه جنسى، زن براى مرد يک ابزار بيشتر نيست و مرد هم براى زن يک ابزار است.
🔸ولى مسئله زوجين و كانون خانوادگى و فلسفه خانوادگى و روح خانوادگى عبارت است از :
روح ما فوق غريزه جنسى كه ميان دو نفر پيدا مىشود؛ يعنى شخصيت يكديگر را دوست دارند و تا سنين پيرى كه ديگر مسئله غريزه جنسى بكلى ضعيف يا نابود مىشود، علقه خانوادگى و محبت ميانشان هست و روز به روز هم شديدتر مىشود
🔸اين اولين مرحلهاى است كه انسان از لاک خود فردى خارج مىشود.
و به همين دليل ازدواج در اسلام جنبه اخلاقى دارد با اينكه يک امر شهوانى است،
🔸و اين تنها امرى است كه با وجود اينكه پايه طبيعى و شهوانى دارد جنبه اخلاقى نيز دارد.
🔸مثلًا هيچ وقت خوردن جنبه اخلاقى پيدا نمىكند ولى ازدواج خودش جنبه اخلاقى دارد.
و در ميان غرايز شهوانى انسان هر غريزهاى كه اشباع شود، اشباع آن تأثيرى در معنويت انسان ندارد جز غريزه جنسى.
لهذا ازدواج از نظر اسلام سنت و مستحب تعبير شده.
🔸علت اساسى اين است كه هر مقدار كه الفت زوجين به يكديگر بيشتر باشد، يک قدم از خودِ فردى خارج شدهاند.
🔸«خود» كمى كه بزرگتر شد، رقيقتر مىشود، مثل مايع غليظ كه وقتى آب داخلش كنند رقيق مىشود و توسعه مىيابد.
📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (تعليم و تربيت در اسلام)، جلد ۲۲، صفحه: ۸۴۰ و ۸۴۱ با تلخیص و ویرایش جزئی
۱۱ تیر ۱۴۰۱
🔵 ازدواج، اولين مرحله خروج از لاک خودپرستی - قسمت دوم
🔽 يک خصايص اخلاقى هست كه انسان جز در مكتب تشكيل خانواده نمىتواند آنها را كسب كند.
🔽 [تشكيل خانواده] يعنى يک نوع علاقهمند شدن به سرنوشت ديگران. تا انسان زن نگيرد و بچه پيدا نكند و آن بچه شديدا عواطف او را تحريک نكند و مثلًا در مواقعى كه مريض مىشود او را به هيجان نياورد يا مثلًا لبخند بچه در او اثر نگذارد، [علاقهمند شدن به سرنوشت ديگران در او پديد نمىآيد.] با مطالعه كتاب، اين امر در او پيدا نمىشود.
🔽 تجربه نشان داده است كه اخلاقيون و رياضتكِشها كه اين دوران را نگذراندهاند، تا آخر عمر يک نوع خامى و يک نوع بچگى در آنها وجود داشته است. و يكى از علل اينكه در اسلام ازدواج يک امر مقدس و يک عبادت تلقى شده، همين است
🔽 در حالى كه از نظر مسيحيت، تجرّد مقدس است و تأهل پليدى، و كسانى اجازه مىگيرند متأهل شوند كه تاب تجرّد را ندارند يعنى اگر مجرّد بمانند فاسد مىشوند، و بنابراين از باب دفع افسد به فاسد مىگويند بايد ازدواج كرد. لذا پاپ از ميان مجرّدها انتخاب مىشود كه در تمام عمر اين آلودگى را پيدا نكرده است.
🔽 در اسلام برخلاف مسيحيت است:
مِنْ اخْلاقِ الْانْبِياءِ حُبُّ النِّساءِ ( كافى، ج ۵/ ص ۳۲۰) دوست داشتن همسر از اخلاق انبیاء است.
🔽 پس ازدواج اولين مرحله خروج از خود طبيعى فردى و توسعه پيدا كردن شخصيت انسان است. بعد از ازدواج، وقتى مىخواهيم كار كنيم براى منِ تنها نيست؛ آن «من» تبديل به «ما» مىشود به طورى كه انسان آنقدر به سرنوشت خانواده علاقهمند است كه به سرنوشت شخص خودش، و رنج مىبرد تا آنها در آسايش باشند. اين يک درجه از «خود» است.
🔽 ولى آيا اين كافى است كه «خود» انسان تا اين مقدار توسعه پيدا كند؟ شک ندارد كه نه. اين نسبت به خود فردى طبيعى درجهاى از كمال است، اما اگر به همين جا محدود شود، يعنى اين «خود» از منِ فردى توسعه پيدا كند و منِ به علاوه همسر و بچهها شود و غير آن نفى گردد، كافى نيست.
📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (تعليم و تربيت در اسلام)، جلد ۲۲، ص: ۸۴۳ و ۸۴۴ با تلخیص و ویرایش جزئی
۱۱ تیر ۱۴۰۱
۱۱ تیر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢اعجاز حرز امام جواد علیه السلام در کلام استاد عالی
💐در بین ادعیه و احراز رسیده از معصومین ، مشهورترین و معروفترین حرز برای #دفع_بلاهای زمینی و آسمانی ؛ حرز امام جواد علیه السلام است
۱۱ تیر ۱۴۰۱
۱۱ تیر ۱۴۰۱
۱۱ تیر ۱۴۰۱
AUD-20220701-WA0054.mp3
10.96M
#انسان_شناسی ۶۷
#آیتالله_بهجت
#استاد_شجاعی
➖ چگونه ثابت میکنید، که خداوند فرزندی ندارد، و یا هرگز زاد و ولد نمیکند؟
➖ محل استقرار خدا کجاست؟
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
۱۱ تیر ۱۴۰۱
۱۱ تیر ۱۴۰۱
📚 شرح دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام
⬅️اطعام کردن
🔰صفحه : ۱۷۸
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
۱۱ تیر ۱۴۰۱
۱۱ تیر ۱۴۰۱
۱۱ تیر ۱۴۰۱
۱۱ تیر ۱۴۰۱