💠تربیت نسل مهدوی
📌چگونه فرزندم را نمازخوان کنم⁉️
چند روز پیش، وقت نماز فرزند از پدر خواست که با او بازی کند. پدر نگفت وقت نماز است. کمی بازی کرد و بعد با حالت دوستانه ای گفت: «اجازه می دهی بروم نماز بخوانم و باز هم برای بازی بیایم؟» کودک کمی فکر کرد و اجازه داد. پدر رفت نماز ظهرش را خواند و زود برگشت. نماز عصر را بعد خواند.
🌱این کودک در این چند سال، غرق محبتهای پدر و مادر نمازخوانش بوده، آن ها او را بیهوده دعوا نکرده و آزادی را به اندازۀ نیاز از او دریغ نکرده اند. حالا رسیده به سن هفت سال.
بسیاری از فرزندانی که این مسیر را طی کرده اند، در این سن خودبهخود به نماز عادت کرده اند؛ اما اگر عادت هم نکرده باشند، با اندکی تذکر به سوی نماز می روند. و وقتی هم که به سن نُه یا دَه سال رسیدند و پدر و مادر به آن ها دستور دادند که نماز بخوانند، خیلی راحت قبول می کنند.
به نظرم می رسد باتوجه به این دو مثال، مقصود این نوشتار از سیستم تربیت معلوم شده باشد.
#امام_زمان♥
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
السلام علیک یاعلی ابن موسی الرضا(ع)
سلام اى ضامن آهو رضا✨
سلام اى کريم عترت رضا✨
👑🌹⚜️ صلوات خاصه امام رضا (ع)⚜️🌹👑
🌺 اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا الْمُرتَضَی ، اَلْاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ ، وَ حُجَّتِکَ عَلیٰ مَنْ فَوْقَ الْاَرضِ وَ مَنْ تَحتَ الثَّریٰ ، اَلصِّدّیٖق الشَّهیدِ ، صَلوٰةً کَثیٖرَةً تٰآمَّةً ، زٰاکِیَةً مُتَوٰاصِلَةً ، مُتَوٰاتِرَةً مُتَرٰادِفَةً ، کَأَفْضَلِ مٰا صَلَّیْتَ عَلیٰ اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیٰائِکَ. 🌺
🍃🌸الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فرجهم
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
1.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای محرم روز شماری نکنین
#حجت_الا_سلام_قرائتی_
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
14.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علی ای همای رحمت شعر اشتباه!!
#پیشنهاد_میکنم_دانلو_کنید_
👌👌👌👌
🌸⃟🌼჻ᭂ࿐✰🌸🌼
#کانال_منتظران_واقعی_ظهور_امام_عصر_عج
@montazeranzohooremamasr
┄┅═✧☀️🕋❁﷽❁🕋🌏✧═┅┄
╭════════♡♡♡═
جلسه : چهارم
╰═♡════════ ♡═╯
↩️ ادامه بحث : ضرورت آسيب
شناسی و معيارهای آن :
🔹و يا احساس خطر و نياز برای برنامه ريزی بيشتر و عميقتر وجود دارد، و نيز هرگاه بدانيم يا احساس كنيم كه داراييهای (مادی ومعنوی) ما نياز به مراقبت و محافظت بيشتری دارند.
▫️همچنين علاقه به رشد و كسب موفقيت و يا تخريب، در كل از جمله مواقعی هستند كه مطالعات آسيب شناختی را بر می انگيزاند و روی آوردن به اين مباحث را رونق می بخشند.
🔸از اين رو به طوركلی می توان دو نوع آسيب شناسی را از يكديگر تفكيك كرد : اول : آسيبشناسی مشفقانه، و دوم : آسيبشناسی مغرضانه.
▫️در هر گونه در فرايند آسيب شناسی بايد سه عامل؛ هدف، موضوع و روش- را از يكديگر تفكيك كرد؛
🔺به عبارتی بايد مشخص ساخت كه آيا هدف از آسيبشناسی، مشفقانه است يا مغرضانه؟
(16)💠@montazeranzohooremamasr
🍃🌹🕊═🕋࿐═══════✿🦋🌸
┄┅═✧☀️🕋❁🍃🕊🌹❁🕋🌏✧═┅┄
🔸موضوع آسيبشناسی كدام يك از موارد زير را شامل میشود: سياسی، اجتماعی، اقتصادی؟ و نيز روش آسيبشناسی چيست: هرمنوتيك (نگاه از درون) يا پوزيتيويسم (نگاه از بيرون)؟
▫️آنچه لازم است بهعنوان تكمله موضوع ضرورت آسيبشناسی به اين بحث بيفزاييم، لزوم ژرفنگری و انصاف در شناسايی و بيان آسيب ها است.
🔹اگر آسيبشناسی را زنگ خطر و هشداری برای تصحيح عملكردها و سياست ها در نظر بگيريم، مطمئنا نحوه بيان نتايج اين، بهعبارتی آسيبشناسی نبايد از مرز اعتدال و حفظ مصالح و منافع كشور خارج گردد؛
▫️بدين معنا كه وجه سلبی آن كه به صورت طبيعی و ضروری وجود دارد، نبايد به طرزی افراطی جنبه تخريبی به خود بگيرد،
▪️و به جای بررسي توصيفی - تحليلی مسائل، به اشاعه نااميدی و ترويج اينكه به خط پايان رسيدهايم، بينجامد؛
▫️زيرا هدف از آسيبشناسی، اصلاح امور است و چنانچه به ضد خود، يعنی به جمود و عدم باور به اصلاح پذيری بدل گردد، نه تنها سودی نخواهد داشت بلكه خساراتی جبران ناپذير در زمينههای مختلف بر جای خواهد گذاشت.
(17)💠@montazeranzohooremamasr
🍃🌹🕊═🕋࿐═══════✿🦋🌸