eitaa logo
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
488 دنبال‌کننده
26.7هزار عکس
6.9هزار ویدیو
109 فایل
مهدویت، فرهنگی، مباحث سیاسی ممنوع، جز سخنان مهم رهبری هرگونه کپی برداری از کانال اکیدا ممنوع ❌❌ @Shabnegar مدیر تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
◍⃟🕊🌟 ҉ ‿➹⁀☀️﷽🌙‿➹⁀ ◍⃟🕊 ╭═━⊰🍃☀️🌙🍃⊱━═╮       جلسه : چهاردهم ╰═━⊰🍃☀️🌙🍃⊱━═╯ ↩️ ادامه مباحث - بیعت ظاهری - مظاهر شرک خفی، قوم و قبیله پرستی 🔸حالا خود شما تطبیق بدهید به برخی از افراد زمان عصر ما که مشغول فخر فروشی به این و آن هستند، ▫️و قوم و قبیله هر چند بد نام خودشان به خاطر تعصبات نابجا می ستایند و برخ این و آن می کشند. ▫️البته باز هم اشباه نشود که از فردا کسی راه بیفتد پیش این و آن بدنامی قوم و قبیله و فامیل خودش را بازگو کند هر چند اگر بد باشند بازگو کردن آن حق الناس و حرام است. 🔺موارد دیگر آن : تجمل پرستی و مدگرایی مفرط، زیبایی پرستی افراطی، و ... می باشد. موارد در این زمینه زیاد است لذا در این جا به همین اندازه بسنده کنم. (66)💠@montazeranzohooremamasr ◍⃟🕊🌟 ҉ 🌙 ‿➹⁀ ☆ ☀️‿➹⁀ ◍⃟🕊
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ 💠 جمع بندی مطالب درباره بیعت ظاهری و مبتلایان به شرک خفی 🔹خلاصه کلام اینکه کسانی که در دلشان در کنار پرستش خدا چیزهای غیر خدایی را هم بپرستند دچار شریک برای خداوند در امر پرستیدن او شدند در واقع دچار شرک در عبادت شدند. ▫️چون اینها از مظاهر شرک خفی هستند. و در امر نماز و در قرائت آیه ایاک نعبد. که ما در تعبیرات و تطبیق خودمان با آموزه های عقلی عرفی شده محاوراتی، به نوعی بیعت نامیدیم 🔸و تاکید کردیم کسانی که به چنین بیماریهای مهلک نظیر سرطان جسمی دچار شده باشند نمی توانند مشمول آیه شریفه ایاک نعبد قرار بگیرند. ▫️چون معنای ایاک نعبد یعنی تنها تو را می پرستم و مشعر به بیعت واقعی است، نمی توانند قرار بگیرند. (67)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ 🔸این افراد تا زمانی که دچار این نوع بیماری باشند و در صدد رفع آن نباشند و یا ندانند و یا اصلا اعتقاد به این نوع بیماری باشند، ▫️اگر این جمله را بیان کنند دروغگو محسوب می شوند، بنابراین در زمره بیعت ظاهری قرار می گیرند. ⁉️سوال : همانطورکه اشاره شد این بیماری همانند سرطانی است که علاج پذیر نباشد؟ پس تکلیف مبتلایان چیست؟ ▫️سوال به جا و در واقع همه ما کم و بیش ممکنه دچارش بشویم و یا شده باشیم لذا همه ما بدنبال درمانش هستیم، 🔺چون همه ما خدا را دوست داریم و پیامبر و دین و اهل بیت او و مخصوصا حسین فاطمه را دوست داریم. (68)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ 🔹هر چند همه ما بجز مخلصین درگاه الهی گرفتار دو دشمن قسم خورده درون یعنی نفس اماره حرون و دشمن بیرونی یعنی ابلیس خبیث هستیم، ▫️ولی در عین حال باید بدنبال علاج این بیماری باشیم چون بفرموده؛ مولای ما علی بدن ما ضعیف است وعذاب تو الیم. ▪️اگر با آنحال بمیریم مشمول شفاعت شافعان هم نشویم دچار عذاب الهی خواهیم شد. ✅ و اما راههای درمان : 🔹آنچه به فهم قاصر ما می رسد این است که ; اینطور نیست که همه سرطان ها منجر به مرگ انسان شوند و علاج پذیر نباشند. (69)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ 🔹چون که برخی از سرطانها هستند قبل از دچار شدن قابل پیشگیری هستند. و برخی نیز با شروع علائم اولیه قابل درمان هستند. ▫️برخی دیگر اگر خوش خیم باشد هم قابل درمان است. و فقط برخی از سرطان های بدخیم در نقاط حساس بدن از جمله در نقاط گوارشی هستند که قابل درمان نیستند. 🔺مثل : معده، اثنی عشر، لوزالمعده، حنجره، کبد، مری البته به حد حاد رسیده باشد که اگر علم پیشرفت کرده باشد و بکند اینها هم با تعویض حالا با طبیعی و یا مصنوعی ممکن است علاج پذیر باشد. ▫️در بیماریهای معنوی هم تقریبا وضع به همین منوال است راههایی که برای درمان بنظر می آید عبارتند از : ..... 🖊ان شاء الله ما را در جلسات آینده ما را همراهی فرمائید. (70)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
یکی از دعاهای سحر اینکه مهمان حقّی دارد و بر میزبان است که آنچه می‌خواهد را ادا کند، یک چیز است، اینکه میزبان خودش واسطه بگذارد تا حقوق میهمان را یادش بیاورد و او را به طلب بیندازد، چیز دیگری است ... نشان کرامت است، نشان رحمت است، نشان دلسوزی و نگرانی و دغدغه‌ی صاحبخانه برای بعد روزهای از مهمانی است، نکند مهمانش توشه‌ی لازم برنداشته، از این خانه برود ... این دعای سحر، دعای یادآوری است، از سوی خدایی که ما را به اندازه‌ی خویش بزرگ می‌خواهد؛ و....... • وَ قَدْ أَوْجَبْتَ لِكُلِّ ضَيْفٍ قِرًى/ و بر هر مهمانی، پذیرایی و تکریم واجب است، • وَ أَنَا ضَيْفُكَ / و من مهمان توأم. • فَاجْعَلْ قِرَايَ اَللَّيْلَةَ اَلْجَنَّةَ / تکریم مرا در این شب، بهشتت قرار ده، • يَا وَهَّابَ اَلْجَنَّةِ،/ این بخشنده‌ی بی منت بهشت • يَا وَهَّابَ اَلْمَغْفِرَةِ / ای بخشاینده‌ی بی منت گناهان • وَ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِكَ هیچ حول و قوه‌ای در عالم نیست مگر آنکه از توست. دسترسی به کل متن دعا Blog.montazer.ir
2023_04_01_20_25_22.mp3
46.32M
سلسله مباحث رشد معنوی ماه رمضان ۱۴۰۲ به مدت ۳۰ شب، هر شب در ساعت ۲۰ با عنوان - نماز دریچه ای بسوی آسمان و مهمترین راه ارتباطی با خداوند. 2⃣1⃣ - جلسه دوازدهم : مرحله سوم - بیعت با خداوند، از مظاهر شرک خفی - جمع بندی، و راه های علاج این بیماری 👤استاد شب نگار ۱۴۰۲/۱/۱۳ 🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼 @montazeranzohooremamasr
◍⃟🕊🌟 ҉ ‿➹⁀☀️﷽🌙‿➹⁀ ◍⃟🕊 ╭═━⊰🍃☀️🌙🍃⊱━═╮       جلسه : پانزدهم ╰═━⊰🍃☀️🌙🍃⊱━═╯ ↩️ ادامه مباحث، مظاهر شرک خفی - جمع بندی و راه های درمان این بیماری 🔹راه اول : آنست که مراقب باشیم که دچارش نشویم. بهداشت معنوی. ▫️راه دوم : آنست با عقل و اراده که خدا داده به محض مبتلا شدن ادامه ندهیم از همان جا قطع کنیم و برای قبل اظهار ندامت و در صدد جبرانش باشیم. 🔸راه سوم : هم آنست که تا قبل از کامل شدن سیاهی قلب و دل جلویش را بگیرین نگذاریم به مرحله ای برسد که دیگر نتوانیم کاری را از پیش ببریم. ▫️بهترین زمان هم دوران جوانی است من از بزرگترها عذرخواهی می کنم، نگذاریم برای زمان پیری که بگوییم الان جوانیم و عشق و حالمان را می کنیم، (71)💠@montazeranzohooremamasr ◍⃟🕊🌟 ҉ 🌙 ‿➹⁀ ☆ ☀️‿➹⁀ ◍⃟🕊
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ 🔺بعد که پیر شدیم توبه می کنیم اهل مسجد و محراب می شویم از کجا معلوم که چنین فرصتی به من و شما داده باشند کی ضمانت کرده که ما حتما به زمان پیری می رسیم. ▫️داروی این درمان : عقل و اراده و اختیار ما و بعد اگر از پسش بر نیاید، توکل و اعتماد به یاری خدا و توسل به اهل بیت مخصوصا سید الشهدا علیه السلام، 🔸که چقدر آبرو دارد این بدن پاره پاره شده و قطعه و قطعه شده و بی سر و دارای بیش از ۱۴۰۰ زخم. از کجا می گی؟ از آدم ابولبشر : یا قدیم الاحسان بحق الحسین. ▫️چون خون ارباب بی کفن ما خون خدا است و وقتی خدا را به خون حسینش قسم بدهی امکان ندارد جوابت را ندهد. چون از بس آبرو دارد. ▪️راه آخر : و فقط می ماند مرحله آخر : و آن در واقع همان سرطان بدخیم علاج ناپذیر است. (72)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ 🔹 و آن زمانی است که صفحه دلمان کاملا سیاه شده باشد از بس گناه کرده باشیم که عین ذاتمان شده باشد. ▫️و خدای نکرده مشمول این آیه شریفه شده باشیم که : ختم الله علی قلوبهم و علی سمعهم و علی ابصارهم غشاوه. از بس بی حیاء شده باشیم که دیگر آیات الهی در ما اثر نکند. 🔺لذا قرآن می فرماید : وقتی در قیامت به مشرکین خطاب می شود که چرا به خدا شرک می ورزیدید در جواب می گویند : و ما کان من المشرکین. ما از مشرکین نبودیم. ▫️علامه بزرگوار طباطبایی در تفسیر المیزان و در تفسیر این قسمت از آیه شریفه می نویسد : 🔸که مشرکین از بس در دنیا دروغ می گویند که دروغ گویی عین ذاتشان شده بطوری که در محضر الهی هم دست از دروغگویی بر نمی دارند. (73)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ 🔸که امان از دروغگویی که در جامعه ما قبحش از بین رفته و نقل و نبات هر مجلسی شده. ▫️خدایا تو را قسمت می دهیم به حق خون خودت یعنی حسینت همه ما از شر این امراض مهلک نجات بده و به ما توفیق توبه و انابه و بازگشت به خودت را مرحمت فرما. 🔹که فرمودی : ای یک دله صد دله دل یک دله کن. مهر دگران را زدل خود یله کن▫️یک آن بیا از ره اخلاص بر درگه ما برناید اگر کام دل خود، آنگه گله کن. ✅ ۲- بیعت کنندگان واقعی "ایاک نعبد " ⁉️سوال : بیعت کنندگان واقعی در امر پرستش کیانند؟ (74)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ 🔸بحث در بخش دوم از بیعت کنندگان یعنی بیعت واقعی از پایه اول یعنی پایه پرستش است. ▫️گفتیم که بیعت در آیه شریفه ایاک نعبد و ایاک نستعین . بر دو پایه مهم : پرستش و استعانت استوار است. 🔺در پایه اول : که پرستش بود به دو بخش : بیعت ظاهری و بیعت واقعی تقسیم کردیم. ▫️و اشاره شد کسانی که در فکر و عمل و قلبا در کنار پرستش خدا چیزهای دیگری را هم بپرستند برای خداوند شریک در پرستش قرار دادند و دچار شرک خفی شدند و اگر با این حال بگویند ایاک نعبد مصداقش نیستند و دروغ می گویند..... 🖊ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمائید. (75)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
نامم شده همیشه پریشانِ کربلا اهلِ عراقِ عشقمُ استانِ کربلا نانُ نوای هفتگی ام جور میشود هر یکشنبه با سلام به سلطان کربلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋ ماهے ڪه در آن برڪٺ بسیار روان اسٺ ایامِ خوشِ خاطره سازِ رمضان اسٺ جز ڪرببلا در رمضان، نیسٺ دعایم آنجا حرم الله ترین شهر جهان است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 🌼 به روز سیزده امسال باید، گره زد سبزه چشم انتظاری را فقط و فقط، بر جامه سبـز تو آقا تا بیایی و سبـز شود روزگار زردمان، و شکوفه باران شود بهارمان أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیک ألْفَرَج 🌼
اَللّهُمَّ اِنّي اَسْئَلُكَ صَبْراً جَميلاً وَ فَرَجاً قَريباً وَ قَولاً صادِقاً... اینک من و این همه تمنّا ، یا رب درد از من و از تو هم مداوا ، یارب گفتی بطلب چیزی و من می خواهم گفتار درست و صبر زیبا ، یارب
🌸 حضرت امام رضا عليه‌السلام فرمودند: أكثِر في هذَا الشَّهرِ المُبارَكِ مِن قِراءَةِ القُرآنِ، وَالصَّلاةِ عَلى رَسولِ اللّهِ صلى الله عليه وَآله، وَكَثرَةِ الصَّدَقَةِ، وَذِكرِ اللهِ في آناءِ اللَّيلِ وَالنَّهارِ، وَبِرِّ الإِخوانِ، وَإفطارِهِم مَعَكَ بِما يُمكِنُكَ؛ فَإِنَّ في ذلِكَ ثَوابا عَظيما وَأجرا كَبيرا؛ در اين ماه مبارک، بسیار قرآن بخوان و بر پيامبر خدا بسیار صلوات بفرست و بسیار صدقه بده و در لحظات شب و روز خدا را بسیار ياد كن، و به برادران نيكى كن و تا مى‌توانى به آنان با خودت افطارى بده، كه در اين كار پاداشى بزرگ و اجرى عظيم است. 📚 بحار الأنوار، ج۹۶، ص۳۸۱، ح ۵.
🌸حضرت امام خمینی روحی‌فداه: آمال نفسانى که پایین‌تر از آمال عقلانى است، عالم را به آتش کشیده. تمام این جنگ و تمام این نزاع‌هایى که در عالم واقع مى‌شود چه در یک عائله واقع بشود یا در همۀ عالم که آن هم یک عائله است، تمام اینها از همین سرکشى نفس است، و ضیافت‌الله در آنجا که ما دعوت بر آن هم شدیم، این است که وارد بشویم در آنجا و ترک کنیم آن شهوات نفسانیه را، و این بسیار مشکل است. شهوات جسمانى آسان‌تر است ترکش تا شهوات بالاتر، تا برسد به شهوات نفسانى. تا آن آخر انسان مبتلاست به این شهوات نفسانى و ضیافت‌الله هم در آن عالم این است که ما دعوت شدیم که دعوت بشویم که ترک کنیم اینها را؛ اینجا ظل آنجاست و آنجا روح اینجاست، و شهوات عقلانى هم که در بسیارى در تمام عالم پرتو انداخته است، این بالاتر از شهوات روحانى و نفسانى و جسمانى است و ضیافت‌الله هم در آنجاست که آن هم ترک بشود. ضیافت‌الله ترک این چیزهاست. 📚 صحیفۀ نور، ج۲۰، ص۸۶ و ۸۷.
🌸 حضرت امام خامنه‌ای روحی‌فداه: مرحوم علامۀ طباطبایی ـ رضوان‌الله‌علیه ـ در تفسیر این آیۀ شریفۀ سورۀ نساء که «مآ اَصابَکَ مِن حَسَنَةٍ فَمِنَ اللهِ وَ مآ اَصابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَفسِکَ»، یک بیانی دارند؛ می‌فرمایند که جوامع بشری، جامعۀ کشور، یک جامعۀ خاصّ یک محدوده، یک هویت مستقلّی دارد، یک هویت وحدانی دارد غیر از هویت افراد؛ یعنی جامعۀ یک کشور با یک نگاه مثل یک انسان واحد است؛ همچنان‌که در انسان واحد یک عضو ممکن است عملی انجام بدهد که بقیۀ اعضا را درگیر کند، در جامعه هم همین‌جور است؛ یک عضو ممکن است کاری بکند که همه را درگیر بکند. حوادثی برای جامعه پیش می‌آید، عدّه‌ای بی‌گناه‌اند در آن حادثه؛ [پس‌] چطور می‌شود گفت که «مآ اَصابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَفسِکَ»، ایشان می‌فرمایند نه، همین درست است؛ همین جا هم «فَمِن نَفسِکَ» است؛ منتها نفْس یک موجود وسیعی به نام جامعه است که یک جزئی از او گناهی کرده. خب، اگر بنا باشد که از چنین گناهی ما پرهیز کنیم، خیلی باید مراقب باشیم؛ احتیاج دارد به مراقبت، به دقت؛ این فضای ماه رمضان این را بایستی به ما تعلیم بدهد، این را بایستی به خودمان تلقین کنیم؛ واقعاً احساس مسئولیت کنیم، هرجا هستیم. 🔹بیانات در دیدار مسئولان نظام؛ ۱۳۹۵/۰۳/۲۵