eitaa logo
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
479 دنبال‌کننده
30.3هزار عکس
8.7هزار ویدیو
121 فایل
مهدویت، فرهنگی، مباحث سیاسی ممنوع، جز سخنان مهم رهبری @Shabnegar مدیر تبادل و تبلیغ نداریم❌❌ کانال مارا به دوستانتان معرفی بفرمایید برداشت از کانال با ذکر صلوات آزاد🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ ⏪ چرا که قائلند که این انجام این امر اثر وضعی خواهد داشت. و استناد آنان هم حدیث : "من ترک الشبهات نجی من المحرمات" است. ↩️ لذا چون موجب ترک حرام است ترک شبهات را واجب می دانند. و از طرفی اگر کسی بی مبالاتی کرد و شبهات را مرتکب شد، ⬅️ همین عمل تجری محسوب شده و موجبات انجام حرام را فراهم می آورد، (192)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ 💢 چرا که در اثر وضعی بوجود آمده اِی چه بسا که انجام حرام مسلم نیز اباحی نداشته باشد. بنابراین ارتکاب شبهه و مخصوصا تکرار آن را حرام می دانند. 🔰 نتیجه اینکه ; رشد معنوی برای کسانی که در مسیر رشد قرار گرفتند به لحاظ فقهی که بیشتر بر دائر مدار انجام واجب و ترک حرام است، ✅ در مرتبه پائینتری نسبت به اخلاق و عرفانی است که دایره اش وسیع تر است. (193)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ 👌 چرا که علاوه بر واجب و حرام فقهی موارد دیگر را نیز برای خود واجب و یا حرام تلقی کرده و خود را ملزم به رعایت آن می دانند. 🔹 پس منظور از رشد معنوی : 📝 سطح نازله و قابل دسترسی برای غیر معصوم است که خود دارای مراتب نازله با معیارهای فقهی و عالیه با معیارهای اخلاقی و عرفانی است. (194)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ ✴️ البته منظور ما از عرفان : ترکیبی از مشارب فلسفی و عرفانی است نه صرف عرفان کشف و شهودی، ♻️ چون من قائل به عرفان صدرایی هستم و از این زاویه به عرفان نگاه می کنم و معتقدم که برای عقل هم باید نقش ویژه ای قائل شد. ☑️ چرا که ما عرفان را هم حصولی و هم حضوری می دانم. (195)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ 👈 و معتقدیم که در هر دو مخصوصا حصولی، علاوه بر نقل، عقل نقش برجسته ای دارد. 🌐 بطوری که حتی برخی از بزرگان بخلاف برخی که غیر عقلانی تفسیر می کنند، مسأله عاشورا را که سراسر عشق و عرفان است را تفسیر عقلانی می کنند. 🔄 و قائلند عمل سیدالشهدا سراسر عقلانی است و عشق و عرفان را جدای از عقل نمی دانند. (196)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ 👌و می شود در اینجا به این کلام مولا علی (ع) استناد نمود که : «من عشق عقل». هر کس عاشق خدا شود عاقل می شود. ⏪ پس می شود از آیات فراوانی که می فرماید ;«اکثر هم لایعقلون، و یا "اکثر هم لایفقهون». این را فهمید که منظور این درجه از عقل باشد. 💢 یعنی ژرف اندیشی یعنی عمق نگری. که اکثریت از رسیدن به آن محرومند. (197)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ ⬅️ البته باز کسی از این استدلال جبریت را استشمام نکند. این معنایش جبر نیست چرا که منظور آیه شریفه بایدها نیست بلکه هست هاست. ↙️ یعنی بدین معنا نیست که اکثریت اهل عرفان و ژرف اندیش نباشند تا بوی جبریت بدهد. ↩️ بلکه منظور این است با وجود باز بودن راه برای همگان متأسفانه خیلی از افراد که قرآن از آنها تعبیر به اکثر می کند، (198)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ 🔴 لایعقل و ژرف اندیش نیستند که نشان دهنده عین اختیار است نه جبر. 🔳 در صحنه حضوری هم وقتی حصولی با فراگیری و شناخت و عمل با اخلاص انجام شد خداوند درهای رحمت خودش را برای بنده ای که دراین مسیر گام برداشته می گشاید. ✳️ چرا که خداوند منان، کریم، مهربان، رحمان است و همانی که می فرماید : (199)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄ 🔰«من جاء بالحسنه فله عشر امثالها و من جاء بالسیئة فله مثلها». یعنی هر کس یک عمل خوب را انجام داد ۱۰ حسنه، و کسی که یک گناه انجام داد و بعد دادن فرصتی، توبه نکرد فقط یک گناه بنویسید نه بیشتر. ✅ لذا خداوند چنان برکات معنوی ایجاد خواهد کرد که ای چه بسا راه صد ساله را یک شبه طی کند. «فاذا اراد کن فیکن». 👌ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمایید. (200)💠@montazeranzohooremamasr ┄┅┅✿💠 🌸❄️🌺 💠✿┅┅┄
🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🌸🍃 🍃🌺🍃 🌸🍃 🗞🎙پایان جلسه بیستم کنفرانس راه های رسیدن به رشد و کمال معنوی ✅ 💐 با تشکر از همراهی و عنایت همه شما بزرگواران. 👤 ارادتمند همگان : شب نگار 🌸🍃 🍃🌺🍃 🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال منتظران واقعی ظهور امام عصر روحی فدا
جریان حق یعنی جریان امام حسن. ایشان اصالت را به دین می دادند، برایشان اصل، دین بود. دین یعنی چه؟ یعن
علّت شکست امام حسن عبارت بود از ضعف بینش عمومی و آمیخته شدن ایمان به انگیزه های مادّی. در زمینه ضعف بینش عمومی مردم بسیار نا آگاه بودند و ایمان مذهبی شان هم آمیخته شده بود به انگیزه های مادی. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۱۶۰ خطراتی که اسلام را به عنوان یک پدیده عزیز تهدید می‌کند، از قبل از پدید آمدن یا آغاز شدنش از طرف پروردگار پیش‌بینی ‌شده‌است و وسیله مبارزه با آن در خود اسلام کار گذاشته شده است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۷ دو خطر عمده اسلام را تهدید می‌کند که یکی خطرِ دشمنان خارجی است و دیگری خطر اضمحلال داخلی است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۷ دشمن خارجی یعنی کسی که از بیرون از نظام ولو در داخل کشور، با انواع سلاح‌ها، موجودیت یک نظام را با فکرش و دستگاه زیربنایی عقیدتی‌اش و قوانینش و همه چیزش هدف قرار می‌دهد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۷ دشمن و آفت دیگر، آفتِ اضمحلال درونی است. خودی‌ها ممکن است بر اثر خستگی، براثر اشتباه در فهم راه درست، بر اثر مغلوب احساسات نفسانی شدن در درون دچار آفت زدگی شوند. البته خطرش بیشتر از خطر دشمن خارجی است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۸ اسلام برای مقابله با آفت دشمنان خارجی و داخلی علاج معین کرده است و جهاد را گذاشته است. جهاد مخصوص دشمنان خارجی نیست. کتاب انسان ۲۵۰ ساله،ص۱۶۸ 1⃣8⃣