4_5902180496665741089.ogg
3.93M
🎙#سخنرانی_شب_بیستم
📝موضوع فضیلت ماه رمضان وروزه
👤استاد شب نگار
۹۹/۲/۲۵
@montazeranzohooremamasr
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
💠 بخش سوم شبهه روزه ماه رمضان
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
لو فرض اگر حکمی هم آمده باشد ولو واجب هم که باشد، برای عصر و زمان ما نیست.
⤵️ بلکه این حکم، برای عرب های فقیر و بی خانمان و محتاج نان شب زمان پیامبر (ص) است.
(191) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
✅ این بیچاره ها چون چیزی نداشتند بخورند پیامبر دستور داده روزه بگیرید که وعده غذایی شان کمتر بشود.
☑️ مثلا به جای سه دفعه، دو دفعه غذا بخورند یا کمتر، که بتوانند زنده بمانند. الان که از این چیزها نیست.
💢 بنابراین این شیاطین اینطور نتیجه می گیرند که : پس لازم نیست تو این گرمای تابستان و روزهای بلند آن انسان خودش را به زحمت بیندازد و روزه بگیرد.
(192) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
👍 این کارها برای آدم های سنتی و عقب مانده و بدبخت و بیچاره هاست. و یا نهایتا آخوندهای بی کار و متحجرین (از نظر آنان) است.
📌 نه آدم های روشنفکر و متمدن. اگر میخواهید متمدن شوید خودتان را از این قید و بندها رها سازید.
⚔ پس خودتان را درگیر این مسائل نکنید که علامت واپسگرایی و عقب ماندگی است.
(193) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
💠 پاسخ به بخش سوم شبهه روزه
در پاسخ به بخش سوم شبهه روزه می توان آنرا در دو بخش پاسخ گفت :
🔹الف - این حکم مربوط به فقرای عصر پیامبر است و کاربرد امروزی ندارد :
🔸اولا : این حکم الهی است و همان طور که در آیه اشاره شد حتی در مورد امت های قبل نیز آمده است.
(194) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
♻️ (کما کتب علی الذین من قبلکم) پس فقط مربوط به امت پیامبر ما نبوده است.
✅ البته ممکن است موارد نادری برخی احکام مختص به زمان پیامبر باشد که بعدا نسخ صورت گرفته و اصلا به ما نرسیده باشد.
📌و اینکه بجهت پویایی فقه و دخالت عنصر زمان و مکان و احکام اولیه و ثانویه و حکومتی بجهت رعایت مصالحی حکم تغییر کند.
(195) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
↙️ ولی بندرت و بطور قطع و یقین شامل روزه نخواهد بود.
👌بلکه شامل همه امت پیامبر در هر زمان و در هر مکان خواهد بود و همه انان مقصودین بالافهام می باشند.
✅ پس این حکم الهی، هم قبل پیامبر و هم زمان پیامبر و هم به بعد ایشان الی یوم القیامة را شامل می شود و مختص به زمان پیامبر نیست.
(196) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
🔹ب - مدعی می گوید این حکم مربوط به فقرای عصر پیامبر است و بهانه آنان نیز ملاحظات اقتصادی و رفع گرسنگی از طریق تزریق خصلت قناعت توسط روزه گرفتن است.
🔰 نه اغنیا و برخوردار که نیازی به این نوع ملاحظات ندارند و هر چه بخواهند فراهم هست. پس نیازی به روزه گرفتن ندارند.
💢 در پاسخ به قسمت ب بخش سوم شبهه سوم این طور می توان گفت که :
(197) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
🔸اولا : همانطور در تفسیر آیه شریفه گفته شد خطاب خداوند به همه کسانی که به خدا ایمان آورده اند می باشد.
🔰 در میان ایمان آوردن همه مردان، و همه زنان، و همه مومنان اعم از غنی و فقیر را شامل است.
🌀که نه شما معتقد به چنین چیزی هستید، تازه اگر هم قائل شوید، این اعتقادتان نیز غلط و بی اساس است.
(198) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─