🔴 حضرت عبدالعظيم حسني(ع) فرمود: بر سرورم حضرت جوادالائمه(ع) وارد شدم؛
تصميم داشتم از او بپرسم كه آيا «قائم» شما همان مهدي است يا غير او؛ پيش از آنكه سخن بگويم،
🔷 فرمود: اي ابا القاسم! قائم ما همان مهدي است كه بايد در زمان غيبتش منتظر او بود و در زمان ظهورش وي را اطاعت كرد و او سومين فرزند من است.
📚 امام مهدي موجود موعود، صفحه ۱۶۴
#امام_زمان_عج
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
#امام_سجاد علیه السلام فرمودند:
بهترين مردم هر زمان كسانى هستند كه منتظر ظهور حضرت مهدى عليه السلام هستند.
بحارالأنوار، ج 52، ص 122
▦⃨⃟݊🌿🕊̸݊ 🌹ꦿ﷽༻⃘⃕𑁍🍃🕊̸݊🌹⊹ ┅┄•
╭═━⊰🍃🌺🍃⊱━═╮
جلسه : هفتم
╰═━⊰🍃🌺🍃⊱━═╯
↩️ ادامه مباحث؛ رشد اقتصادی
💠 انواع مدیریت اقتصادی
▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️
🔹با توجه به آنچه که در مقدمه این بحث گفته شد، مبنی بر اینکه در حکومت و جامعه اسلامی و ولائی ما همه امورات از جمله؛
▫️اقتصادی چه رشد و کسب و افزایش در آمد و چه مصرف آنها،
🔹می بایستی از دریچه فرهنگ اسلامی عبور کند و الا بی سر انجام خواهد بود چه این دنیا و چه آن دنیا، دردسر ساز خواهد شد.
(31)💠@montazeranzohooremamasr
─┅═༅✿┉≼ِ✺≽🍃🌺🍃≼ِ✺≽┉✿༅═┅─
┄┅══ ❥✦✺⃟🌸࿐ུ═✺⃟🌸࿐ུ═┅┄
🔸لذا این نتایج عاید انسان می شود که؛ چه در مدیریت رشد اقتصادی و راه های رسیدن به آن، و چه در مدیریت مصرف عایدات و مصرف آن،
▫️حتما می بایستی معیاری شرعی و اسلامی رعایت شود والا به ناکجا آباد ختم خواهد شد.
🔹مدیریت رشد اقتصادی را می توان به دو بخش تقسیم نمود :
✅ الف - مدیریت در کسب درآمد و رشد اقتصادی :
🔺در مدیریت رشد اقتصادی چند مورد می بایستی مورد توجه قرا بگیرد؛
▫️والا نمی تواند این رشد اقتصادی در زمره مقومات معنویات و در خدمت معنویات قرار گیرد و آنها عبارتند از :
(32)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅══✼✦✿⃟🌸ᬉᭂیᬉᭂ🌸⃟✿✦✼══┅┄
┄┅══ ❥✦✺⃟🌸࿐ུ═✺⃟🌸࿐ུ═┅┄
↙️ ۱- عدم قناعت در رشد اقتصادی و کسب درآمد و سرمایه حلال :
🔹انسان در زندگی همیشه باید به دنبال رشد اقتصادی باشد و به همان اندازه ای که دارد قانع و اکتفاء نکند.
▪️لذا همانطور که قبلا هم به مناسبت هایی اشاره کردم داشتن روحیه قناعت، به معنای؛ کم کاری و تنبلی و آقامنشی نیست.
▫️چون خداوند تنبل پرور و یا به دنبال پرورش انسان های کم همَّت نیست.
🔺بلکه داشتن روحیه قناعت؛ به معنی حریص به دنیا نبودن و مال پرستی نداشتن و قانع بودن به آنچه که خداوند در سایه تلاش و زحمتش به او داده است.
▫️و اینکه نخواهد از هر راهی به رشد برسد و معیارهای اخلاقی و شرعی را زیر پا کند که مثلا به هدفش که مال اندوزی است، برسد.
(33)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅══✼✦✿⃟🌸ᬉᭂیᬉᭂ🌸⃟✿✦✼══┅┄
┄┅══ ❥✦✺⃟🌸࿐ུ═✺⃟🌸࿐ུ═┅┄
🔹فلذا انسان مسلمان مومن نبایستی نسبت به کسب در آمد و رشد اقتصادی هدفی نگاه کند که برای رسیدن به آن از هر راهی متوسل شود،
▫️بلکه نگاه ها می بایستی وسیله ای باشد نه هدفی. چرا که اگر هدفی باشد برای رسیدن به آن دست به هر راه کارهایی می زند.
🔸پس وقتی گفته می شود قناعت در کسب روزی به این معناست. نه کم کاری و تنبلی و سستی و عدم آینده نگری.
↙️ ۲- داشتن راه کارهای مناسب برای پیمودن مسیر رشد اقتصادی صحیح :
▫️انسان های مومن، باید از طریق داشتن سازکارهای درست و پیمودن راهی که خداوند ترسیم کرده (راه حلال) به دنبال کسب و یا افزایش روزی باشد.
🔺و این امر با رعایت جوانب شرعی هیچ گونه منعی از سوی اسلام نداشته بلکه مقدس نیز شمرده می شود و با قصد قربت آن دارای ثواب الهی هم خواهد شد.
(34)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅══✼✦✿⃟🌸ᬉᭂیᬉᭂ🌸⃟✿✦✼══┅┄
┄┅══ ❥✦✺⃟🌸࿐ུ═✺⃟🌸࿐ུ═┅┄
▪️یعنی هم اجر دنیوی دارد، و هم آسایش و آرامش را به دنبال دارد و هم ثواب آخرتی،
▫️و در واقع کسب روزی حلال به نوعی عبادت و حتی جهاد در راه خدا محسوب می شود.
🔸چرا که اولیاء الله فرمودند : کسی که در پی کسب روزی حلال برای خانواده اش باشد به مثال مجاهده در راه خداست،
▫️و در این راه هم بمیرد، اجر شهید و شهادت در راه خدا برای او در نظر می گیرند.
✅ لذا در مدیریت رشد اقتصادی جوانب شرعی و معنوی این رشد اقتصادی نیز باید رعایت شود که ما آن را رعایت جوانب معنویات رشد اقتصادی می دانیم.....
🖊ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمایید.
(35)💠@montazeranzohooremamasr
┄┅══✼✦✿⃟🌸ᬉᭂیᬉᭂ🌸⃟✿✦✼══┅┄
AUD-20210728-WA0021.
9.08M
بخوان دعای فرج
دعـــــــــای فـــــــــــرج
اِلهی عَظُمَ الْبَلآءُ وَبَرِحَ الْخَفآءُ وَانْکَشَفَ الْغِطآءُ وَانْقَطَعَ الرَّجآءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّمآءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کلمح الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمین بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ.