#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
↙️ ادامه پاسخ سوال :
✅ پس معلوم شد که منظور قرآن در اینجا به احتمال دایره کیفیت و ضیق الناس و عده ای اندک است که از آنان به پرهیزگاران (متقین) یاد می کند.
🍃 که ما از آنان به خاص اگر نگویم خاص الخاص تعبیر می کنیم.
👌 پس این دو آیه ضمن اینکه هیچ تعارضی با یکدیگر ندارند،
(21) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
📌 بلکه یکی دیگری را تخصیص زده و مبین و مفسر دیگری است.
✳️ پس قرآن برای هدایت همه بشر نازل شده اما فقط پرهیزگارانند که قبول و عمل می کنند. اولی کمی و دومی کیفی منظور است،
✅ لذا به این خاطر است که در اینجا فرموده : هدی للناس و در ایه دوم فرمود : هدی للمتقین.
(22) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
❇️ در مورد دلیل دوم و سوم عظمت نزول هم می توان گفت قرآن هم دارای نشانه های هدایت و هم جدا کننده حق و باطل است چطور؟
☑️ چرا که : نشانه هدایت او که مشعر به سنت ربوبی و هدایت تشریعی الهی است در قالب قوانین موضوعه در همه موارد زندگی بشر از دنیا و عقبی است.
〽️به لحاظ مجری قانون هم پیامبران الهی را در قالب کلی بیان و حتی از برخی هم اسم می برد.
(23)💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─۰
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
♻️ در مورد اوصیاء هم اشاراتی دارد فراوان از جمله : اطاعت اولی الامر منکم که تفسیر به امامان می شود.
✅ و همچنین صراط الذین انعمت علیهم در سوره حمد در نماز، که منظور پیامبر و امامان معصوم دوازده گانه هستند.
💠 بدلیل آیه شریفه : الیوم .... اتممت علیکم نعمتی در روز عید غدیر و انتخاب علی بن ابیطالب به امامت و جانشینی پیامبر.
(24) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
💢 به لحاظ جدا کردن حق و باطل آیاتی بیان نمود هم قوانین حق و باطن و هم مجریان حق و باطل.
♻️ منظور از مجریان باطل ; همان دشمنان داخلی و خارجی خدا و انسانند که عبارتند از : نفس و شیاطین جنی و انسی،
⤵️ و از مجریان حق هم : عقل و پیامبران الهی و اوصیای آنان است. اینها به ترتیب معیارها باطل و حق هستند.
(25) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
↙️ لذا در مورد مجریان حق می فرماید : فما آتاکم الرسول فخذوه، فمانهاکم عنه فالنتهوا.
❇️ آنچه پیامبر امر می کند بگیرید و عمل و آنچه که او شما را از آن نهی دوری و پرهیز کنید.
☑️ و یا حدیث پیامبر در مورد امیرالمومنین علی بن ابیطالب که فرمود : علی مع الحق والحق مع علی.
(26) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
📌 و به اعتبار این آیه شریفه خداوند که در مورد پیامبرش فرمود : لاینطق عن الهوی بل وحی یوحی.
⚜ این فرمایش پیامبر در مورد علی و دادن معیار ناشی از وحی الهی و در نهایت خداوند است.
❇️ لذا خداوند هم قوانین و هم مجری آنان بیان نمود. و هم قوانین حق و باطل و هم محریان عقل و باطل را از درون و برون معرفی کرد.
(27) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
👌 پس با این بیان ما معلوم به لحاظ های سه گانه : جهت راهنمایی مردم، نشانه های هدایت و بیان فرق میان حق و باطل،
☑️ از سوی قرآن هست که دارای عظمت عظیم نزول در ماه رمضان و عظمت و قداست این ماه عظیم و مبارک به لحاظ این آیه شریفه ۱۸۵ سوره بقره شده است.
⚜ که ما آن را به اندازه فهم و درکمان به لحاظ احتمالات و تفسیر کلمات، بیان کردیم.
(28) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
↙️ دومین آیه و یا آیات مورد اشاره ما همین آیات ابتدای سوره مبارکه قدر است. که می فرماید :
✴️ انا انزلناه فی لیلة القدر، و ما ادراک ما لیلة القدر، لیلة القدر خیر من الف الشهر.... (آیات ۱الی۳ سوره مبارکه قدر).
✅ به درستی که ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم. و تو چه می دانی که شب قدر چی شبی است؟!!،
(29) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─
✴️ شب قدر از هزار ماه بهتر والاتر و با عظمت تر و برتر است.
در تفسیر این آیات چند کلمات وجود دارد که بیان عظمت است :
♻️ اول : ضمیر نا در کلمه " انّا" که در اصل انَّ و نا که در هم ادغام و بجای نون دوم تشدید آمده، و انّا شد .
👌ان شاء الله ما را در جلسات آینده همراهی فرمایید.
(30) 💠 @Shabnegar
─═इई 🍃🌸☀️🌙🍃 ईइ═─