╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️"وانا اَدْعُوکُم اِلَی کِتاب الله و سُنَّةِ نبیِّه فانَّ السَّنةَ قَدْ اُمیتَتْ و اِنَّ الْبِدعَةَ قد اُحْییَتْ، و اِنْ تََُسْمَعُوا قَوْلیٖ و تُطیٖعُوا اَمْری اُوهْدِکُمْ اِلٰی سَبیلِ الرَّشاد".
▫️آن حضرت در این نامه نوشت که؛ شما را به کتاب خدا و سیرهٔ پیامبر فرا می خوانم. بدرستی که سنت مرده و بدعت زنده شده است.
اگر سخنم را بشنوید و فرمانم را پیروی کنید، شما را به راه رشاد و هدایت و تکامل راهنمایی می کنم. (تاریخ طبری، ج ۴، ص ۲۶۶).
🔺و یا در جایی دیگر و در انگیزه نامه نگاری خطاب به کوفیان می نویسد؛
(162)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️"انَّ اَهْلَ الکوفة کَتَبُوا اِلَیَّ یَسْاَلُونیٖ اَنْ َاُقْدِمَ عَلَیْهِمْ لَمّٰا اَرْجُوا مِنْ اِحْیٖاءِ مَعالِمَ الْحَقَّ و اِمٰاتَةِ الْبِدَعْ".
▫️کوفیان به من نامه نوشته اند و از من خواسته اند که نزد آنان بروم، چرا که امیدوارم دانستیهای دین اسلام را زنده کنم، و بدعت ها و تحریف های دینی را از بین ببرم. (الاخبارالطوّال، ص ۲۴۶).
▪️با این بیان و امثال آن، حرکت های انحصار طلبانهٔ بنی امیه را که منجر به تحریف و بدعت در دین شد، ابلاغ می کند.
▫️و حرکت خویش را حرکت خویش را یک حرکت خداجویانه و اصلاحگرانه می خواند نه شورش تفرقه انگیز، تا بهانهٔ کشتن او به حساب آید.
(163)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
🔺اما مؤمن، از ابتدای شروع کارش حکیمانه آغاز می کند، لذا به اشتباه دچار نمی شود تا عذرخواهی نماید.
▪️"ایّاک و ما تَعْتَذِرُ منهُ فانَّ الْمؤمِنَ لایُسی ءُ ولایَعْتَذِرُ وَالْمُنٰافِق ُکُلُّ یَوْمٍ یُسی ءُ و یَعْتَذِرُ"(تحف العقول، ص ۱۷۷ و بحارالانوار، ج ۷۸، ص۱۲۰، ح۱۶).
▫️ما در دوران زندگی و حکومت بنی امیه از این نوع پشیمانی و عذر بدتر از گناه زیاد داریم.
🔺نمونه اش، ماجرای شام است که تمام مقتل نویسان آن قصّه را متعرض شده اند.
(165)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
♣️ ۳ - ندامت و پشیمانی
▪️یکی از اعمال انحصار طلبانه، این است که در اثر کج اندیشی، و خود کامگی اشتباهاتی مرتکب می شوند، سپس از کارشان نادم و پشیمان می شوند.
▫️امام حسین علیه السلام در یکی از سخنانش می فرمود :
منافق در اثر خوی انحصارطلبی و تک روی که دارد، دچار اشتباهات می شود و به دنباله اش عذرخواهی می کند.
(164)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️ناسخ التواریخ می نویسد؛ مردم شام (با روشنگریهای حضرت امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها)،
▫️از کار شوم خودشان متنبه شدند و در راستای آن، بازار را تعطیل کردند،
🔺(همان مردمی که با ورود اسرا آنان را خارجی و به جشن و پایکوبی احساس پیروزی می کردند)،
▫️دیگر بر زبانشان، سرود خارجی مطرح نمی شد، بلکه سرود حسین بن علی علیه السلام گفته می شد. مجالس عزا و گریه تشکیل داده بودند.
(166)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️به یزید خبر دادند که مردم شهر، از اعمال شما بیزارند و شما را قاتل حسین علیه السلام می دانند.
▫️یزید مردم را در مسجد جامع جمع نمود، به آنها گفت؛ والله من حسین را نکشتم و امر به کشتن ندادم! فرماندار عبیدالله بن زیاد، او را کشت.
🔺تک تک فرماندهان ارشدش را بلند کرد، ابتداء شبث بن ربیع ملعون را بلند کرد و گفت؛ وای بر تو! تو حسین را کشتی؟ آیا من به تو، دستور کشتن حسین را دادم؟
▫️شبث گفت؛ والله من او را نکشتم بلکه مصابرین رهیبه او را کشت.
(167)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
╭─┅─ ♣️🍃🌹🍃❤️🍃🏴 ─┅─╮
▪️یزید رو کرد به مصابرین و گفت؛ آیا تو او را کشتی؟ او هم در جواب گفت؛ به خدا من او را نکشتم، قیس بن ربیع او را کشت.
▫️یزید رو به قیس گفت؛ آیا تو او را کشتی؟ گفت؛ به خدا من او را نکشتم، شمربن ذی الجوشن ملعون او را کشت.
🔺شمر گفت؛ خدا لعنت کند آن کس را که حسین را کشت، سنان بن انس نخعی او را کشت......
📝 ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمایید.
(168)💠@montazeranzohooremamasr
╰─┅─ 🏴🍃🌹🍃❤️🍃♣️ ─┅─╯
Voice 077.m4a
19.79M
🏴 هجدهمین جلسه سخنرانی، به مناسبت محرم ۱۴۰۰
🚩 با عنوان : عاشورا تجلی بازنگری دینی - فصل دوم - آسیب شناسی دینی - بیان آسیب های دهگانه دینی؛ اولین آسیب : * تعصب و انحصار طلبی* _ ادامهٔ آثار و پیامدهای آن؛ ۲ - تحریف و بدعت، ۳ - ندامت و پشیمانی و ۴ - عقده های روانی - همراه با شواهد آنها،
👤 استاد : شب نگار
@montazeranzohooremamas
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
اِلهی!!!
یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد
یا عالی بِحَقِّ علی
یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه
یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحَسَن
یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن
✨اَللهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ