eitaa logo
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
479 دنبال‌کننده
30.3هزار عکس
8.7هزار ویدیو
121 فایل
مهدویت، فرهنگی، مباحث سیاسی ممنوع، جز سخنان مهم رهبری @Shabnegar مدیر تبادل و تبلیغ نداریم❌❌ کانال مارا به دوستانتان معرفی بفرمایید برداشت از کانال با ذکر صلوات آزاد🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ 🟤 د - ایجاد اختلاف میان دو قبیله اوس و خزرج : 🔹معاویه بعضی از آوازه‌خوان‌ها را تطمیع می‌کرد که؛ اشعار زمان جاهلیّت را که قبل از اسلام، ▫️قبائل برای هجو همدیگر می‌سرودند بخوانند تا بدین وسیله کینه‌های قدیمی را دوباره احیا کند، 🔺و لذا کمتر مجلسی بود که با حضور دو قبیله‌ی اوس و خزرج از آن شعرها خوانده شود و اختلافی بروز نکند. 🟤 ه - از سیاست های نمایندگان معاویه نیز ایجاد اختلاف میان قبائل تحت حاکمیت آنان بود : (42)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ ▪️سیاست نمایندگان معاویه نیز بر این بود که در هر شهر و قبیله‌ای که بودند؛ و استاندار هر محلّی را که به آنها داده می‌شد، ▫️یکی از اهداف عمدهٔ آنها ایجاد اختلاف و فتنه و آشوب در میان قبائل عرب بود و این سیاستی بود که از طرف معاویه برای آنها، دیکته شده بود.‌ 🟤 و - تعصب نژادی میان عرب و عجم : 🔹 تعصب و انحصار طلبی : یعنی زیاده خواهی افرادی که فقط خود و مقاصد خود را در نظر می‌ گیرند و دیگران را توجه ندارند، ▫️ارزش‌ها و کمالات را به فراموشی می‌ سپارند، این چهره‌ها آفت‌ها ایجاد می‌کنند. بر اساس روایت؛ انحصار طلبی از ویژگی‌های ابلیس شمرده شده است. (43)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ 🔺در حدیثی امام سجاد علیه السلام در این زمینه می‌فرماید : تعصبی که انسان به خاطر آن گناهکار می‌شود این است که؛ ▫️اشرار قومش را بهتر از نیکان قوم دیگر بداند. اما اینکه انسان قوم و قبیله خویش را دوست بدارد عصبیَّت نیست. ▪️عصبیَّت آن است که انسان قوم و قبیله خود را در ستمگری یاری دهد. (تفسیر نمونه، ج ۱۵، ص ۳۵۵). ▫️معاویه در یک نامه محرمانه، و در جواب شخصی به نام زیاد بن امیه (زیادبن ابیه) که در باره چگونگی حکمرانی بر مردم تحت حاکمیت او پرسیده بود نوشت : 🔹می‌دانی چطور باید حکومت کنی چند چیز در اجرای حکومت لازم است : (44)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
─┅══༅𖣔سلام بر محرم𖣔 ༅══┅─ ☑️ الف - درباره عرب پرسیده‌ای که ما چگونه با عرب برخورد کنیم : 🔺قبیله‌ی یمن : را به ظاهر اکرام می‌کنی! ولی در پنهان آنها را خوار و ذلیل می‌کنی. ▫️قبیله ربیعه بن نزار : را، سرانشان را احترام کن، ولی عوامشان را تحویل نگیر؛ چون عوامشان زر خرید سرانشان هستند، هر چه سرانشان بگویند، عوامشان راضی می شوند. 🔹قبیله‌ی "مضر" : را به جان یکدیگر بینداز؛ چون این‌ها آدم‌های مغروری هستند، 🖊ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمائید. (45)🕌@montazeranzohooremamasr ─┅══༅𖣔سلام بر حسین𖣔 ༅══┅─
🔹 روزنامه مجازی محرم - شماره 9⃣ 💥ملاک، حال فعلی افراد است ✍️ شنیده‌ها حاکی از آن است که حر بن یزید ریاحی، از فرمان عبیدالله سرپیچی کرده و قصد پیوستن به سپاه حسین را دارد؛ از ماهیت سپاه حسین نیز معلوم است که او به گذشته افراد کاری ندارد؛ مسیحی، عثمانی و اموی در سپاه او جای دارند؛ اگر کسی تصمیم به تغییر بگیرد و گذشته‌اش را تکرار نکند، حسین چشم به روی بدی‌هایش می‌بندد. 📎 📎 📎 📎
@daftar_ayatollah_javadi_amoli آیت الله جوادی آملی .mp3
زمان: حجم: 1.65M
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی «شهود و هدايتگری پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بيت سلام الله علیهم در حيات و ممات و نقش تربيتی آن» 🎙آیت الله العظمی
22.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 سر سفره خدا ◽️محرم ۱۴۰۳ ◽️تهران، حسینیه بنی الزهراء(سلام الله علیها) 🎙 حجت‌الاسلام
2.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ✅ یزید، ابداع کننده‌ عزاداریِ به دور از سیاست، برای امام حسین (ع) بود‌‌. ✍️ بعد از آن، یزید در چندین مسجد، مجلس عزای امام حسین (ع) را برگزار کرد. ولی اعلام کرد که «قرآن توزیع کنید و فقط قرآن بخوانید» و بنا بر حکم یزید کسی در این مراسم نباید بحث سیاسی کند. ⭕️ دین بدون سیاست حکم یزید است.
رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: "یا عَلی، أعجَبُ النّاسِ إیماناً وَ أعظَمُهُم یقیناً قَومٌ یکونونَ فِی آخِرِ الزَّمانِ لَم یلحَقوا النَّبی صلّی الله علیه و آله وَ حُجِبَ عَنهُم الحُجَّةُ فَآمَنوا بِسَوادٍ عَلی بَیاضٍ." ای علی، عجیب‌ترین (مهم‌ترین) مردم از همه‌ی کسانی که ایمانشان برتر و یقینشان کامل‌تر است، کسانی‌اند که در آخرالزّمان می‌آیند، در حالی که نه پیامبر صلّی الله علیه و آله را دیده‌اند و نه حجّت و امام را، درعین حال ایمان می‌آورند به سیاهی در سفیدی (یعنی همان کتاب‌هایی که در دستشان است). بحارالانوار، ج 77، ص