امام علی(علیه السلام):
به سبب غيبت مهدي(علیه السّلام) سردرگمي به وجود مي آيد که گروهي گمراه مي شوند و گروهي ديگر بر #هدايت مي مانند
📚بحار،ج ۵١، ص١١٨
بسم الله الرحمن الرحیم
🟢 نشانه های قبولی روزه
🔻قرآن در باب روزه مى گويد:
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ ( بقره/ ۱۸۳ ) :
اى مردم باايمان، براى شما روزه فرض شده است همچنان كه براى پيشينيان شما فرض شده بود،
🔻چرا؟ قرآن فلسفه را هم ذكر مى كند:
لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ :
براى اينكه در شما روح تقوا و ملكه تقوا پيدا بشود. ملكه تقوا يعنى چه؟ يعنى تسلط بر نفس.
🔻تسلط بر نفس همان است كه امام صادق(ع) فرمود:
ربوبيت (الْعُبُوديّةُ جوهَرَةٌ كُنْهُهَا الرُّبوبيَّة)
🔻پس اگر ما ماه رمضانى را گذرانديم، شبهاى احيايى را گذرانديم، روزه هاى متوالى را گذرانديم
و بعد از ماه رمضان در دل خودمان احساس كرديم كه بر شهوات خودمان بيش از پيش از ماه رمضان مسلّط هستيم،
بر عصبانيت خودمان از سابق بيشتر مسلّط هستيم، بر چشم خودمان بيشتر مسلّط هستيم،
بر زبان خودمان بيشتر مسلّط هستيم، بر اعضا و جوارح خودمان بيشتر مسلّط هستيم
و بالاخره بر نفس خودمان بيشتر مسلّط هستيم و مى توانيم جلو نفس امّاره را بگيريم،
اين علامت قبولى روزه ماست.
📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آزادى معنوى)، ج۲۳، ص: ۴۷۴-۴۷۳- با ویرایش جزئی
توصیه مهم آیتالله فاطمی نیا (ره) برای ایام پایانی ماه رمضان:
از اولیاء الهی، سینه به سینه
یک یادگاری دارم که عمل به آن
برکات فراوانی دارد،
ماه مبارک رمضان این ضیافت الهی را
با یک زیارت "جامعه کبیره" به آخر برسانید
در اثر این عمل این ضیافت
چنان رنگین خواهد شد
که آثارش از عقول ما خارج است
و روزی به کار خواهد آمد
که آن روز هیچ چیز دیگری
به کار نخواهد آمد ..
2023_04_18_19_41_52.mp3
36.23M
سلسله مباحث رشد معنوی ماه رمضان ۱۴۰۲ به مدت ۳۰ شب، هر شب در ساعت ۲۰
با عنوان - نماز دریچه ای بسوی آسمان و مهمترین راه ارتباطی با خداوند.
7⃣2⃣ - جلسه بیست و هفتم : مرحله چهارم - مرحله؛ تقاضا و درخواست : تبیین شواهد و دلائل صراط سلبی : یعنی صراط مغضوبین و ضالین و بیان مصادیق آن
👤 استاد : شب نگار
۱۴۰۲/۱/۲۹
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
◍⃟🕊🌟 ҉ ‿➹⁀☀️﷽🌙‿➹⁀ ◍⃟🕊
╭═━⊰🍃☀️🌙🍃⊱━═╮
جلسه : سی و سوم
╰═━⊰🍃☀️🌙🍃⊱━═╯
↩️ ادامه مباحث، مرحله چهارم - درخواست و تقاضا، - راه ضالِّین.
▪️بنابراین : اگر فرد یا گروهی بصیرت نداشت باشد ضالّ و گمراه می شود.
▫️زیرا ندانسته به راه خدا می رود و خودش را ضایع کرده است. این راه نیز راه نجات نیست و مثل صراط مغضوبین به کفر می انجامد.
▪️اما تفاوت بین ایندو راه یعنی مغضوبین و ضالّین :
🔹هر چند هر دو این راه آخر عاقبتش کفر و بدبختی است و مورد نهی الهی، ولی ماهیتا یک تفاوتی با یکدیگر دارند.
(161)💠@montazeranzohooremamasr
◍⃟🕊🌟 ҉ 🌙 ‿➹⁀ ☆ ☀️‿➹⁀ ◍⃟🕊
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅🌙𖠇࿐
🔸به طوری که : مغضوبین؛ کسانی هستند که ; باطل را خواستند و بدان رسیدند.
▫️اما ضالّین : کسانی هستند که حق را می خواستند اما حق را عوضی گرفتند به خیال خام خودشان فکر می کردند که حق است ولی در واقع باطل از کار در آمد.
▪️لذا امیر بیان امیر مومنان علی بن ابیطالب علیه السلام : در مقایسه کسانی که حق را عوضی می گیرند با کسانی که باطل را درست می پندارند می فرماید :
▫️لیس من طلب الحق فاخطأ لمن طلب الباطل فوجده. آن کسی که حق را خواست اما عوضی گرفت مثل کسی نیست که باطل را خواست و به آن رسید.
🔺فلذا حضرت خوارج و اهل صفین را با هم مقایسه می کند و می فرماید : اصحاب معاویه طالب باطل بودند و به آن رسیدند،
(162)💠@montazeranzohooremamasr
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅🌙𖠇࿐