ای داغدار اصلی این روضه ها بیا
صاحب عزای ماتم کرب و بلا بیا🕯
تنها امید خلق جهان یابن فاطمه
ای منتهای آرزوی اولیاء بیا🏴
بالا گرفته ایم برایت دو دست را
ای مرد مستجاب قنوت و دعا بیا🕯
فهمیده ایم با همه دنیا غریبه ای
دیگر به جان مادرت ای آشنا بیا🏴
از هیچکس به جز تو نداریم انتظار
بر دستهای توست فقط چشم ما بیا🕯
هفته به هفته می گذرد با خیال تو
پس لا اقل به حرمت خون خدا بیا🏴
بیش از هزار سال تو خون گریه کرده ای
ای خون جگر ز قامت زینب بیا🕯
عرض ارادت کم ما را قبول کن🏴
امسال هم محرم ما را قبول کن
اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلِیکَ الْفَرَج🙏🏻🙏🏻🙏🏻
ميرادماد-حرم شده فکر هر روزم.mp3
1.78M
♣️سینه زنی امام حسین (علیه السلام)
▪️سبک شور :حرم شده هر روزم
🎤مداح :حاج سید میر داماد
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
↩️ ادامه بحث پیشگفتار
▫️لذا در اینگونه موارد هم معصوم ورود می کند. چون می بیند دیگران اقدامی صورت نمی دهند و انحرافات و کجروی ها دارد جامعه را فرا می گیرد، و امام معصوم علیهم السلام در صورت فراهم شدن اندک امکانات هم که شده موظف به اقدام است.
▪️پس اینکه سید الشهدا علیه السلام یکی از انگیزه های قیام خود را اصلاح در امت جدش معرفی می کند ناظر بر دو امر است؛
▫️یکی بازنگری قوانین الهی و زدودن گرد و غبار بر روی قوانین الهی تفسیر و تببین مطابق وحی الهی،
▫️و دیگری؛ تبشیر و انزار در عملکرد مسلمانان منحرف از دین، است که بتواند آنها را به مسیر الهی مجددا رهنمون و هدایت کند.
(9)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
لذا در این راه حاضر است همه هستی خود را حتی جان خود و عزیزانش را فدا کند.
▫️در مورد موارد عقلانی و عرفی هم بایستی بر اساس عقل و عرف سلیم و ملی خود عمل کند.
🔹سوال اینجاست با وجود پذیرش اصلاحات در امور عقلی و عرفی و حتی عمل دینی مسلمانان، چرا در مقابل اصلاح طلبی گروهی که در سالهای اخیر با شعار اصلاح طلبی وارد صحنه کارزار شدند،
از سوی مدعیان دینی و حتی بعضا ملی مورد تهاجمات قرار می گیرد و حاضر نیستند اصلاحاتی را بپذیرند و بعضا مقاومت شدیدی در برابر آنان صورت می گیرد؟ مشکل کار در کجاست؟
▪️همانطور که مطرح کردم گر چه بازنگری در مورد قوانین الهی و توسط معصوم می بایستی صورت گیرد که دارای سه نوع ولایت؛ دینی، حقوقی و سیاسی هستند.
(10)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️اما در مورد قوانین بشری و حتی عملکردهای عقلانی و ایمانی از سوی بشر عادی می بایستی اصلاحات صورت بگیرد و در صورت خواستن توسط خود بشر عادی هم می تواند صورت بگیرد.
▫️امام معصوم در زمانی ورود می کند که : بشر معمولی علی رغم اینکه می توانست، ورود نکرد.
▪️حالا یا در تشخیص دچار اشتباه و انحراف شد و یا در عمل دچار انحراف شد حالا در عمل هم دو صورت دارد ؛
▫️یا اصلا عمل به موازین دینی نکرد ،▫️و یا معیار و ملاک دین را، عمل انحرافی خود قرار داد یعنی عمل ولو ضد دینی خود را بعنوان دین به خورد خلق الله داد.
(11)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▫️یعنی همان کاری که خلفای بنی امیه و بنی عباس انجام دادند که ماحصل آن از بین رفتن سنت های الهی و پیامبر و زنده شدن بدعت ها شده است،
در چنین مواقعی است که، منجر به ورود امام معصوم به عرصه مقابله و کارزار می شود که فرمود؛ الاترون ان السنة قد امیت و ان البدعة قد اوحیت؟! آیا نمی بینید که سنت پیامبر دارد از بین می رود و بدعت ها دارد زنده می شود؟!!
▫️پس اگر اصلاحات بر اساس سنت های الهی و عقلانی سلیم و ملی باشد همه موافق هستند و با طبیعت بشر سازگار و دین و معتقدین دینی هم هیچگونه مخالفتی ندارند، بلکه مشوق آن هم هستند.
▪️و اما مشکل کار این آقایون اصلاح طلب مصطلح البته به قدر بضاعت و تشخیص نگارنده، این است که؛
(12)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▫️اصلاحاتی که آنها بدنبالش هستند چه سیاسی و چه اقتصادی و فرهنگی، بر اساس فرهنگ و اصول دینی و حتی ملی هم نیست بلکه بر اساس فرهنگ وارداتی لیبرالیستی است.
و این امر را ورود به دروازه تمدن و رشد بشری میدانند نه در چارچوب فرهنگ دینی و ملی، یعنی لیبرالیسم سیاسی، لیبرالیسم اقتصادی، لیبرالیسم فرهنگی.
▫️در لیبرالیسم سیاسی؛ قائل دمکراسی های غربی و حزب گرایی و مدیریت احزاب بر جامعه و اجرای قوانین عادی و عرفی بشری هستند،
و اعتقادی به حاکمیت سیاسی دین و نظام دینی نیستند و قائل به سکولا ریسم دینی و لائیتیسم هستند. فلذا خواستار برچیده شده همه نمادها و نهادهای دینی از جمله نظام ولایت فقیه هستند.
(13)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▫️در لیبرالیسم اقتصادی هم ؛ قائل به اقتصاد بازار آزاد و خصوصی سازی افراطی و خواهان دولت کوچک و حداقل مداخلات دولت در امور اقتصادی است و معتقد است همه چیز در بازار می بایستی تعیین شود.
▫️در لیبرالیسم فرهنگی هم ؛ قائل به آزادی نامحدود و جامعه مدنی از نوع غربی و مخالف شدید موانع دینی و شرعی و حتی عرفی و ملی است.
از جمله؛ بحث حجاب، قصاص (اعدام)، نمادهای دینی و اسلام سیاسی و مداخلات آن در امور سیاسی است و دین را از سیاست جدا می داند.
و در یک کلمه قائل به تسامح و تساهل است فلذا مخالف نمادها و قوانین دینی و خواستار اجرای فرهنگ ها و ارزش ها و هنجارهای غربی در جامعه است.
(14)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
چرا که گمشده خود را در او یافته است و دین و آموزه های دینی را مظهر عقب ماندگی و بدبختی جامعه می داند و برای دین اصلا اصالتی قائل نیست.
▫️البته، این نوع نگرش ها بیشتر از سوی اصلاح طلبان افراطی است نه هر گروهی ولو اسلامی که دعوی اصلاحات دارند. اینها بنوعی نسبت به آنان چراغ سبز دادند و سعی دارند که رنگ و لعاب اسلامی بدان ببخشند و به اصلاح در فرهنگ اسلامی هضم کنند.
بنابراین با این بیان اینها ضمن در نوردیدن قوانین عقلی و عرفی ملی و همچنین عملکرد دینی حتی قوانین و قواعد الهی را هم نشانه رفتند و خواهان اصلاحات در آن و تبدیل به فرهنگ لیبرالیسم غربی هستند.
▫️لذا به این خاطر است که مورد مقاومت دین و دینداران و علما مواجه شده است.
(15)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
والا اگر اصلاحات در چارچوب فرهنگ دینی و ملی و با اموزه های دینی در تضاد نباشد، که مورد پذیرش همه هست و با سرست ذاتی انسانی هم موافق است و کسی مخالف آن نیست.
مقاومت ها و مخالفت ها زمانی است که این اصلاحات با هیچکدام از آموزه های ملی و دینی مطابقت نداشته و در واقع عکس آن عمل شود و خواهان کنار گذاشتن آن از صحنه اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است.
بنابراین ما در این تحقیق به دنبال آن هستیم که بدانیم امام حسین علیه السلام بدنبال کدام نوع اصلاحات و بازنگری بوده که فرا راه ما در زندگی قرار گیرد.
▪️- ۱۸ تیر ۱۴۰۰ مطابق ۲۸ ذی القعده ۱۴۴۲ ه ق، قم - شب نگار.
📝 ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمایید.
(16)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯