┄┅═✼✿✵🌸🌹🌺✵✿✼═┅
⏪ افزون بر آن، روحیه استقلال طلبی، حرّیت و قطع وابستگی، از جمله ویژگی های روحی جوان است.
✳️ او یک دوره گذار از وابستگی به استقلال را طی کرده و می خواهد با اراده آزاد خود انتخاب کند.
⭕️ از نظر اخلاقی نیز مرحله اخلاق «دیگر پیرو» (تقلیدی) را پشت سر گذاشته و وارد مرحله اخلاق «خود پیرو» گردیده است.
(238)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅═✼✿✵🌸🌹🌺✵✿✼═┅
┄┅═✼✿✵🌸🌹🌺✵✿✼═┅
❌🚶♂او از هر مانعی ـ هر چند ـ تخیّلی گریزان است و می خواهد در رفتار، گفتار، تفکر و انتخاب آزاد باشد.
🔺گر چه عدم تربیت صحیح روحیه استقلال طلبی و پیروی بی چون و چرا از غرایز و لذت طلبی افراطی، برای جوان بسیار خطرناک است،
📌 اما در بدو امر، هر چیزی که بخواهد محدودیتی برای او ایجاد کند امری ناخوشایند تلقّی می شود،
(239)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅═✼✿✵🌸🌹🌺✵✿✼═┅
┄┅═✼✿✵🌸🌹🌺✵✿✼═┅
🔀 مگر اینکه راه کارهای دین برای ارضای سالم غرایز به خوبی برای او ترسیم شود. یقین به حقایق با عظمتی همچون آفریدگار جهان،
✳️ پیامبران الهی و رستاخیز نوعی تعهد در انسان پدید می آورد و میزان معنویت او را در برابر یورش فرهنگی بیگانگان افزایش می دهد.
📝 ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمایید.
(240)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅═✼✿✵🌸🌹🌺✵✿✼═┅
دلت شور میزند
بغض گلویت را میگیرد
چشمانت بیدلیل خیس میشوند 😥
بیآنڪه به تقویم نگاه ڪنی
میفهمی یڪ¹ جمعه دیگر هم غروب ڪرده
و او هنوز نیامده است..
نزدیک غروب داره میشه 😥😥
▪️ای غروب جمعه مولایم چه شد 😭
▫️اللهم عجل لولیک الفرج به حق حضرت زینب (س)😭😭
💎منتظران خدا...
💎چون وقت نماز فرا می رسید، علی (ع ) بر خود می لرزید. به او می گفتند:
⁉️یا امیر المؤمنین ترا چه شده است؟
🦋می فرمود:
👌وقت ادای امانتی رسیده است که خداوند آن را بر آسمان ها، زمین و کوه ها عرضه کرد، آنها از قبول آن ابا کردند و از آن بیمناک شدند.
📚 محجة البیضاء، ج ا، ص 378
#نماز_اول_وقت
🕋اذان به افق تهران التماس دعا
پنجمین نشانه حتمی از علائم ظهور چیست؟ ( فرو رفتن در بیداء)
فرو رفتن در بیداء چیست؟
و چه کسانی در بیداء فرو می روند؟
و پاره ای از پیشگویی هایی که محقق شده و اون دسته که هنوز محقق نشده(نشانه های غیر حتمی)
بسم الله الرحمن الرحیم
یا باقر الائمه(ع) ادرکنی
یا باقر الائمه(ع) ادرکنی
یا باقر الائمه(ع) ادرکنی
فرو رفتن در بیابان بیداء:
امام صادق میفرمایند:
سفیانی سپاهی را به سوی حجاز روانه میکند که آنها در روز دوازدهم محرم به مدینه میرسند. فرمانده ی این سپاه از قبیله ی کلب(kalab) است که به او خزیمه می گویند.چشم چپش نابیناست و روی مردمک چشمش پرده ی ضخیمی وجود دارد.
در مدینه به خانه ی ابی الحسن اموی ساکن میشود.سپاه اموی سه روز در مدینه می مانند و آن شهر را غارت کرده و خون اهالی آنجا را می ریزند و مردان را کشته و زنان و دختران را اسیر می کنند. منبر رسول الله(ص) را خرد کرده و قبر شریفشان رامنهدم می کنند.
حیوانات و مرکبهای آنان در مسجد مبارک پیامبر سرگین می اندازند. سپس سفیانی به قصد جنگیدن با تازه واردان مکه و جریان نوظهور حضرت مهدی (عج) از آنجا خارج می شوند و در میانه راه به بیابان بیداء که بین مکه ومدینه است در شب پانزدهم محرم می رسند .
خداوند متعال به حضرت جبرئیل فرمان داده و او هم فریادی از سرخشم و غضب بر آنها می کشد که ای بیابان این جمعیت ستمگر رادر خود فرو ببر زمین هم آنها را با تمام سلاحهایشان میبلعد که تنها دو نفر که از قبیله ی جهینه هستند و ملقب به بشیر و نذیر می شوند نجات می یابند ولی جبرئیل بر صورت آنها چنان سیلی می زند که چهره ی هر دو به عقب برمیگردد.
بشیر به فرمان حضرت جبرئیل به خدمت حضرت مهدی (عج) رفته و خبر هلاکت سفیانی را میدهد و به دست حضرت هم توبه کرده و به حالت اولش برمی گردد.
نذیر هم برای انذار و برحذر داشتن سفیانی به شام میرود و او را خبردار کرده و سپس می میرد.
بعد از این مکه را امنیت و آرامش فرامی گیردو احدی جرات نمی کند که با آنها بجنگد.
(الزام الناصب ج 2 ص 166/یوم الخلاص ص 701)
بعد از ذکر و شرح پنج علامت حتمی ظهور منجی می رسیم به پاره ای از پیشگویی هایی که محقق شده و اون دسته که هنوز محقق نشده.
انحراف و فساد بنی عباس:
امام باقر (ع) می فرمایند:بنی عباس به سلطنت میرسند و همواره در عیش و نشاط و وفور خوشیها خواهند بود تا اینکه در میان آنها اختلاف می افتد و پس از آن که دچار اختلاف شدند حکومت را از کف میدهند.(الغیبه نعمانی ص 175 )
( لازم به یادآوری است که امام باقر(ع) قبل از زوال سلسله ی بنی امیه به شهادت رسیدند و هجده سال بعد عباسیان بر مسلمانان مسلط شدند)
اختلاف اهل مشرق و مغرب:
که منظور عصر کنونی ماست البته از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون_ که دو دولت وجود داشتند که یکی مدعی جمهوری در مشرق بود و دیگری خود را فرمانروای غرب می شمرد.که این اختلافات اکنون نیز ادامه دارد.
امام باقر در ادامه ی روایت قبل می فرمایند: و اهل مشرق و مغرب دچار اختلاف می شوند.(الغیبه ص 175)